Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
new mexico (wild west)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
new mexico (wild west)
Vind niet ergveel over new mexico op dit forum, maar wellicht dat er iemand vaker is geweest.
Ik wil nl vanuit las vegas een dag of 8 a 9 richting new mexico naar santa fe, wij willen een beetje in die staat het oude wilde westen proeven ( in andere staten al gedaan) het graf van billy the kid schijnt daar ook ergens in de buurt te zijn dit wil ik bezoeken maar zijn er meer van die oude stadjes waar je je nog in het wilde westen waant? een beetje a'la tumbstone.
Ik vertrek 2 januari vroeg op de dag vanuit las vegas die kant in en wil dan rond 10 januari weer terug zijn in las vegas.
Mijn enigste new mexico ervaring is dat ik er vanaf tucson via white sands door naar roswell gegaan ben en van daar Texas ingereden ben.
Ik wil nl vanuit las vegas een dag of 8 a 9 richting new mexico naar santa fe, wij willen een beetje in die staat het oude wilde westen proeven ( in andere staten al gedaan) het graf van billy the kid schijnt daar ook ergens in de buurt te zijn dit wil ik bezoeken maar zijn er meer van die oude stadjes waar je je nog in het wilde westen waant? een beetje a'la tumbstone.
Ik vertrek 2 januari vroeg op de dag vanuit las vegas die kant in en wil dan rond 10 januari weer terug zijn in las vegas.
Mijn enigste new mexico ervaring is dat ik er vanaf tucson via white sands door naar roswell gegaan ben en van daar Texas ingereden ben.
Re: new mexico (wild west)
Je zou eens kunnen kijken naar ons reisverslag van dit jaar. Als je een beetje houd van die oude sferen dan kom je in New Mexico op veel plekken wel aan je trekken. Kijk bijvoorbeeld eens de Turquoise Trail, tussen Santa Fe en ABQ.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het graf van Billy the kid ligt zo'n 2.5u van Santa Fe en/of Albuquerque (wie heeft die naam toch ooit verzonnen?) in Fort Sumner. Doordat veel mensen dit graf hebben proberen te roven (letterlijk zn lijk probeerden te stelen) is er om het graf helaas een complete kooi gezet.
Mocht je ooit in de buurt van Denver komen, dan heeft Buffalo Bill op lookout mountain toch een mooier graf... iig totdat iemand bepaalde dat er een enorme roodwitte paal op de berg geplaatst moest worden.
Mocht je ooit in de buurt van Denver komen, dan heeft Buffalo Bill op lookout mountain toch een mooier graf... iig totdat iemand bepaalde dat er een enorme roodwitte paal op de berg geplaatst moest worden.
Interesse voor Henry McCarthy?, dan naar Lincoln
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-expert
New Mexico is prachtig, maar ook deprimerend. Slecht onderwijs, lage inkomens, heel veel mensen onder de armoedegrens, en veel problemen voor de tribes. Maar het is prachtig! Zeker een bezoekje waard.
Het graf in Fort Sumner is nogal kitscherig, en valt eigenlijk een beetje tegen. Maar als je van cowboy films houdt en je bent in de buurt zou ik zeker even langs gaan.
Het graf in Fort Sumner is nogal kitscherig, en valt eigenlijk een beetje tegen. Maar als je van cowboy films houdt en je bent in de buurt zou ik zeker even langs gaan.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij vonden New Mexico ook de moeite!!!
in 2013 deden we de noordwest hoek (farmington) - dat waren maar twee dagen...
Vorig jaar een kleine week Santa Fe - Albuquerque - route 66 - White Sands -...
We vonden het ook zeer de moeite, heel verscheiden ook!
zie onze reisverslagen via de link hieronder.
Misschien haal je ook wel inspiratie uit de Photographing the south west boeken van Martres, daar staat veel info in ivm de oude kiva's en zo.
in 2013 deden we de noordwest hoek (farmington) - dat waren maar twee dagen...
Vorig jaar een kleine week Santa Fe - Albuquerque - route 66 - White Sands -...
We vonden het ook zeer de moeite, heel verscheiden ook!
zie onze reisverslagen via de link hieronder.
Misschien haal je ook wel inspiratie uit de Photographing the south west boeken van Martres, daar staat veel info in ivm de oude kiva's en zo.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 16 okt 2015, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het is al weer 10 jaar geleden dat wij een stukje van New Mexico hebben bezocht. Het is een heel andere staat dan de andere in het zuidwesten. Er zijn veel Mexicaanse invloeden en er zijn veel pueblo's. Wij vonden het een interessant gebied om doorheen te trekken. Het graf van Billy hebben wij niet opgezocht.
Bij interesse kan je eens in ons reisverslag kijken, klik hier.
Bij interesse kan je eens in ons reisverslag kijken, klik hier.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
het is voor ons ook alweer jaren geleden dat we er waren, ik begrijp dat je in de winter gaat, hou wel rekening met lage temperaturen.
-
- Amerika-expert
Da's waar, in de winter kan het echt goed koud zijn. Kan gevaarlijk zijn want de wegen zijn erg slecht, maar New Mexico in de sneeuw is spectaculair!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik lift even mee met dit onderwerp, aangezien ook bij ons New Mexico op de planning staat voor een volgende vakantie.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En ik ook, want wij hebben in april een aantal dagen New Mexico op de planning.
New Mexico ,voor ons de mooiste staat van de States. Wij waren er al 3 x.
Onder Texas (New Mexico) in ons verslag van 2014 vindt je ook het één en ander. Gewoon op deze site bij de reisverslagen.
Je kunt je verslag maar bij 1 staat plaatsen. Een combinatie van staten heb ik nog niet kunnen vinden.
Onder Texas (New Mexico) in ons verslag van 2014 vindt je ook het één en ander. Gewoon op deze site bij de reisverslagen.
Je kunt je verslag maar bij 1 staat plaatsen. Een combinatie van staten heb ik nog niet kunnen vinden.
Vorig jaar in Texas en NM geweest, NM was voor ons de tweede keer, we hebben de Billy the Kid trail gedaan maar vonden het niet zoveel voorstellen, je kan het combineren met Smokey bear. In mijn onderschrift staat het verslag van 2014 en op 10 juni het verslag over Billy the Kid route. Verder natuurlijk nog wat meer NM. Helaas is ons verslag van de eerste keer NM verdwenen.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5542 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 25 Reacties