Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ruben_: road trip westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ruben_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Ruben_: road trip westkust

Bericht door Ruben_ »

Hallo allemaal! :D

Ik ben van plan om in september 2016 een roadtrip te maken aan de westkant van Amerika met mijn vriendin.

Na wat research zijn we aanbeland bij het volgende concept reisschema.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite - Las Vegas (volle reisdag)
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Death Valley tour (vanaf Las Vegas)
Dag 11: Las Vegas - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page (Antelope, Horseshoe Bend)
Dag 14: Page - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - Santa Monica
Dag 20: Santa Monica/Los Angeles
Dag 21: Universal Studios
Dag 22: Los Angeles - Amsterdam

Omdat we keuzes moeten maken hebben we Zion gepasseerd.

Hoe denken jullie erover? 8)
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Road trip westkust

Bericht door Nootje »

Leuk!

Mijn eerste vraag is eigenlijk waarom je geen tussenstop doet tussen Yosemite en Las Vegas om Death Valley te bekijken?
Lijkt me best zonde omdaarvoor een tour te doen vanuit Vegas terwijl je er vanuit Yosemite doorheen rijdt naar Vegas?
Ruben_
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruben_ »

Hoi Nootje,

De reden hiervan is eigenlijk dat mijn vriendin zich niet prettig voelt bij het op eigen houtje ontdekken van Death Valley. Daarom een georganiseerde tour vanuit LV, dat wat "veiliger" is. Maar uiteraard is dit nog in concept en staat het nog niet vast!

Kijk jij hier anders tegen aan en heb jij misschien nog tips?
Laatst gewijzigd door markro op 17 okt 2015, 05:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht in z'n geheel te quoten.
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Ik begrijp wel wat ze bedoelt, maar ik vond het echt reuze meevallen. Je kan het prima zelf doen. Ik weet niet wat jullie allemaal willen doen en zien, maar wij hebben destijds alleen wat uitkijkpunten gedaan en met de auto artist drive gereden. In ieder geval wel echt de moeite waard, maar ik zou persoonlijk niet heen en weer vanuit LV gaan terwijl jullie er eigenlijk al doorheen rijden onderweg naar LV.

Hier kun je ons verslagje van die dag lezen, misschien hebben jullie er wat aan.
https://roadtripnohaenmaarten.wordpress ... lone-pine/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dat zeker nog eens overdenken. Zo'n tour uit Vegas zal iig zeker niet goedkoop zijn. Ik weet niet hoe je van plan was te gaan rijden, maar de mooiste route is gewoon via de Tioga pass, dan naar Lone Pine en dan via Death Valley naar Las Vegas. Die route kan eigenljk niet in 1 dag als je ook nog wat wilt zien.

Ik ga niet zeggen dat je Death Valley moet onderschatten, maar als je gewoon de weg door het park volgt, met een uitstap naar bv Badwater Basin en Dantes View en je gebruikt je normale gezonde verstand, dan kan je eigenlijk niet zo heel veel gebeuren. Zorg voor voldoende water/drinken/proviant aan boord. Je komt waarschijnlijk in Death Valley meer auto's tegen dan op het stuk van Bishop naar Lone Pine. Als je besluit om bv bij de mesquite sand dunes bij stovepipe wells, of bij badwater even de auto uit te gaan en een stukje te gaan lopen, neem dan altijd drinken en een hoofddeksel mee. Je zult echt niet te lang buiten de auto/airco blijven. In de media lees je wel eens horrorverhalen over mensen die om zijn gekomen in de woestijn, in death valley of bv Joshua Tree. Vaak zijn de oorzaken hiervan dat mensen bv van de gebaande paden zijn afgegaan, zonder voldoende proviant en zonder kennis van de omgeving. Blijf je, wat de meeste op een eerste reis doen, gewoon op de wegen in death valley, dan is de kans dat er iets ergs gebeurd niet zo extreem groot. Verder kan je vooraf online, of bij de visitor centers in het park altijd voldoende informatie vinden over wat je moet doen bij calamiteiten. Bv als je motor onverhoopt overhit raakt of je een lekke band hebt die je zelf niet kan vervangen, maar je hebt geen gsm bereik. Voor alles, tijdens je hele reis, geldt gewoon dat je je goed in moet lezen en rustig en normaal moet doen.

Over je route. Ik zou zeker dus minimaal 1 nacht tussen Yosemite en Las Vegas zetten, al is 2 vaak nog makkelijker. Wat wil je een volle dag in Monument Valley gaan doen? Daar heb je aan een aantal uur echt wel genoeg. En waarom bewust Zion eruit gelaten, maar 2x Las Vegas?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe wil je dan van Yosemite naar Las Vegas rijden? Als je niet via de Tioga Pass en Death Valley rijdt is dat veel te ver voor 1 dag. En waarom zou je niet op eigen houtje naar DV gaan? In september zal het er nog heet zijn, maar niet zo erg als in de zomer en dan komen er ook ontzettend veel toeristen. Ik was er in 2011 in september, zie daarvoor mijn 2011-verslag. Je kunt tussen Yosemite en Las Vegas overnachten in Lone Pine, of je doet twee stops, met een overnachting in Lee Vining en een in Death valley.
Er zitten nog wat ongebruikelijke dingen in je route, zoals de volle dag Monument Valley; wat zijn jullie plannen daar? Als je daar een nacht weghaalt heb je tijd voor Zion. En waarom na de GC weer naar Las Vegas? Je hebt wel een tussenstop nodig tussen de GC en LA, maar je kunt ook een directe route nemen en overnachten in bijvoorbeeld Kingman of Needles.
De tijd voor SF is aardig ruim, is dat bewust?
Als je bij Page alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt doen is daar één overnachting voldoende.
Mocht je het nog niet hebben gedaan, kijk dan eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden en lees eens wat reisverslagen om te zien hoeveel tijd je overal kwijt bent en om te zien wat je wel en niet aanspreekt.

Marianne
Ruben_
Amerika-ontdekker

Re: Reis Ruben_: road trip westkust

Bericht door Ruben_ »

Bedankt voor de reacties en het meedenken! :thumbup:

@Paul: zo'n tour uit Las Vegas is inderdaad heel duur! Ik denk ook dat het met gezond verstand en proviand mee meevalt, maar moet mijn vriendin nog overtuigen. We hebben een volle dag in Monument Valley gepland omdat we met een indiaan op een jeep mee Monument Valley in willen voor de plekken die je met de eigen auto niet kan bereiken. Verder hebben we Zion eruit gelaten omdat Zion ons minder aanspreekt. Liever dan een dag in Las Vegas als tussenstop tussen Grand Canyon en Los Angeles.

@Marianne: Van Yosemite naar Las Vegas was inderdaad voor ons nog een bespreekpunt, daar waren we nog niet goed over uit.
We willen weer naar Las Vegas, omdat dit van de plekken tussen Grand Canyon en Los Angeles ons het meest aanspreekt, meer dan de plaatsjes daadwerkelijk op de route (Kingman en Mojave etc.).
We hebben ruim de tijd ingepland voor SF omdat SF ons heel leuk lijkt en heel goed bij ons past.
Page willen we rustig aandoen. Page is ook bedoeld als rustmoment, omdat we niet elke dag weer onderweg willen zijn. Als hier andere plaatsen beter geschikt voor zijn, dan hoor ik het graag!
Elianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Elianne »

Zion eruit laten omdat het jullie minder aanspreekt ? :shock:
Beetje vloeken in de kerk hier :wink:

Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor, en ieder z'n ding.
Wij vinden Zion juist heel erg mooi omdat het heel groen is en prachtige wandelingen kent ( Angel's Landing ! )
Voor ons staat Bryce een beetje synoniem aan slecht weer, nu 2 keer bezocht en beide keren mist en regen. In mei van dit jaar zelfs natte sneeuw.
Laat je goed informeren ( en inspireren !! ) door alle Amerika kenners hier op het forum, daar ben ik nog maar een rookie bij.
Veel succes !
Elianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom zou je angst moeten hebben om Death valley te bezoeken ? Dat doen vele duizenden toeristen jaarlijks. Je rijdt er voorbij, bezoek het dan ook !

2x Las Vegas zou ik ook niet doen. Lijkt me vrij zinloos.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ruben_ schreef:De reden hiervan is eigenlijk dat mijn vriendin zich niet prettig voelt bij het op eigen houtje ontdekken van Death Valley.
Terwijl je de rest van de reis wél op eigen houtje alles zelf ontdekt? Death Valley is vrij hetzelfde als 'de rest zelf ontdekken' :) Je hebt een weg met onderweg wat tussenstops.

De combinatie van deze twee sites geeft je veel info en is nog leuk ook om zelf de route en stops uit te zoeken :)
- ontdek-amerika.nl/death valley
- national park service/death valley (en check vooral ook de Park Map)

(en wellicht gewoon leuk om te lezen, onze blog met de twee Death Valley dagen? ;) Zie: Death Valley, dag 1 en Death Valley, dag 2 )

En verder is tussen de Grand Canyon en Los Angeles misschien Kingman een optie (ipv een tweede keer Las Vegas)? Dan neem je een gedeelte van de Route 66 mee en Joshua Tree NP.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ruben_ schreef: @Marianne: Van Yosemite naar Las Vegas was inderdaad voor ons nog een bespreekpunt, daar waren we nog niet goed over uit.
Maar als je niet via DV rijdt, hoe wil je dan rijden? Bedenk dat het op de route boven DV langs ook heet kan zijn, en veel minder druk.
Ruben_ schreef:We willen weer naar Las Vegas, omdat dit van de plekken tussen Grand Canyon en Los Angeles ons het meest aanspreekt, meer dan de plaatsjes daadwerkelijk op de route (Kingman en Mojave etc.).
Je moet een stop in bijvoorbeeld Kingman (in Mojave kun je niet overnachten dacht ik) puur als overnachtingsplaats beschouwen. Las Vegas bezoek je al, daar kun je dan een nacht aan toe voegen, het lijkt me praktischer om de dagen LV achter elkaar te plannen.
Ruben_ schreef:We hebben ruim de tijd ingepland voor SF omdat SF ons heel leuk lijkt en heel goed bij ons past.
Page willen we rustig aandoen. Page is ook bedoeld als rustmoment, omdat we niet elke dag weer onderweg willen zijn. Als hier andere plaatsen beter geschikt voor zijn, dan hoor ik het graag!
SF is zeker een leuke stad. Maar in 2 dagen zie je al aardig wat. Je zou eens een planning kunnen maken van wat je wilt doen, en dan een inschatting van hoeveel tijd dat kost.
Voor een rustmoment vind ik Springdale (bij Zion) erg geschikt. Als het park je echt niet aanspreekt dan houdt het op natuurlijk, maar het is toch een plezierig park, en Springdale is een leuke plaats. Kijk ook voor Zion eens naar mijn 2011-verslag. Angels Lansing wordt vaak genoemd, maar je hebt nog veel meer leuke wandelingen in Zion, kijk daarvoor eens op mijn wandelsite.

Marianne
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Wmb heeft Ruben helemaal gelijk door Zion eruit te laten. Waarom zou je er verplicht naartoe moeten als het je niet aanspreekt? Lekker eruit laten :thumbup: Wij zijn ook geen Zion fan, nu 2 x geweest en het is gewoon niet ons park.
Neemt niet weg dat ik een hele dag Monument Valley wel wat veel vind. Ik zou die dag ergens anders besteden. Bv. Valley of Fire erin doen tussen Bryce en Las Vegas.
Verder zou ik ook gewoon via Death Valley rijden, ik zie niet in wat daar nu zo spannend aan is op eigen gelegenheid.
Ruben_
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruben_ »

We hebben aan de hand van jullie reacties er nog eens goed over nagedacht en zijn weer op onderzoek uitgegaan. Een aparte tour vanuit Las Vegas naar Death Valley gaan we niet meer doen. Door alle horrorverhalen is mijn vriendin een beetje afgeschrikt door Death Valley, maar aan jullie verhalen te horen valt het reuze mee.

Wat betreft Zion: het is inderdaad een kwestie van smaak. En je moet toch keuzes maken en dan valt Zion er wat ons betreft uit. :wink:

Monument Valley willen we rustig bekijken en de indianen tour doen.

Tussen de Grand Canyon en Los Angeles vinden we lastig. We zien ook in dat een tussenstop in Las Vegas niet heel praktisch en ideaal is. We moeten nog beslissen of we het puur zien als tussenstop (dan valt Las Vegas wel af) of dat we er nog iets eruit willen halen. Heeft iemand nog meer tips over een stadje tussen de Grand Canyon en Los Angeles wat de moeite waard is?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Welke horrorverhalen?
En ik zou toch graag zelf willen zien of Zion wat is, als ik jou was.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt nu 2 nachten voor Page en 2 nachten voor MV; dat is relatief gezien echt wel ruim. Ik zou dan liever en nacht ZIon of twee nachten Bryce doen. Dat geeft je meer tijd op het stuk LV-Bryce en ook meer tijd voor Page. Ik weet niet hoe laat die tour in MV begint maar je bent vanuit Page al in een uur of 2 in MV. Ook MV-GC is niet heel ver.
Ik ben op zich een voorstander van voldoende tijd uittrekken voor alles, maar omdat je toch langs/door Zion rijdt vind ik het jammer om er niet even wat van te zien. Doe op zijn minst de Canyon Overlook Trail, daar rij je langs.

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Martin & Marianne schreef:Doe op zijn minst de Canyon Overlook Trail, daar rij je langs.
Ben zelf ook geen Zion fan (Zion is echt een wandelpark. Een uurtje wandelen vind ik niet erg, maar daar houd het dan ook wel een beetje op bij mij ;) En Zion bezochten we ná het geweldige Bryce...) maar de Canyon Overlook vond ik écht de moeite waard. Wát een uitzicht!

Ik zou dan van Las Vegas naar Springdale rijden en onderweg het park Valley of Fire meepikken. Vervolgens na één nacht Springdale door naar Bryce om daar dus ook de Canyon Overlook te doen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ruben_
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruben_ »

Bedankt voor de tips voor Canyon Overlook, dat lijkt mij wel een erg mooie plek om even te stoppen! :thumbup:

We denken er nu wel aan om 1 nacht Monument Valley te doen in plaats van 2. Ik lees ook vaak dat 2 nachten in Bryce wat lang is, omdat je dit vrij snel kan zien allemaal. Dus we moeten nog even kijken waar we dan in onze route een dagje langer zullen verblijven.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik zou het zelf als volgt doen:

Las Vegas - Bryce ( Canyon Overlooktrail kun je doen, maar vonden wij ook niet bijzonder :oops: )
Bryce- Capitol Reef over de prachtige scenic byway UT 12
Capitol Reef - Monument Valley (Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley ot Gods)
Monument Valley - Page
En dan weer verder.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben het in deze niet eens met Vito. En dan niet met het wel of geen Zion, dat moet idd je eigen beslissing zijn. Maar met de tijd die je hebt en de plannen die ik in je originele route zag staan zou ik Capitol Reef voor een volgende keer bewaren. Ja, je kan dan de ut12 en ut95 rijden, wat de mooiste wegen van het zuidwesten zijn. Maar de tijd is dan echt te kort als je je houd aan de dagen SF en Yosemite.
Je gaat (grote kans) waarschijnlijk ook wel een beetje de kriebels krijgen om nog meer van dit land te willen gaan zien. De, naar mijn mening, mooiste parken van het zuidwesten zitten namelijk ook niet in deze reis (canyonlands en arches bij Moab) en die kun je op een volgende reis goed combineren met bv Capitol Reef.

Las Vegas - Bryce, zonder Valley of Fire en zonder door Zion heen te rijden is qua snelste route al een rit van 4 uur. Dan komt daar ook nog een uur tijdsverschil bij. Dus je komt hoe je het ook wend of keert altijd pas in de middag in Bryce aan.
Zou je wel door Zion heen rijden en de overlook trail doen, dan reken op zeker 7u met alles erop en eraan voor je bij Bryce bent.( ik reken dan 1.5u voor de ingang van Zion, evt. wachten voor de tunnel, parkeerplek vinden bij de trailhead, de wandeling en weer het park uit aan de andere kant en het uur tijdsverschil). Dan is je tijd in Bryce voor die dag dus ook enorm beperkt. Met ook nog Valley of Fire wordt het dus alleen maar langer.
Ik zou dus die dag eindigen in Bryce en daar de zonsondergang meepakken. De volgende dag een groot deel vd dag aan Bryce besteden en gedurende de middag naar Page rijden. Dan de dag erna ook gewoon een volle dag Page doen.
Bryce vanaf Zion is goed te doen. Maar vanaf Vegas met al die dingen die hierboven genoemd worden erbij is het gewoon andere koek. .

Dus of doe bv Valley of Fire en een beetje Zion (op en neer met de shuttlebus) en rij daarna door het park, door de tunnel naar de overlook trail en daarna bv richting Mt Carmel Juncion, Orderville of Hatch. Of overnacht toch 1 nacht in Springdale en doe de dag erna Bryce. Of eindig in Bryce, zoals in de paragraaf hierboven beschreven en pak 2 nachten Page. Je heb dat een volle dag voor alles rond Page.
Je wint het uur tijdsverschil terug als je van bryce naar Page gaat. Je verliest dit uur weer als je naar Monument Valley rijd en pakt het weer terug als je naar de Grand Canyon gaat.

De grote vraag is wel hoe laat de tour bij MV zou beginnen?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Paul, ik ging er dan vanuit dat zowel van MV als van Page een dag wordt afgehaald. Imo moet het dan mogelijk zijn. Wij zijn dit jaar van Kanab naar Capitol Reef gereden en hebben zelfs Bryce onderweg nog bezocht. Weliswaar geen lange wandelingen maar dat kwam omdat we er voor de derde keer waren.
Dan nog: als hij rechtstreeks naar Bryce rijdt en je vertrekt om 10 uur vanuit LV, ben je er om 2 uur. Tijd genoeg om nog wat te ondernemen en de volgende ochtend ook nog voor je vertrekt naar Capitol Reef. En als je s morgens al om 8 uur vertrekt heb je helemaal tijd genoeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer