Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar verblijven LA
waar verblijven LA
Onze reis begint nu stilletjesaan vorm aan te nemen,route min of meer gepland en ook al hotels gezocht maar nog niet geboekt.
Alleen voor LA zitten we een beetje vast.We landen in LA op 12/8/2016 om 5.40u s morgens van uit Kona en we vertrekken terug van uit LA naar Amsterdam op 15/8/2016 om 17u.
LA is de keuze van mijn dochter,zij wil vooral Beverly Hills,walk of fame,Hollywood en Venice Beach zien.We gaan ook een dagje universal studios erbij nemen.
Ik vind niet zoveel terug over openbaar vervoer in LA,daarom vind ik het wat moeilijk om een hotel te vinden.We rekenen op ongeveer 1000 euro voor drie nachten,voor die prijs is er wel wat te vinden in die regio,maar in welk deel zoeken we nu best om van daaruit te doen wat we willen doen?
We waren niet van plan om nog een auto te huren voor die laatste dagen,of hebben we die toch echt nodig?
Alleen voor LA zitten we een beetje vast.We landen in LA op 12/8/2016 om 5.40u s morgens van uit Kona en we vertrekken terug van uit LA naar Amsterdam op 15/8/2016 om 17u.
LA is de keuze van mijn dochter,zij wil vooral Beverly Hills,walk of fame,Hollywood en Venice Beach zien.We gaan ook een dagje universal studios erbij nemen.
Ik vind niet zoveel terug over openbaar vervoer in LA,daarom vind ik het wat moeilijk om een hotel te vinden.We rekenen op ongeveer 1000 euro voor drie nachten,voor die prijs is er wel wat te vinden in die regio,maar in welk deel zoeken we nu best om van daaruit te doen wat we willen doen?
We waren niet van plan om nog een auto te huren voor die laatste dagen,of hebben we die toch echt nodig?
Re: waar verblijven LA
Als afhankelijk bent van OV dan kies je het beste een hotel in of nabij Hollywood met een metrostation in de buurt. Heb zelf 5 jaar geleden in een Travelodge nabij een metrostation in Hollywood geslapen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij heben in 2006 in Hollywood overnacht, in de Orchid Suites. Zie ons verslag vanaf 5 augustus. Je zit daar vlak bij een metrostation, en bij de walk of fame.
Voor een bezoek aan Venice Beach zit je daar echter niet goed, en je zult ook een taxi nodig hebben voor het vervoer van en naar LAX. Ik zou toch eens overwegen om een auto te huren.
In 2008 zaten wij ook in de Orchid Suites en ook in Marina del Rey. Daar haden wij een mooi hotel, met fietsverhuur erbij. Ideaal voor een ritje naar santa Monica.
Marianne
Voor een bezoek aan Venice Beach zit je daar echter niet goed, en je zult ook een taxi nodig hebben voor het vervoer van en naar LAX. Ik zou toch eens overwegen om een auto te huren.
In 2008 zaten wij ook in de Orchid Suites en ook in Marina del Rey. Daar haden wij een mooi hotel, met fietsverhuur erbij. Ideaal voor een ritje naar santa Monica.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou zeker toch een auto huren. Hollywood, downtown en bv universal is vanuit Hollywood als je vlakbij de red line zit goed te doen, maar de kustplaatsen (venice, santa monica, marina del rey, malibu) maar ook zaken als bv griffith observatory, getty center of bv het hollywood sign en zaken als bv long beach zijn amper te bereiken of lang reizen met de bus.
Misschien heb je nog iets aan mijn LA citytrip verslag in mn onderschrift (nog geen pretparken gedaan)
Misschien heb je nog iets aan mijn LA citytrip verslag in mn onderschrift (nog geen pretparken gedaan)
Die heb ik intussen gelezen en is inderdaad een grote hulp.Toch best een auto huren dan.
Zijn er aan die kant van LA plaatsen waar je beter niet op hotel kan zitten?
Zijn er aan die kant van LA plaatsen waar je beter niet op hotel kan zitten?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk niet in Compton of Inglewood (behalve evt. dicht bij het vliegveld) gaan zitten. Ook ten oosten van het centrum is een minder deel van de stad.
Je hebt overal in LA kans dat je zwervers of drugsgebruikers tegenkomt (en weirdo's, maar die heb je overal). Venice wordt daarom soms ook wel eens afgeraden. Maar ik ken ook mensen die daar een geweldige tijd hebben gehad. Je kan ook nog richting marina del rey of redondo beach kijken.
Een auto in LA vind ik wel een must als ik eerlijk ben. LA is vele malen groter dan bv San Francisco en als je de stad per sightseeingbus wilt bekijken moet je eigenlijk al 3 of 4 verschillende routes aandoen. Maak een plan voor het bekijken van jullie voorkeuren en vooral in welke volgorde, zodat je zo min mogelijk op en neer rijdt. Je zit als ik goed gekeken hebt in het weekend in LA, dat scheelt (op de vrijdag na) al een slok op een borrel qua verkeer in de stad.
Je kan behalve de aangegeven plaatsen en hotels ook eens kijken via airbnb? Ik las dat je ook naar hotwire en priceline kijkt, dan is airbnb misschien ook wel iets voor jullie? Ik vind 1000 euro voor 3 nachten vrij fors. Gaan jullie voor 1 kamer met bv 2 double of 2 queen bedden of voor 2 kamers?
Je hebt overal in LA kans dat je zwervers of drugsgebruikers tegenkomt (en weirdo's, maar die heb je overal). Venice wordt daarom soms ook wel eens afgeraden. Maar ik ken ook mensen die daar een geweldige tijd hebben gehad. Je kan ook nog richting marina del rey of redondo beach kijken.
Een auto in LA vind ik wel een must als ik eerlijk ben. LA is vele malen groter dan bv San Francisco en als je de stad per sightseeingbus wilt bekijken moet je eigenlijk al 3 of 4 verschillende routes aandoen. Maak een plan voor het bekijken van jullie voorkeuren en vooral in welke volgorde, zodat je zo min mogelijk op en neer rijdt. Je zit als ik goed gekeken hebt in het weekend in LA, dat scheelt (op de vrijdag na) al een slok op een borrel qua verkeer in de stad.
Je kan behalve de aangegeven plaatsen en hotels ook eens kijken via airbnb? Ik las dat je ook naar hotwire en priceline kijkt, dan is airbnb misschien ook wel iets voor jullie? Ik vind 1000 euro voor 3 nachten vrij fors. Gaan jullie voor 1 kamer met bv 2 double of 2 queen bedden of voor 2 kamers?
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij logeerden afgelopen september 2 nachten in de BW Burbank Airport Inn. Prima hotel met gratis ontbijt en gratis parkeren. Bovendien niet al te ver van het metrostation (=subway) Hollywood North. Vanaf daar heel simpel en goedkoop naar Hollywood/Highland station of eindbestemming Union Station.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ik heb tot hiertoe gekeken naar 1 kamer met 2 queen.We zoeken geen grote luxe,maar een degelijk hotel op een goeie locatie.Ik hou zelf wel van hotels met een hoek af,zoals the Madonna Inn in San Luis Obispo.Mijn oog was daarom ook al gevallen op de Carlyle Inn in Beverly Hills,da s ook zo een beetje een specialleke.
Ook in San Francisco is het vooral de wat specialere inrichting van The Argonaut die mijn voorkeur heeft,maar ik ben er nog niet uit of ik in Fishermans Wharf wil zitten.
Ook in San Francisco is het vooral de wat specialere inrichting van The Argonaut die mijn voorkeur heeft,maar ik ben er nog niet uit of ik in Fishermans Wharf wil zitten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
The Argonaut ligt wel goed hoor. Ook een mooi park erbij. Je zit dan ook vlakbij de cable cars en goede busverbinding.
Carlyle Inn ligt niet zo ver van mijn laatste hotel in LA (wilshere crest hotel, niet enorm speciaal). Ik ken het verder niet, maar het ziet er goed uit. Ligging lijkt me niet verkeerd. De Santa Monica Freeway en Santa Monica Boulevard kunnen wel druk zijn, maargoed...LA in het weekend is niet LA door de weeks. Dan kan je er echt vanuit gaan dat je muurvast staat. Ik denk dat het in Universal in het weekend overigens juist wel druk zal zijn.
Die madonna inn vind ik echt geweldig. Ik ben eerlijk dat ik het te duur vind, maar die kitsch mag ik soms wel.
Carlyle Inn ligt niet zo ver van mijn laatste hotel in LA (wilshere crest hotel, niet enorm speciaal). Ik ken het verder niet, maar het ziet er goed uit. Ligging lijkt me niet verkeerd. De Santa Monica Freeway en Santa Monica Boulevard kunnen wel druk zijn, maargoed...LA in het weekend is niet LA door de weeks. Dan kan je er echt vanuit gaan dat je muurvast staat. Ik denk dat het in Universal in het weekend overigens juist wel druk zal zijn.
Die madonna inn vind ik echt geweldig. Ik ben eerlijk dat ik het te duur vind, maar die kitsch mag ik soms wel.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij verbleven afgelopen zomer in BLVD Hotel&Suites in Hollywood (N Highland Ave), op loopafstand van de Hollywood boulevard ter hoogte van Walk of Fame, TCL Chinese Theatre, Hollywood United Methodist Church (bekend van Sister Act), opstapplaatsen voor tours door Hollywood (en Beverly Hills, Bel Air, Rodeo Dr, Sunset Boulevard, Mulholland Dr).
Ik zou wel een auto huren in LA, anders kom je niet bij het Hollywood sign uitzicht. En kun je zelf nog toeren door Beverly Hills, Bel Air en Venice Beach en Santa Monica bezoeken, maar ga wel op een middag naar Venice Beach en Santa Monica want dan is er genoeg te zien.
Ik zou wel een auto huren in LA, anders kom je niet bij het Hollywood sign uitzicht. En kun je zelf nog toeren door Beverly Hills, Bel Air en Venice Beach en Santa Monica bezoeken, maar ga wel op een middag naar Venice Beach en Santa Monica want dan is er genoeg te zien.

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht