Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies bij ticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jonasb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Advies bij ticket

Bericht door jonasb »

We zouden volgende zomer naar Amerika gaan maar de ticketprijzen in juli vallen vrij duur uit. (gem 1200€)
Nu zagen we net een ticket 975€, enige nadeel op de terugvlucht moeten we 18 uur wachten in New York.
We zouden hier ook moeten overnachten. Hebben we dan onze bagage? Kunnen we dan eventueel de stad bezoeken?
mtl
Amerika-expert

Re: Advies bij ticket

Bericht door mtl »

Ik weet niet voor welke route jullie een ticket willen maar bijna 1000 euro voor een ticket waarbij je ook nog eens 18 uur in New York moet wachten vind ik heel duur. Ja, tijdens die tussenstop hebben jullie de beschikking over je bagage. En de stad in kan ook.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

klinkt mij ook nogal duur in de oren ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Waar en hoe zoek je?

Ik vind al een retourtje Ams-LA, hartje zomer (juli) voor €590,-
jonasb
Amerika-ontdekker

Bericht door jonasb »

Wij wouden van 21 juli vertrekken naar san francisco en terugvliegen op 8 augustus vanuit las Vegas.
Ik zoek meestal op cheaptickets, momondo, skyscanner, goedkopevliegtickets, flugladen, connections. Ook op de websites van de vliegmaatschappijen zelf. Moet ik anders zoeken?

Waar heb je die retour Amsterdam - la gevonden?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Misschien een idee als je een lagere prijs hebt gevonden om te vertellen waar dat was. Of meteen een linkje / screenshot te plaatsen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vind op momondo.de inderdaad forse prijzen boven de 1000 euro voor Ams-Sfo op 21 juli en Lv-Ams op 8 augustus.
Voor dezelfde data een retoer Ams-LA vanaf 868 euro met aeroflot en 881 euro met Air Canada.
Mijn advies: een beetje spelen met meerdere luchthavens, data en vervolgens goed zoeken. Je hebt nog de tijd.
Laatst gewijzigd door mtl op 25 okt 2015, 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hinko, ik deed gewoon even een snel zoektochtje met Skyscanner op m'n telefoon, daar ga ik toch geen link van plaatsen? Om te checken of de prijzen inderdaad zo idioot hoog liggen.

Ik deed ook een search Ams-LV, en daar kwamen krankzinnige prijzen uit.

Het kan allemaal afhangen van het moment waarop je zoekt (het is pas oktober), de luchthavens van vertrek en aankomst, de dag waarop je wilt vliegen (weekenden soms duurder dan doordeweekse dagen enz) enzovoorts enzovoorts. Mijn advies is om creatief te zoeken en dat een poosje vol te houden. Dan had topicstarter misschien ook wel goedkopere tickets gevonden. En soms moet je helaas concluderen dat reizen in het hoogseizoen mogelijk voor weinig kan (maar soms kan het toch wel!).
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Daarom bij mij ook het woordje of Rivercola :wink:
Maar goed. En door
www.jetcost.nl / de gebruik ik soms ook nog weleens.
Of probeer ook rechtstreeks tix.nl of de duitse variant. http://www.flighttix.de/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even in je routetopic gekeken of vliegen op een andere stad een mogelijkheid is, maar ik zie dat je geen definitieve route hebt geplaatst. Wat is het geworden? Is er niet te spelen met begin- en eindpunt?

Marianne
jonasb
Amerika-ontdekker

Bericht door jonasb »

Dit is de route die we graag hadden gedaan. Nu is niets definitief zonder de vlucht dus ja, hier kan nog mee gespeeld worden. Heb zelf al vanalles geprobeerd maar vind nooit de prijzen die jullie vinden. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, ik blijf zoeken maar 1000€ vind ik wel veel. Ik had wel al een goede vlucht gevonden vanuit Londen met westjet (775€) maar ja is ook een verre verplaatsing om te vertrekken.

1. 21/07. Thuis – San Francisco
2. 22/07. San Francisco
3. 23/07. San Francisco
4. 24/07. San Francisco – Yosemite
5. 25/07. Yosemite
6. 26/07. Yosemite – Mammoth Lakes
7. 27/07. Mammoth Lakes – Death Valley
8. 28/07. Death Valley – Zion
9. 29/07. Zion
10. 30/07. Zion – Bryce
11. 31/07. Bryce
12. 01/08. Bryce – Page
13. 02/08. Page
14. 03/08. Page – Monument Valley
15. 04/08. Monument Valley – Grand Canyon
16. 05/08. Grand Canyon
17. 06/08. Grand Canyon – Las Vegas
18. 07/08. Las Vegas
19. 08/08. Las Vegas - Thuis
20. 09/08. Thuis
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Londen is inderdaad geen optie. Maar bijv. Brussel, Düsseldorf wel? Of gaat de voorkeur uit naar Schiphol?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Kun je nog spelen met de data en de duur van de reis?

Ik vind Google flights ook een super handige tool. Daar kun je meerdere vertrek-luchthavens invoeren en hij geeft ook suggesties voor goedkopere vertrekdata rondom de dag die je ingevuld hebt.

En kijk soms ook naar mogelijkheden buiten de gebaande paden. 1,5 Jaar geleden boekten wij 2 weken voor vertrek (in hoogseizoen) een fly&drive bij, toen nog, ArkeFly naar Florida. Populaire bestemming met veel aanbiedingen in de zomer -last minute deals dus- die wij gebruikten voor een rondreis door Georgia, S-Carolina en New Orleans.
jonasb
Amerika-ontdekker

Bericht door jonasb »

Ik kan ten vroegste vertrekken op 15 juli en moet 15 augustus zeker terug thuis zijn. Dus ja, ik kan nog wat spelen met de data.

De dichtste luchthaven voor ons is Brussel. Ik kijk wel naar Düsseldorf, Amsterdam, Parijs en Luxemburg. Die 590 voor retourtje LA heb ik nog niet gevonden.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik wist niet welke data je zou gaan. Je schreef 'zomer', dus ik deed een snelle zoektocht met vertrek en terugkomst in juli (3 weken). Mijn zoektocht gold dus niet voor exact jouw data.

Ik zou even wachten op de aanbiedingen van KLM en je abboneren op nieuwsbrieven van andere maatschappijen, zodat je ook van hen een seintje krijgt als ze aanbiedingen hebben. Daarnaast zou ik je aanraden op bijvoorbeeld bij Arkefly (nu TUI, toch?) te kijken naar de prijzen van een fly+drive. Wellicht hebben ze een interessant pakket voor je. En probeer ook andere luchthavens van aankomst/vertrek in de VS. Misschien is Phoenix nog een optie voor je, of LA.

Succes met je zoektocht!
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi allemaal, verschillende zoekmachines voorbij zien komen, dus ook nog dank daarvoor, ik ken ze (nog) niet allemaal, maar maak regelmatig zelf gebruik van http://www.chaser.nl
Ook hier je kun je multifly zoekopties invullen en wordt vergeleken met div vertrek vliegvelden prijs van laag naar hoog, hoe lang de wachttijden/overstap tijden zijn en keus uit geen 1 of 2 overstappen. Of evt een flight alert aanmelding, nog een optie mocht die nog niet genoemd zijn. :wink:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik zoek meestal via worldticketcenter of cheaptickets om een idee te krijgen van de prijzen. En dan probeer ik diezelfde prijs bij de betreffende airline te vinden .... lukt dat niet, dan wacht ik weer verder ... (direct bij de airline boeken geeft een boel minder gedoe bij eventuele veranderingen of problemen, is mijn ervaring)

KLM gaat rond januari weer werelddealweken houden, dat scheelt toch ook wel weer ...
Airline sites als Icelandair, Lufthansa, Delta, United Airlines etc vaak bekijken, soms vind je plots een mooi prijsje en dat kan dan een half uur later zomaar weer verdwenen zijn ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of het veel zal uitmaken, maar je kunt LV ook tussen DV en Zion zetten en eindigen in Phoenix of LA. In het laatste geval ben je wel een dag meer kwijt.

Marianne
jonasb
Amerika-ontdekker

Bericht door jonasb »

Bedankt allemaal, geduld was een mooie deugd.
Deze namiddag geboekt voor vertrek op 21/07 van Brussel naar san Francisco en terug op 08/08 vanuit las Vegas naar Brussel voor 649€/pp. Blijkbaar goede actie bij KLM op dit moment. Wij heel tevreden, ver onder de 800€ die ik vooropgesteld had.

Vanaf nu beginnen hotels vast leggen!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hurray! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht