Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ESTA vragen veranderd?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ESTA vragen veranderd?
Hallo iedereen!
Ik zie nu dat de ESTA vragen zijn veranderd.
Een van de vragen is nu:
Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een misdrijf met als gevolg ernstige schade aan eigendommen, of erntig nadeel voor een persoon of overheid
Als je met je pijltje over het vraagteken gaat die zich bij deze vraag bevind: staat er dat ze doelen op morele vergrijpen.
Maar ik vind de vraag zo anders, dat ik met mijn winkeldiefstal van 4 jaar geleden, ik schaam me diep trouwens... nu nee in lijk te kunnen vullen. Als je de vraag letterlijk neemt?
Toen ik de uitleg bij het vraagteken nog niet had gelezen dacht ik dat dit een totaal andere vraag was ik en ik hier niet onder viel
De vraag was eerst of je wel eens gearresteerd of veroordeeld bent geweest voor een misdrijf dat een moreel schandelijke daad was.
Hier had ik ja op moeten antwoorden, als de vraag er nog zou zijn denk ik
Hoe denken jullie hierover?
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik zie nu dat de ESTA vragen zijn veranderd.
Een van de vragen is nu:
Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een misdrijf met als gevolg ernstige schade aan eigendommen, of erntig nadeel voor een persoon of overheid
Als je met je pijltje over het vraagteken gaat die zich bij deze vraag bevind: staat er dat ze doelen op morele vergrijpen.
Maar ik vind de vraag zo anders, dat ik met mijn winkeldiefstal van 4 jaar geleden, ik schaam me diep trouwens... nu nee in lijk te kunnen vullen. Als je de vraag letterlijk neemt?
Toen ik de uitleg bij het vraagteken nog niet had gelezen dacht ik dat dit een totaal andere vraag was ik en ik hier niet onder viel
De vraag was eerst of je wel eens gearresteerd of veroordeeld bent geweest voor een misdrijf dat een moreel schandelijke daad was.
Hier had ik ja op moeten antwoorden, als de vraag er nog zou zijn denk ik
Hoe denken jullie hierover?
Alvast bedankt voor het meedenken
Re: ESTA vragen veranderd?
Ruim een jaar geleden heb je ook al vragen gesteld over een dergelijk onderwerp. Ben je sindsdien nog naar de VS gegaan?
-
- Amerika-ontdekker
Nee het is vorig jaar niet doorgegaan.
Nu zijn er wel weer plannen om te gaan komende zomer, voor een overstap alleen, en ik dacht even kijken hoe het formulier er nu uit ziet
Nu zijn er wel weer plannen om te gaan komende zomer, voor een overstap alleen, en ik dacht even kijken hoe het formulier er nu uit ziet
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Stop met speculeren of je ja of nee moet invullen.
Vul gewoon nee in.
Vul gewoon nee in.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou graag willen weten of de vraag is veranderd
-
- Amerika-expert
Waarom vraag je dat, je hebt het zelf toch vastgesteld.Ik zie nu dat de ESTA vragen zijn veranderd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als jij naar eer en geweten in vult dat je winkeldiefstal geen moreel schandelijke daad vindt ben ik blij dat ik geen winkelier ben.
Ik vind dat er hier wel heel makkelijk gedacht wordt over zaken. Geen wonder dat de maatschappij zo verloedert.

Ik vind dat er hier wel heel makkelijk gedacht wordt over zaken. Geen wonder dat de maatschappij zo verloedert.
-
- Amerika-ontdekker
Ik vraag me af of de vraag inhoudelijk is veranderd van de oude vraag.
Ik las dat winkeldiefstal in NL niet wordt gerekend als moreel schandelijk maar in de USA wel
Ik las dat winkeldiefstal in NL niet wordt gerekend als moreel schandelijk maar in de USA wel
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk er helemaal niet makkelijk over. Ik was net 18 en heb meer dan enorme spijt van mijn daad, nog elke dag. Maar heb ik ernstige schade aangericht aan een persoon of de overheid, dat is wat ik me af vraag
-
- Amerika-expert
Als iedereen die eens in de fout gaat dit de rest van zijn leven moet bekopen, dan zijn we ook goed af. Als dit om éénmalige feiten gaat die ondertussen al lang bestraft en geregeld zijn dan lijkt me dit een afgesloten zaak.
Is dit moreel schandelijk ? De ene zal misschien vinden van wel de andere van niet. Het hangt er dan uiteindelijk nog vanaf hoe de misdaad begaan is. Kwam er geweld en/of intimidatie aan te pas of niet bvb.
Maar goed, als je persé in de problemen wil komen, blaas het dan zelf gerust verder op, antwoord ja op de vraag, probeer vervolgens een visum vast te krijgen en de rest zie je dan wel.
Is dit moreel schandelijk ? De ene zal misschien vinden van wel de andere van niet. Het hangt er dan uiteindelijk nog vanaf hoe de misdaad begaan is. Kwam er geweld en/of intimidatie aan te pas of niet bvb.
Maar goed, als je persé in de problemen wil komen, blaas het dan zelf gerust verder op, antwoord ja op de vraag, probeer vervolgens een visum vast te krijgen en de rest zie je dan wel.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Pffff, loop toch niet zo met je ziel onder je arm en boek in hemelsnaam die reis. De US-overheid krijgt geen ingave in NL strafdossiers, niet zomaar tenminste, en over wat moreel schandelijk is of niet....daar kan dit hele forum nog dágen over discussieren. Make up your own mind. Niemand hier kan jou vertellen wat je aan moet vinken in dat vakje.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht