Fantastisch nieuws, één zorg minder. Bedankt!Division schreef:Alleen op de heenweg moet je zelf je bagage meeslepen, op de terugweg hoef je nergens aan te denken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen
Zoals velen ben ik ook druk bezig met onze eerste gezinsreis naar west Amerika. Ik heb vliegtickets gevonden voor een acceptabele prijs, alleen...een overstaptijd van 1 uur en 25 minuten in Toronto. Is dat haalbaar??? Wie kan mij helpen? Voor de duidelijkheid, kids zijn 14 en 16, niet heel klein dus.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Met 1u25 in Toronto zou ik me echt geen zorgen maken, zonder tegenslag ben je al na 20-30 minuten aan de volgende gate.
Indien je de aansluiting toch zou missen (wegens verlaat vertrek in Europa bvb), zal de maatschappij jullie op de eerstvolgende vlucht plaatsen (mits je de volledige vlucht in één boeking gemaakt hebt maar daar ga ik van uit).
Indien je de aansluiting toch zou missen (wegens verlaat vertrek in Europa bvb), zal de maatschappij jullie op de eerstvolgende vlucht plaatsen (mits je de volledige vlucht in één boeking gemaakt hebt maar daar ga ik van uit).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Zou ik niet te snel zeggen. Heb vorige maand een vliegreis naar Newark gemaakt via Toronto en vond de overstap op Toronto Pearson behoorlijk chaotisch en tijdrovend.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
1.25u lijkt voldoende, maar ik ben het eens met de vorige reactie (niet met ISL). Daarnaast doorloop je daar ook nog de inreiscontrole naar de VS. Dan kan die 1.25u wel eens krap zijn.
V.w.b dat overboeken naar een volgende vlucht, dat klopt. Het moet echter wel kunnen, ze halen echt geen andere betalende passagiers van boord. Het kan ook wel eens heel ongelukkig uitkomen als die volgende vlucht (als die er die dag nog wel is) vol zit. Omboeken via een andere (ongunstige) route of maatschappij komt ook voor, wachten op een vlucht voor de volgende dag ook. Ik probeer dat, op de heenreis dan, altijd te voorkomen en hou liever een wat ruimere marge aan. Zo bespaar ik mij de nodige stress, gedoe met al geboekte hotels, huurauto en natuurlijk die vliegmaatschappij.
V.w.b dat overboeken naar een volgende vlucht, dat klopt. Het moet echter wel kunnen, ze halen echt geen andere betalende passagiers van boord. Het kan ook wel eens heel ongelukkig uitkomen als die volgende vlucht (als die er die dag nog wel is) vol zit. Omboeken via een andere (ongunstige) route of maatschappij komt ook voor, wachten op een vlucht voor de volgende dag ook. Ik probeer dat, op de heenreis dan, altijd te voorkomen en hou liever een wat ruimere marge aan. Zo bespaar ik mij de nodige stress, gedoe met al geboekte hotels, huurauto en natuurlijk die vliegmaatschappij.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Okee, ik had inderdaad niet gedacht aan alle visum perikelen, dus ik zoek nog even verder.... Ik keek naar Air Canada omdat die iets meer beenruimte zouden hebben en manlief dit wel prettig vindt.n
Maar als onervaren reiziger....wat moet je in hemelsnaam met overstaptijden van 12 uur op een vliegveld??
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja, dat is wel heel erg lang, zou ik nooit doen. Hou de site van WTC.nl in de gaten, die wil nog wel eens mooie tarieven met United hebben met een overstap op Newark, Dulles of Houston.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij hebben gisteren tickets geboekt aan een zeer mooie prijs, vinden wij althans. 7 juli t/m 27 juli van DUS-PHX en hetzelfde terug voor 2700 euro voor 2 volw en 2 kind (4 en 6 jaar). Wij zijn alvast zeeeeeeeer tevreden. Met een mooie overstap in Atlanta van 3u20 op de heenweg en 2u30 op de terugweg.
Nu kan het plannen beginnen
Nu kan het plannen beginnen

wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Via welke site heb je geboekt, Debbie?
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij hebben bij Flugladen.de geboekt
Laatst gewijzigd door Hinko op 25 okt 2015, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
wouterendebbie.blogspot.be/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo allemaal!
Mijn vriend en ik willen in september 2016 een rondreis van ongeveer 21 dagen door west-Amerika maken. Nou zijn wij echt groentjes qua reizen en zijn ook nog nooit eerder in Amerika geweest. We zijn ons alvast aan t oriënteren op vliegtickets, maar ik zie eigenlijk door de bomen t bos niet meer en heb geen idee wat redelijke prijzen zijn. Ik hoop dus dat jullie me hier een klein beetje op weg kunnen helpen! Ik heb een aantal vragen:
1. We willen tijdens onze rondreis in ieder geval langs san fransisco, las Vegas en la reizen. Naar en vanaf welke luchthaven kunnen we het best/goedkoopst vliegen? Of wisselt dit heel erg?
2. Is het beter om twee enkele reizen te boeken zodat we aardig wat kilometers met de auto besparen of is t echt een stuk goedkoper om gewoon een retourvlucht te boeken? Van wat ik tot nu toe tegen ben gekomen lijkt het erop dat enkele reizen relatief echt een stuk duurder zijn!
3. Wat is een redelijke prijs pp voor de maand september voor een retourticket naar een van de hierboven genoemde steden?
4. Hebben jullie tips voor goedkope sites? Is het slim om te wachten op de KLM wereldweken in januari? En kunnen we t beste vroeg boeken of juist wat later?
5. Zijn er verder nog bijzondere dingen waar we rekening mee moeten houden of aan moeten denken?
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik willen in september 2016 een rondreis van ongeveer 21 dagen door west-Amerika maken. Nou zijn wij echt groentjes qua reizen en zijn ook nog nooit eerder in Amerika geweest. We zijn ons alvast aan t oriënteren op vliegtickets, maar ik zie eigenlijk door de bomen t bos niet meer en heb geen idee wat redelijke prijzen zijn. Ik hoop dus dat jullie me hier een klein beetje op weg kunnen helpen! Ik heb een aantal vragen:
1. We willen tijdens onze rondreis in ieder geval langs san fransisco, las Vegas en la reizen. Naar en vanaf welke luchthaven kunnen we het best/goedkoopst vliegen? Of wisselt dit heel erg?
2. Is het beter om twee enkele reizen te boeken zodat we aardig wat kilometers met de auto besparen of is t echt een stuk goedkoper om gewoon een retourvlucht te boeken? Van wat ik tot nu toe tegen ben gekomen lijkt het erop dat enkele reizen relatief echt een stuk duurder zijn!
3. Wat is een redelijke prijs pp voor de maand september voor een retourticket naar een van de hierboven genoemde steden?
4. Hebben jullie tips voor goedkope sites? Is het slim om te wachten op de KLM wereldweken in januari? En kunnen we t beste vroeg boeken of juist wat later?
5. Zijn er verder nog bijzondere dingen waar we rekening mee moeten houden of aan moeten denken?
Alvast bedankt!
Wij hebben ook geboekt! Via BA, heen naar SAN Fransisco 4 uur overstap en terug vanuit LA 3,5. Geboekt via Vliegtarieven.nl. Op naar fase 2, het invullen van de reis, yeah!!!!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Je moet opletten met de juiste definitie.
Enkele reis: één ticket dat enkel voorziet in een heenreis. Dit is meestal duurder, en levert meestal ook enkele extra vragen op door immigratiecontrole.
Retour ticket: één ticket dat voorziet in een heenreis en een terug reis van en naar dezelfde luchthavens.
Een retour ticket dat vanaf een andere luchthaven terug vliegt bestaat ook en kan je meestal boeken met de multi-city optie.
Als je op een andere luchthaven terug vliegt dan noemt met dat open-jaw, kan je ook boeken via multi-city optie.
Mijn ervaring leert dat normale retour meestal goedkoper is dan multi-city. Spaart soms wel veel onnodige kilometers uit en extra dagen vakantie opleveren naar gelang het schema.
Met open-jaw kan je soms leuke prijzen vinden, maar is een hoop gedoe met regelen vervoer.
Als je terugvliegt vanaf een andere luchthaven dan kan er bij de autoverhuurmaatschappij een drop-off fee berekend worden. Tussen LAX, SFO en LAS is er meestal geen drop-off fee, even goed informeren, scheelt bij sommige brokers en maatschappijen.
Het wisselt nogal eens welke luchthaven de goedkoopste is in het zuidwesten om naar te vliegen. Zoek de prijzen op voor alle combinaties. (LAX, SFO, LAS, PHX)
Ik heb nog nooit in september die kant op gevlogen, maar het lijkt me dat 700 a 800€ p.p. een normale prijs is. Anderen kunnen misschien bevestigen of ontkennen.
Gebruik prijsvergelijkingssites zoals: skyscanner, momondo, kayak
Bekijk ook brokers zoals: WTC, vliegtarieven, TIX, connections, cheaptickets
En een goede tip: Als je een bepaalde vlucht vindt voor een goede prijs via een broker, kijk of je die prijs ook rechtstreeks bij de maatschappij kan bemachtigen! Rechtstreeks bij de maatschappij levert voordelen op zoals direct confirmatie en e-tickets en ook bij wijzigingen of vluchtschema aanpassingen.
Enkele reis: één ticket dat enkel voorziet in een heenreis. Dit is meestal duurder, en levert meestal ook enkele extra vragen op door immigratiecontrole.
Retour ticket: één ticket dat voorziet in een heenreis en een terug reis van en naar dezelfde luchthavens.
Een retour ticket dat vanaf een andere luchthaven terug vliegt bestaat ook en kan je meestal boeken met de multi-city optie.
Als je op een andere luchthaven terug vliegt dan noemt met dat open-jaw, kan je ook boeken via multi-city optie.
Mijn ervaring leert dat normale retour meestal goedkoper is dan multi-city. Spaart soms wel veel onnodige kilometers uit en extra dagen vakantie opleveren naar gelang het schema.
Met open-jaw kan je soms leuke prijzen vinden, maar is een hoop gedoe met regelen vervoer.
Als je terugvliegt vanaf een andere luchthaven dan kan er bij de autoverhuurmaatschappij een drop-off fee berekend worden. Tussen LAX, SFO en LAS is er meestal geen drop-off fee, even goed informeren, scheelt bij sommige brokers en maatschappijen.
Het wisselt nogal eens welke luchthaven de goedkoopste is in het zuidwesten om naar te vliegen. Zoek de prijzen op voor alle combinaties. (LAX, SFO, LAS, PHX)
Ik heb nog nooit in september die kant op gevlogen, maar het lijkt me dat 700 a 800€ p.p. een normale prijs is. Anderen kunnen misschien bevestigen of ontkennen.
Gebruik prijsvergelijkingssites zoals: skyscanner, momondo, kayak
Bekijk ook brokers zoals: WTC, vliegtarieven, TIX, connections, cheaptickets
En een goede tip: Als je een bepaalde vlucht vindt voor een goede prijs via een broker, kijk of je die prijs ook rechtstreeks bij de maatschappij kan bemachtigen! Rechtstreeks bij de maatschappij levert voordelen op zoals direct confirmatie en e-tickets en ook bij wijzigingen of vluchtschema aanpassingen.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn afgelopen september voor € 590,- p.p. van Amsterdam naar Los Angeles gevlogen (13/9 heen, 6/10 terug). Gevonden via momondo.de, geboekt via flighttix.de. Hadden zowel op de heen- als terugreis een overstap op Londen, heenreis vluchten uitgevoerd door British Airways, terugvlucht van LAX naar LHR door American Airlines.
Is goed bevallen!
Is goed bevallen!
- mocatow
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Is Chicago O'Hare een groot vliegveld? Ik ben op zoek naar tickets en zie daar, voor op de terugreis, 1:31 uur voor de overstap staan. Is dit te krap?
Vliegplanning:
Op zondag 29 november van Schiphol naar Sacramento
Op do 25 februari van Los Angeles naar Schiphol
Ik vergelijk nu Cheaptickets (duurste tot nu toe
), Tix, WTC en Vliegtarieven. WTC komt er nu het goedkoopste uit met 796 euro.
Alle tips zijn welkom
Vliegplanning:
Op zondag 29 november van Schiphol naar Sacramento
Op do 25 februari van Los Angeles naar Schiphol
Ik vergelijk nu Cheaptickets (duurste tot nu toe

Alle tips zijn welkom

Chicago O' Hare is het op twee na drukste vliegveld van de VS. Dus ja, het is groot. Daar is het natuurlijk wel op ingericht. Omdat het de terugvlucht betreft is anderhalf uur wel genoeg. Wij hadden twee jaar terug 30 minuten op Chicago en dat haalden we (met een beetje rennen) wel. Vaak zit je wel in dezelfde terminal als dat je arriveert.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- mocatow
- Amerika-ontdekker
Rennen vind ik niet erg, is weer wat anders dan uren in een stoel zitten 

- mocatow
- Amerika-ontdekker
Ik heb een ESTA, dus ik mag max. 90 dagen in de VS zijn. Als ik op zondag 29 november aankom, telt dat dan al als dag 1?
Ik overweeg namelijk om een dag later te vertrekken zodat ik een extra dag in Los Angeles heb. De vlucht die ik wil gaat namelijk 's ochtends (de avondvluchten kosten >100 euro meer).
Ik overweeg namelijk om een dag later te vertrekken zodat ik een extra dag in Los Angeles heb. De vlucht die ik wil gaat namelijk 's ochtends (de avondvluchten kosten >100 euro meer).
Esta telt vanaf je dag van aankomst. Dus de dag dat je aankomt is dag 1. In jouw geval start je esta op 29 november.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3452 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 36 Reacties