Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel boeken met AAA korting

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Hotel boeken met AAA korting

Bericht door Division »

Ik heb even een rondje gemaakt langs de websites van de hotels die ik nu op het oog heb, maar met een ANWB-pasje/AAA ben ik nog geen korting tegengekomen. Sterker nog, het tarief is meestal hoger dan Booking.com/Expedia en in sommige gevallen zelfs hoger dan zonder korting op de eigen site.
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dan zit je zeker niet bij de grotere ketens. Bij BW, LQ, Choice e.d. zijn de kamers echt goedkoper dan het normale tarief. Alleen prepaid non-refundable is vaak wel goedkoper maar dan ben je appels met peren aan het vergelijken.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik heb gekeken bij BW, Doubletree, Super 8, Days Inn en Marriott.
Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Dan heb je denk ik iets niet goed gedaan, want bij mij is elk hotel goedkoper met AAA-korting (Hampton, Days Inn, Best Western, 'prive'-hotels, Springhill Suites). Scheelt zo'n 10-tje per nacht.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Neem als vb even de best western in Page. Best Western plus at Lake powell. Datum 22/7 in 23/7 out, dus 1 nacht.
Normale rate 2 queen beds is 279,95. Dan heb je een rate ernaast staan van 237,96 als best rate. Let wel, deze rate is unrefundable. Als je er op klikt krijg je ook een popup waar dat in staat.
Selecteer nu Aaa/Caa rate in het balkje erboven. Dan zie je als dit geladen is links weer de normale rate van 279,95 en rechts de AAA rate van 251,96.

Zoals Vito al aangeeft kan het dus wel goedkoper, alleen kun je dan niet annuleren. De AAA rate scheelt 20 dollar, oftewel 17 euro per nacht.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik zou ook niet weten waarom ik iets wil annuleren. ;) Maar misschien hebben anderen daar wel goede redenen voor.

Bv bij BW heel zwart-wit bekeken vanuit een leek. Ik kijk naar het beste tarief dat gegeven wordt en constateer vervolgens dat als ik AAA-rate aanklik uit het dropdown-menu, het tarief hoger is. Daar zit wellicht een bepaalde flexibiliteit aan vast, maar daar betaal je dan dus ook voor. AAA-rate ten opzichte van Flexible-rate scheelt inderdaad steeds zo'n 20$, maar Best Value ten opzichte van Flexible-rate scheelt dus 30-40$ per nacht.
Afbeelding
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Inderdaad is de korting die je krijgt met AAA meestal minder dan wanneer je boekt met de voorwaarde dat je niet meer kunt annuleren. De keus is voor iedereen anders. Wij vinden het prettig dat we flexibel zijn en zo hebben we, vooral tijdens de voorbereiding, regelmatig van hotel gewisseld. Tijdens de reis zelf komt dat veel minder voor, maar het idee dat het kan vinden wij prettig.
Daarnaast kunnen er altijd onvoorziene omstandigheden zijn dat je niet naar het betreffende hotel kunt. Een annuleringsverzekering dekt dat niet altijd (meestal alleen pakket reizen, ligt een beetje aan de voorwaarden)
Het boeken op sites als hotels.com en expedia heeft ook als gevolg dat je geen punten spaart bij de bekende ketens. Misschien onbelangrijk voor sommige maar door het sparen van punten hebben we ook al een keer een gratis overnachting gehad (LQ) en een keer 50$ korting gehad(BW).
Kortom, het blijft een uitzoekerij en vooral een keuze waar je jezelf makkelijk en comfortabel bij voelt.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 09 jan 2015, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden, gaarne op letten
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Inderdaad. Het zou bv ook zomaar kunnen dat je door onvoorziene omstandigheden ineens geen reis kunt maken? Dan kun je dus niet annuleren.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Wij hebben 3 jaar geleden moeten annuleren zonder geldige reden voor een annuleringsverzekering en daar leer je dus wel van. Ik had een paar overnachtingen met Priceline gedaan en weg geld. Verder kon ik alles annuleren en daar was ik dus heel blij mee. Ook passen wij ter plekke de plannen nog aan en dan is het ook fijn als je nog kosteloos kunt annuleren. Ik boek dus alles met AAA korting en nooit non refundable.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Nog even een update in dit topic over de Choice hotels.
Het lukte helaas ook niet meer om een reservering te wijzigen tegen het AAA tarief. Hij geeft dat bij 'modify your reservation' niet als mogelijkheid.
Ook de optie van 329 + je cijfers van je lidmaatschap werkte niet. Wat ik nu gedaan heb is 329 + het volledige nummer dat op je ANWB kaart staat en dan aangevuld met 0 totdat je aan de 16 cijfers zit waaruit een AAA nummer blijkbaar bestaat.
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Bedankt Vito. Het lukt mij eerst ook niet om AAA rate te boeken op Choice Hotels.
Maar met jouw uitleg wel.
Onze 3 digit code is 393.
Deze ingeven gevolgd door ons referentienummer (van op de Touring kaart) en aanvullen met 4 nullen werd aanvaard. :thumbup:
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
ingmau
Amerika-ontdekker

Bericht door ingmau »

Vito, dank je voor je tip :thumbup: Heb echt van alles met de nummers gedaan en niets lukte, boeken en dan de boeking veranderen lukte ook niet! Maar met de 4 extra nullen hebben we toch kunnen goedkoper kunnen boeken :clap:
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor Choice kun je ook gebruik maken van het gratis Privileges programma: https://www.choicehotels.com/choice-privileges
Daar krijg je ook korting mee. Even een account aanmaken en klaar.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Even uitgetest, maar er is geen speciaal tarief voor ?? Ik kan tenminste daar niet uit kiezen, krijg gewoon best available rate wat veel duurder is dan AAA.
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Wij hebben ons een aantal jaar geleden al geregistreerd bij dat Privileges programma.
Net zoals we ook gedaan hebben bij Hilton, Best Western, Holiday Inn, ...
Je krijgt daar geen rechtstreekse korting mee, maar je spaart punten die je krijgt per overnachting.
Als je genoeg punten hebt kan je hiermee betalen voor een overnachting.
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Choice Privileges zijn wel degelijk lagere tarieven. Niet annuleerbaar, da's dan wel wel een nadeel..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Vito schreef:Nog even een update in dit topic over de Choice hotels.
Het lukte helaas ook niet meer om een reservering te wijzigen tegen het AAA tarief. Hij geeft dat bij 'modify your reservation' niet als mogelijkheid.
Ook de optie van 329 + je cijfers van je lidmaatschap werkte niet. Wat ik nu gedaan heb is 329 + het volledige nummer dat op je ANWB kaart staat en dan aangevuld met 0 totdat je aan de 16 cijfers zit waaruit een AAA nummer blijkbaar bestaat.

Heeft iemand bovenstaande alweer geprobeerd/
Ik probeer Quality Inn Long Island City te boeken met AAA korting maar bovenstaande krijg ik ook niet voor elkaar :(
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Ik heb gekeken en bij mij lukt het wel om met AAA korting te boeken. Hierbij de link:

https://www.choicehotels.com/new-york/l ... =gglocaljn
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

op de manier vito beschrijft?
Snap er niks van, ik krijg steeds Please enter a valid AAA ID
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69