De afgelopen periode heb ik via kayak.com iedere dag netjes een alert gekregen via de mail voor "goedkope" vliegtickets naar New York. Vorige week was het raak: een ticket voor 320 euro, met British Airways, 6 -13 mei 2016. Niet getwijfeld, gelijk geboekt, New York staat tenslotte hoog op onze bucket list!

Het kwam dus eigenlijk een beetje als donderslag bij heldere hemel, maar we (mijn vriendin en ik) hebben er erg veel zin in. Gelijk zit ik volledig in de "plannings" modus; we zijn overzichten aan het maken v.w.b. bezienswaardigheden, tickets die daarvoor al besteld moeten worden, etc.
Nu heb ik aan jullie een aantal vragen:
1. Hotels.
We hebben voorlopig een hotel geboekt, het Hilton Garden Inn Long Island City. Redelijk goede prijs, overal wifi en gratis te annuleren. Nadeel: locatie. Voor de 'volledige' New York ervaring willen we stiekem toch een hotel op Manhattan. Vraag hierbij is: gaan de prijzen voor onze reisperiode nog omlaag? Ik merk namelijk dat sommige sites nog niet eens hotels aanbieden voor mei 2016. Ben ik er te vroeg bij of zijn prijzen van ong 250 euro per nacht voor Manhattan heel normaal in mei?
2. Bezienswaardigheden.
We zijn ook al flink in de weer met tickets voor bezienswaardigheden, we willen natuurlijk niet dat alles straks al vol is

3. Vliegreis
We vliegen zowel heen als terug met British Airways met een overstap op London Gatwick. Daar zijn we nog nooit geweest, maar ik las al op internet dat het het drukste vliegveld ter wereld is met maar 1 start- en landingsbaan, dat wordt dus leuk.... op de heenweg hebben we 2 uur en 40 minuten voor de overstap, ik ga er vanuit dat dit (net?) genoeg is. Op de terugweg hebben we echter maar 1 uurtje, is dit genoeg? Zo nee, zijn er tips om het proces zo vlot mogelijk te laten verlopen? Zijn er mensen met ervaring met deze luchthaven met 'inside information'?

4. Priceline
Gisteren voor het eerst eens voorzichtig geboden via priceline, ik krijg het al aardig onder de knie. Zoals gezegd bij vraag 1 willen we graag een hotel zoeken op Manhattan. Aangezien ik er volgens mij nog vrij vroeg bij ben heb dus echt belachelijk lage bedragen geboden, met voorlopig nog geen succes (145 euro per nacht voor een (minimaal) 4 sterren hotel in het times square district

Voorlopig is dit hem, tips zijn natuurlijk altijd welkom