Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis NeoDweezil: wegbrengcamper Chicago-San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis NeoDweezil: wegbrengcamper Chicago-San Francisco
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum, maar toch al een paar maanden aan het meelezen bij het voorbereiden van onze trip volgend jaar.
Mijn vriendin en ik halen op 8 maart 2016 een camper op bij de fabriek in Middlebury om deze dan vervolgens 28 dagen later af te leveren in San Francisco.We zijn 32 en 26 jaar oud en beide beschikken we over een rijbewijs dus met lange afstanden rijden kunnen we mooi afwisselen.
Dit word onze eerste Amerikareis en we hebben er gigantisch veel zin in.
Graag zou ik met jullie onze eerste globale route willen delen
Dag 1 Schiphol - Chicago
Dag 2 Chicago - Middlebury - Chicago ( afhankelijk hoe het weer is in Chicago )
Dag 3 Chicago
Dag 4 Chicago
Dag 5 Chicago - St. Louis ( 297 miles )
Dag 6 St. Louis
Dag 7 St. Louis - Twin bridges SP ( 311 miles )
Dag 8 Twin bridges SP - Palo Duro Canyon SP ( 476 miles )
Dag 9 Palo Duro Canyon SP - El Morro ( 430 miles )
Dag 10 El Morro - Grand canyon ( 295 miles )
Dag 11 Grand canyon
Dag 12 Grand canyon - Bryce ( 144 miles )
Dag 13 Bryce - Zion ( 72 miles )
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas ( 161 miles )
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Los Angeles ( 269 miles )
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles - Morro bay ( 202 miles )
Dag 22 Morro bay - Monterey ( 123 miles )
Dag 23 Monterey - Yosemite ( 199 miles )
Dag 24 Yosemite
Dag 25 Yosemite
Dag 26 Yosemite - San Francisco ( 199 miles )
Dag 27 San Francisco
Dag 28 San Francisco
Dag 29 San Francisco inleveren camper, hierna nog een hotelovernachting in SF
Dag 30 Terugvliegen naar NL
Indien er in Chicago een dik pak sneeuw ligt in Maart, willen we de eerste dagen Chicago schrappen en dan zo snel mogelijk verder richting het zuidwesten rijden. Het plan is om geen campgrounds vast te leggen zodat we vrijer zijn in de af te leggen route.
Graag jullie tips en adviezen over onze tot nu toe geplande route.
We hebben geen flauw idee of de afstanden hierboven goed te rijden zijn. We hebben wel eerder met onze eigen auto een trip gemaakt door Europa, waarbij we in 18 dagen +- 5000 km hebben gereden en dit is wel goed bevallen.
Misschien dat jullie nog tips hebben voor het stukje tussen St. Louis en El Morro zodat we hier misschien een extra stop kunnen plannen en hiervoor een dagje SF inleveren ?
Ik ben nieuw hier op het forum, maar toch al een paar maanden aan het meelezen bij het voorbereiden van onze trip volgend jaar.
Mijn vriendin en ik halen op 8 maart 2016 een camper op bij de fabriek in Middlebury om deze dan vervolgens 28 dagen later af te leveren in San Francisco.We zijn 32 en 26 jaar oud en beide beschikken we over een rijbewijs dus met lange afstanden rijden kunnen we mooi afwisselen.
Dit word onze eerste Amerikareis en we hebben er gigantisch veel zin in.
Graag zou ik met jullie onze eerste globale route willen delen
Dag 1 Schiphol - Chicago
Dag 2 Chicago - Middlebury - Chicago ( afhankelijk hoe het weer is in Chicago )
Dag 3 Chicago
Dag 4 Chicago
Dag 5 Chicago - St. Louis ( 297 miles )
Dag 6 St. Louis
Dag 7 St. Louis - Twin bridges SP ( 311 miles )
Dag 8 Twin bridges SP - Palo Duro Canyon SP ( 476 miles )
Dag 9 Palo Duro Canyon SP - El Morro ( 430 miles )
Dag 10 El Morro - Grand canyon ( 295 miles )
Dag 11 Grand canyon
Dag 12 Grand canyon - Bryce ( 144 miles )
Dag 13 Bryce - Zion ( 72 miles )
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas ( 161 miles )
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Los Angeles ( 269 miles )
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles - Morro bay ( 202 miles )
Dag 22 Morro bay - Monterey ( 123 miles )
Dag 23 Monterey - Yosemite ( 199 miles )
Dag 24 Yosemite
Dag 25 Yosemite
Dag 26 Yosemite - San Francisco ( 199 miles )
Dag 27 San Francisco
Dag 28 San Francisco
Dag 29 San Francisco inleveren camper, hierna nog een hotelovernachting in SF
Dag 30 Terugvliegen naar NL
Indien er in Chicago een dik pak sneeuw ligt in Maart, willen we de eerste dagen Chicago schrappen en dan zo snel mogelijk verder richting het zuidwesten rijden. Het plan is om geen campgrounds vast te leggen zodat we vrijer zijn in de af te leggen route.
Graag jullie tips en adviezen over onze tot nu toe geplande route.
We hebben geen flauw idee of de afstanden hierboven goed te rijden zijn. We hebben wel eerder met onze eigen auto een trip gemaakt door Europa, waarbij we in 18 dagen +- 5000 km hebben gereden en dit is wel goed bevallen.
Misschien dat jullie nog tips hebben voor het stukje tussen St. Louis en El Morro zodat we hier misschien een extra stop kunnen plannen en hiervoor een dagje SF inleveren ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis NeoDweezil: wegbrengcamper Chicago-San Francisco
Er zijn op het forum meerdere topics over de route vanaf Chicago in het voorjaar te vinden. Probeer de zoekfunctie maar eens (zie rechtsboven).
Over het eerste stuk van je route kan ik niets zeggen, maar er zitten wel lange rijdagen tussen. Voor de GC heb je voldoende tijd, misschien zou een nacht minder ook wel kunnen. Die nacht zou je dan bij Page kunnen gebruiken. Bryce kan koud zijn, en misschien ligt er nog sneeuw. Het lijkt me heel verstandig om alles open te houden zodat je de route aan kunt passen als de weersomstandigheden dat nodig maken.
Tussen Las Vegas en LA zou ik een bezoek aan Death Valley aanraden, met overnachting. Of maak een stop in Joshua Tree. Dit zijn beide parken die juist in die periode plezierig zijn, en die mis ik allebei. Dat geldt ook voor Valley of Fire, daar zou je tussen Zion en Las Vegas een stop kunnen maken.
Ik denk dat ik Yosemite zou vergeten. Als er sneeuw ligt in de vallei begin je er niet veel, en de Tioga Road en de Glacier Point road zijn sowieso nog gesloten. Je zult er dan aan 1 dag wel voldoende hebben.
Marianne
Over het eerste stuk van je route kan ik niets zeggen, maar er zitten wel lange rijdagen tussen. Voor de GC heb je voldoende tijd, misschien zou een nacht minder ook wel kunnen. Die nacht zou je dan bij Page kunnen gebruiken. Bryce kan koud zijn, en misschien ligt er nog sneeuw. Het lijkt me heel verstandig om alles open te houden zodat je de route aan kunt passen als de weersomstandigheden dat nodig maken.
Tussen Las Vegas en LA zou ik een bezoek aan Death Valley aanraden, met overnachting. Of maak een stop in Joshua Tree. Dit zijn beide parken die juist in die periode plezierig zijn, en die mis ik allebei. Dat geldt ook voor Valley of Fire, daar zou je tussen Zion en Las Vegas een stop kunnen maken.
Ik denk dat ik Yosemite zou vergeten. Als er sneeuw ligt in de vallei begin je er niet veel, en de Tioga Road en de Glacier Point road zijn sowieso nog gesloten. Je zult er dan aan 1 dag wel voldoende hebben.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Er zit nog wel een verschil tussen auto en camper, zeker als het je eerste keer wordt. Leuk dat je kan afwisselen met rijden, maar het gaat er toch om om dingen te bekijken. Dag 7,8,9 en 10 zijn echt fikse rijdagen. Zo'n dag 8 kan je best wel eens 8u pure rijtijd hebben. Zonder stops en zonder wat te bekijken, behalve vanuit de camper. Met die korte dagen blijft daar weinig tijd voor over.We hebben wel eerder met onze eigen auto een trip gemaakt door Europa, waarbij we in 18 dagen +- 5000 km hebben gereden en dit is wel goed bevallen.
Je mijlen/afstanden kloppen niet allemaal volgens mij. Zo is Grand Canyon - Bryce toch echt 280 mijl tot de ingang van Bryce..
Vul voor Grand Canyon NP, Grand Canyon Village in ( de north rim is dan nog niet open). Ik mis daartussen wel echt tijd voor Page waar je de horseshoe bend en antelope canyon kunt bekijken.
Zijn juliie wandeltypes? Zo is Zion een echt wandelpark, maar het kan daar, net als in Bryce en bij de Grand Canyon nog goed koud zijn. Ik weet niet in hoeverre alle wandelingen te doen zijn in die periode? Ik weet wel dat in April in Yosemite in 2012 nog weinig wandelpaden, behalve die in de vallei, open waren gesteld.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zag al in het "op een rijtje" topic dat jullie op dezelfde dag vertrekken als wij. We zullen elkaar dan wellicht wel treffen
Wij hebben een totaal andere route. We gaan vrij snel naar het zuiden en spenderen minder tijd in het westen.
Het is natuurlijk onontkoombaar dat je af en toe een flinke afstand aflegt. Als jullie nadruk op het westen ligt is dat natuurlijk geen enkel probleem. Het weer lijkt me inderdaad wel een factor om rekening mee te houden.
In onze route leggen we ongeveer 7000 km af en dat is naar mijn mening goed te doen.
Misschien dat je wat extra tijd kunt besteden aan Texas/New Mexico? Palo Duro en El Morro zijn erg mooi om een wandeling te doen. Kijk eens in ons 2014 verslag voor die plekken.
Edit: ik zie nu dat jullie de camper pas de 8e ophalen. Hebben jullie eerst 2 hotelovernachtingen in Chicago?
Dan zou ik sowieso een dag minder Chicago met de camper doen.

Wij hebben een totaal andere route. We gaan vrij snel naar het zuiden en spenderen minder tijd in het westen.
Het is natuurlijk onontkoombaar dat je af en toe een flinke afstand aflegt. Als jullie nadruk op het westen ligt is dat natuurlijk geen enkel probleem. Het weer lijkt me inderdaad wel een factor om rekening mee te houden.
In onze route leggen we ongeveer 7000 km af en dat is naar mijn mening goed te doen.
Misschien dat je wat extra tijd kunt besteden aan Texas/New Mexico? Palo Duro en El Morro zijn erg mooi om een wandeling te doen. Kijk eens in ons 2014 verslag voor die plekken.
Edit: ik zie nu dat jullie de camper pas de 8e ophalen. Hebben jullie eerst 2 hotelovernachtingen in Chicago?
Dan zou ik sowieso een dag minder Chicago met de camper doen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Iedereen alvast bedankt voor de reacties
We zijn nu bezig om 2 routes uit te zetten (goed en slecht weer)
Bovenstaande punten gaan we zeker erin meenemen!
Ook zag ik dat Monument Valley er nog niet in stond, dus deze komt er ook sowieso bij.
Het is het plan om zo snel mogelijk in het westen te komen, aangezien hier echt de parken en steden liggen die we graag willen zien.
Dus de eerste week zou het volgens het plan veel rijden worden per dag, zodat we daarna meer tijd hebben om te besteden in het westen.
Wij zijn vanuit het verleden niet echte wandeltypes, maar de parken zien er zo mooi uit dat ik denk dat we dat daar wel worden
@Michelly, wij vliegen op 7 maart naar Chicago en komen dan tegen de avond aan, avonds nog de papieren in het hotel invullen voor de camper en waarschijnlijk zullen we dan wel uitgeteld zijn van de vliegreis en vroeg ons bed opzoeken. Chicago bezichtigen zal er in ieder geval de eerste avond niet inzitten denk ik. De volgende ochtend vroeg rijden we dan al met de transfer naar Middlebury, dus geen tijd voor Chicago zelf.
Chicago lijkt me echt een mooie stad om te bezoeken, vandaar dat we graag terug zouden rijden om het onze eerste stop te maken van de camper reis ( indien er dus geen meter sneeuw ligt
)

We zijn nu bezig om 2 routes uit te zetten (goed en slecht weer)
Bovenstaande punten gaan we zeker erin meenemen!
Ook zag ik dat Monument Valley er nog niet in stond, dus deze komt er ook sowieso bij.
Het is het plan om zo snel mogelijk in het westen te komen, aangezien hier echt de parken en steden liggen die we graag willen zien.
Dus de eerste week zou het volgens het plan veel rijden worden per dag, zodat we daarna meer tijd hebben om te besteden in het westen.
Wij zijn vanuit het verleden niet echte wandeltypes, maar de parken zien er zo mooi uit dat ik denk dat we dat daar wel worden

@Michelly, wij vliegen op 7 maart naar Chicago en komen dan tegen de avond aan, avonds nog de papieren in het hotel invullen voor de camper en waarschijnlijk zullen we dan wel uitgeteld zijn van de vliegreis en vroeg ons bed opzoeken. Chicago bezichtigen zal er in ieder geval de eerste avond niet inzitten denk ik. De volgende ochtend vroeg rijden we dan al met de transfer naar Middlebury, dus geen tijd voor Chicago zelf.
Chicago lijkt me echt een mooie stad om te bezoeken, vandaar dat we graag terug zouden rijden om het onze eerste stop te maken van de camper reis ( indien er dus geen meter sneeuw ligt

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dan staat het verkeerd in het "op een rijtje" topic. Daar staat vertrek 6 mrt vandaar dat ik dacht dat je dan nog een extra dag Chicago had.
Dan zullen we elkaar niet treffen
Het is wel een goed idee om een goed weer en een slecht weer route te plannen.
Succes ermeer
Dan zullen we elkaar niet treffen

Het is wel een goed idee om een goed weer en een slecht weer route te plannen.
Succes ermeer

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ook ik ben nieuw op het forum, maar heb ook al een route gepland. Wij komen 8 maart aan in Chicago en halen de camper op 9 maart op. Onze route blijft iets zuidelijker, misschien dat je hier nog wat uit kunt halen?:
Dag 1 Amsterdam - Chicago
Dag 2 Middlebury - Springfield (Illinois) ( 300 mijlen )
Dag 3 Springfield (Illinois) - Oklahoma ( 594 mijlen )
Dag 4 Oklahoma - Albuquerque ( 541 mijlen )
Dag 5 Albuquerque - Monument Valley ( 323 mijlen )
Misschien via Santa Fe of Mesa Verde
Dag 6 Monument Valley - Page (met Antelope Canyon) ( 134 mijlen )
Misschien via Canyon de Chelly
Dag 7 Page - Grand Canyon, east entrance ( 170 mijlen )
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Sedona ( 129 mijlen )
Dag 11 Sedona
Dag 12 Sedona
Dag 13 Sedona
Dag 14 Sedona - Las Vegas ( 264 mijlen )
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Death Valley ( 131 mijlen )
Dag 17 Death Valley - Los Angeles ( 251 mijlen )
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles - Sequoia NP ( 228 mijlen )
Dag 20 Seqouia - Yosemite ( 149 mijlen )
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite
Dag 24 Yosemite - San Francisco ( 199 mijlen )
Dag 25 San Francisco
Dag 26 San Francisco
Dag 27
Dag 28
Dag 29
Dag 30 San Francisco - Newark
Zion, Moab en Bryce wordt helaas net teveel en wij verwachten daar dan nog veel sneeuw aan te treffen.
De campings hebben wij ook al uitgezocht, deze leggen wij echter niet vast (behalve Yosemite). Ik heb geprobeerd de pareltjes eruit te halen, dus mocht je er nog één zoeken.... In de huidige route zijn er ook nog 3 dagen over voor het geval we ergens langer willen blijven of het eerste stuk van de route langer duurt, aangezien dit toch wel grote afstanden zijn.
Voor reisverslagen:
Chicago - San Francisco
http://www.verenigdestaten.info/reisver ... or-de-usa/
(gaan hoger dan wij, na monument valley via Zion en Moab naar las Vegas)
http://realenerny.waarbenjij.nu/reisver ... -francisco
http://velzen.biz/usa/reisverslag.html
http://reisfavoriet.nl/rondreis-amerika ... francisco/
http://route66percamper.blogspot.nl/
https://amerikareis2015.wordpress.com/
Zuidwest USA
http://www.marenko.net/reisverslagen/
http://familietijink.nl/de-route/
Had er meer, maar niet allemaal opgeslagen.
Dag 1 Amsterdam - Chicago
Dag 2 Middlebury - Springfield (Illinois) ( 300 mijlen )
Dag 3 Springfield (Illinois) - Oklahoma ( 594 mijlen )
Dag 4 Oklahoma - Albuquerque ( 541 mijlen )
Dag 5 Albuquerque - Monument Valley ( 323 mijlen )
Misschien via Santa Fe of Mesa Verde
Dag 6 Monument Valley - Page (met Antelope Canyon) ( 134 mijlen )
Misschien via Canyon de Chelly
Dag 7 Page - Grand Canyon, east entrance ( 170 mijlen )
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Sedona ( 129 mijlen )
Dag 11 Sedona
Dag 12 Sedona
Dag 13 Sedona
Dag 14 Sedona - Las Vegas ( 264 mijlen )
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Death Valley ( 131 mijlen )
Dag 17 Death Valley - Los Angeles ( 251 mijlen )
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles - Sequoia NP ( 228 mijlen )
Dag 20 Seqouia - Yosemite ( 149 mijlen )
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite
Dag 24 Yosemite - San Francisco ( 199 mijlen )
Dag 25 San Francisco
Dag 26 San Francisco
Dag 27
Dag 28
Dag 29
Dag 30 San Francisco - Newark
Zion, Moab en Bryce wordt helaas net teveel en wij verwachten daar dan nog veel sneeuw aan te treffen.
De campings hebben wij ook al uitgezocht, deze leggen wij echter niet vast (behalve Yosemite). Ik heb geprobeerd de pareltjes eruit te halen, dus mocht je er nog één zoeken.... In de huidige route zijn er ook nog 3 dagen over voor het geval we ergens langer willen blijven of het eerste stuk van de route langer duurt, aangezien dit toch wel grote afstanden zijn.
Voor reisverslagen:
Chicago - San Francisco
http://www.verenigdestaten.info/reisver ... or-de-usa/
(gaan hoger dan wij, na monument valley via Zion en Moab naar las Vegas)
http://realenerny.waarbenjij.nu/reisver ... -francisco
http://velzen.biz/usa/reisverslag.html
http://reisfavoriet.nl/rondreis-amerika ... francisco/
http://route66percamper.blogspot.nl/
https://amerikareis2015.wordpress.com/
Zuidwest USA
http://www.marenko.net/reisverslagen/
http://familietijink.nl/de-route/
Had er meer, maar niet allemaal opgeslagen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dag Marianne,
NeoDweezil gaf aan ook langs Monument Valley te willen. Het begin en eind komen vrijwel overeen, maar voornamelijk tussen St.louis en Las Vegas wijkt het af. Vandaar dat via Albuquerque en dan naar Monument Valley wellicht een optie is.
Ik maak zelf inderdaad nog een eigen topic aan voor de route.
Note mod: om het allemaal duidelijk te houden raad ik je aan om de zaken voor je eigen vakantie in je eigen topic te vermelden. Ik heb de reactie van Marianne ook naar je eigen topic verplaatst.
NeoDweezil gaf aan ook langs Monument Valley te willen. Het begin en eind komen vrijwel overeen, maar voornamelijk tussen St.louis en Las Vegas wijkt het af. Vandaar dat via Albuquerque en dan naar Monument Valley wellicht een optie is.
Ik maak zelf inderdaad nog een eigen topic aan voor de route.
Note mod: om het allemaal duidelijk te houden raad ik je aan om de zaken voor je eigen vakantie in je eigen topic te vermelden. Ik heb de reactie van Marianne ook naar je eigen topic verplaatst.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht