Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door SpaceAce »

Njit schreef:Tickets waren we binnen 5 minuten klaar. Maar let er vooral goed op je spullen!!!
Ik wilde het nét tikken... Niet lang hoeven te wachten, maar toch lang genoeg voor bepaalde personen om er met je spullen vandoor te gaan :(
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Njit schreef:Tickets waren we binnen 5 minuten klaar. Maar let er vooral goed op je spullen!!!
:shock: wat een klotebegin van je vakantie! Nooit meer iets van gehoord zeker?

We zullen er extra op letten, meestal reizen we toch vrij licht; 1 grote tas voor ons beide en 1 handbagage.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

LeenG schreef:meestal reizen we toch vrij licht; 1 grote tas voor ons beide en 1 handbagage.
Respect! Haha!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

LeenG schreef:
:shock: wat een klotebegin van je vakantie! Nooit meer iets van gehoord zeker?
Nou toevallig wel :) Vorig jaar oktober een brief van het gerechtshof van Antwerpen gekregen dat ik bij de behandeling van een zaak aanwezig kon zijn. Men had blijkbaar de daders gepakt en omdat we serienummers van de camera's en laptop hadden doorgegeven bij de politie konden ze ons vinden.
Maar omdat er al uitgekeerd was door de verzekering had het voor ons geen nut om een claim in te dienen bij de rechtbank. Wij waren namelijk geen partij meer.

Maar geeft dus wel het nut aan van het noteren van serienummers van electronica. Staan bij ons in een Google Docje.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Vraagje: ik ben nog wat aan het puzzelen voor komende zomer en heb in het verleden (tot volle tevredenheid) ook de "Antwerpen-route" gebruikt.

Ik zie nu echter op de KLM website bij vluchten vanaf Antwerpen de omschrijving "BUS" staan voor ZWE-AMS met de vluchtnummers KL0321 en KL0322.

Is dit een nieuwe omschrijving of is men daadwerkelijk van de trein overgegaan op een busdienst?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

cvr schreef: Is dit een nieuwe omschrijving of is men daadwerkelijk van de trein overgegaan op een busdienst?
Een bus is een bus...
De KLM gaat weer vol voor de bus.
Zo willen ze ook vakantiegangers uit de omgeving Arnhem en Nijmegen gratis met de bus naar Schiphol brengen.
Om te voorkomen dat die reizigers via Weeze en Dusseldorf gaan vliegen.
En zeg nou zelf; als je in Nijmegen woont ga je toch veel liever met de bus naar Schiphol....:oops: :oops: :lol: :lol: :lol:
Maar de busritten van ZWE naar Schiphol bestaan al weer een tijdje
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 08 apr 2015, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat leesbaar gemaakt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

bedeve schreef:
cvr schreef: Is dit een nieuwe omschrijving of is men daadwerkelijk van de trein overgegaan op een busdienst?
Maar de busritten van ZWE naar Schiphol bestaan al weer een tijdje
Ik heb dit ook al gemerkt. Al blijven ze ook de trein hanteren.
Waarom ze kiezen voor vanaf Antwerpen een busrit naar Schiphol te doen, who knows...

Niet prettig om zo'n lange busrit te nemen terwijl het vlotjes met de trein gaat!
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Vliegen jullie wel eens vanaf Antwerpen?

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Vliegen jullie wel eens vanaf Antwerpen ;)

Ik zag gisteren dat als je vanuit Antwerpen met de trein naar Amsterdam gaat en daar met KLM vliegt dat een ticket naar New York ( retour) je dan 368 euro kost. ( Op de website van KLM vul je als vertrekplaats Antwerpen ZWE in) Als je vanuit Amsterdam gaat, dus zonder eerst een treinritje te hebben gemaakt, kost diezelfde reis iets van 700 euro.
Ik vind het nog steeds bizar.

Ben benieuwd of er mensen zijn die dit doen en wat de ervaringen zijn :D
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
bello
Amerikakenner

Re: Vliegen jullie wel eens vanaf Antwerpen?

Bericht door bello »

Dit langlopende topic geeft je alle hints, tips en trucs. De Antwerpenroute lijkt minder populair dan eerder, maar goed te horen dat het nog bestaat.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb het in in 2012 en 2013 gedaan. Waren toen prima prijzen. Laatste keer is wat minder bevallen. Treinreis zelf was prima. Maar bij het ophalen van de kaartjes op het station is wel een rugzak met camera/laptop etc gestolen. Dus niet echt een goed begin van de vakantie.

Zie onze blog voor de ervaringen:

http://usatour2012.wordpress.com/2012/0 ... is-denver/
http://usatour2013.wordpress.com/2013/0 ... francisco/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je je focust op dit soort ´omwegen´, kom je rare dingen tegen hoor, zeker bij KLM. Maak er gebruik van, zou ik zeggen, tenminste als het je niet teveel extra kost om in Antwerpen te komen (parkeren e.d.).

Zo wonen wij in Spanje, hebben een vakantiehuis in Nederland. We wilden graag Business Class naar Californië, liefst San Francisco. Goedkoopste vlucht vanuit Madrid was zo´n 3300 euro met Iberia, maar naar LA. Vanuit Amsterdam gekeken, want we zijn in het voorjaar toch vaak een paar weken in Nederland: rechtstreeks naar San Francisco, 3788 euro.

Suprise: vanaf Madrid naar Amsterdam en dan naar San Francisco op dezelfde vlucht als hierboven, rechtstreeks met KLM: 1909 euro p.p. (wel op selecte dagen). Geboekt met stopover in AMS op de terugweg voor drie weken komt de vlucht op 2007 euro p.p. Voor BC is dat echt een schijntje en het verschil maakt dus de opstap in Madrid. Maar ook vanuit Düsseldorf zie ik grote verschillen en dat is vanuit Nederland goed te doen.

Op www.ticketspy.nl vind je vaak dit soort tickettips.
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Sorry Bello, Ik wist niet dat het al zo lang bestond. Grappig om te zien :)

Wie weet ga ik er wel eens gebruik van maken. Toch raar dat er zo'n groot prijsverschil in zit..
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Al een aantal keer zo redelijk geprijsde tickets gehad. Voordeel vind ik ook dat de goedkoopste tickets vanaf Amsterdam, ook al is er een directe vlucht mogelijk, vaak met overstap zijn, en de directe vlucht is dan al weer duurder. Reizende vanaf Antwerpen heb je, je overstap al gehad en wordt het vaak gecombineerd met de directe vlucht vanaf Amsterdam, en terug ook. Uit Utrecht komende mis ik dan graag de trein naar Antwerpen terug.
Ook vanuit Brussel Midi ben ik wel eens met de trein naar Parijs gegaan, als onderdeel van een Air France ticket, dat beviel me ook best goed.

Ik heb heen altijd de trein vanuit Antwerpen genomen, tenzij KLM die al na telefonisch overleg gecanceld had (wegens uitvallende Fyra bijvoorbeeld.). In Amsterdam moest ik ook altijd langs een medewerker om in te checken en de tickets te unlocken.
Brabantse vrienden van me zijn ook wel eens direct naar Schiphol gegaan en hebben zonder problemen kunnen vliegen, ik durf het risico op bijbetalen of een geannuleerd ticket niet te nemen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij zijn ook op die manier naar Amerika gereisd. Dus van Antwerpen naar Amsterdam met de HTS en dan rechtstreekse vlucht naar Chicago. Dat was ons prima bevallen, lekker relaxed en heel makkelijk met bagage en dergelijke. Wij zijn wel bij onze bagage in de buurt gebleven tijdens de volledige rit. Want wij hadden al een waarschuwing gekregen i.v.m. de vele diefstallen die er plaatsvinden helaas. Wij hadden iets meer dan 1200 € neergeteld voor ons twee heen-en terug. Een goede deal lijkt mij!
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Ik heb ook even zitten kijken en voor de Meivakantie zijn de tickets erg aantrekkelijk geprijsd voor ons.
Maar waar kan ik precies de regels vinden van de trein reis.

Kon je ook niet alleen in Antwerpen de kaartjes halen en dan weer met de auto naar huis.
Of dat 1 persoon met de trein gaat?
Ik zie het niet zitten om met zijn 4en met de trein te gaan en bagage, maar alleen is wel een optie.
Je mocht toch ook al 36 uur voor je reis met de trein gaan?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

De regels zijn superstreng. Alle passagiers moeten met de trein mee; je krijgt tickets voor de trein die het nauwst aansluit op de boardingtijd van je vliegtuig. Kortom: je kunt de tickets (zowel voor trein als voor vliegtuig) niet eerder afhalen en je zult met de hele familie naar Antwerpen moeten afreizen. Maar goed, dat hebben wij (en vele anderen voor en na ons) ook gedaan en de besparing (300 euro pp naar Hong Kong) was dusdanig dat we het wel een grappig begin van de reis vonden. Het treindeel ná je vliegreis kun je overigens wel zonder repercussies laten schieten.

PS Admin: kan dit topic misschien samengevoegd worden met het lopende Antwerpenroute-topic?

note mod (Hinko): Voor de duidelijkheid is dit topic samengevoegd met het bestaande topic.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Je krijgt je treinticket niet eerder mee dan vlak voor vertrek en je moet het gestempelde treinkaartje tonen bij de incheck op Schiphol. Dit systeem is dus waterdicht, je kunt ook niet online inchecken.
fidler
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door fidler »

Zijn er nog mensen die recent de Antwerpen route gebruikt hebben ?
Wij hebben ook tickets vanaf Antwerpen en hebben "maar" krap twee uur overstap tijd op Schiphol. Ik vroeg me af of dit voldoende was.
Heb nog wel aan KLM gevraagd of wij een Thalys eerder mochten nemen maar dat kon alleen met bijbetaling vanwege wijziging ticket (4 x €120) dus denk niet dat ik dat doe :-)
Ik zag overigens op de KLM site dat de tijd om je treinticket op te halen in Antwerpen tegenwoordig nog maar 2 uur voor vertrek is.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Twee uur op Schiphol is prima. Tenzij je vertraging hebt. Maar normaal moet het lukken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb nog nooit een goedkoper ticket gevonden op deze manier , (los van het feit dat ik het eigenlijk te omslachtig vind om zo te reizen) zou dat er mee te maken hebben dat we altijd buiten het hoogseizoen reizen?

Als ik nu vergelijk voor september/oktober kost het me vanaf Antwerpen 950 eurp pp, en vanaf Amsterdam 650 (en minder bij anderen dan KLM) om naar Vegas te vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer