Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jonasb: Zuidwesten 2016
Reis jonasb: Welke van beide routes in het westen?
Volgende jaar eindelijk 1e keer Amerika. Mijn vriendin en ik kijken hier al even naar uit maar het was er nog niet van gekomen.
Ik heb hier al veel gelezen op het forum en ben tot 2 routes gekomen die mij wel interesseren. Mijn eerste vraag aan jullie, welke van de 2 zouden jullie ons aanraden? Graag ook opmerking over de route, waar aan te passen. Of tips voor te overnachten want daar heb ik nog niet naar gekeken.
Route 1:
1 Thuis - San Francisco
2 SF
3 SF
4 SF - Sequoia
5 Sequoia - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley - Bryce Canyon
10 Bryce Canyon
11 Bryce Canyon - Zion NP
12 Zion NP
13 Zion NP - Grand Canyon
14 GC
15 GC - Monument Valley
16 MV - Page
17 Page
18 Page - Las Vegas
19 LV
20 LV - Thuis
Qua dagen kan hier maximaal nog 1 dag bijgevoegd worden.
Is sequoia de moeite? Zo nee, dan schrap ik hem waarschijnlijk.
Weet iemand iets over Sacramento? Ik had ergens gelezen dat dit ook een leuke stad was.
Extra dag in Yosemite, Zion of Page?
Route 2:
1 Thuis - Los Angeles
2 LA
3 LA
4 LA - San Diego
5 SD
6 SD -Joshua Tree
7 Joshua Tree - Grand Canyon
8 GC
9 GC - Monument Valley
10 MV - Page
11 Page
12 Page - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon
14 Bryce Canyon - Zion NP
15 Zion NP
16 Zion NP - Las Vegas
17 LV
18 LV - Thuis
Hier kunnen we nog maximum 3 dagen toevoegen. Eventueel extra dag in Page? Of Valley of fire? North rim?
Ik zou maar 2 steden doen omdat ik in de steden het maximum (op musea na) eruit wil halen dus niet in 1 dag. Ik zou eerder een dag natuur schrappen om nog ergens langer in een stad te blijven. In de parken wil ik gewoon een eerste mooie indruk krijgen. Zeker enkele wandelingen meepikken (wij stappen goed door en zijn sportief dus ik maak me geen zorgen). Ik denk dat als ik zowel LV, SF en LA wil combineren en genoeg parken doe, ik zeker 24 dagen moet rekenen en die heb ik niet.
Ik benieuwd naar de reacties en sta open voor alle suggesties en meningen!
Ik heb hier al veel gelezen op het forum en ben tot 2 routes gekomen die mij wel interesseren. Mijn eerste vraag aan jullie, welke van de 2 zouden jullie ons aanraden? Graag ook opmerking over de route, waar aan te passen. Of tips voor te overnachten want daar heb ik nog niet naar gekeken.
Route 1:
1 Thuis - San Francisco
2 SF
3 SF
4 SF - Sequoia
5 Sequoia - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley - Bryce Canyon
10 Bryce Canyon
11 Bryce Canyon - Zion NP
12 Zion NP
13 Zion NP - Grand Canyon
14 GC
15 GC - Monument Valley
16 MV - Page
17 Page
18 Page - Las Vegas
19 LV
20 LV - Thuis
Qua dagen kan hier maximaal nog 1 dag bijgevoegd worden.
Is sequoia de moeite? Zo nee, dan schrap ik hem waarschijnlijk.
Weet iemand iets over Sacramento? Ik had ergens gelezen dat dit ook een leuke stad was.
Extra dag in Yosemite, Zion of Page?
Route 2:
1 Thuis - Los Angeles
2 LA
3 LA
4 LA - San Diego
5 SD
6 SD -Joshua Tree
7 Joshua Tree - Grand Canyon
8 GC
9 GC - Monument Valley
10 MV - Page
11 Page
12 Page - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon
14 Bryce Canyon - Zion NP
15 Zion NP
16 Zion NP - Las Vegas
17 LV
18 LV - Thuis
Hier kunnen we nog maximum 3 dagen toevoegen. Eventueel extra dag in Page? Of Valley of fire? North rim?
Ik zou maar 2 steden doen omdat ik in de steden het maximum (op musea na) eruit wil halen dus niet in 1 dag. Ik zou eerder een dag natuur schrappen om nog ergens langer in een stad te blijven. In de parken wil ik gewoon een eerste mooie indruk krijgen. Zeker enkele wandelingen meepikken (wij stappen goed door en zijn sportief dus ik maak me geen zorgen). Ik denk dat als ik zowel LV, SF en LA wil combineren en genoeg parken doe, ik zeker 24 dagen moet rekenen en die heb ik niet.
Ik benieuwd naar de reacties en sta open voor alle suggesties en meningen!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Welke van beide routes in het westen?
Ik zie in beide route leuke goede zaken en dingen die ik je echt zou aanraden anders te doen.
Begin eens om je routes in Google Maps uit te zetten, dan zie je dat er wat rare kronkels inzitten.
Ga in route 1 bv van Death Valley eerst naar Zion ipv naar Bryce. Als je dat doet heb je aan 1 nacht Bryce ook wel genoeg. Dat park is relatief klein namelijk. Ook de Grand Canyon, Monument Valley en Page staan echt in een rare volgorde, dat klopt niet.
Dus:
Death Valley - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Page
Page - Monument Valley
MV - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Je kan er dan voor kiezen om een extra dag Page te doen of Las Vegas afhankelijk in welke tijd van het jaar jullie gaan. Afhankelijk van de plannen is misschien 1 nacht Grand Canyon ook wel genoeg. Ik zou voor Sequoia wel 1 dag meer aanraden, maar ook daar ligt het eraan wat je wilt zien.
Route 2 is qua opbouw logischer. Persoonlijk zou ik ook hier de volle dag Bryce eruit halen en elders bijzetten. Ik vond vanaf Monument Valley 1 nacht Grand Canyon overigens ook wel voldoende. Wil je echt een heel stuk omlaag wandelen, dan is 2 nachten wel aan te raden.
Hou er in beide routes rekening mee dat je pas op dag 21 thuiskomt!
Ik vind met wat aanpassingen route 1 uitdagender/leuker overigens.
Ik zal je nog eens een route geven met die ene dag erbij en waarbij het echte haasten ook wel meevalt
Route 3:
1 Thuis - LA
2 LA
3 LA
4 LA - Cambria
5 Cambria - SF
6 SF
7 SF
8 SF - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes
11 ML - Death Valley
12 Death Valley - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Page
16 Page - MV
17 MV - Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Las Vegas
20 LV
21 LV - naar huis
22 aankomst thuis
Ik heb gekozen voor 2 nachten GC, ik zou zelf 1 nacht bij Page of Las Vegas zetten, maar ik heb deze bij de GC gezet, omdat je dat zelf in je eigen routes ook hebt gedaan.
Begin eens om je routes in Google Maps uit te zetten, dan zie je dat er wat rare kronkels inzitten.
Ga in route 1 bv van Death Valley eerst naar Zion ipv naar Bryce. Als je dat doet heb je aan 1 nacht Bryce ook wel genoeg. Dat park is relatief klein namelijk. Ook de Grand Canyon, Monument Valley en Page staan echt in een rare volgorde, dat klopt niet.
Dus:
Death Valley - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Page
Page - Monument Valley
MV - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Je kan er dan voor kiezen om een extra dag Page te doen of Las Vegas afhankelijk in welke tijd van het jaar jullie gaan. Afhankelijk van de plannen is misschien 1 nacht Grand Canyon ook wel genoeg. Ik zou voor Sequoia wel 1 dag meer aanraden, maar ook daar ligt het eraan wat je wilt zien.
Route 2 is qua opbouw logischer. Persoonlijk zou ik ook hier de volle dag Bryce eruit halen en elders bijzetten. Ik vond vanaf Monument Valley 1 nacht Grand Canyon overigens ook wel voldoende. Wil je echt een heel stuk omlaag wandelen, dan is 2 nachten wel aan te raden.
Hou er in beide routes rekening mee dat je pas op dag 21 thuiskomt!
Ik vind met wat aanpassingen route 1 uitdagender/leuker overigens.
Ik zal je nog eens een route geven met die ene dag erbij en waarbij het echte haasten ook wel meevalt

Route 3:
1 Thuis - LA
2 LA
3 LA
4 LA - Cambria
5 Cambria - SF
6 SF
7 SF
8 SF - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes
11 ML - Death Valley
12 Death Valley - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Page
16 Page - MV
17 MV - Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Las Vegas
20 LV
21 LV - naar huis
22 aankomst thuis
Ik heb gekozen voor 2 nachten GC, ik zou zelf 1 nacht bij Page of Las Vegas zetten, maar ik heb deze bij de GC gezet, omdat je dat zelf in je eigen routes ook hebt gedaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jonasb: Welke van beide routes in het westen?
Het is wel handig om aan te geven wanneer je wilt gaan. Dat kan de keuze wel beïnvloeden.
Verder moet je natuurlijk zelf kijken welke parken en steden jullie het meest aanspreken. Als je dat weet dan kunnen wij wel helpen met de route.
Twee nachten Page lijkt me voldoende, maar is erg afhankelijk van wat je er allemaal wilt doen. Dat geldt ook voor de parken. Een extra dag Yosemite kan heel goed, zeker als je een aantal wandelingen wilt maken. Als je slechts een eerste indruk wilt krijgen van de parken is 2 nachten GC en twee nachten Bryce wel ruim.
Lees je eens in over de parken op de NPS-sites en op www.ontdek-amerika.nl en bekijk eens wat reisverslagen. Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken.
Marianne
Verder moet je natuurlijk zelf kijken welke parken en steden jullie het meest aanspreken. Als je dat weet dan kunnen wij wel helpen met de route.
Twee nachten Page lijkt me voldoende, maar is erg afhankelijk van wat je er allemaal wilt doen. Dat geldt ook voor de parken. Een extra dag Yosemite kan heel goed, zeker als je een aantal wandelingen wilt maken. Als je slechts een eerste indruk wilt krijgen van de parken is 2 nachten GC en twee nachten Bryce wel ruim.
Lees je eens in over de parken op de NPS-sites en op www.ontdek-amerika.nl en bekijk eens wat reisverslagen. Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken.
Marianne
Alvast bedankt voor de snelle reacties. Periode is voorzien medio juli - begin augustus. Ten vroegste 15 juli vertrekken en ten laatste 6 augustus thuis (wegens collectief bouwverlof). Bedankt om er mij attent op te maken dat ik inderdaad een dag later thuis ben.
Persoonlijk spreekt mij SF meer aan dan LA, maar ik wil ze zeker beide ooit eens gedaan hebben. Naar autohuur toe lijkt de route SF - LV de beste.
In Page had ik gedacht aan Lake Powel, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en Horseshoe bend.
Grand canyon zou ik de standaard wandeling doen met viewpoints (rim trail?) en dan een klein stukje afdalen maar niet tot helemaal beneden.
Zion sowieso angels landing en observation point, misschien de narrows nog.
Bryce Sunset en sunrise point (hopelijk in de goed volgorde)
San francisco dacht ik aan Alcatraz, fishermans warf, eventueel tram rit, de golden gate bridge
LA wil ik Universal, venice en santa barbara, holywood.
Las Vegas weet ik niet goed wat te verwachten, mijn neef vond het super en had met 2 volle dagen nog te kort. Een goede vriendin was hier op halve dag rond..
Persoonlijk spreekt mij SF meer aan dan LA, maar ik wil ze zeker beide ooit eens gedaan hebben. Naar autohuur toe lijkt de route SF - LV de beste.
In Page had ik gedacht aan Lake Powel, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en Horseshoe bend.
Grand canyon zou ik de standaard wandeling doen met viewpoints (rim trail?) en dan een klein stukje afdalen maar niet tot helemaal beneden.
Zion sowieso angels landing en observation point, misschien de narrows nog.
Bryce Sunset en sunrise point (hopelijk in de goed volgorde)
San francisco dacht ik aan Alcatraz, fishermans warf, eventueel tram rit, de golden gate bridge
LA wil ik Universal, venice en santa barbara, holywood.
Las Vegas weet ik niet goed wat te verwachten, mijn neef vond het super en had met 2 volle dagen nog te kort. Een goede vriendin was hier op halve dag rond..
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat het heel goed zit met je conditieZion sowieso angels landing en observation point, misschien de narrows nog.

Je kunt die steden geen van allen in 2 of 3 dagen zien. Je kan er wel een beeld van vormen, maar echt alles zien doe je misschien wel weken over.
Los Angeles moet je niet zien als een stad, maar als een gebied met allemaal steden aan elkaar. Niet echt een centraal punt of plein waaraan je de stad herkent. Wel wat bekende bezienswaardigheden natuurlijk, maar kriskras verspreid over een groot gebied. Universal Studio's en Venice liggen bijna 40km uit elkaar. Dat is ongeveer van Amsterdam naar Utrecht. (Overigens zeg je Santa Barbara, maar dat ligt niet in LA, ik denk dat je Santa Monica bedoeld.)
San Francisco en Las Vegas zijn qua stad veel compacter en de bezienswaardigheden liggen veel dichter bij elkaar. Met de hoponoff bus kun je San Francisco in 1 dag al erg veel bekijken. Als je de ochtend erna bv Alcatraz aandoet en dan in de middag een fiets huurt en over de golden gate brug fiets en de ferry vanuit Sausalito terugpakt heb je al erg veel gezien.
Las Vegas is voornamelijk natuurlijk the strip. Maar er zijn ook heel veel concerten, optreden/shows en gewoon de hotels bekijken is ook al erg leuk. Vaak hebben de hotels wel veel dezelfde winkels erbij zitten, maar dan nog is dat niet op 1 dag te doen. En natuurlijk moet je 's avonds even voor een paar uur naar downtown Las Vegas voor de Fremont Street experience. Op een halve dag rond zijn is onmogelijk, maar als het je niet trekt dan snap ik dat je het niets vind.
Reis jonasb: Zuidwesten 2016
De vliegtickets zijn geboekt, de dagen liggen dus vast.
Ik had onderstaande route al samengesteld door andere topics en jullie feedback.
Nu wil ik de verblijven ook binnenkort vast leggen, ik heb ze ernaast gezet. Graag jullie opinie over de route en de verblijven. Tips en suggesties zijn meer dan welkom!!
1. 21/07. Thuis – San Francisco. (San Remo hotel/Nobb Hill in/USA hostels Sfo)
2. 22/07. San Francisco
3. 23/07. San Francisco
4. 24/07. San Francisco – Yosemite. (Queens inn/comfort inn/pinerose inn/oakhurst lodge)
5. 25/07. Yosemite
6. 26/07. Yosemite – Mammoth Lakes. (Mammoth mountain inn)
7. 27/07. Mammoth Lakes – Death Valley. (furnace creek range)
8. 28/07. Death Valley – Zion. (Comfort inn Zion/super 8 hurricane/travel lodge Zion Np/rodeway inn Zion Np)
9. 29/07. Zion
10. 30/07. Zion – Bryce. (Escalante outfitters/bryce Pioneer village)
11. 31/07. Bryce
12. 01/08. Bryce – Page. (Motel 6 page/holiday inn expres)
13. 02/08. Page
14. 03/08. Page – Monument Valley. (Gouldings lodge)
15. 04/08. Monument Valley – Grand Canyon. (Bright angel lodge)
16. 05/08. Grand Canyon
17. 06/08. Grand Canyon – Las Vegas (circus circus/luxor)
18. 07/08. Las Vegas
19. 08/08. Las Vegas - Thuis
20. 09/08. Thuis
Note mod: topics samengevoegd, daar ze over dezelfde reis gaan.
Ik had onderstaande route al samengesteld door andere topics en jullie feedback.
Nu wil ik de verblijven ook binnenkort vast leggen, ik heb ze ernaast gezet. Graag jullie opinie over de route en de verblijven. Tips en suggesties zijn meer dan welkom!!
1. 21/07. Thuis – San Francisco. (San Remo hotel/Nobb Hill in/USA hostels Sfo)
2. 22/07. San Francisco
3. 23/07. San Francisco
4. 24/07. San Francisco – Yosemite. (Queens inn/comfort inn/pinerose inn/oakhurst lodge)
5. 25/07. Yosemite
6. 26/07. Yosemite – Mammoth Lakes. (Mammoth mountain inn)
7. 27/07. Mammoth Lakes – Death Valley. (furnace creek range)
8. 28/07. Death Valley – Zion. (Comfort inn Zion/super 8 hurricane/travel lodge Zion Np/rodeway inn Zion Np)
9. 29/07. Zion
10. 30/07. Zion – Bryce. (Escalante outfitters/bryce Pioneer village)
11. 31/07. Bryce
12. 01/08. Bryce – Page. (Motel 6 page/holiday inn expres)
13. 02/08. Page
14. 03/08. Page – Monument Valley. (Gouldings lodge)
15. 04/08. Monument Valley – Grand Canyon. (Bright angel lodge)
16. 05/08. Grand Canyon
17. 06/08. Grand Canyon – Las Vegas (circus circus/luxor)
18. 07/08. Las Vegas
19. 08/08. Las Vegas - Thuis
20. 09/08. Thuis
Note mod: topics samengevoegd, daar ze over dezelfde reis gaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jonasb: Zuidwesten 2016
Ik zou voor Yosemite niet in Oakhurst gaan zitten. Wat wil je allemaal in Yosemite doen? In de vallei (www.yosemitepark.com) of in El Portal zit je heel centraal. Als je wilt wandelen is je tijd daar nu vrij beperkt, zeker als ik dat vergelijk met de volle dag die je voor Bryce en de GC uittrekt.
Voor Zion zou ik in Springdale gaan overnachten, dan kun je de shuttlebus nemen naar het park. Wij vonden de Canyon Ranch motel erg prettig, en niet duur.
De accommodatie in Bryce ken ik niet. In Tropic zit je goed, of kijk eens naar de Bryce View Lodge of Ruby's Inn. Dan zit je aan de rand van het park.
Als je moet kiezen tussen CC en Luxor zou ik vanwege de ligging voor Luxor gaan.
Marianne
Voor Zion zou ik in Springdale gaan overnachten, dan kun je de shuttlebus nemen naar het park. Wij vonden de Canyon Ranch motel erg prettig, en niet duur.
De accommodatie in Bryce ken ik niet. In Tropic zit je goed, of kijk eens naar de Bryce View Lodge of Ruby's Inn. Dan zit je aan de rand van het park.
Als je moet kiezen tussen CC en Luxor zou ik vanwege de ligging voor Luxor gaan.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jonasb: Zuidwesten 2016
Oakhurst zou ik alleen doen als je geen normaal geprijsde accommodatie in Yosemite kunt vinden. Ik vond het niet zo erg om dat stuk op en neer te rijden.
Hurricane voor Zion kan, maar je moet dan wel parkeren in Springdale en daar de shuttlebus pakken. Reken op veel drukte in Zion. Als je in Springdale een hotel hebt kan je de auto daar gewoon laten staan en voor (de meeste) hotels dus de gratis shuttlebus pakken. Dus Springdale is wel handiger.
Tropic is prima voor Bryce, Escalante is m.i. een beetje de verkeerde kant op. Dus daar zou ik voor de pioneer village gaan. Kijk ook naar de Bryce view lodge, die is vaak ook betaalbaar.
Je hebt overigens prima de tijd in je route. Persoonlijk zou ik of een dag Bryce en/of de 2e dag Grand Canyon eruit halen en die elders bijzetten. Bv van bryce naar Capitol Reef, dan naar Monument Valley, dan Page en dan naar de Grand Canyon. Of/Enb iig 1 extra dag voor Las Vegas.
Kijk ook of je bv NY/NY of in de Mirage kunt overnachten. Vaak niet (veel) duurder dan de 2 die je benoemt en toch net wat meer kwaliteit. Je kan evt. ook proberen om het facebookspelletje MyVegas te spelen en dan voor gratis zaken te sparen.
Hurricane voor Zion kan, maar je moet dan wel parkeren in Springdale en daar de shuttlebus pakken. Reken op veel drukte in Zion. Als je in Springdale een hotel hebt kan je de auto daar gewoon laten staan en voor (de meeste) hotels dus de gratis shuttlebus pakken. Dus Springdale is wel handiger.
Tropic is prima voor Bryce, Escalante is m.i. een beetje de verkeerde kant op. Dus daar zou ik voor de pioneer village gaan. Kijk ook naar de Bryce view lodge, die is vaak ook betaalbaar.
Je hebt overigens prima de tijd in je route. Persoonlijk zou ik of een dag Bryce en/of de 2e dag Grand Canyon eruit halen en die elders bijzetten. Bv van bryce naar Capitol Reef, dan naar Monument Valley, dan Page en dan naar de Grand Canyon. Of/Enb iig 1 extra dag voor Las Vegas.
Kijk ook of je bv NY/NY of in de Mirage kunt overnachten. Vaak niet (veel) duurder dan de 2 die je benoemt en toch net wat meer kwaliteit. Je kan evt. ook proberen om het facebookspelletje MyVegas te spelen en dan voor gratis zaken te sparen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 2914 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 20 Reacties