Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite NP, Bryce/Zion NP in april.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Croic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yosemite NP, Bryce/Zion NP in april.

Bericht door Croic »

Hallo,

Ik plan een rondreis door Amerika te maken vanaf 22 april tem +/- 12 mei.
Route +/-: San Francisco -> Yosemite -> Sequoia -> Las Vegas -> Zion -> Bryce Canyon -> Page -> Monument Valley -> Grand Canyonn.
Uit de reisgidsen begrijp ik dat dit toch een vrij goede periode is, maar na het lezen van reisverslagen zie ik toch dat op grote hoogte er in april nog erg veel kans is op sneeuw.

Vandaar mijn concrete vragen:
- Is er grote kans op sneeuwval in Yosemite NP en Bryce/Zion NP eind april?
- Is het mogelijk om dan met een standaard tent en standaard slaapzak te kamperen? Wat zijn jullie ervaringen hierover?
- Ik veronderstel dat in Las Vegas, Page, Monument Valley er geen probleem zal zijn qua temperatuur eind april - begin mei? Hiermee bedoel ik: lekker zonnig :-)
- Zijn er veel mensen met negatieve weerervaringen Grand Canyon begin mei? Is er dan veel kans op mist of is het te koud?
- Als ik vertel dat mijn reisgenoten en ik meer van een zonnige vakantie houden, zouden jullie dan aanraden om dezelfde route op een ander tijdstip in het jaar te doen? (vb/ juni).

Alvast heel erg bedankt! Tips er persoonlijke ervaringen zijn welkom!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Yosemite NP, Bryce/Zion NP in april.

Bericht door PSVwally »

Aangaande je laatste alinea zou ik je aanraden een maandje later te gaan.
Ik ben in 2012 in April/begin Mei geweest. Overal tshirt en korte broek weer, 's avonds lange broek en vest. Ook in Page, Monument Valley en de GC. Zelfs in LA was 's avonds een vest wel lekker. Jaar erop weer in Mei gegaan en in LA en Bryce fikse regen gehad.

De kans op sneeuw is aanwezig in de Sierra's (Yosemite/Sequoia), maar meer kans is er op nog afgesloten wegen en wandelroutes vanwege de wintersneeuw die er nog ligt of aan het smelten is.

Ik vond het overigens een ideale tijd qua drukte. Nog niet de massa's die wat later rondlopen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn in 2002, 2007 en 2009 op 24 april vertrokken, alle keren vanuit San Francisco. Op dezereizen hebben we o.a. Yosemite (1 keer regen, 1 keer prachtig weer), Zion en Bryce (2 keer zonnig en boven de 20 graden), Monument Valley (ook zon) en een keer Page (heerlijk weer, verbrand op het water) gedaan. De avonden zijn wat frisser, maar het voordeel is weer dat je vrij laat zonsopgangen ziet en vrij vroeg zonsondergangen. Wij reisden die keren met een camper en ik vind het wel knus, zo ´s avonds op een camping zitten.

In 2016 gaan we zelfs al op 2 april weg, ook vanuit San Francisco, maar we gaan nu wel bewust meteen wat zuidelijker, richting Palm Springs en Tucson. Wij zaten trouwens in 2007 ook Phoenix en hadden daar gewoon 30 graden. Ook in Moab hebben we begin mei 2 keer prachtig weer gehad.

Onze ervaring in die periode is dus gewoon erg goed, maar ik zou wel proberen de hoger gelegen gebieden (Sequoia, Yosemite, tot het laatst te bewaren).

Wij gaan graag in deze periode, gewoon omdat het nog niet té heet is om dingen te ondernemen en het overal nog vrij rustig is.

Even aanhakend: weet iemand hoe groot de kans is dat we al op 24 april naar Bodie kunnen rijden? We komen vanaf Tonopah, het gaat vooral om de dirt road naar Bodie zelf. We zullen de volgende dag via de CA88 de Sierra Nevada weer oversteken naar Californië.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij waren afgelopen jaar van begin tot eind mei ongeveer en hebben sneeuw in Bryce gehad, regen in Moab, hagel in Monument Valley en regen in Las Vegas. Maw koud en slecht weer. Het viel ons erg tegen, wij waren ook met de gedachte gegaan dat het mooi zonnig en warm weer zou zijn. Zelf zou ik in juni gaan de volgende keer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zo zie je maar dat het ineens zomaar een keer anders kan uitvallen. Garanties zijn er nooit, helaas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Croic schreef: - Is er grote kans op sneeuwval in Yosemite NP en Bryce/Zion NP eind april?
Tja, het kan sneeuwen, zeker in Yosemite en Bryce. Maar hoe groot die kans is? Geen idee. Waar je meer last van kunt hebben zijn passen en wegen die nog gesloten zijn zoals de Tioga Pass en Glacier Point road in Yosemite. Heb je al de NPS-sites bekeken? Zo nee, kijk dan eens op www.nps.gov/yose voor Yosemite in de lente. En voor zion en bryce zie www.nps.gov/zion en www.nps.govc/brca.
Croic schreef: - Is het mogelijk om dan met een standaard tent en standaard slaapzak te kamperen? Wat zijn jullie ervaringen hierover?
Wij hebben wel eens nachtvorst gehad en met onze donzen slaapzakken en gewone tent was dat goed te doen, maar ik zou zeker voor goede matjes zorgen en een goede slaapzak.
Croic schreef: - Als ik vertel dat mijn reisgenoten en ik meer van een zonnige vakantie houden, zouden jullie dan aanraden om dezelfde route op een ander tijdstip in het jaar te doen? (vb/ juni).
Juni is een mooie periode maar zon kun je nooit garanderen. Gaat het je om zon of ook om hoge temperaturen? Als je bijvoorbeeld wilt wandelen lijkt het mij wel lekker om vroeg in het jaar te gaan als het nog niet zo heet is. Maar in sommige parken heb je dan wel weer het risico dat niet alle trails open zijn.
Kijk eens naar ons 2013- en 2015-verslag voor mei/juni.

Marianne
Croic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Croic »

Bedankt voor de reacties, daar kan ik al wat verder mee! :-)
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

Vito schreef:Wij waren afgelopen jaar van begin tot eind mei ongeveer en hebben sneeuw in Bryce gehad, regen in Moab, hagel in Monument Valley en regen in Las Vegas. Maw koud en slecht weer. Het viel ons erg tegen, wij waren ook met de gedachte gegaan dat het mooi zonnig en warm weer zou zijn. Zelf zou ik in juni gaan de volgende keer.
Afgelopen juni alleen maar heel heet weer gehad, we zaten in een hittegolf vanaf half juni tm begin juli. Met uitzondering van 1 dag bryce 28 graden was het constant 35+. Ook niet alles..
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij deden het rondje ooit in de maand mei, met een simpel enkellaags koepeltentje, een paar luchtbedden en fijne katoenen Coleman slaapzakken. Aan de kust was dat helemaal prima, soms zelfs bijna te warm, maar in de parken zijn we bijkans doodgevroren toen. Voor ons was het de moeite niet meer om alsnog dure spullen aan te schaffen, maar de keren daarna hebben we wat beter nagedacht over seizoen & uitrusting.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer