Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bluelagoon: 4800 km in 20 dagen haalbaar ?
-
- Amerika-ontdekker
Reis Bluelagoon: 4800 km in 20 dagen haalbaar ?
Hier ook iemand die een ambiteus reisplan heeft gemaakt voor juli/aug 2016. Ik kom uit op een kleine 4800 km in 20 dagen in een premium SUV met twee kids van 17 en 16.
Is dit te ambitieus en wat adviseren jullie mij om eventueel anders te doen ? De vlucht ligt al vast, verder zijn we heel flexibel in routes. We zoeken een mooie combi van steden en natuur (beren spotten, etc).
Dagplanning
1. DUS - LA
2. LA
3. LA- Vegas
4. Vegas
5. Vegas - (ZION) - Panquitch
6. Panquitch (BRYCE)
7. Panquitch - Salt Lake City
8. Salt Lake City - Jackson Hole (GRAND TETON)
9. GRAND TETON - YELLOWSTONE
10. YELLOWSTONE
11. YELLOWSTONE - Twin Falls
12. Twin Falls - Lake Tahoe
13. Lake Tahoe (lee vining) - YOSEMITE - San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco - Piedras Blancas
17. Piedras Blancas - Malibu / Santa Barbara
18. Malibu / Santa Barbara
19. Malibu / Santa Barbara
20. eind van de dag van LA naar DUS
Ben benieuwd naar jullie reacties !
Is dit te ambitieus en wat adviseren jullie mij om eventueel anders te doen ? De vlucht ligt al vast, verder zijn we heel flexibel in routes. We zoeken een mooie combi van steden en natuur (beren spotten, etc).
Dagplanning
1. DUS - LA
2. LA
3. LA- Vegas
4. Vegas
5. Vegas - (ZION) - Panquitch
6. Panquitch (BRYCE)
7. Panquitch - Salt Lake City
8. Salt Lake City - Jackson Hole (GRAND TETON)
9. GRAND TETON - YELLOWSTONE
10. YELLOWSTONE
11. YELLOWSTONE - Twin Falls
12. Twin Falls - Lake Tahoe
13. Lake Tahoe (lee vining) - YOSEMITE - San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco - Piedras Blancas
17. Piedras Blancas - Malibu / Santa Barbara
18. Malibu / Santa Barbara
19. Malibu / Santa Barbara
20. eind van de dag van LA naar DUS
2015: Washington - Niagara - Algonquin (CA) - Ottawa - Montreal - Boston - Cape Cod - NY
2016: LA - joshua NP - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Valley of fire - LV - Death Valley - Yosemite - SF - Santa Monica - LA
2016: LA - joshua NP - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Valley of fire - LV - Death Valley - Yosemite - SF - Santa Monica - LA
Re: 4800 km in 20 dagen haalbaar ?
Zoals je zelf al aangeeft is het inderdaad een ambitieus reisplan. Ik zou voor bijvoorbeeld bryce in het park zelf verblijven. En waarom 2 nachten? Vrij veel als je het met de rest van de reis vergelijkt. Je tijd in Yellowstone en Grand Teton is ook zéér beperkt. En Yosemite is geen park waar je 'even' doorheen rijdt. Wat wil je 2 dagen in Santa Barbara / Malibu doen? Als je bijvoorbeeld persé yellowstone erin wilt laten dan zou ik die tijd daar gebruiken.
Heb je al eens gekeken naar het 'standaard' rondje door zuidwesten? Misschien iets meer haalbaar: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Heb je al eens gekeken naar het 'standaard' rondje door zuidwesten? Misschien iets meer haalbaar: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Laatst gewijzigd door SanFran op 04 nov 2015, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ik zou Yellowstone en Grand Teton skippen en meer tijd voor Yosemite, en Zion inplannen.
En ik mis ook Grand Canyon bijvoorbeeld. Kun je ook mooi meepakken.
Kijk eens inderdaad bij het "standaard" zuidwest rondje in de post hierboven.
En ik mis ook Grand Canyon bijvoorbeeld. Kun je ook mooi meepakken.
Kijk eens inderdaad bij het "standaard" zuidwest rondje in de post hierboven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind he vreemd om op LA te vliegen als je naar Yellowstone wilt. Dat is te veel voor maar 20 dagen, dus inderdaad: Yellowstone skippen. Je hebt er veel te weinig tijd voor en je mist erg veel in het zuidwesten wat wel min of meer op de route ligt.
Lees je eens in over de parken op http://www.ontdek-amerika.nl en probeer te kijken wat je overal zou willen doen en hoeveel tijd dat kost. Zoals gezegd is een volle dag Bryce erg veel verhoudingsgewijs, zeker vergeleken met de tijd die je voor Yosemite en Yellowstone uittrekt.
Kijk eens naar onze reisverslagen voor onze reizen met de kinderen, bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor een route met Yellowstone.
Marianne
Lees je eens in over de parken op http://www.ontdek-amerika.nl en probeer te kijken wat je overal zou willen doen en hoeveel tijd dat kost. Zoals gezegd is een volle dag Bryce erg veel verhoudingsgewijs, zeker vergeleken met de tijd die je voor Yosemite en Yellowstone uittrekt.
Kijk eens naar onze reisverslagen voor onze reizen met de kinderen, bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor een route met Yellowstone.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik beschouw dit niet als ambitieus. Ik beschouw dit eerder als gekkenwerk en zonde.
Waarom zou je in godsnaam een dergelijke trip gaan samenstellen waarbij je aan veel voorbijrijd en op de meeste plaatsen te weinig tijd hebt om iets te zien ?
Je hebt eigenlijk zelfs te weinig tijd voor een standaard rondje en dan wil je nog Yellowstone en Grand Teton eraan toevoegen ?
Waarom zou je in godsnaam een dergelijke trip gaan samenstellen waarbij je aan veel voorbijrijd en op de meeste plaatsen te weinig tijd hebt om iets te zien ?
Je hebt eigenlijk zelfs te weinig tijd voor een standaard rondje en dan wil je nog Yellowstone en Grand Teton eraan toevoegen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor jullie reacties.... ik was er al bang voor dat voornamelijk Yellowstone een struikelblok zou gaan worden om ook nog een beetje te genieten ipv alleen maar rijden en foto's maken.
Een goede reden om nog na 2016 nog een keer terug te gaan en een noordelijke route te pakken met evt. Vancouver Island.
De standaard rondjes had ik ook al gezien en gelezen, maar ik ben altijd een beetje eigenwijs !
Wat zijn overigens mooie plaatsen om de laatste dagen door te brengen aan de kust nabij LA ? Ik heb voorlopig even Malibu gekozen, maar misschien zijn er wel veel mooiere paradijsjes.
Een goede reden om nog na 2016 nog een keer terug te gaan en een noordelijke route te pakken met evt. Vancouver Island.

De standaard rondjes had ik ook al gezien en gelezen, maar ik ben altijd een beetje eigenwijs !
Wat zijn overigens mooie plaatsen om de laatste dagen door te brengen aan de kust nabij LA ? Ik heb voorlopig even Malibu gekozen, maar misschien zijn er wel veel mooiere paradijsjes.
2015: Washington - Niagara - Algonquin (CA) - Ottawa - Montreal - Boston - Cape Cod - NY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je op het einde echt nog dagen strand wilt hebben zou ik echt je route toch drastisch aanpassen en heel veel meer dan alleen Yellowstone schrappen. Stranddagen zijn misschien leuk, maar gaan ten kosten van de dagen elders. Ik mis bv in de 1e route ook al zaken als Page en de Grand Canyon gewoon in het zuidwesten. Ik zou als ik jouw was eerst duidelijk krijgen wat je echt wilt zien en of dat doenbaar is.Bluelagoon schreef: Wat zijn overigens mooie plaatsen om de laatste dagen door te brengen aan de kust nabij LA ? Ik heb voorlopig even Malibu gekozen, maar misschien zijn er wel veel mooiere paradijsjes.
Ik vond Malibu nou niet echt een pareltje als ik eerlijk ben. Je hebt mooie gebieden, maar er ligt wel vaak vlak in de buurt een snelweg als PCH1 bijvoorbeeld.
Schap alles tussen Bryce en Lake Tahoe zou ik zeggen. Verder heb je op deze manier ook amper tijd voor Zion. Overnacht daar minimaal 1 nacht.ik was er al bang voor dat voornamelijk Yellowstone een struikelblok zou gaan worden om ook nog een beetje te genieten ipv alleen maar rijden en foto's maken.
Dag 2 ben je grote kans zeer vroeg wakker. Maar daar gebruik van om voor de spits LA uit te zijn. Je kan natuurlijk ook eerst een paar dagen in LA blijven als je daar wilt acclimatiseren. Maar in die stad zou ik dan gewoon eindigen met een paar dagen.
Het gaat niet zozeer om de 4800km in 20 dagen. Want gemiddeld 240km op een dag is niet zo enorm. Maar je maakt behalve de routekilometers zo nog 500/1000km extra in de steden en parken. Het gaat niet om de kwantiteit maar de kwaliteit vd reis.
Een voorbeeld van al een vrij vlotte trip:
1. DUS - LA
2. LA - Kingman
3. Kingman - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Page
5. Page
6. Page - Bryce
7. Bryce - Zion
8. Zion
9. Zion - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Death Valley - Bishop
12. Bishop - Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite - San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco - Cambria
17. Cambria - LA
18. LA
19. LA stranddag Malibu/Santa Monica/Venice/Redondo Beach
20. Ochtend Strand, daarna spullen pakken en van LA naar DUS
21. Aankomst thuis
Als je niet helemaal in bent voor avontuurlijke wandelingen (zoek eens op angels landing of the narrows) dan zou je in Zion een dag minder kunnen doen en die bv bij San Francisco of LA zetten.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Bluelagoon: 4800 km in 20 dagen haalbaar ?
Als je de route van PSVwally in Phoenix laat vertrekken, win je een dag om elders te gebruiken.
DUS - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
...
Groetjes,
Ingrid
DUS - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
...
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Ingrid, de vlucht ligt al vast....
Ik zou L.A. op de dag na aankomst meteen verlaten: jullie zitten om 4 uur 's nachts echt klaarwakker in bed (het is dan al lunchtijd in Nederland!). Ga meteen richting natuur en bewaar Los Angeles voor de laatste dagen. Die stad is echt leuker dan wat veel mensen - die alleen Hollywood bezoeken - ervan zeggen.
Over de laatste dagen van jullie trip: highway 1 moet je lekker rustig afzakken. Santa Barbara is een heel aardig plaatsje voor een middag+diner. Malibu is echt niet de moeite waard om uit te stappen: dat zijn bijna alleen gated communities, privéstranden en wat bejaarde(n) winkels naast een supermarktje. Met twee tieners zit je die laatste dagen veel leuker in Santa Monica: goede stranden, een leuk (voor auto's ontoegankelijk) winkelcentrum bij de boulevard, fietsen naar Venice Beach en L.A. om de hoek voor als je toch nog iets wil 'doen'.
Over de laatste dagen van jullie trip: highway 1 moet je lekker rustig afzakken. Santa Barbara is een heel aardig plaatsje voor een middag+diner. Malibu is echt niet de moeite waard om uit te stappen: dat zijn bijna alleen gated communities, privéstranden en wat bejaarde(n) winkels naast een supermarktje. Met twee tieners zit je die laatste dagen veel leuker in Santa Monica: goede stranden, een leuk (voor auto's ontoegankelijk) winkelcentrum bij de boulevard, fietsen naar Venice Beach en L.A. om de hoek voor als je toch nog iets wil 'doen'.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
Wat een goede opbouwende reacties krijg ik van jullie. Daar kan ik echt iets mee. Heb inmiddels Yellowstone geskipt en ben me meer gaan focussen op het `standaard`rondje zuid west. Het lijkt me inderdaad beter om de steden wat later op de reis te doen, omdat we vroeg wakker zullen zijn in de eerste week. Afgelopen zomer liepen we bijvoorbeeld al om 6.30 uur door Washington en dat is toch wat ongezellig.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
En Washington is "slechts" 6 uur tijdsverschil, geen "9" !!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- ingrid14
- Amerika-expert
PSVwally schreef:@Ingrid, de vlucht ligt al vast....

Groetjes,
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
Wat gepuzzeld, geskipt en vooral veel gelezen.... Voorlopig gaat het deze planning worden:
1. DUS - LAX
2. LA - Needles (via Joshua Tree)
3. Needles - Grand Canyon Village (route 66)
4. Grand Canyon - page
5. Page - Bryce - Mount Carmel Junction
6. Mount Carmel Junction (rustdag)
7. MCJ - Zion - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Death Valley- Bishop
10. Bishop - Yosemite
11. Yosemite - SF
12. SF
13. SF
14. SF
15. SF - Cambria
16. Cambria - Venice Beach
17. VB (bezoek LA)
18. VB (bezoek universal studios)
19. VB
20. LAX - DUS
Volgens mij een goeie combi van natuur, steden en ook nog een beetje lui mogen zijn
1. DUS - LAX
2. LA - Needles (via Joshua Tree)
3. Needles - Grand Canyon Village (route 66)
4. Grand Canyon - page
5. Page - Bryce - Mount Carmel Junction
6. Mount Carmel Junction (rustdag)
7. MCJ - Zion - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Death Valley- Bishop
10. Bishop - Yosemite
11. Yosemite - SF
12. SF
13. SF
14. SF
15. SF - Cambria
16. Cambria - Venice Beach
17. VB (bezoek LA)
18. VB (bezoek universal studios)
19. VB
20. LAX - DUS
Volgens mij een goeie combi van natuur, steden en ook nog een beetje lui mogen zijn

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou je rustdag in Mount Carmel Junction echt ergens anders plannen. Er is daar niets. Dan kun je beter in Kanab of Springdale gaan zitten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad: geen Mt Carmel Junction hoewel je daar wel uit zult rusten want er is helemaal niets te doen.
Overnacht bij Bryce en maak daar een zonsondergang mee; de kleuren van de rotsen zijn dan schitterend. In Tropic heb je prima geprijsde cabin maar je kunt ook kijken naar de Bryce View Lodge, dan zit je tegen het park aan. En dan de volgende nacht Springdale.
Ik vind drie dagen voor SF behoorlijk veel, zeker vergeleken met de tijd die je voor de parken uittrekt. Ik zou een dag minder doen en die bij Yosemite zetten, daar is meer dan genoeg te doen, ook voor tieners.
Marianne

Ik vind drie dagen voor SF behoorlijk veel, zeker vergeleken met de tijd die je voor de parken uittrekt. Ik zou een dag minder doen en die bij Yosemite zetten, daar is meer dan genoeg te doen, ook voor tieners.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eens met Marianne. 1 nacht van SF bij Yosemite zetten. Je kan dan als je van Bishop naar Yosemite gaat onderweg eerst nog naar Bodie ghost town rijden, alvorens je de tioga pass naar Yosemite pakt.
Let wel even op dat Venice Beach 's avonds al een niet zo'n goede wijk bekend staat. Het valt nog mee met andere wijken/steden in Los Angeles, maar stek dat af op de accommodatie en wat daar omheen ligt. Marina del Rey en Santa Monica heb je daar ook nog. hou er rekening mee dat LA vanuit Venice bekijken grote kans betekent dat je in de file komt. Hetzelfde met de rit naar Universal.
Let wel even op dat Venice Beach 's avonds al een niet zo'n goede wijk bekend staat. Het valt nog mee met andere wijken/steden in Los Angeles, maar stek dat af op de accommodatie en wat daar omheen ligt. Marina del Rey en Santa Monica heb je daar ook nog. hou er rekening mee dat LA vanuit Venice bekijken grote kans betekent dat je in de file komt. Hetzelfde met de rit naar Universal.
- ingrid14
- Amerika-expert
Wij hebben al 5x in Santa Monica verbleven.
Vanaf daar LA bezocht en naar Universal gegaan. Nooit echt last gehad van file. Maar wij nemen dan ook zelden de Interstates in LA. (behalve in 2013 toen we via Interstates door LA moesten naar San Diego, en alles dicht zat door een combinatie van demonstraties -de I-10 en I-5 bij downtown afgesloten - en een zwaar ongeval op de I-405)
Naar Universal neem je Santa Monica Boulevard tot Sunset Boulevard, dan Sunset tot Highland Avenue, en via N Highland en de 101 tot Universal. Ook LA/Hollywood kan je gemakkelijk via Santa Monica Boulevard bereiken.
In de namiddag is het erg leuk in Venice. Wij wandelden er vanaf Santa Monica heen, eenmaal huurden we ook fietsen.
Groetjes,
Ingrid
Vanaf daar LA bezocht en naar Universal gegaan. Nooit echt last gehad van file. Maar wij nemen dan ook zelden de Interstates in LA. (behalve in 2013 toen we via Interstates door LA moesten naar San Diego, en alles dicht zat door een combinatie van demonstraties -de I-10 en I-5 bij downtown afgesloten - en een zwaar ongeval op de I-405)
Naar Universal neem je Santa Monica Boulevard tot Sunset Boulevard, dan Sunset tot Highland Avenue, en via N Highland en de 101 tot Universal. Ook LA/Hollywood kan je gemakkelijk via Santa Monica Boulevard bereiken.
In de namiddag is het erg leuk in Venice. Wij wandelden er vanaf Santa Monica heen, eenmaal huurden we ook fietsen.
Groetjes,
Ingrid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1178 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!
-