Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley of Valley of Fire State Park?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Croic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Death Valley of Valley of Fire State Park?

Bericht door Croic »

Nog eens beroep doen op alle jullie kennis van the South-West: :-)
Na veel gelezen te hebben denk ik te mogen concluderen dat Death Valley en Valley of Fire State Park vrij gelijkaardige parken zijn?
- Klopt dit? (namelijk zeer heet, woestijn, rode kleurenpracht ++)
- Welk zouden jullie aanraden als je maar voor één tijd hebt?

Ik dacht eerst voor Death Valley te gaan, maar heb wat schrik als de Tioga pass dan dicht is, moet je zover omrijden om tot in Yosemite te geraken.

Groetjes!
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Death Valley of Valley of Fire State Park?

Bericht door vinceG »

Nou ik zou die 2 parken toch echt niet met elkaar willen vergelijken. Death Valley is natuurlijk een flink stuk groter en bestaat uit meerdere onderdelen. daarnaast heb ik de rode rotsen niet echt gezien in death valley. Hier staat Valley of Fire (daarom heet het zo) ook om bekend.

In welke periode zijn jullie van plan om te gaan dan? Misschien is de Tioga pass helemaal niet dicht dan.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Je kan de 2 parken helemaal niet met elkaar vergelijken en indien je moet kiezen zou ik zeker voor Death Valley gaan.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vince - in April

Ik zou je aanraden om in je routetopic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 9#p1012989 je route eens per dag uit te schrijven, want het is me niet helemaal duidelijk waar je bv eindigt. Want daar begin je in SF en eindig je bij de Grand Canyon, maar ik heb het idee dat er nu iets andersom gepland is??

Ik ben van Yosemite onderlangs (gesloten tioga pass) naar death valley gereden, misschien heb je iets aan mijn 2012 verslag, dag 9 (zie onderschrift)
Dat kan evt ook andersom.

Verder zijn het inderdaad 2 hele verschillende parken. Ik vond Death Valley nou niet het meest interessante park van de vakantie. Misschien ook omdat ik er de 2 keer dat ik er ben geweest niet het aller beste weer heb gehad (wel 43 graden, maar bewolkt en een drup regen). Maar daar heb je geen rode rotsen. Vooral veel zand en steen. Valley of fire is veel kleinschaliger. Ik zou het van de route af laten hangen.
Rachel43
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Rachel43 »

Hoi,

beide parken zijn niet met elkaar te vergelijken. Als je echt moet kiezen zou ik ook voor Death Valley gaan, Valley of Fire is ook erg mooi maar relatief klein, maar wij hadden Death Valley echt niet willen missen !

Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Valley of Fire vonden wij prachtig!
Maar Death Valley overtrof onze verwachtingen, schitterend!!
En inderdaad totaal niet te vergelijken.
Inderdaad allebei warm, maar daar houdt het op.
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Ga je voor een eerste keer naar Amerika, dan zou ik altijd kiezen voor Death Valley. Het Valley of Fire state park is geweldig mooi, maar ook te doen als dagtrip vanuit Las Vegas. We hebben ze beiden bezocht, maar je kunt geen appels met peren vergelijken :lol: , beide parken lijken totaal niet op elkaar.
Kijk maar eens in ons verslag van 2015 en 2010.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me goed om je route eens uit te schrijven. Dan kun je zien hoeveel tijd je hebt en of je beide parken wellicht al op doorreis aandoet.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Valley of Fire kan je bezoeken met een paar uren. In april zal de hitte wel meevallen en kun je ook een mooie wandeling maken. Het is vooral mooi gekleurde rotsen, rood, geel, roze, oranje.

Death Valley is een groot park en daar moet je kiezen wat je gaat bezoeken. Je hebt de sand dunes, je hebt badwater basin, je hebt zabriskie point, je hebt artists drive en ook het uitzicht vanaf Dante's View. Naar het schijnt is een overnachting daar zeer mooi.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In Death Valley kan je gaan voor de standaard zaken: Badwater Bassin, Artist Drive, Devil's golfcourse, Furnace Creek, Zabriskie Point, Dante's view, Stovepipe Wells, Sand Dunes, Father Crowleys point. Dit is best goed combineerbaar, zelfs op een drive through.

Zelf koos ik het voorbije jaar voor een paar noordelijker zaken zoals Scotty's Castle (helaas voor onbepaalde tijd gesloten na de recente overstromingen) en de Ubehebe Crater. Beide ook zeker de moeite waard. (we waren aan de krater overigens enorm verrast door de zeer sterke wind die er stond, je kon amper rechtop blijven, terwijl dit op andere plaatsen in Death Valley helemaal geen probleem was.)

De sterrenhemel is er, net zoals in Monument Valley fenomenaal.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer