Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC, Washington DC & Florida

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

NYC, Washington DC & Florida

Bericht door daydreamy »

Hoi allemaal!

Jeetje.. ben een tijd niet geweest hier! ik wil iedereen nog even bedanken voor alle tips voor mijn reis naar het ZuidWesten! is erg goed bevallen!
en ja.. ook bij mij heeft het Amerika virus z'n best gedaan.. ik wil weer terug!
:lol:

Maar nu wil ik graag de andere kant zien, wil namelijk al heel lang een keer naar NewYork, dus hopelijk gaat dat snel gebeuren ;) )
Ik heb er wat vraagjes over:

Onze reis willen we beginnen in NewYork, vervolgens naar Washington DC en daarna naar Florida.
Ik denk daarbij aan de volgende indeling van de dagen:
New York - 5 nachten
Washington DC - 3 nachten
Florida - 7 nachten

Denken jullie dat dit haalbaar is?

En in New York en Washington willen we geen auto huren (we gaan met openbaar vervoer of vliegtuig erheen) is het wel verstandig om een auto te huren in Florida? (heb dus echt geen idee hoe groot dat is)

Alvast bedankt! :)
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: NYC, Washington DC & Florida

Bericht door Njit »

daydreamy schreef:Onze reis willen we beginnen in NewYork, vervolgens naar Washington DC en daarna naar Florida.
New York - 5 nachten
Florida - 7 nachten
Je noemt 2 steden en een staat. Da's niet echt vergelijkbaar. Het aantal dagen die je voor NYC en DC uittrekt zijn denk ik wel OK.
daydreamy schreef:En in New York en Washington willen we geen auto huren (we gaan met openbaar vervoer of vliegtuig erheen) is het wel verstandig om een auto te huren in Florida? (heb dus echt geen idee hoe groot dat is)
New York en Washington DC hebben beide een prima Metro-systeem. Daar heb je dus niet echt een auto nodig.
Florida is een staat. Zonder auto doe je daar weinig. Hier een pagina met veel info: http://en.wikipedia.org/wiki/Florida
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

Bedankt voor je snelle reactie ;)
Ik weet idd dat Florida een staat is en noem die omdat ik geen idee heb in welke stad we daar gaan zitten, misschien wel meerdere.. het is meer dat we een zon/zee/strand vakantie willen na de drukte in New York ;)

En dat hoeft niet perse in Florida te zijn, misschien heeft iemand een plek/strand in New York waar je met het openbaar vervoer heen kunt?
Of in een stad/staat in de buurt van New York, liefst willen we geen auto huren, dus al te ver kan het ook niet zijn..
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik neem aan dat je dan een binnenlandse vlucht wilt nemen van FLorida naar Washington?

Heb ik deze zomer ook gedaan, het is nogal een eindje rijden namelijk....
ik had dezelfde route maar dan omgekeerd : Miami (5 dagen), Washington (3 dagen), Phiadelphia (*1 dag) en new York (11 dagen).
Vanuit Miami heb ik veel excursies gedaan die je bij van die bureautjes kan boeken. Is leuk maar als je met zijn tweeen bent zou ik toch een auto huren denk ik
Je hebt dan meer vrijheid. In mijn eentje een auto huren vond ik een beetje eng op 1 of andere manier dus ik heb dat toen niet gedaan.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

liefst willen we geen auto huren
Waarom willen jullie geen auto huren? Om de kosten, of vinden jullie het "eng" Ik zelf zou nl niet graag zonder auto reizen in de VS, muv de steden, omdat de afstanden tussen eea niet te vergelijken zijn met NL.

Daarbij komt dat autorijden daar vrij relaxt is, en het huren hoeft niet al te duur te zijn. En het betekent natuurlijk ook vrijheid.

Vwb de stranden gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de Gulf Coast, de oostkant vonden wij minder. Maargoed allemaal persoonlijk hoor, smaken verschillen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

New York - Washington kun je heel comfortabel doen met de trein, of, iets minder comfortabel, met de bus.

Ik ben zelf eens met de trein van New York naar Florida gegaan. Forse reis (20 uur als ik me goed herinner), maar ik denk er nog steeds (30 jaar later!) met genoegen aan terug. Je kunt via Amtrak een auto klaar laten zetten op een station.

Ik ben naar Noord-Florida getreind. En toen met een auto langs de oceaan kust naar Miami. Een week over gedaan, ook goede herinneringen.

Overigens: ik ging naar een bruiloft in Noord-Florida. Van een redacteur van een Nederlands blad waar ik toen voor werkte, kreeg ik de opmerking: Oh, je bent in Florida, ga dan even langs in Miami om een verhaal te maken over de Cubaanse ballingen daar.

De man had dus duidelijk geen idee van de afstanden, maar ik heb niet geklaagd!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

Iris_1982 schreef:ik neem aan dat je dan een binnenlandse vlucht wilt nemen van Florida naar Washington?
Ja we nemen inderdaad een binnenlandse vlucht dan, per auto of openbaar vervoer kost ons teveel tijd
pyca schreef: Waarom willen jullie geen auto huren? Om de kosten, of vinden jullie het "eng" Ik zelf zou nl niet graag zonder auto reizen in de VS, muv de steden, omdat de afstanden tussen eea niet te vergelijken zijn met NL.
We willen waarschijnlijk wel een auto gaan huren in Florida, maar liever niet rond New York en DC omdat we toch voor het grootste deel in de stad zelf zijn.
..Vwb de stranden gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de Gulf Coast, de oostkant vonden wij minder. Maargoed allemaal persoonlijk hoor, smaken verschillen.
Is dit bij New York/DC of in Florida?
Bennogr schreef:New York - Washington kun je heel comfortabel doen met de trein, of, iets minder comfortabel, met de bus.
We zijn inderdaad van plan om met het openbaar te gaan ;)
...Ik ben naar Noord-Florida getreind. En toen met een auto langs de oceaan kust naar Miami. Een week over gedaan, ook goede herinneringen.
We weten nog niet precies wat we willen in Florida.. misschien gaan we uiteindelijk helemaal niet naar Florida, maar vliegen we naar het ZuidWesten (was ons toch erg goed bevallen ;) )
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
vandermeij
Amerika-ontdekker

Bericht door vandermeij »

daydreamy schreef:Hoi allemaal!

Jeetje.. ben een tijd niet geweest hier! ik wil iedereen nog even bedanken voor alle tips voor mijn reis naar het ZuidWesten! is erg goed bevallen!
en ja.. ook bij mij heeft het Amerika virus z'n best gedaan.. ik wil weer terug!
:lol:

Maar nu wil ik graag de andere kant zien, wil namelijk al heel lang een keer naar NewYork, dus hopelijk gaat dat snel gebeuren ;) )
Ik heb er wat vraagjes over:

Onze reis willen we beginnen in NewYork, vervolgens naar Washington DC en daarna naar Florida.
New York - 5 nachten
Florida - 7 nachten

Denken jullie dat dit haalbaar is?

En in New York en Washington willen we geen auto huren (we gaan met openbaar vervoer of vliegtuig erheen) is het wel verstandig om een auto te huren in Florida? (heb dus echt geen idee hoe groot dat is)

Alvast bedankt! :)
Hi,
Ben vorig jaar november naar New York geweest voor 10 dagen. Ik heb veel bezienswaardigheden kunnen zien van de stad. Maar het was nog te kort. De musea's had ik echt geen tijd meer voor. Maar heb wel een goede indruk van de stad. 5 nachten is redelijk te doen.
Tijdens mijn verblijf heb ik ook 1 dag Washington bezocht. Heel goed te doen met de Greyhound bus. 7.00 uur de bus en 11.00 uur in Washington. Daar de Tourmobile sightseeing genomen. Stopte op alle bekende bezienswaardigheden en er werd veel info verteld. Echt een Tip!!
Om 18.00 uur weer de bus terug genomen en om 23.00 uur weer in NY.
Musea's zijn ook de moeite waard maar daar hadden we geen tijd voor.
2 dagen WDC is kort maar ik had al na 1 dag een goede indruk.
Na de 10 dagen NY zijn we naar Orlando gevlogen. De reistijd is ongveer 2 uur en 10 minuten. Erg snel dus.
Wij hebben verder weinig van Flordia gezien. We stapte meteen op een bus en die bracht ons naar Disney. En daar hebben we onze vakantie verder gevierd.
Succes
Groetjes Marcel
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

vandermeij schreef:
Hi,
Ben vorig jaar november naar New York geweest voor 10 dagen. Ik heb veel bezienswaardigheden kunnen zien van de stad. Maar het was nog te kort. De musea's had ik echt geen tijd meer voor. Maar heb wel een goede indruk van de stad. 5 nachten is redelijk te doen.
Tijdens mijn verblijf heb ik ook 1 dag Washington bezocht. Heel goed te doen met de Greyhound bus. 7.00 uur de bus en 11.00 uur in Washington. Daar de Tourmobile sightseeing genomen. Stopte op alle bekende bezienswaardigheden en er werd veel info verteld. Echt een Tip!!
Na de 10 dagen NY zijn we naar Orlando gevlogen. De reistijd is ongveer 2 uur en 10 minuten. Erg snel dus.
Wij hebben verder weinig van Flordia gezien. We stapte meteen op een bus en die bracht ons naar Disney. En daar hebben we onze vakantie verder gevierd.
Succes
Groetjes Marcel
Bedankt voor je reactie, wij willen vanuit WDC naar Orlando vliegen, en dan een lekkere zonvakantie hebben ;)
Wat was het weer in Orlando toen je daar was in november?
Is het nog steeds lekker genoeg om in zomerkleding te lopen?
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

daydreamy schreef: Wat was het weer in Orlando toen je daar was in november?
in Orlando kun je het gehele jaar in zomerkleding lopen...
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Citaat:

..Vwb de stranden gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de Gulf Coast, de oostkant vonden wij minder. Maargoed allemaal persoonlijk hoor, smaken verschillen.

Is dit bij New York/DC of in Florida?
Florida.
Aan de kant van de golf van Mexico.
vandermeij
Amerika-ontdekker

Bericht door vandermeij »

daydreamy schreef:
vandermeij schreef:
Hi,
Succes
Groetjes Marcel
Bedankt voor je reactie, wij willen vanuit WDC naar Orlando vliegen, en dan een lekkere zonvakantie hebben ;)
Wat was het weer in Orlando toen je daar was in november?

Hi ik was eind november dus in Florida, maar het weer veel een beetje tegen. Erg bewolkt en toch nog veel regen. Qua temperatuur niks te klagen dat lag gewoon rond de 18-20 graden. Zodra het zonnetje tevoorschijn kwam was het lekker. Maar helaas dat gebeurde te weinig.
Ik sprak mensen die vorig jaar ook in Florida waren en die vertelde dat het rond deze tijd de temperatuur rond het vriespunt lag.
Sunshine State van Amerika is dus niet helemaal correct.
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

bedankt voor je reactie ;) we zullen het allemaal maar afwachten met het weer ;)

We hebben nu een globale planning (althans 2) en weten niet welke beter is..
Dit zijn ze:

Dag 1 = Aankomst NYC
Dag 2 = Stad bezichtigen
Dag 3 = Stad bezichtigen
Dag 4 = Stad bezichtigen(misschien WDC)
Dag 5 = Stad bezichtigen
Dag 6 = Stad bezichtigen
Dag 7 = Binnenlandse vlucht naar Miami
Dag 8 = Miami bezichtigen
Dag 9 = Naar Orlando (misschien eerst ff naar strand)
Dag 10 = AK Disney park daarna MGM
Dag 11 = Disney Waterpark (ff strandgevoel ophalen)
Dag 12 = Epcot Disney Park
Dag 13 = KSC
Dag 14 = Seaworld? (zijn we in San Diego ook geweest, moeite waard?)
Dag 15 = Terug naar Nederland vanuit Orlando

of:

Dag 1 = Aankomst NYC
Dag 2 = Stad bezichtigen
Dag 3 = Stad bezichtigen
Dag 4 = Stad bezichtigen(misschien WDC)
Dag 5 = Stad bezichtigen
Dag 6 = Stad bezichtigen
Dag 7 = Binnenlandse vlucht naar Orlando
Dag 8 = AK Disney park daarna MGM
Dag 9 = Disney Waterpark (ff strandgevoel ophalen)
Dag 10 = Epcot Disney park
Dag 11 = Shoppen!!
Dag 12 = Dagje strand (daytona beach)
Dag 13 = KSC
Dag 14 = Seaworld? (zijn we in San Diego ook geweest, moeite waard?)
Dag 15 = Terug naar Nederland vanuit Orlando

Het verschil zit em dus in Miami.. ik heb van vele mensen gehoord dat dit niet zoveel voorstelt, dus mijn vraag is meer of het dan wel de moeite waard is om er heen te gaan.
Is er iemand die zoiets heeft van: "Ja daar moet je echt even langs want:..."
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Hoewel ik het er mee eens ben dat je in miami geen 7 dagen hoeft te blijven is 1 dag wel weer erg weinig
Ik zou Sea World inruilen voor een dag extra Miami.
Die 5 dagen NY heb je sowieso wel nodig wil je de stad goed kunenn bekijken, daar zou ik dus niet aan sleutelen.

TIP: ga op de dag van aankomst in NY aan het eind van de middag meteen het ESB op. Je hebt eenschitterend uitzicht over de hele stad, ziet de schemering invallen en hebt meteen het gevoel dat je er echt bent!
Daarna lekker slapen :)
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

daydreamy schreef:Dag 10 = AK Disney park daarna MGM
Dit vind ik wel erg duur (tenzij je een pas voor Disney aanschaft, maar ik weet niet of je die er uit zal halen) en ook kort voor 1 dag, hoewel er in het AK op zich niet echt veel te doen is (vind ik). Ik zou tussen deze 2 kiezen en er dan de hele dag doorbrengen.
daydreamy schreef:Dag 14 = Seaworld
Ik vond Seaworld zeer de moeite waard maar voor zover ik heb begrepen lijken de parken in San Diego en Orlando heel erg op elkaar, zeker wat betreft de shows.

Vanuit Miami zou je bijvoorbeeld ook een dagtrip naar de Everglades kunnen maken, lekker op een bootje tussen de aligators door scheuren, en in Miami zelf is ook nog wel wat te zien. De Everglades vond ik zelf heel leuk, het is nog een echt ongerept stukje natuur. Bij ons zat er een echte Amerikaan in de boot en toen de ranger even ging aligator worstelen (midden in de Everglades) wilde hij eerst de weg terug weten en hoe de boot werkt, mocht er wat gebeuren was er tenminste iemand die ons nog terug kon brengen.
Laatst gewijzigd door mirdj op 09 jan 2007, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

mirdj schreef: Ik vond Seaworld zeer de moeite waard maar voor zover ik heb begrepen lijken de parken in San Diego en Orlando heel erg op elkaar, zeker wat betreft de shows.
Daar ben ik dus ook bang voor, we zijn afgelopen September in San Diego geweest, nog erg fris in het geheugen dus.. het was echt super, maar om het nou weer te zien.. aan de andere kant wil ik ook wel HEEL graag in die haaienkooi.. mmm moet er nog even over nadenken ;)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

Iris_1982 schreef:Hoewel ik het er mee eens ben dat je in miami geen 7 dagen hoeft te blijven is 1 dag wel weer erg weinig
Ik zou Sea World inruilen voor een dag extra Miami.
Die 5 dagen NY heb je sowieso wel nodig wil je de stad goed kunenn bekijken, daar zou ik dus niet aan sleutelen.

TIP: ga op de dag van aankomst in NY aan het eind van de middag meteen het ESB op. Je hebt eenschitterend uitzicht over de hele stad, ziet de schemering invallen en hebt meteen het gevoel dat je er echt bent!
Daarna lekker slapen :)
bedankt voor de tips! over ESB had ik idd gelezen dat het uitzicht vooral laat in de middag/begin avond de moeite waard is ;)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

mirdj schreef: Dit vind ik wel erg duur (tenzij je een pas voor Disney aanschaft, maar ik weet niet of je die er uit zal halen) en ook kort voor 1 dag, hoewel er in het AK op zich niet echt veel te doen is (vind ik). Ik zou tussen deze 2 kiezen en er dan de hele dag doorbrengen.
We nemen sowieso de pas (we gaan 3 dagen naar Disney) en we willen het AK niet missen, dus gaan we waarschijnlijk voor die.
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Voordat je het ESB op gaat kijk dan even naar boven, zie je de toren heb je kans dat je geen last hebt van smog, zie je de toren niet zou ik niet naar boven gaan. Wij zijn er in November op geweest en hadden prachtig uitzicht naar alle kanten, maar 1 kant was afgezet vanwege de harde wind en het was echt stervens koud bovenop.
daydreamy
Amerikafan

Bericht door daydreamy »

mirdj schreef:Voordat je het ESB op gaat kijk dan even naar boven, zie je de toren heb je kans dat je geen last hebt van smog, zie je de toren niet zou ik niet naar boven gaan. Wij zijn er in November op geweest en hadden prachtig uitzicht naar alle kanten, maar 1 kant was afgezet vanwege de harde wind en het was echt stervens koud bovenop.
Dank je! zal er rekening mee houden :D
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer