Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door diver99 »

oeps :?
sorry je hebt gelijk
noor2311
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door noor2311 »

Ik heb al een en ander gelezen op het forum over de huurauto. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk :)
We gaan volgend van 4 juni t/m 25 juni naar Amerika. We starten in Phoenix en eindigen in LA.
Nu heb ik al even gekeken op internet en bij Autoeurope kunnen we een Toyota RAV 4 huren voor 638,15 euro (bij Alamo). Hier zit in ieder geval een CDW verzekering bij. Maar het is mij niet duidelijk of er ook een SLI verzekering bij zit. Iemand hier ervaring mee?

Bij Rentalcars kunnen we dezelfde auto huren voor 807,35 euro. Daar zit in ieder geval een SLI verzekering bij.

En hoe zit het met de 2e bestuurder. Mijn man is hoofdbestuurder, maar ik wil ook af en toe rijden. Moet je in Phoenix bijbetalen voor een 2e bestuurder?
Repelsteel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Repelsteel »

Hoe zit dat nu precies met het eigen risico bij autohuur in Canada? Voor CDW/LDW en TP is dit sowieso 500CAD? Dus als je iets voorhebt met de wagen, kost het je maximum 500CAD? En als je dit afkoopt, kost het je niets extra meer bij schade?
Maar bij Hertz bijvoorbeeld staat "geen prijzen beschikbaar" voor de afkoop, wordt dit dan pas aan de balie verrekend?
En hoe zit dat met de extra bestuurder? Bij autoeurope en rentalcars wordt het duidelijk vermeld maar bij Avis en Hertz zelf vind ik niets terug.
Soms moeilijk om het overzicht te bewaren! :)
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Ik zag vandaag een mooie prijs voor 21 dagen autohuur bij Autoeurope: 21 dagen Las Vegas voor 741 euro, incl. 3 extra bestuurders en een volle tank. Ik had het ook al bijna geboekt maar toen zag ik dit:
De prijsgarantie voor boekingen in de USA zijn niet gegarandeerd - tarieven die wij ontvangen zijn afhankelijk van het land en aanbieders.

Nu durf ik niet meer te boeken.
Nog niet zolang geleden had mijn man een ticket naar Londen op vliegtarieven.nl geboekt en kreeg na een paar dagen bericht dat ze dat ticket niet meer voor dat bedrag konden leveren.
Nu heb ik gelezen dat een aantal mensen op het forum bij autoeurope geboekt hebben. Zijn jullie niet bang dat autoeurope de prijs niet kan garanderen?
Of zie ik spoken? :shifty: :shifty: :shifty:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb nog nooit problemen met AutoEurope gehad en al heel vaak ben hen geboekt, maar niet voor de USA: Ze hebben in elk geval een hele goede telefonische klantenservice. Als je zekerheid wilt hebben, zou ik er even een telefoontje aan wagen.

Ik heb dit echt nog nooit gehoord!
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Lijkt me toch sterk. ik heb vorig weekend geboekt bij AutoEurope, kreeg na 2 minuten de voucher binnen en kan mijn boeking terugvinden op de site van Alamo (kon aanmelden voor skip the counter en heb nu ook een voucher van Alamo).
Ondertussen is het tarief alweer gestegen, maar mijn boeking staat er nog.
Ik las "prijsgarantie" trouwens als een laagsteprijsgarantie?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je gelijk hebt. AutoEurope geeft voor Europa de garantie dat zij de laagste prijs hanteren en kunnen die garantie voor de USA niet waarmaken. De prijs die jij betaalt hebt, blijft gewoon staan.

Je voucher wordt direct afgegeven, je betaling wordt geïnd en zelfs het boekingsnummer bij de verhuurder staat erop, zodat je bij de verhuurder ook in kan loggen om je reservering te zien.
WoBBeL
Amerika-ontdekker

Bericht door WoBBeL »

Wat is een normale huurprijs voor een simpele auto? Ik ben via 1000-en-1 vergelijkingsites aan het kijken en kom altijd zo tussen de 950-1050 euro uit voor de periode 29-8-2016 t/m 18-9-2016. Dit is inclusief de one-way fee van Atlanta naar New York. 1 bestuurder van >25 jaar.

Sommige vergelijkingssites geven een mooei prijs, maar bij het boeken alsnog een one-way fee van 250/500 dollar...
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Heb even gebeld met autoeurope en met de prijsgarantie bedoelen ze dat ze voor de USA niet kunnen garanderen dat zij de laagste prijs aanbieden. Mocht je het bij bijvoorbeeld Hertz goedkoper vinden dan zul je je boeking bij autoeurope moeten cancelen en bij Hertz boeken. Zij gaan dus niet hun prijs daaraan aanpassen.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb ongeveer 10 pagina's teruggelezen, maar heb toch nog wat vragen.

Wij gaan met 5 volwassenen op reis, zullen geen lang stukken gaan rijden dus vinden 1 auto voldoende; we willen gaan voor een fullsize SUV ivm de ruimte/baggage etc.
Nu zie ik via Autoeurope mooie prijzen, maar ik kan nergens de fullsize SUV vinden?

Wel een reguliere SUV of minibus; welke categorie is de fullsize?

Overigens zal ik de hoofdbestuurder worden maar mijn schoonouders willen ook rijden, zijn dus 2 'additional drivers'.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Heb inmiddels geboekt bij autoeurope, voucher uitgeprint en ook op de site van Alamo ingecheckt en een online check-in confirmation uitgeprint. Maar kan ik met deze confirmation (er staat een barcode op) wel skip the counter doen? Er staat nl rechtsonderin: upon arrival to the Rental Car facility, please proceed to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys.

En ander vraagje: ik heb nergens de naam of rijbewijsnummer van tweede bestuurder kunnen invullen....
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

We arriveren op 1/7/2016 in Seattle maar zouden pas vanaf maandag 4/7 een auto willen huren, in de stad hebben we nog geen auto nodig.
We hebben een minivan gehuurd bij Avis (maar via Miles and More), alle verzekeringen en one way fee (we leveren de auto in in Denver op 31/7) inbegrepen voor 1424 euro.
We hebben heel wat sites vergeleken, zowel van de verhuurbedrijven zelf als van brokers maar vinden niets goedkoper.
Al bij al toch een goede prijs voor 28 huur, one way fee van 300 dollar inbegrepen? We kunnen nog annuleren.

Hoe vaak gaan jullie op zoek naar nieuwe prijzen? En zijn er periodes dat er betere aanbiedingen zijn? Of geldt toch vooral dat hoe langer op voorhand hoe beter de prijs?
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Te snel een bericht getypt; skip the counter is inmiddels gelukt. Joepie!
Blijft de vraag over de additional driver, moet die op het contract worden toegevoegd en zo ja, hoe?
Zie het al voor me: willen we wegrijden via skip the counter, mogen we alsnog terug naar de balie om dit te regelen :evil: Iemand een idee?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Volgens mij had je die al moeten invullen voordat je skip de counter deed. Ik heb nog van niemand gelezen dat je een skip de counter nog kunt wijzigen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

nieuwenoord schreef: Je voucher wordt direct afgegeven, je betaling wordt geïnd en zelfs het boekingsnummer bij de verhuurder staat erop, zodat je bij de verhuurder ook in kan loggen om je reservering te zien.
Dat is waar, Gisteren geboekt via autoeurope omdat die toch goedkoper waren dan bij Hertz zelf, ondanks lidmaatschap.
Bovendien zit er roadassistance bij en ook verzekering onderkant wagen en banden. Aangezien we dirtroads gaan rijden gaf dat de doorslag.
We hebben een boekingsnummer van Hertz op de voucher staan, maar kunnen daar wel niet mee inloggen op de site van Hertz zelf.
Europassistance mailde ons dat bij Hertz de roadassistance en die verzekering er standaard bij zit. maar dit vind ik niet terug op de site van Hertz.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat het gelukt is Katrien.

Op mijn boeking staat bij Hertz:
Premium Road Side Assistence Optional, kost 7,31 dollar exc. Tax per dag. Is dus inderdaad niet inbegrepen.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

ik had hetzelfde gevonden op de site inderdaad.
Het enige waar ik wat mee zit is dat we het wel in het Nederlands hebben staan op de voucher dat die zaken inbegrepen zijn, maar niet in het Engels.
Wel beetje stom van hen.
Ook hun mail was in het Nederlands, hoewel we vroegen om het in Engels te doen.
We zullen wel zien.
We hebben nu een Fullsize SUV (Chevrolet Tahoe code FFAR Hertz) voor 1260 euro voor 25 dagen. Misschien interessant weetje voor anderen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Katrien, voor Hertz maakt het in principe niet uit wat er op de voucher van AutoEurope staat. Het is namelijk wel zo dat Hertz je in rekening brengt wat niet bij hen verzekerd is, als je dat nodig hebt. Mocht je dus een beroep moeten doen op Road Side Assistence of schade aan banden of onderkant rijden, dan zal Hertz dat je gewoon in rekening brengen. Je moet zelf bij AutoEurope dan de schade claimen en zij betalen je terug. Je verzekert je dus niet bij Hertz, maar sluit een overeenkomst met AutoEurope af voor de SuperCover.

Voor Hertz maakt het dus niet uit wat op jouw voucher staat. Alleen als zij je proberen alsnog Road Side Assistence te verkopen kan je zeggen dat je dat hebt afgedekt door de Super Cover van AutoEurope. Wij hebben trouwens voor Australië destijds wel op verzoek ook de voucher nog eens in het Engels gekregen, speciaal nog voor gemaild achteraf. We hadden voor hen toen ook een aantal vragen, zoals over het meenemen van de auto op de veerboot en kregen uitgebreid antwoord terug.
Ook bij Geen blijvend eigen risico met Super Cover dient de klant (net als bij Restitutie van het Blijvend eigen risico met Super Cover) eerst zelf de schade te betalen aan het lokale verhuurbedrijf, waarna er een verzoek tot restitutie bij Auto Europe kan worden ingediend aan de hand van de benodigde documenten.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

noor2311 schreef:Nu heb ik al even gekeken op internet en bij Autoeurope kunnen we een Toyota RAV 4 huren voor 638,15 euro (bij Alamo). Hier zit in ieder geval een CDW verzekering bij. Maar het is mij niet duidelijk of er ook een SLI verzekering bij zit.
En hoe zit het met de 2e bestuurder. Mijn man is hoofdbestuurder, maar ik wil ook af en toe rijden. Moet je in Phoenix bijbetalen voor een 2e bestuurder?
Normaal zit bij alle Europese brokers de juiste verzekering er bij als je het normaal pakket boekt. CDW & SLI oftewel schade/diefstalverzekering en aansprakelijkheidsverzekering. Bij AutoEurope zit dat ook goed, velen boeken hier bij AutoEurope.
Bij sommige brokers kun je op voorhand een pakket kiezen met extra bestuurder (noemt dikwijls gold pakket). Anders zul je ter plaatse moeten bij betalen voor de extra bestuurder.
Repelsteel schreef:Hoe zit dat nu precies met het eigen risico bij autohuur in Canada? Voor CDW/LDW en TP is dit sowieso 500CAD? Dus als je iets voorhebt met de wagen, kost het je maximum 500CAD?

Ja, het eigen risico is het bedrag dat ze max. van jou kunnen vragen bij schade of diefstal. Extra bestuurder is meestal ter plaatse te betalen, tenzij bij sommige pakketten. Bij sommige verhuurders heb je een gratis extra bestuurder bij hun loyalty programma, maar enkel als je dan rechtstreeks via hun boekt. Bijvoorbeeld: National Emerald Club, Hertz Gold Member.
Elmo schreef:Hoe vaak gaan jullie op zoek naar nieuwe prijzen? En zijn er periodes dat er betere aanbiedingen zijn? Of geldt toch vooral dat hoe langer op voorhand hoe beter de prijs?
Af en toe eens checken naar de prijs of hier op het forum regelmatig meelezen in de autohuur topics.
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Ik heb begrepen dat de wet in Nevada voorziet dat een spouse zonder meerprijs ook met de huurauto mag rijden. Moeten we deze persoon dan ook aanmelden als extra bestuurder of hoeft dit niet (en staat er dus maar 1 naam op het huurcontract)? Indien we twee namen moeten doorgeven, kunnen we dan ook via een kiosk inchecken? Ik ga er immers van uit dat als je een extra bestuurder aangeeft in de kiosk, dat hij automatisch een fee aanrekent.
Is wel interessant om te weten aangezien we op een druk weekend arriveren, en we weinig zin hebben om in een lange rij te staan.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer