Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Zdeta + familie per camper
Reis Zdeta + familie per camper
Hai,
Ik ben een soort van nieuw hier, heb anderhalf jaar geleden al een account aangemaakt, maar nooit iets gepost. Ik, mijn zusje en mijn ouders willen al een aantal jaar naar Amerika. West-Amerika. Thuis, ofja, bij mijn ouders, ben ik de planner. Deze zomer een maand door Europa getrokken met de auto en nu dus de volgende grote reis. Ik heb nu een tussenjaar na mijn diploma gehaald te hebben en mijn zusje wordt in februari 18. We kunnen dus buiten de zomervakantie weg en dat is dan ook de planning. Ik heb al een opzetje van een reis gemaakt en zou het fijn vinden als jullie mij kunnen vertellen of deze reis überhaupt realistisch is aangezien het hoge reistempo. Ik wil graag zo veel mogelijk zien. Steden vinden we allemaal niet echt interessant, alleen SFO zou leuk zijn volgens mijn ouders. Vandaar geen stop in LV.
24 april, dag 1: Aankomen in San Francisco.
2: Camper ophalen en San Francisco - Carmel/Monterey
3: Carmel/Monteray - Santa Barbara
4: Santa Barbara - Los Angeles
5: Los Angeles - Joshua Tree
6: Joshua Tree - Sedona
7: Sedona
8: Sedona - Monument Valley
9: Monument Valley - Arches
10: Arches
11: Arches - Capitol Reef
12: Capitol Reef - Bryce Canyon
13: Bryce Canyon
14: Bryce Canyon - Zion
15: Zion
16: Zion - Page
17: Page
18: Page - Grand Canyon
19: Grand Canyon - Valley of Fire
20: Valley of Fire - Death Valley
21: Death Valley - Yosemite
22: Yosemite
23: Yosemite - San Francisco en camper inleveren
24: Vertrek San Francisco
Vragen:
- Is dit dus haalbaar?
- Is het handiger om een auto te huren in SF, daarmee naar het verhuurstation van CA te rijden en dan weer terug naar het vliegveld in plaats van een taxi te nemen?
- Is het slimmer/goedkoper om persoonlijke/camper inventarissen te huren dan ze te kopen in de wallmart/dollartree?
- Ik heb veel gelezen over drive-usa.de, maar kan nergens iets vinden over de aanbetaling, moet er vooraf een bepaald percentage worden betaald, hoeveel is dat en wanneer moet dat gebeuren?
Alvast bedankt!
Ik ben een soort van nieuw hier, heb anderhalf jaar geleden al een account aangemaakt, maar nooit iets gepost. Ik, mijn zusje en mijn ouders willen al een aantal jaar naar Amerika. West-Amerika. Thuis, ofja, bij mijn ouders, ben ik de planner. Deze zomer een maand door Europa getrokken met de auto en nu dus de volgende grote reis. Ik heb nu een tussenjaar na mijn diploma gehaald te hebben en mijn zusje wordt in februari 18. We kunnen dus buiten de zomervakantie weg en dat is dan ook de planning. Ik heb al een opzetje van een reis gemaakt en zou het fijn vinden als jullie mij kunnen vertellen of deze reis überhaupt realistisch is aangezien het hoge reistempo. Ik wil graag zo veel mogelijk zien. Steden vinden we allemaal niet echt interessant, alleen SFO zou leuk zijn volgens mijn ouders. Vandaar geen stop in LV.
24 april, dag 1: Aankomen in San Francisco.
2: Camper ophalen en San Francisco - Carmel/Monterey
3: Carmel/Monteray - Santa Barbara
4: Santa Barbara - Los Angeles
5: Los Angeles - Joshua Tree
6: Joshua Tree - Sedona
7: Sedona
8: Sedona - Monument Valley
9: Monument Valley - Arches
10: Arches
11: Arches - Capitol Reef
12: Capitol Reef - Bryce Canyon
13: Bryce Canyon
14: Bryce Canyon - Zion
15: Zion
16: Zion - Page
17: Page
18: Page - Grand Canyon
19: Grand Canyon - Valley of Fire
20: Valley of Fire - Death Valley
21: Death Valley - Yosemite
22: Yosemite
23: Yosemite - San Francisco en camper inleveren
24: Vertrek San Francisco
Vragen:
- Is dit dus haalbaar?
- Is het handiger om een auto te huren in SF, daarmee naar het verhuurstation van CA te rijden en dan weer terug naar het vliegveld in plaats van een taxi te nemen?
- Is het slimmer/goedkoper om persoonlijke/camper inventarissen te huren dan ze te kopen in de wallmart/dollartree?
- Ik heb veel gelezen over drive-usa.de, maar kan nergens iets vinden over de aanbetaling, moet er vooraf een bepaald percentage worden betaald, hoeveel is dat en wanneer moet dat gebeuren?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Zdeta op 08 nov 2015, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Zdeta+familie per camper
Hallo, welkom op het forum!
Het is goed te vermelden wanneer jullie willen gaan. In de lente kan de Tigoa Pass dicht zijn, ben je later dan kan Death Valley verboden zijn voor campers.
Het stuk tussen Zion en Death Valley is nogal onlogisch. Welke rim wil je bezoeken van de Grand Canyon?
Verder is het te ver om in 1 dag van DV naar Yosemite te gaan als je onderweg nog iets wilt zien. Dag 23 lijkt me ook te krap.
Waar houden jullie van, waarom heb je bepaalde keuzes gemaakt? Waarom bijvoorbeeld een volle dag Bryce? En geen Canyonlands?
Ik kan je niet helpen met de campervragen maar ik weet wel dat de meeste mensen hier boeken bij een reisorganisatie zoals Tioga Tours en niet bij drive-usa. Zoek eerst een verhuurder uit, misschien heb je dan wel een pck up.
Marianne
Het is goed te vermelden wanneer jullie willen gaan. In de lente kan de Tigoa Pass dicht zijn, ben je later dan kan Death Valley verboden zijn voor campers.
Het stuk tussen Zion en Death Valley is nogal onlogisch. Welke rim wil je bezoeken van de Grand Canyon?
Verder is het te ver om in 1 dag van DV naar Yosemite te gaan als je onderweg nog iets wilt zien. Dag 23 lijkt me ook te krap.
Waar houden jullie van, waarom heb je bepaalde keuzes gemaakt? Waarom bijvoorbeeld een volle dag Bryce? En geen Canyonlands?
Ik kan je niet helpen met de campervragen maar ik weet wel dat de meeste mensen hier boeken bij een reisorganisatie zoals Tioga Tours en niet bij drive-usa. Zoek eerst een verhuurder uit, misschien heb je dan wel een pck up.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor een reis met een camper maken jullie het veel te druk, je wil echt wel te veel doen.
Monterey- Santa Barbara is te ver voor één dag als je tijd wil nemen om te genieten van de kustroute.
In Moab heb je te weinig tijd, dit is meer dan alleen Arches.
Death Valley mag je niet steeds door, hou hiermee rekening met de uiteindelijke data van de reis.
Death Valley - Yosemite is te ver voor één dag, waardoor de tijd voor Yosemite te beperkt is.
Yosemite - SF + camper inleveren kan een probleem zijn.
Las Vegas voorbijrijden enkel op een advies van iemand ? Er zullen er velen zijn die zeggen dat je dat toch moet meepikken, ikzelf als eerste.
Ook voor SF heb je op deze wijze weinig tijd.
Monterey- Santa Barbara is te ver voor één dag als je tijd wil nemen om te genieten van de kustroute.
Death Valley mag je niet steeds door, hou hiermee rekening met de uiteindelijke data van de reis.
Death Valley - Yosemite is te ver voor één dag, waardoor de tijd voor Yosemite te beperkt is.
Las Vegas voorbijrijden enkel op een advies van iemand ? Er zullen er velen zijn die zeggen dat je dat toch moet meepikken, ikzelf als eerste.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt voor je reactie.Martin & Marianne schreef:Hallo, welkom op het forum!
Marianne
We zijn van plan om tussen 23/24 april en 19/20 mei te gaan. Dat de Tioga Pass dicht kan zijn werd ons ook al gemeld op de Amerikabeurs. Death Valley is als het goed is wel toegankelijk. Misschien 23 april zodat we een extra dag in San Francisco hebben. Zou kunnen.
Ik denk de South Rim. Raad jij de North Rim aan? Rustiger? Hoe anders rijden zodat we toch Page (slot Canyon), Zion en Grand Canyon in de reis hebben? Ze lijken mij alle drie erg gaaf. Misschien de dag Bryce extra in Canyonlands/Moab. Ik ben er nog nooit geweest en moet het doen met foto's en beschrijvingen van ontdek-amerika.nl. Mijn ouders willen later boeken, maar ik heb gelezen dat alles duurder wordt, vooral de camper. De vluchten boeken we met FF-miles van KLM en die worden juist nu nog goedkoper.
We houden voornamelijk van natuur. Lekker wandelen. Mijn zusje is verstandelijk/lichamelijk gehandicapt en kan niet te ver lopen (ze zit niet in een rolstoel). Dus voornamelijk korte wandelingen en veel zien door middel van camperrijden. Ik houd helemaal niet van drukte en mijn moeder ook niet, dus daarom zo weinig steden.
Dag 23 te krap klinkt inderdaad logisch. Zeker als je de camper vroeg moet terugbrengen. Sacramento de moeite? Eventueel een dag minder in Yosemite? Klinkt een beetje als Zwitserland.
Bedankt voor je bericht.Marcopstal schreef:Voor een reis met een camper maken jullie het veel te druk, je wil echt wel te veel doen.
Toch jammer dat het te veel is. Ik vind het moeilijk om plekken uit te zoeken die minder mooi zijn en die dan te schrappen, zonder dat je een dag hebt van 800 km rijden.
Las Vegas overslaan is voornamelijk dus vanwege de drukte. Niemand hier houdt van gokken en van veel mensen. De stad trekt mij niet, mijn zusje snapt het niet en mijn ouders zijn er al geweest.
SF zou wel voor (23 april) het ophalen of na het terugbrengen van de camper kunnen. Mijn ouders zeggen dat SF een leuke stad is.
-
- Amerika-expert
Re: Reis ZdetaL: familie per camper
Eind april begin mei zou ik in ieder geval voor de south rim kiezen. Dat is ook de meest logische keuze.
De Grand Canyon hoort thuis tussen Sedona en Monument Valley
De Grand Canyon hoort thuis tussen Sedona en Monument Valley
Re: Reis ZdetaL: familie per camper
Ik zou toch zeker 1 nacht Las Vegas doen, om te sfeer te proeven. Las Vegas is zooooooveel meer dan gokken. Je gaat niet in het hoogseizoen, en als je er niet in een weekend bent zal het best meevallen met de drukte. Maar goed, als het je niks lijkt dan lijkt het je natuurlijk niks.
Als jullie niet lang kunnen/willen wandelen zou ik 1 nacht Zion doen. Kun je die nacht besteden voor een stop tussen Death Valley en Yosemite.
Als jullie niet lang kunnen/willen wandelen zou ik 1 nacht Zion doen. Kun je die nacht besteden voor een stop tussen Death Valley en Yosemite.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Re: Reis Zdeta + familie per camper
Oké. Nieuwe route:
Dag 1, 23 april: Vlucht AMS-SFO. (auto ophalen?) - San Francisco
Dag 2, 24 april: San Francisco
Dag 3, 25 april: San Francisco, camper ophalen, auto inleveren (bij Cruise America zit zonder Early BIrd geen ophaalservice) - Carmel/Monterey
Dag 4, 26 april: Carmel/Monterey - Pismo Beach (beter?)
Dag 5, 27 april: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 6, 28 april: Los Angeles - Joshua Tree
Dag 7, 29 april: Joshua Tree - Sedona
Dag 8, 30 april: Sedona
Dag 9, 1 mei: Sedona - Grand Canyon South Rim
Dag 10, 2 mei: Grand Canyon - Page
Dag 11, 3 mei: Page
Dag 12, 4 mei: Page - Monument Valley
Dag 13, 5 mei: Monument Valley - Arches
Dag 14, 6 mei: Arches
Dag 15, 7 mei: Arches - Canyonlands
Dag 16, 8 mei: Canyonlands - Capitol Reef
Dag 17, 9 mei: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 18, 10 mei: Bryce Canyon - Zion
Dag 19, 11 mei: Zion - Las Vegas
Dag 20, 12 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 21, 13 mei: Death Valley - Bishop
Dag 22, 14 mei: Bishop - Yosemite
Dag 23, 15 mei: Yosemite - Sacramento
Dag 24, 16 mei: Sacramento - inleveren camper taxi naar SFO airport
Dag 25, 17 mei: Terugvlucht SFO-AMS
Dag 1, 23 april: Vlucht AMS-SFO. (auto ophalen?) - San Francisco
Dag 3, 25 april: San Francisco, camper ophalen, auto inleveren (bij Cruise America zit zonder Early BIrd geen ophaalservice) - Carmel/Monterey
Dag 4, 26 april: Carmel/Monterey - Pismo Beach (beter?)
Dag 7, 29 april: Joshua Tree - Sedona
Dag 8, 30 april: Sedona
Dag 9, 1 mei: Sedona - Grand Canyon South Rim
Dag 10, 2 mei: Grand Canyon - Page
Dag 11, 3 mei: Page
Dag 12, 4 mei: Page - Monument Valley
Dag 13, 5 mei: Monument Valley - Arches
Dag 14, 6 mei: Arches
Dag 15, 7 mei: Arches - Canyonlands
Dag 16, 8 mei: Canyonlands - Capitol Reef
Dag 17, 9 mei: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 18, 10 mei: Bryce Canyon - Zion
Dag 19, 11 mei: Zion - Las Vegas
Dag 20, 12 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 21, 13 mei: Death Valley - Bishop
Dag 22, 14 mei: Bishop - Yosemite
Dag 23, 15 mei: Yosemite - Sacramento
Dag 24, 16 mei: Sacramento - inleveren camper taxi naar SFO airport
-
- Amerika-expert
Persoonlijk zou ik de volle dag SF op het einde zetten, maar het zou kunnen dat je op een zondag geen camper kan afhalen en dan ben je aldus gedwongen het zo te doen.
Een auto zou ik voor SF niet ophalen. Parkeren is er vaak niet zo goedkoop. Als je een hotel zoekt dicht bij het openbaar vervoer kom je er wel zonder problemen.
Pismo beach is een goede keuze.
Voor Arches en Canyonlands gebruik je best dezelfde RV site.
Zion is op deze wijze wat kort, maar daar is denk ik geen andere optie voor.
Vanaf Death valley kan je wel tot Mammoth lakes of Lee Vining. Let op als de Tioga pass niet open is dan moet je onderlangs naar Yosemite.
Sacramento zou ik niet doen. Je gaat beter in de avond van 15 mei al richting SF bvb naar Modesto of Manteca. Op die wijze haal je zonder probleem de drop off tijd voor de camper.
Een auto zou ik voor SF niet ophalen. Parkeren is er vaak niet zo goedkoop. Als je een hotel zoekt dicht bij het openbaar vervoer kom je er wel zonder problemen.
Pismo beach is een goede keuze.
Voor Arches en Canyonlands gebruik je best dezelfde RV site.
Zion is op deze wijze wat kort, maar daar is denk ik geen andere optie voor.
Vanaf Death valley kan je wel tot Mammoth lakes of Lee Vining. Let op als de Tioga pass niet open is dan moet je onderlangs naar Yosemite.
Sacramento zou ik niet doen. Je gaat beter in de avond van 15 mei al richting SF bvb naar Modesto of Manteca. Op die wijze haal je zonder probleem de drop off tijd voor de camper.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou de volle dag Page eraf halen. Wel afhankelijk van wat je er wilt doen. Als je gaat voor de Antelope Canyon en de Horseshoe bend is 1 nacht genoeg. Wil je ook de boottocht naar de Rainbow bridge dan is die volle dag wel aan te raden. Het meer is nog veel te koud om in te zwemmen en je bent nog een beetje vroeg in het seizoen om ook echt op het water verder te kanoen of een boot te huren (is ook duur).
Ik zou die dag bij Yosemite zetten. Yosemite klinkt als Zwitserland, het heeft er ook wel een beetje wat van weg (maar welk groot berggebied heeft dat niet?), maar ook al kan je niet teveel wandelen, je moet er wel de tijd voor hebben.
Hou 13 Mei in de gaten. Als je vooraf al weet dat de Tioga Pass en Sonora Pass gesloten zijn heb je een lange rijdag onderlangs nodig en dan is Death Valley - Bishop niet handig. Dan zou je eerder Death Valley - Bakersfield of iets dergelijks kunnen doen (of een campground in de buurt).
Hou deze site: http://www.monolake.org/today/roads in de gaten voor de gesloten passen en gesloten wegen!
Natuurlijk is het mooi om door veel gebieden heen te rijden. Maar voor de mooie plekjes, of op de mooie plekjes, moet je toch ook echt even de camper uit. Dat betekent niet dat je direct kilometers moet wandelen, maar soms wel enkele 100-en meters naar bv een viewpoint.
Hou er ook rekening mee dat je met de camper zo'n 20% trager bent dan een auto. En in de bergen of op hele bochtige wegen zoals de kustroute zal dat soms nog wel wat meer zijn.
Voor die ene dag SF zou ik met de hoponoff bus (http://eng.bigbustours.com/sanfrancisco/home.html) gaan. Je komt dan langs alle highlights. Alleen als je Alcatraz wilt bezoeken moet je daar even zelf 90 dagen vooraf een boeking voor doen. Alcatraz is steil. Maar je kan aangeven dat bv je zus minder valide is en die kan dan met een soort golfkarretje naar boven. Wat dat betreft zijn veel faciliteiten voor minder valide gewoon redelijk goed geregeld.
Waar zit de ophaal locatie voor Cruise Amerika? Heb je een adres?
Als je geen early bird hebt dan zou ik pas als je SF uit bent boodschappen gaan doen. Bv rond Gilroy. Hou er wel rekening mee dat je met het ophalen vd camper en het boodschappen doen en alles uitsorteren ed. makkelijk een uurtje of 4 kwijt bent. Dus het kan zijn, zonder early bird, dat je pas laat in Monterey aankomt.
Verder zou ik echt een keuze maken tussen Sedona en Moab (Arches/Canyonlands). Je route is op deze manier nog net wat te vlug heb ik het idee. Nogmaals, prachtige gebieden waar je doorheen rijdt, maar soms moet je ook even stil kunnen houden. Persoonlijk zou ik LA - Joshua Tree en dan daar in de omgeving overnachten en dan de dag erna een lange rit, evt. via route66 naar Grand Canyon NP doen en dan de dag erna een volle dag voor de GC uittrekken. Sedona dus overslaan.
Ik zou die dag bij Yosemite zetten. Yosemite klinkt als Zwitserland, het heeft er ook wel een beetje wat van weg (maar welk groot berggebied heeft dat niet?), maar ook al kan je niet teveel wandelen, je moet er wel de tijd voor hebben.
Hou 13 Mei in de gaten. Als je vooraf al weet dat de Tioga Pass en Sonora Pass gesloten zijn heb je een lange rijdag onderlangs nodig en dan is Death Valley - Bishop niet handig. Dan zou je eerder Death Valley - Bakersfield of iets dergelijks kunnen doen (of een campground in de buurt).
Hou deze site: http://www.monolake.org/today/roads in de gaten voor de gesloten passen en gesloten wegen!
Natuurlijk is het mooi om door veel gebieden heen te rijden. Maar voor de mooie plekjes, of op de mooie plekjes, moet je toch ook echt even de camper uit. Dat betekent niet dat je direct kilometers moet wandelen, maar soms wel enkele 100-en meters naar bv een viewpoint.
Hou er ook rekening mee dat je met de camper zo'n 20% trager bent dan een auto. En in de bergen of op hele bochtige wegen zoals de kustroute zal dat soms nog wel wat meer zijn.
Voor die ene dag SF zou ik met de hoponoff bus (http://eng.bigbustours.com/sanfrancisco/home.html) gaan. Je komt dan langs alle highlights. Alleen als je Alcatraz wilt bezoeken moet je daar even zelf 90 dagen vooraf een boeking voor doen. Alcatraz is steil. Maar je kan aangeven dat bv je zus minder valide is en die kan dan met een soort golfkarretje naar boven. Wat dat betreft zijn veel faciliteiten voor minder valide gewoon redelijk goed geregeld.
Waar zit de ophaal locatie voor Cruise Amerika? Heb je een adres?
Als je geen early bird hebt dan zou ik pas als je SF uit bent boodschappen gaan doen. Bv rond Gilroy. Hou er wel rekening mee dat je met het ophalen vd camper en het boodschappen doen en alles uitsorteren ed. makkelijk een uurtje of 4 kwijt bent. Dus het kan zijn, zonder early bird, dat je pas laat in Monterey aankomt.
Verder zou ik echt een keuze maken tussen Sedona en Moab (Arches/Canyonlands). Je route is op deze manier nog net wat te vlug heb ik het idee. Nogmaals, prachtige gebieden waar je doorheen rijdt, maar soms moet je ook even stil kunnen houden. Persoonlijk zou ik LA - Joshua Tree en dan daar in de omgeving overnachten en dan de dag erna een lange rit, evt. via route66 naar Grand Canyon NP doen en dan de dag erna een volle dag voor de GC uittrekken. Sedona dus overslaan.
Note mod: Hierbij willen wij jullie aandacht vragen voor de manier van quoten/citeren van berichten.
Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:
1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
Dankjewel voor je reactie.
In Page Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Misschien nog een andere slot canyon, dus toch een volle dag.
Slim om de linkjes in de gaten te houden. Verder bedoelde ik met 'lange' wandelingen dat het niet mogelijk is om echt meer dan 5 kilometer te lopen. Wij lopen elk jaar de tien kilometer van de airborne maar dan kan er een paar dagen niet meer gelopen worden. En dat is al helemaal niet praktisch.
Alcatraz was niet de bedoeling, ik denk dat we die dag al genoeg te doen hebben in de binnenstad. Fijn dat de faciliteiten goed geregeld zijn. Ik las ergens dat de Nederlandse invalidenkaart niet officieel geaccepteerd wordt. Moeten we nog even naar kijken.
5623 John Muir Drive
Newark, California, 94560
Dat is het adres van Cruise America. Ligt iets van een uurtje van SF af. Tussen de 85 en de 125 dollar voor een taxi.
Aan de andere kant is het ook wel leuk om een stukje Route 66 te rijden, geschiedenis enzo.
Ik heb even een route gemaakt bij je tips:
Dag 1, 23 april: Vlucht AMS-SFO. San Francisco
Dag 3, 25 april: San Francisco, auto ophalen, camper ophalen, auto inleveren (bij Cruise America zit zonder Early BIrd geen ophaalservice, maar misschien wat omslachtig) - Carmel/Monterey
Dag 4, 26 april: Carmel/Monterey - Pismo Beach
Dag 7, 29 april: Joshua Tree - Grand Canyon
Dag 8, 30 april: Grand Canyon
Dag 9, 1 mei: Grand Canyon - Page
Dag 10, 2 mei: Page
Dag 11, 3 mei: Page - Monument Valley
Dag 12, 4 mei: Monument Valley - Arches
Dag 13, 5 mei: Arches
Dag 14, 6 mei: Arches (bezoek Canyonlands)
Dag 15, 7 mei: Arches - Capitol Reef
Dag 16, 8 mei: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 17, 9 mei: Bryce Canyon - Zion
Dag 18, 10 mei: Zion - Las Vegas
Dag 19, 11 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 20, 12 mei: Death Valley - Mammoth Lake
Dag 21, 13 mei: Mammoth Lake - Yosemite
Dag 22, 14 mei: Yosemite
Dag 23, 15 mei: Yosemite - In de buurt van SF
Dag 24, 16 mei: In de buurt van SF - inleveren camper taxi naar SFO airport
Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:
1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
Dankjewel voor je reactie.
In Page Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Misschien nog een andere slot canyon, dus toch een volle dag.
Slim om de linkjes in de gaten te houden. Verder bedoelde ik met 'lange' wandelingen dat het niet mogelijk is om echt meer dan 5 kilometer te lopen. Wij lopen elk jaar de tien kilometer van de airborne maar dan kan er een paar dagen niet meer gelopen worden. En dat is al helemaal niet praktisch.
Alcatraz was niet de bedoeling, ik denk dat we die dag al genoeg te doen hebben in de binnenstad. Fijn dat de faciliteiten goed geregeld zijn. Ik las ergens dat de Nederlandse invalidenkaart niet officieel geaccepteerd wordt. Moeten we nog even naar kijken.
5623 John Muir Drive
Newark, California, 94560
Dat is het adres van Cruise America. Ligt iets van een uurtje van SF af. Tussen de 85 en de 125 dollar voor een taxi.
Aan de andere kant is het ook wel leuk om een stukje Route 66 te rijden, geschiedenis enzo.
Ik heb even een route gemaakt bij je tips:
Dag 3, 25 april: San Francisco, auto ophalen, camper ophalen, auto inleveren (bij Cruise America zit zonder Early BIrd geen ophaalservice, maar misschien wat omslachtig) - Carmel/Monterey
Dag 7, 29 april: Joshua Tree - Grand Canyon
Dag 10, 2 mei: Page
Dag 12, 4 mei: Monument Valley - Arches
Dag 16, 8 mei: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 20, 12 mei: Death Valley - Mammoth Lake
Dag 24, 16 mei: In de buurt van SF - inleveren camper taxi naar SFO airport
Laatst gewijzigd door PSVwally op 08 nov 2015, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hier moet je dus opletten. Er lopen een aantal wegen door de Sierra Nevada. De tioga pass, daarboven de sonora pass en daarboven de Carson pass (ca88). Die laatste proberen ze het hele jaar open te houden. Die andere 2 zijn ongeveer op dezelfde tijd open, maar kunnen in die tijd nog wel dag(delen) gesloten zijn vanwege slecht weer. Als je ervoor kiest om sowieso naar Mammoth Lakes te rijden vanuit Death Valley valt de weg 'onderlangs' via Bakersfield sowieso af, maar kan je nog kans hebben op een lange rijdag naar Yosemite als de Tioga en Sonora pass gesloten zijn. De laatste 4 jaar is de tioga pass op 12 Mei altijd open geweest. Maar 1 strenge winter en het kan zomaar weer juni zijn....Dag 20, 12 mei: Death Valley - Mammoth Lake
Over de camper? Waarom zou je geen early bird boeken? Je bent nu veel tijd kwijt met het ophalen van de huurauto, naar Cruise Amerika rijden en weer terug om de auto in te leveren. Verder moet je kijken of de kosten vd autohuur en tol (SF in kost tol) opwegen tegen éénmalig een taxibedrag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ziet er zo al beter uit. Voor Arches en Canyonlands kun je ook in Moab kamperen.
De twee nachten GC en Page zijn redelijk veel, zeker omdat je in Page ook nog veel kunt doen op de dag dat je naar MV rijdt. Ik zou ergens op dat stuk een nacht minder doen en die nacht voor Zion gebruiken. Dat zal normaal gesproken aangenaam zijn in die periode, en ook als je niet veel wandelt is het daar mooi kamperen. Springdale is ook een leuke plaats met een gratis shuttlebus. Je hebt dan ook de tijd om tussen Zion en Las Vegas via Valley of Fire te rijden. Of doe daar een overnachting.
De kans dat de Tioga Pass op 13 mei open is, is niet zo groot.
Reserveren voor Yosemite moet je op 15 december om 16.00 uur doen. Misschien goed om op 15 november even te oefenen. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm en op de AA-site.
Misschien heb je iets aan mijn wandelsite voor leuke korte wandelingen in de parken.
Marianne
De twee nachten GC en Page zijn redelijk veel, zeker omdat je in Page ook nog veel kunt doen op de dag dat je naar MV rijdt. Ik zou ergens op dat stuk een nacht minder doen en die nacht voor Zion gebruiken. Dat zal normaal gesproken aangenaam zijn in die periode, en ook als je niet veel wandelt is het daar mooi kamperen. Springdale is ook een leuke plaats met een gratis shuttlebus. Je hebt dan ook de tijd om tussen Zion en Las Vegas via Valley of Fire te rijden. Of doe daar een overnachting.
De kans dat de Tioga Pass op 13 mei open is, is niet zo groot.
Reserveren voor Yosemite moet je op 15 december om 16.00 uur doen. Misschien goed om op 15 november even te oefenen. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm en op de AA-site.
Misschien heb je iets aan mijn wandelsite voor leuke korte wandelingen in de parken.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn al een paar keer op 24 april vertrokken vanuit San Francisco voor een camperreis, dus wat dat betreft kan ik je nog wel wat tips meegeven, met name voor juist campertrips.
Ten eerste: is de camper al geboekt? Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is tussen Cruise America en bijvoorbeeld Road Bear, maar de laatste heeft toch wat luxere campers en bij hen is bijvoorbeeld het ophalen vanaf een hotel bij het vliegveld wel geregeld. Wij kozen er dan voor om met de BART (metro) vanaf het vliegveld een dagje naar San Francisco te gaan. Dan kan je twee nachten in hetzelfde hotel blijven en met een beetje geluk staat Road Bear de andere morgen om 7 uur voor de deur van je hotel. Je kan van het vliegveld met een hotelshuttle naar je hotel en met dezelfde shuttle heen en weer naar het BART-station, gratis. Je koffers blijven lekker in het hotel staan en gaan de volgende dag in het busje van de camperverhuurder.
Zie ons verslag van 2009 (klik op de links voor al onze reisverslagen), daar hebben we het precies zo gedaan.
Of boek bij Cruise America een early bird, dat scheelt je zoveel gedoe en is waarschijnlijk net zo duur als een auto huren. In San Francisco downtown heb je alleen last van de auto.
Drive-usa.de geeft je 0 uitleg of begeleiding. Ik zou een offerte aanvragen bij Tioga Tours.
Wij hebben zelf een tweesporen-scenario gemaakt: of we gaan bovenlangs (over de 88, want wij gaan niet voor Yosemite maar voor Bodie en een bedrijf van vrienden in de buurt van Tahoe) óf we gaan onderlangs.
Maar alles overziend vind ik het toch nog erg veel allemaal hoor, gehaast, vooral op het stuk van Moab naar Death Valley.
De vluchten zijn nog niet geboekt he?? Kijk toch nog eens of je niet liever Yosemite overslaat. Het kan er nog heel koud zijn, er zijn misschien nog veel wegen afgesloten en je reis kan veel rustiger worden als je meer dagen hebt voor andere parken. Je zou dan in Las Vegas je camper in kunnen leveren en hebt een dag of 6 meer te besteden.
Een totaal andere optie (zie onze reis van 2009) is beginnen in San Francisco en je camper inleveren in Denver, heb je daar al aan gedacht??
Ten eerste: is de camper al geboekt? Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is tussen Cruise America en bijvoorbeeld Road Bear, maar de laatste heeft toch wat luxere campers en bij hen is bijvoorbeeld het ophalen vanaf een hotel bij het vliegveld wel geregeld. Wij kozen er dan voor om met de BART (metro) vanaf het vliegveld een dagje naar San Francisco te gaan. Dan kan je twee nachten in hetzelfde hotel blijven en met een beetje geluk staat Road Bear de andere morgen om 7 uur voor de deur van je hotel. Je kan van het vliegveld met een hotelshuttle naar je hotel en met dezelfde shuttle heen en weer naar het BART-station, gratis. Je koffers blijven lekker in het hotel staan en gaan de volgende dag in het busje van de camperverhuurder.
Zie ons verslag van 2009 (klik op de links voor al onze reisverslagen), daar hebben we het precies zo gedaan.
Of boek bij Cruise America een early bird, dat scheelt je zoveel gedoe en is waarschijnlijk net zo duur als een auto huren. In San Francisco downtown heb je alleen last van de auto.
Drive-usa.de geeft je 0 uitleg of begeleiding. Ik zou een offerte aanvragen bij Tioga Tours.
Na het ophalen van de camper is Gilroy inderdaad een prima plek voor boodschappen, wij gingen altijd naar WalMart Supercenter daar. Moss Landing KOA is een leuke camping aan de haven, net boven Monterey. Hou er wel rekening mee dat je die dag weinig tijd meer hebt om iets te doen, zoals het Monterey Bay Aquarium, tenzij je heel vroeg weg bent bij de camperverhuur. Maar reken er niet op, camperuitleg, koffers uitpakken en boodschappen doen vergen veel tijd.Dag 3, 25 april: San Francisco, auto ophalen, camper ophalen, auto inleveren (bij Cruise America zit zonder Early BIrd geen ophaalservice, maar misschien wat omslachtig) - Carmel/Monterey
Eventueel ´s morgens uit Aquarium nog doen? Rijd wel op tijd weg, want je bent zo 4 a 5 uur onderweg naar Pismo Beach, maar het is ontzettend mooi, drie keer gereden dat stuk. Blijft prachtig. Zie ons verslag/foto´s van 2007 en 2009.Dag 4, 26 april: Carmel/Monterey - Pismo Beach
Gaan jullie echt iets doen in LA? Het blijft een lastige stad om met de camper in te rijden. Malibu Beach RV Park is wel heel mooi om te staan als je echt voor het strand gaat. Ik zou ´s morgens dan nog even naar de pier gaan in Pismo Beach, gezellig.Dag 5, 27 april: Pismo Beach - Los Angeles
Oef, lange rit hoor, van Joshua Tree naar Grand Canyon. Als jullie niet geen grote wandelingen maken, kan je in mijn ogen beter een tussenstop maken (Needles??) en dan maar één nacht bij de Grand Canyon blijven. Google Maps geeft 5,5 uur met de auto, reken maar op 7 uur met de camper. En jullie rijden dan al elke dag zonder ergens 2 dagen te zijn.Dag 7, 29 april: Joshua Tree - Grand Canyon
Hier zou ik dus die twee nachten lekker laten staan, zodat je even een dagje ´niets´ hoeft. Er is genoeg te doen en je bent al een week elke dag kilometers aan het maken.Dag 10, 2 mei: Page
Ik ben een echte Moab-fan, we hebben drie keer daar een Jeep gehuurd en Canyonlands Shafer Trail met de Jeep gedaan. Met de camper kom je niet verder dan uitzichtpunten.Dag 12, 4 mei: Monument Valley - Arches
Tja, ook weer veel rijden, elke dag, zonder ergens een dag te blijven staan, maar dat is het gevolg van de keus om Moab mee te nemen in dit rondje. Het kan wel zo hoor, maar ik denk dat een dagje ergens blijven lekker zou zijn, maar je hebt er amper tijd voor.Dag 16, 8 mei: Capitol Reef - Bryce Canyon
Reken er echt niet op dat de Tioga Pass open is, dat is inderdaad zeldzaam in mei. Wij zitten er in 2016 net voor jullie en gaan van Death Valley waarschijnlijk ook onderlangs naar San Francisco terug. De rit Death Valley - Yosemite moet je dan onderlangs doen, ik zou dan overnachten in de buurt van Bakersfield of nog wat verder, zodat je de volgende dag op tijd in Yosemite bent.Dag 20, 12 mei: Death Valley - Mammoth Lake
Wij hebben zelf een tweesporen-scenario gemaakt: of we gaan bovenlangs (over de 88, want wij gaan niet voor Yosemite maar voor Bodie en een bedrijf van vrienden in de buurt van Tahoe) óf we gaan onderlangs.
Maar alles overziend vind ik het toch nog erg veel allemaal hoor, gehaast, vooral op het stuk van Moab naar Death Valley.
Een mooie route vanuit Yosemite Village terug richting SFO is via Chowchilla, dan de CA152 naar Gilroy waar je een prima camping hebt voor je laatste overnachting (Gilroy Garlic RV Park) en nog fijne winkels en restaurants voor de laatste dag op loopafstand. Je rijdt daarvandaan binnen een uur naar San Francisco voor het inleveren van je camper.Dag 24, 16 mei: In de buurt van SF - inleveren camper taxi naar SFO airport
De vluchten zijn nog niet geboekt he?? Kijk toch nog eens of je niet liever Yosemite overslaat. Het kan er nog heel koud zijn, er zijn misschien nog veel wegen afgesloten en je reis kan veel rustiger worden als je meer dagen hebt voor andere parken. Je zou dan in Las Vegas je camper in kunnen leveren en hebt een dag of 6 meer te besteden.
Een totaal andere optie (zie onze reis van 2009) is beginnen in San Francisco en je camper inleveren in Denver, heb je daar al aan gedacht??
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geef je zomaar een voorzet voor een totaal andere van de route, waar ik direct voor zou tekenen!! Kijk maar of je er wat mee kan 
Dag 7, 29 april: Joshua Tree - Needles
Dag 8, 30 april: Needles - Grand Canyon
Dag 9, 1 mei: Grand Canyon
Dag 10, 2 mei: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 11, 3 mei: Monument Valley - Page
Dag 12, 4 mei: Page - Zion
Dag 13, 5 mei: Zion
Dag 14, 6 mei: Zion - Bryce
Dag 15, 7 mei: Bryce - Capitol Reef
Dag 16, 8 mei: Capitol Reef - Moab
Dag 17, 9 mei: Moab (Arches)
Dag 18, 10 mei: Moab (Canyonlands)
Dag 19, 11 mei: Moab
Dag 20, 12 mei: Moab - Durango
Dag 21, 13 mei: Durango (de geweldige historische trein naar Silverton)
Dag 22, 14 mei: Durango - Black Canyon of the Gunnison (of ergens rond Aspen)
Dag 23, 15 mei: Black Canyon of the Gunnison - Denver (Golden)
Dag 24, 16 mei: Denver (of een dag langer Durango)
Dag 25, 17 mei: Terugvlucht Denver - AMS
Geen rechtstreeks vlucht, maar heel veel natuur, weinig stad en prachtige scenic routes!

Dag 7, 29 april: Joshua Tree - Needles
Dag 8, 30 april: Needles - Grand Canyon
Dag 9, 1 mei: Grand Canyon
Dag 10, 2 mei: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 11, 3 mei: Monument Valley - Page
Dag 12, 4 mei: Page - Zion
Dag 13, 5 mei: Zion
Dag 14, 6 mei: Zion - Bryce
Dag 15, 7 mei: Bryce - Capitol Reef
Dag 16, 8 mei: Capitol Reef - Moab
Dag 17, 9 mei: Moab (Arches)
Dag 18, 10 mei: Moab (Canyonlands)
Dag 19, 11 mei: Moab
Dag 20, 12 mei: Moab - Durango
Dag 21, 13 mei: Durango (de geweldige historische trein naar Silverton)
Dag 22, 14 mei: Durango - Black Canyon of the Gunnison (of ergens rond Aspen)
Dag 23, 15 mei: Black Canyon of the Gunnison - Denver (Golden)
Dag 24, 16 mei: Denver (of een dag langer Durango)
Dag 25, 17 mei: Terugvlucht Denver - AMS
Geen rechtstreeks vlucht, maar heel veel natuur, weinig stad en prachtige scenic routes!
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 08 nov 2015, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk Sedona eruit halen. Je gaat met de camper, en wij vonden Sedona juist weer erg touristisch en druk. Je houdt dan meer tijd over voor bijv. Yosemite en Zion (is in mijn beleving wel 2 nachten waard)
Met het boeken van de camper zou ik niet te lang meer wachten. De vroegboekkortingen zijn helaas bij de meeste verhuurders al voorbij, en vanaf nu wordt het huren alleen maar duurder. En je loopt kans dat er geen campers meer beschikbaar zijn.
Ruil Mammoth lakes in voor Confict lake, prachtig gelegen campground! En probeer zeker te gaan Whalewatchen in Moss Landing, of loop anders even over het strand daar en langs de haven. Met een klein beetje geluk zie je daar vanaf het strand walvissen en dolfijnen. In de haven liggen zeeleeuwen en zeehonden, en er zwemmen veel zee otters rond. Wij hebben daar vorig jaar 5 nachten gestaan!
Voor campgrounds kun je eens een kijkje nemen op onze website, wij hebben daar onze eigen ervaringen met campgrounds geplaatst. Wellicht heb je er iets aan. En ook staan er verschillende reisverslagen van onze reizen met de camper door het zuidwesten van Amerika. (zie onderschrift)
Met het boeken van de camper zou ik niet te lang meer wachten. De vroegboekkortingen zijn helaas bij de meeste verhuurders al voorbij, en vanaf nu wordt het huren alleen maar duurder. En je loopt kans dat er geen campers meer beschikbaar zijn.
Ruil Mammoth lakes in voor Confict lake, prachtig gelegen campground! En probeer zeker te gaan Whalewatchen in Moss Landing, of loop anders even over het strand daar en langs de haven. Met een klein beetje geluk zie je daar vanaf het strand walvissen en dolfijnen. In de haven liggen zeeleeuwen en zeehonden, en er zwemmen veel zee otters rond. Wij hebben daar vorig jaar 5 nachten gestaan!

Voor campgrounds kun je eens een kijkje nemen op onze website, wij hebben daar onze eigen ervaringen met campgrounds geplaatst. Wellicht heb je er iets aan. En ook staan er verschillende reisverslagen van onze reizen met de camper door het zuidwesten van Amerika. (zie onderschrift)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk inderdaad ook eens naar een one way, dat vergroot je mogelijkheden. Overigens vind ik Yosemite in mei wel een aanrader; de watervallen zijn dan geweldig en normaal gepsroken is de temperatuur dan toch al heel aardig. Wij waren er in 2013 vanaf 2 juni, dus wel iets later, maar toen was het er heerlijk. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een route van Denver naar LA, met onder andere Moab en Yosemite.
Het grote nadeel van je planning nu is dat je in het weekend in Yosemite bent, dat zou ik zeker proberen te vermijden want in die periode komen er erg veel mensen in het weekend naar het park vanwege de watervallen.
In de route van Monique zou je ook via Great Sand Dunes NP kunnen rijden, wij waren er half mei en het was er erg mooi toen.
Marianne
Het grote nadeel van je planning nu is dat je in het weekend in Yosemite bent, dat zou ik zeker proberen te vermijden want in die periode komen er erg veel mensen in het weekend naar het park vanwege de watervallen.
In de route van Monique zou je ook via Great Sand Dunes NP kunnen rijden, wij waren er half mei en het was er erg mooi toen.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite is mooi, maar ergens zullen ze keuzes moeten maken.
Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb even een route van een one-way opgesteld, mèt Yosemite.
Van Denver naar Los Angeles, in plaats van San Francisco - Denver. Zijn we later in Yosemite.
Dag 1, 23 april: Vlucht AMS-DEN, overnachten in Denver
Dag 2, 24 april: Denver
Dag 3, 25 april: Denver - Camper ophalen - Colorado springs (vanwege de korte afstand, Great Sand dunes is te ver om de eerste dag te rijden)
Dag 4, 26 april: Colorado springs - Great Sand Dunes
Dag 5, 27 april: Great Sand Dunes - Black Canyon of the Gunnison
Dag 6, 28 april: Black Canyon of the Gunnison - Arches
Dag 7, 29 april: Arches
Dag 8, 30 april: Arches
Dag 9, 1 mei: Arches - Bryce Canyon
Dag 10, 2 mei: Bryce Canyon - Zion
Dag 11, 3 mei: Zion
Dag 12, 4 mei: Zion - Page
Dag 13, 5 mei: Page - Monument Valley
Dag 14, 6 mei: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15, 7 mei: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 16, 8 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 17, 9 mei: Death Valley - Yosemite (ik heb nergens anders een dag over dus dan is het dus een lange reisdag hier)
Dag 18, 10 mei: Yosemite
Dag 19, 11 mei: Yosemite - San Francisco
Dag 20, 12 mei: San Francisco
Dag 21, 13 mei: San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 22, 14 mei: Carmel/Monterey - Pismo Beach
Dag 23, 15 mei: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 24, 16 mei: Los Angeles
Dag 25, 17 mei: LAS - AMS
Ik heb even een route van een one-way opgesteld, mèt Yosemite.
Van Denver naar Los Angeles, in plaats van San Francisco - Denver. Zijn we later in Yosemite.
Dag 1, 23 april: Vlucht AMS-DEN, overnachten in Denver
Dag 2, 24 april: Denver
Dag 3, 25 april: Denver - Camper ophalen - Colorado springs (vanwege de korte afstand, Great Sand dunes is te ver om de eerste dag te rijden)
Dag 4, 26 april: Colorado springs - Great Sand Dunes
Dag 5, 27 april: Great Sand Dunes - Black Canyon of the Gunnison
Dag 6, 28 april: Black Canyon of the Gunnison - Arches
Dag 7, 29 april: Arches
Dag 8, 30 april: Arches
Dag 9, 1 mei: Arches - Bryce Canyon
Dag 10, 2 mei: Bryce Canyon - Zion
Dag 11, 3 mei: Zion
Dag 12, 4 mei: Zion - Page
Dag 13, 5 mei: Page - Monument Valley
Dag 14, 6 mei: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15, 7 mei: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 16, 8 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 17, 9 mei: Death Valley - Yosemite (ik heb nergens anders een dag over dus dan is het dus een lange reisdag hier)
Dag 18, 10 mei: Yosemite
Dag 19, 11 mei: Yosemite - San Francisco
Dag 20, 12 mei: San Francisco
Dag 21, 13 mei: San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 22, 14 mei: Carmel/Monterey - Pismo Beach
Dag 23, 15 mei: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 24, 16 mei: Los Angeles
Dag 25, 17 mei: LAS - AMS
Ik zou in plaats van die volledige dag LA op 16 mei de lange reisdag van Death Valley naar Yosemite in 2 splitsen. Wij hebben onderweg van Yosemite naar Valley of Fire overnacht aan June Lake. Prachtige lokatie om met de camper te staan! Voor andere campgrounds: zie ons reisverslag.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook een extra stop doen tussen DV en Yosemite. Het is niet alleen de afstand, naar je hebt ook erg veel reisdagen daarvoor dus een beetje rust is wel prettig.
Als je een dag moet winnen sla dan Great Sand Dunes en de Balck Canyon of the Gunnison over. Of sla Denver over.
Marianne
Als je een dag moet winnen sla dan Great Sand Dunes en de Balck Canyon of the Gunnison over. Of sla Denver over.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 6119 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-