Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Repelsteel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen

Bericht door Repelsteel »

Bedankt om mee te kijken!
Helaas is het niet mogelijk om met de data te schuiven, dus het zal een compromis moeten worden.
Maar 2 enkeltjes zou normaal geen probleem mogen zijn? Zolang je maar kan aantonen dat je een retourvlucht geboekt hebt?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Nog nooit gedaan, maar als je het retour ticket kan voorleggen zal immigrations vast niet lastig doen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij zijn aantal keer mer een enkeltje (ivm award ticket) gevlogen en daar nog nooit een opmerking over gehad bij immigrations.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet wel even uitzoeken of je een auto kunt huren in Alaska en die kunt inleveren in Calgary. Dat over de grens je auto inleveren kan in veel gevallen nl. niet
Repelsteel
Amerika-ontdekker

Bericht door Repelsteel »

Dit gaat inderdaad niet, maar we hadden al gepland een vlucht te nemen van Anchorage naar Canada.
Bedankt!
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

is 1,5 uur overstap op heathrow te doen?
En klopt het dat je door american customs moet op heathrow?
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Als je met BA naar LHR vliegt en vandaar verder met BA naar de US, dan heb je aan 1,5 uur wel voldoende. Je blijft dan binnen terminal 5 (a, b, en c).

Je gaat pas in de US door immigrations en customs. Ik denk dat je 'preclearance' bedoelt? Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/United_St ... eclearance
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

In London is er geen zo'n pre-clearance. Dublin in Ierland wel.
PatrickvWattum
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door PatrickvWattum »

Wij vertrekken 2 december naar Miami via London Heathrow met een overstaptijd van 1 uur 35 minuten. Ik zag dat we aankomen vanuit Brussel op Terminal 5 en vertrekken vanaf Terminal 3 naar Miami. Hoe zit dat met de bus / vervoer van Terminal 5 naar Terminal 3? En hoe vaak gaat deze bus?

Ik heb daarnaast ook geen idee of het druk of rustig is die periode. We hebben tot nu toe nog maar 1 keer ooit overgestapt met een vliegtuig dus dat is erg spannend. En andere vraag is, komt de bagage dan wel (op tijd) aan? We zitten maar van Woensdagavond tot Zaterdagochtend in Miami waarna we doorrijden naar Orlando en de zondag op een cruise stappen... Als ik alles zo lees begin ik nu al spijt te krijgen dat ik niet een andere vlucht heb geboekt met meer overstaptijd.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Laatste keer dat ik via LHR vloog was met American vanaf Brussel in december 2012. Ook aangekomen op T5, dan met het busje naar T3. Je zal toch wel tempo moeten maken als je maar 1,5 uur hebt. Je bagage, daar zou ik me geen zorgen om maken. Die kan soms zelfs op een kwartier overgeladen worden.
Inge&Marco
Amerika-ontdekker

Bericht door Inge&Marco »

Afgelopen september zouden we 1 uur en 5 minuten overstaptijd hebben op Heathrow (wel in dezelfde terminal, volgens mij 5), maar we hadden vertraging bij het eerste deel van de vlucht, denk dat er nog 30-45 minuten over waren toen we landden. In het vliegtuig werd al omgeroepen dat er mensen klaar zouden staan om ons zo snel mogelijk bij de volgende gate te krijgen en dat is ook gelukt. Dus onze ervaring leert dat men echt wel moeite doet om je op je geboekte vlucht te krijgen. Qua koffers; mijn koffer was wel mee gekomen naar LA, de koffer van mijn vriend niet. Eerst werd er gezegd dat de koffer dezelfde avond nog afgeleverd zou worden in het hotel, ter compensatie kregen we een creditcard met een waarde van 50 dollar. Uiteindelijk is de koffer pas 4 dagen later gebracht (we hebben steeds het adres van het volgende hotel doorgemaild). De extra kosten die we hebben gemaakt (zonnebril, kleding, etc.) hebben we vergoed gekregen. Dit was via British Airways.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hadden afgelopen juli ook nog maar 1.05 uur om over te stappen op LHR (na wijziging), maar hebben dit dus niet gehaald, omdat we op de 1e vlucht naar Londen al vertraging hadden. Wel snel opgelost doordat we meteen met de volgende vlucht al mee mochten. We kregen een voucher om te eten op het vliegveld. Aangekomen op JFK misten we 1 koffer van de 3. Deze is 2 dagen erna bezorgd in hotel. Heb wel vergoeding gekregen van wat dingen we moesten kopen. Dit was de eerste keer dat we een vlucht gemist hebben. Als je eerste vlucht op tijd gaat dan is het te halen anders niet.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

PatrickvWattum schreef:Wij vertrekken 2 december naar Miami via London Heathrow met een overstaptijd van 1 uur 35 minuten. Ik zag dat we aankomen vanuit Brussel op Terminal 5 en vertrekken vanaf Terminal 3 naar Miami. Hoe zit dat met de bus / vervoer van Terminal 5 naar Terminal 3? En hoe vaak gaat deze bus?
Bussen gaan elke 6-10 minuten. Er wordt voor een overstap van T5 > T3 een overstaptijd van ten minste 90 minuten aangeraden. Jij hebt 95 minuten dus dat is niet ruim, maar zou wel moeten lukken als je vlucht gewoon op tijd is.
Afbeelding
James
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door James »

Hallo allemaal,
Voor degene die naar Miami in het hoogsezoen willen, zijn er vandaag enkele koopjes te vinden (bvb. via Gotogate)
4 aug. 2016 BRU - MI
21 aug. 2016 MIA - BRU
met Iberia via Madrid: 390 euro
met American Airlines via Heathrow 446 euro
groetjes,
James
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Wij hebben geboekt via skyscanner bij vliegtarieven.nl
met Iberia Brussel-Miami in augustus voor inderdaad 395,-
Nooit gevlogen met Iberia dus dat is afwachten.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Tussenstop in Madrid dan? Want als het tussenstop in Londen is, dan zal het gewoon BA zijn die de vlucht uitvoert.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

wij hebben als tussenstop inderdaad Madrid, die kwam als eerste en later ook vluchten naar Londen met BA.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Madrid is een mooi en moden vliegveld, maar de teminals liggen ver uit elkaar. Niet treuzelen dus bij het overstappen :wink:

http://www.aena.es/csee/Satellite/Aerop ... 554331229/
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Zag net op facebook weer een aktie vanaf Luxemburg naar LA in de bouwvak voor 520 euro, met Turkish Airlines. Volgens wij wel met lange overstaptijd, maar het is wel een lage prijs voor hoogseizoen. Op skyscanner komt hij ook naar voren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Balen! Zie net mooie prijzen staan naar Miami in augustus. Hele mooie prijzen....nu niet meer te vinden.
Ik baal echt ontzettend! Kijk ik even 2 dagen niet....
Ik grijp steeds net mis. Hopelijk snel raak!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer