Wel leuk eigenlijk.
Ook even wat reakties van mij.
Loek dit is het antwoord dat ik regelmatig hoor en in real estate is dit helemaal fout.Ik wil graag dat mijn geld voor mij werkt, en niet andersom.
Het goede antwoord is dat je wilt dat andermans geld voor jouw werkt. In dit geval de bank.
Met je eigen geld kan dit maar beperkt maar met hulp van de bank kom je veel verder. Ik zal een versimpeld voorbeeld geven
Stel je hebt 100000 dollar
In de stockmarket gemiddeld 10% winst Per jaar
In real estate ook 10% winst per jaar
Ik ga naar de bank en vraag met mijn onderpand van 100000 een lening voor 1 miljoen om aandelen mee te kopen, omdat je de gouden tip hebt gekregen. Je weet al wat de bank zegt waarschijnlijk. Are You Crazy?
Nu ga ik naar de bank en zeg dat ik 10 huizen wil kopen voor verhuur en dat ik 100000 security heb een een miljoen wilt lenen.
Als je goed credit hebt lukt dat makkelijk.
Vervolgens bouw ik die 10 huizen met 10% down (mijn security van .100k). De rest leen ik dus van de bank
5 jaar later kijken we weer
had ik mijn eigen geld in de stockmarket gestopt had ik nu 150000 dollar gehad. Let op alles is sterk versimpeld. Dit is zo gedaan om mijn point makkelijker weer te geven
mijn 10 huisjes zijn nu elk 150000 waard
Ik heb dus mijn 100000 + 10 x 50000 = $600000
Daarbij heb je nog alle tax voordelen, inkomsten uit huur en ja je bent landlord maar als je ze nieuw koopt zal het onderhoud nog wel meevallen.
Dit alles heb ik natuurlijk niet zelf verzonnen , maar door studie en door het toepassen ervan.
Er werd ergens een opmerking geplaatst dat 80-90% van van wealth gecreerd wordt in real estate. Zo gaat dat dus
Dat dit werkt heb ik aan den lijve ondervonden en
het leuke is dat bijna iedereen dit kan
wij hebben ons start kapitaal (savings) in 3 jaar tijd vertienvoudigd en we krijgen een leuk maandelijks zakcentje.
Om te bewijzen hoe je dit kan doen is dit waargebeurde verhaal van vandaag.
Een klant heeft vandaag een foreclosure huisje gekocht voor 35 k. Er gaat voor 17k aan reparaties/improvements in zitten.
Geschatte verkoop prijs 70-75k. Leuke winst niet?
Daar koop je je eerste rental dan voor. dan repeat process
Je hebt wel wat startkapitaal nodig maar vaak kan het ook met assets, zoals met land , je huis, een boot etc en goed krediet en een goede voorbereiding is belangrijk.
Ook is het van belang in wat voor een markt je je bevindt.
Waar ik woon is de markt heel stabiel en groeit gestaag. Het is hier heel anders dan in Californie bv.
Ik hoop dat mensen er wat aan hebben
Tip van de dag: Koop Rich dad poor dad, geschreven door Robert Kyosaki.
Het belangrijkste is het leren van een andere manier van financieel denken. een andere goeie is het boek Who took my money uit dezelfde reeks.