Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jan v D: camperreis San Francisco -> Denver augustus 2016
Reis Jan v D: camperreis San Francisco -> Denver augustus 2016
Beste Amerika-kenners,
In augustus 2016 willen wij (4 personen) een reis maken in het zuidwesten van de VS. Wij reizen met twee kleine campers (Road Bear Class C 19-22') van San Francisco naar Denver in 21 dagen (excl. aankomst- en vertrekdag).
Op ons lijstje staan tot nu toe de volgende zaken:
• San Francisco (2 dagen incl. aankomstdag, voor o.a. een bezoek aan de Golden Gate Bridge en Alcatraz)
• Yosemite NP (3 dagen)
• Sequoia & Kings Canyon NP (2 dagen)
• Reisdag
• Las Vegas en omgeving: Red Rock Canyon National Conservation Area, Hoover dam, Valley of Fire State Park (2 dagen)
• Zion NP (2 dagen)
• Bryce Canyon NP (1 dag)
• Vermilion Cliffs National Monument en The Wave? (?)
• Omgeving Page: Horseshoe Bend, Lake Powell + Glen Canyon Dam en Antelope Canyon (1 dag)
• Grand Canyon NP: north rim en/of south rim? (2 dagen)
• Reisdag (door Monument Valley)
• Canyonlands NP, incl. Dead Horse Point (1 dag)
• Arches NP (1 dag)
• Reisdag
• Rocky Mountain NP (2 dagen)
Zouden jullie ons misschien een stapje verder kunnen helpen? Alle tips zijn welkom: missen jullie nog bezienswaardigheden in ons lijstje (Death Valley is overigens geen optie met onze campers)?, hoe kijken jullie tegen de voorlopige verdeling van de dagen aan?, hebben jullie tips ten aanzien van campings?, wandelingen die we zeker niet mogen missen?, etc.
Bij voorbaat dank!
Jan
In augustus 2016 willen wij (4 personen) een reis maken in het zuidwesten van de VS. Wij reizen met twee kleine campers (Road Bear Class C 19-22') van San Francisco naar Denver in 21 dagen (excl. aankomst- en vertrekdag).
Op ons lijstje staan tot nu toe de volgende zaken:
• San Francisco (2 dagen incl. aankomstdag, voor o.a. een bezoek aan de Golden Gate Bridge en Alcatraz)
• Yosemite NP (3 dagen)
• Sequoia & Kings Canyon NP (2 dagen)
• Reisdag
• Las Vegas en omgeving: Red Rock Canyon National Conservation Area, Hoover dam, Valley of Fire State Park (2 dagen)
• Zion NP (2 dagen)
• Bryce Canyon NP (1 dag)
• Vermilion Cliffs National Monument en The Wave? (?)
• Omgeving Page: Horseshoe Bend, Lake Powell + Glen Canyon Dam en Antelope Canyon (1 dag)
• Grand Canyon NP: north rim en/of south rim? (2 dagen)
• Reisdag (door Monument Valley)
• Canyonlands NP, incl. Dead Horse Point (1 dag)
• Arches NP (1 dag)
• Reisdag
• Rocky Mountain NP (2 dagen)
Zouden jullie ons misschien een stapje verder kunnen helpen? Alle tips zijn welkom: missen jullie nog bezienswaardigheden in ons lijstje (Death Valley is overigens geen optie met onze campers)?, hoe kijken jullie tegen de voorlopige verdeling van de dagen aan?, hebben jullie tips ten aanzien van campings?, wandelingen die we zeker niet mogen missen?, etc.
Bij voorbaat dank!
Jan
Re: Reis Jan v D: camperreis San Francisco -> Denver augustus 2016
Tip 1, schrijf het per dag uit 
1 reis naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Seki
8 Seki
9 Seki
10 Seki - Las Vegas (via Bakersfield / Barstow)
11 Las Vegas (Red Rock Canyon)
12 Las Vegas (Hoover Dam)
13 Las Vegas - Zion NP (Valley of Fire)
14. Zion
15 Zion
16. Zion - Bryce Canyon
17. Bryce Canyon
18 Bryce Canyon - Vermillion Cliffs (?)
19 Vermillion Cliffs - Page (Antelope Canyon)
20 Page (Horseshoe Bend / Lake Powell)
21 Page - Grand Canyon NR
22 Grand Canyon
23 Grand Canyon
24 Grand Canyon - Moab (via Monument Valley)
25 Moab (Canyonlands+Dead Horse Point)
26 Moab (Arches)
27 Moab - Rocky Mountain NP
28 Rocky Mountain NP
29 Rocky Mountain NP
30 Denver - Thuis
31 Thuis

1 reis naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Seki
8 Seki
9 Seki
10 Seki - Las Vegas (via Bakersfield / Barstow)
11 Las Vegas (Red Rock Canyon)
12 Las Vegas (Hoover Dam)
13 Las Vegas - Zion NP (Valley of Fire)
14. Zion
15 Zion
16. Zion - Bryce Canyon
17. Bryce Canyon
18 Bryce Canyon - Vermillion Cliffs (?)
19 Vermillion Cliffs - Page (Antelope Canyon)
20 Page (Horseshoe Bend / Lake Powell)
21 Page - Grand Canyon NR
22 Grand Canyon
23 Grand Canyon
24 Grand Canyon - Moab (via Monument Valley)
25 Moab (Canyonlands+Dead Horse Point)
26 Moab (Arches)
27 Moab - Rocky Mountain NP
28 Rocky Mountain NP
29 Rocky Mountain NP
30 Denver - Thuis
31 Thuis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zal helaas wat geschrapt moeten worden in de route van Arno.
Die maakt wel duidelijk dat het handig is om de route per dag uit te schrijven, in een van/naar schema.
Qua volgorde zou ik eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite. Dan rij je de laatste dag Yosemite via de TIoga Pass naar bijvoorbeeld Lee Vining of June Lake, en vandaar boven Death Valley langs naar Las Vegas.
Voor de Grand Canyon kun je het beste voor een van de rims kiezen, en voor ene eerste keer zou ik voor de South Rim gaan. Kijk eens naar ons 2013-verslag; toen reden wij van Denver naar LA, met een bezoek aan de South Rim. Dit jaar bezochten we de North rim: als je die wilt bezoeken moet je die eerder in je route opnemen.
Valley of Fire zou ik niet vanuit LV doen maar onderweg naar Zion. Of overnacht daar als dat niet te heet is.
De Wave zal lastig worden, ten eerste is een permit krijgen erg lastig, maar met een camper is de trailhead moeilijk te bereiken.
Verder mooie route!
Marianne

Qua volgorde zou ik eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite. Dan rij je de laatste dag Yosemite via de TIoga Pass naar bijvoorbeeld Lee Vining of June Lake, en vandaar boven Death Valley langs naar Las Vegas.
Voor de Grand Canyon kun je het beste voor een van de rims kiezen, en voor ene eerste keer zou ik voor de South Rim gaan. Kijk eens naar ons 2013-verslag; toen reden wij van Denver naar LA, met een bezoek aan de South Rim. Dit jaar bezochten we de North rim: als je die wilt bezoeken moet je die eerder in je route opnemen.
Valley of Fire zou ik niet vanuit LV doen maar onderweg naar Zion. Of overnacht daar als dat niet te heet is.
De Wave zal lastig worden, ten eerste is een permit krijgen erg lastig, maar met een camper is de trailhead moeilijk te bereiken.
Verder mooie route!
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Incl vertrekdag of dat van aankomst thuis? Want dat is nog een dag later? Als je bv 22 augustus uit Denver vertrekt kom je 23 augustus pas thuis aan.van San Francisco naar Denver in 21 dagen (excl. aankomst- en vertrekdag).
Als ik de dagen in je eigen route tel, zonder terugreis kom ik al op 23/24 dagen? Je geeft aan er 21 te hebben, dus daar klopt al iets niet in. Heb je toch 31 dagen?
Ik zou als je maar 21 dagen hebt een keuze maken tussen Seki en Yosemite. Dan is Yosemite in principe wat handiger. Daarna idd via de Tioga pass en via Tonopah naar Las Vegas boven Death Valley langs.
Valley of Fire onderweg naar Zion, of evt 1 nacht daar op een camping blijven staan. Vergeet Vermillion Cliffs en the Wave (evt. een volgende reis doen). Met 21 dagen moet je dan precies die ene dag geluk hebben om een permit voor te winnen.
Maar een keuze tussen de noord en zuidrim op basis van wat je verwacht. De noordkant is wat kleiner/knusser. De zuidkant is drukker, maar wat meer ontwikkeld, zodat je ook wat meer kunt zien. Volgens mij vertrekken de helicopers (mocht je een vlucht willen maken) ook alleen maar vd zuidkant. Noord tussen Bryce en Page zetten, zuid tussen Page en Monument Valley. Als je niet naar beneden wilt lopen heb je daar in principe aan 1, max 2 nachten wel genoeg tijd.
Grand Canyon - Moab via Monument Valley kan, maar je mist dan MV op de mooiste uren. Je kan bij MV met de camper niet zelf de vallei in, daarvoor zul je een tour moeten boeken. Of gewoon boven bij the view hotel kijken en genieten van het uitzicht.
Bedankt voor de tips tot nu toe en excuses voor de eventuele onduidelijkheid. Inclusief aankomst en vertrekdag hebben we 23 dagen, waarbij het inderdaad zo is dat we pas de 24ste dag terug op Schiphol arriveren. Verder heb ik hieronder het lijstje aangepast naar een van-naar schema:
Dag 1 (= aankomstdag): Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Sequoia & Kings Canyon
Dag 7: Sequoia & Kings Canyon
Dag 8: Sequoia & Kings Canyon - Las Vegas (incl. Red Rock Canyon)
Dag 9: Las Vegas - Hoover Dam - Valley of Fire
Dag 10: Valley of Fire - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Grand Canyon (south rim)
Dag 16: Grand Canyon (south rim)
Dag 17: Grand Canyon - Moab (door Monument Valley)
Dag 18: Canyonlands (incl. Dead Horse Point)
Dag 19: Arches
Dag 20: Moab - Rocky Mountain
Dag 21: Rocky Mountain
Dag 22: Rocky Mountain - Denver
Dag 23 (= vertrekdag): Denver - Amsterdam (aankomst Amsterdam op dag 24)
Dag 3: San Francisco - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Sequoia & Kings Canyon
Dag 7: Sequoia & Kings Canyon
Dag 8: Sequoia & Kings Canyon - Las Vegas (incl. Red Rock Canyon)
Dag 13: Bryce - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Grand Canyon (south rim)
Dag 16: Grand Canyon (south rim)
Dag 17: Grand Canyon - Moab (door Monument Valley)
Dag 18: Canyonlands (incl. Dead Horse Point)
Dag 19: Arches
Dag 20: Moab - Rocky Mountain
Dag 21: Rocky Mountain
Dag 22: Rocky Mountain - Denver
Dag 23 (= vertrekdag): Denver - Amsterdam (aankomst Amsterdam op dag 24)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mooi hoor!
En dan voor die dag Canyonlands een Jeep huren en de Shafertrail rijden, dan naar Dead Horse Point en via de Long Canyon weer terug. Onvergetelijk en het geld 10 keer waard.
Wij reden die in drie verschillende vakanties, verveelt nooit!

En dan voor die dag Canyonlands een Jeep huren en de Shafertrail rijden, dan naar Dead Horse Point en via de Long Canyon weer terug. Onvergetelijk en het geld 10 keer waard.
Wij reden die in drie verschillende vakanties, verveelt nooit!
We zien dat Bauke de Jeep al gehaald heeft. Hij komt nog even uitleg vragen over de route naar de Shafer Trail, zij moeten nog ontbijten. Wij hebben een joghurtje genomen en lopen met zijn vieren met tassen en fotocamera’s naar de verhuurder. We krijgen zowaar 10 procent korting van Sabrina, omdat we ‘returning customer’ zijn. Toch leuk! Ik koop nog snel een petje en zie dat ze de koelbox met water en ijs al in de Jeep hebben staan. We rijden met onze zwarte stoere Wrangler naar de City Market een paar deuren verder en kopen daar belegde stokbroden, joghurtjes, cinnamonrolls, vers gesneden fruit, meer water en een zak snoep. Wij zijn er klaar voor!
We rijden naar Potash, de zoutfabriek, waar de Shafer Trail start. De onverharde weg slingert zich naar boven en het is weer even wennen aan het schudden en rammelen van de auto. Bij het eerste mooie uitzichtpunt over de Colorado River zien we dat Bauke en gezelschap achter ons zitten. Zij rijden eerder weg, maar op het volgende uitzichtpunt zijn we gelijk. Ik maak plagend wat foto’s van Jan en moet hem beloven dat hij op mijn blog komt.
Bauke geeft aan dat hij het wel prettig vindt ons te volgen vandaag en wij vinden dat wel heel gezellig. We rijden dus steeds voorop, met hen een stukje achter ons en stoppen op dezelfde plaatsen. Bij Musselman Arch maken we veel foto’s natuurlijk en picknicken we met z’n allen. Daarna volgt de lange klim naar Islands in the Sky. Truus vindt het allemaal wel super spannend! De foto’s zeggen genoeg, wij zijn het er met acht man sterk over eens dat je toch niet kan vertellen hoe overweldigend fantastisch super geweldig mooi Canyonlands National Park is en hoe onvergetelijk het is om de Shafer Trail te rijden. We doen dus geen moeite, jullie moeten allemaal een keer naar Moab om het zelf te beleven.
In optocht rijden we zowel naar Grand View Point als naar Dead Horse State Park. Ik word nog ‘uitgescholden’ voor Joop van Tellingen als ik op een gegeven moment met drie camera’s om mijn nek loop, omdat ik de hoffotograaf van de van Beurdens ben geworden. Een vriendelijke Amerikaan biedt me een vierde camera aan, die ik vriendelijk toch maar afwijs. Op de parkeerplaats deelt Agnes jus d’orange uit en wij cinnamonrolls. Dan gaan we op naar de laatste uitdaging van vandaag: de Long Canyon Trail. Een lange brede zandweg gaat over in hele steile, smalle haarspeldbochten naar beneden, zodat we na een uur weer op de weg naar Moab staan. Natuurlijk kan dit ook over de weg, maar dit is veel spannender en leuker!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals gezegd zou ik eerste Seki doen, en dan pas Yosemite. Je hebt nu een lange dag op dag 8, als je uit het park vertrekt red je dat niet. De 198 is voor campers een lastige weg - hoewel wel te doen met niet te grote camper - maar je kunt beter via de 180 het park binnen rijden en weer uitrijden.
Ik zou vanuit de GC aan het eind van de middag al naar MV rijden want daar is een overnachting aan te raden. Tenzij je veel plannen hebt bij de GC?
Eventueel een dag minder Page.
Tussen Moab en RMNP kun je nog naar het Colorado NM; een extra dag zou dan wel mooi zijn, het is sowieso een (te?) lange rit van Moab naar RMNP.
Marianne
Ik zou vanuit de GC aan het eind van de middag al naar MV rijden want daar is een overnachting aan te raden. Tenzij je veel plannen hebt bij de GC?
Eventueel een dag minder Page.
Tussen Moab en RMNP kun je nog naar het Colorado NM; een extra dag zou dan wel mooi zijn, het is sowieso een (te?) lange rit van Moab naar RMNP.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou die dag tussem Moab en RMNP ook doen en vanaf Yosemite een nacht extra nemen voor Las Vegas en bovenlangs de Tioga Pass gaan, Persoonlijk zou ik die dagen weghalen bij Seki, Je moet toch ergens keuzes maken en verderop heb je de dagen ook nodig.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vraag is ook even of je op dag 2 of dag 3 de camper op gaat halen? Als je geen early bird hebt en dag 3 de camper haalt zou Yosemite (of Sequoia) misschien al wel te veel zijn om te halen. Je hebt natuurlijk wel de mazzel dat het dan nog redelijk lang licht is.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je zowel Sequoia als Yosemite wilt doen, dan beter eerst Sequoia en dan Yosemite en Yosemite verlaten via de Tioga Pass.
Gezien je verderop in je route meer dagen zou nodig hebben, zou je een dag Yosemite minder kunnen doen.
De dag dat je van Sequoia naar Yosemite rijdt, kan je ook nog tijd in Yosemite doorbrengen.
Zowel Sequoia-LV als Yosemite-LV zijn niet in 1 rit te doen.
Verlaat Yosemite via de Tioga Road en doe een stop in vb Mammoth Lakes. En de volgende dag naar LV.
Misschien dan de overnachting in Valley of Fire laten vallen en van LV via Valley of Fire naar Zion rijden.
Je mist op deze dag dan wel Hoover Dam maar enkele dagen later ben je in Page en daar heb je de Glen Canyon Dam. Iets kleiner dan de Hoover Dam maar veel goedkoper om te bezoeken.
De volle dag zou ik in jullie route weglaten bij GC en in de plaats een stop in Monument Valley toevoegen.
Met een volle dag bij Page, kan je de volgende dag al dadelijk 's ochtends naar GC vertrekken. Dan heb je een halve dag in GC.
De volgende dag van GC naar Monument Valley kan je ook nog tot 13 u in GC blijven.
De rit Moab - RMNP is echt teveel voor 1 dag, zeker met een camper.
Gebruik hier de dag die bij Yosemite minder gedaan wordt en doe een stop in Grand Junction. Je kan dan van Moab naar Grand Junction via de mooie Utah 128 en Colorado NM bezoeken.
Grand Junction - RMNP is ook nog een behoorlijke rit maar je zou kunnen overwegen om te overnachten in Grand Lake (ligt aan de westingang van RMNP) . Dus Grand Junction - RMNP : vb wandeling naar Adams Falls - overnachten in Grand Lake.
Volgende dag Grand Lake - Trail Ridge Road - Estes Park (of een andere plek aan de oostkant van het park)
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (wij reizen wel niet met een camper).
Groetjes,
Ingrid
Gezien je verderop in je route meer dagen zou nodig hebben, zou je een dag Yosemite minder kunnen doen.
De dag dat je van Sequoia naar Yosemite rijdt, kan je ook nog tijd in Yosemite doorbrengen.
Zowel Sequoia-LV als Yosemite-LV zijn niet in 1 rit te doen.
Verlaat Yosemite via de Tioga Road en doe een stop in vb Mammoth Lakes. En de volgende dag naar LV.
Misschien dan de overnachting in Valley of Fire laten vallen en van LV via Valley of Fire naar Zion rijden.
Je mist op deze dag dan wel Hoover Dam maar enkele dagen later ben je in Page en daar heb je de Glen Canyon Dam. Iets kleiner dan de Hoover Dam maar veel goedkoper om te bezoeken.
De volle dag zou ik in jullie route weglaten bij GC en in de plaats een stop in Monument Valley toevoegen.
Met een volle dag bij Page, kan je de volgende dag al dadelijk 's ochtends naar GC vertrekken. Dan heb je een halve dag in GC.
De volgende dag van GC naar Monument Valley kan je ook nog tot 13 u in GC blijven.
De rit Moab - RMNP is echt teveel voor 1 dag, zeker met een camper.
Gebruik hier de dag die bij Yosemite minder gedaan wordt en doe een stop in Grand Junction. Je kan dan van Moab naar Grand Junction via de mooie Utah 128 en Colorado NM bezoeken.
Grand Junction - RMNP is ook nog een behoorlijke rit maar je zou kunnen overwegen om te overnachten in Grand Lake (ligt aan de westingang van RMNP) . Dus Grand Junction - RMNP : vb wandeling naar Adams Falls - overnachten in Grand Lake.
Volgende dag Grand Lake - Trail Ridge Road - Estes Park (of een andere plek aan de oostkant van het park)
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (wij reizen wel niet met een camper).
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn in 2011 met de camper van San Francisco naar Denver gereisd. Misschien heb je nog wat aan ons verslag. (zie onderschrift) Ik zou in ieder geval de eerste dag niet te veel km plannen. Het ophalen kost veel tijd, het boodschappen doen ook, en het rijden met camper en de amerikaanse wegen is echt even wennen.
Moab - RMNP is inderdaad te veel voor 1 dag. Daarbij is de route erg mooi en wil je nog wel eens stoppen onderweg.
Moab - RMNP is inderdaad te veel voor 1 dag. Daarbij is de route erg mooi en wil je nog wel eens stoppen onderweg.
Wij hebben afgelopen zomer een deel van je route met een camper gereden. Misschien heb je iets aan ons reisverslag? Ik zou zeker overnachten in Valley of Fire! Prachtige camping daar!
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken.Jan v D schreef: wandelingen die we zeker niet mogen missen?, etc.
En voor wandeltips per staat: zie het topic in reizen algemeen.
Marianne
Iedereen hartelijk dank voor de tips, adviezen, reisverslagen, etc.
! Hier gaan we zeker nog ons voordeel mee doen, heb namelijk wel gezien dat we nog wat keuzes te maken hebben ...
maar Sequoia & Kings Canyon overslaan gaan we denk ik niet doen, want we willen toch wel graag die enorme bomen zien
We gaan trouwens op dag 2 de camper ophalen, dus we kunnen of op dag 2 of direct aan het begin van dag 3 boodschappen gaan halen. Onze ervaring leert inderdaad dat er behoorlijk wat tijd gaat zitten in de eerste keer boodschappen halen, je wil dan immers toch een tijdje vooruit kunnen en ook lang niet overal zijn van die grote winkelcentra.

We gaan trouwens op dag 2 de camper ophalen, dus we kunnen of op dag 2 of direct aan het begin van dag 3 boodschappen gaan halen. Onze ervaring leert inderdaad dat er behoorlijk wat tijd gaat zitten in de eerste keer boodschappen halen, je wil dan immers toch een tijdje vooruit kunnen en ook lang niet overal zijn van die grote winkelcentra.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal niet zeggen dat je Seki eruit moet halen, maar je kan ook Sequoia bomen zien in de Tuolumne Grove en de Merced grove in Yosemite. De Mariposa Grove is volgend jaar helaas nog gesloten.
Dag 3: San Francisco - Sequoia & Kings Canyon
Dag 4: Sequoia & Kings Canyon
Dag 5: Sequoia & Kings Canyon - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Convict Lake (volgens marenko prima campground)
Dag 8: Convict Lake - Las Vegas (boven death valley door)
Ik zou toch de volle dag Page of de volle dag GC eruit halen om de rit naar RMNP te splitsen.
Als je met 2 campers gaat rijden zou ik bij bv de wallmart ook kijken naar goedkope walkie talkies. Vergeet vooral niet om Yosemite op tijd te boeken.
Dag 3: San Francisco - Sequoia & Kings Canyon
Dag 4: Sequoia & Kings Canyon
Dag 5: Sequoia & Kings Canyon - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Convict Lake (volgens marenko prima campground)
Dag 8: Convict Lake - Las Vegas (boven death valley door)
Ik zou toch de volle dag Page of de volle dag GC eruit halen om de rit naar RMNP te splitsen.
Als je met 2 campers gaat rijden zou ik bij bv de wallmart ook kijken naar goedkope walkie talkies. Vergeet vooral niet om Yosemite op tijd te boeken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Telefoons zijn veel handiger dan Walkie Talkies. Wij kochten in 2010 toen we met 3 campers achter elkaar reden telfeoons bij Verizon. Het eerste telefoontje van de dag kost 1,99, verder kon je onderling de hele dag gratis bellen. Bij Walkie Talkies kan je alleen contact houden als je bij elkaar in de buurt bent, bellen kan overal.
Belangrijk is gewoon dat de eerste de route bepaalt en de rest belt in noodgevallen, als ze zin in koffie hebben of gewoon voor de lol.
Belangrijk is gewoon dat de eerste de route bepaalt en de rest belt in noodgevallen, als ze zin in koffie hebben of gewoon voor de lol.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1588 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 9 Reacties