Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Parken (de moeite waard?)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Parken (de moeite waard?)
Hallo,
In september 2016 gaan wij een rondreis maken met een camper door west Amerika.
Zoals we er nu over denken willen we de parken yosemite, Zion, bryce canyon en grand canyon bezoeken.
Zijn deze de moeite waard of adviseren jullie juist andere parken?
In september 2016 gaan wij een rondreis maken met een camper door west Amerika.
Zoals we er nu over denken willen we de parken yosemite, Zion, bryce canyon en grand canyon bezoeken.
Zijn deze de moeite waard of adviseren jullie juist andere parken?
Laatst gewijzigd door markro op 11 nov 2015, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Re: Parken (de moeite waard?)
Zijn allemaal zeer de moeite waard. Geen idee welke route je rijd, anders zou je ook nog arches, canyonlands, capitol reef kunnen overwegen. En vergeet death valley niet 

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Ja, die zijn de moeite waard. Maar dat zijn zowat alle parken in de VS. Zion NP is vooral de moeite waard als je van wandelen houd. Tussen Yosemite en Zion kun je Death Valley bezoeken. Als je je route post kunnen de leden hier wat gerichter advies op geven.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Lees de verhalen op www.allesamerika.com en op www.ontdek-amerika.nl om een indruk te krijgen van die parken.
Als je je hebt ingelezen zie je vooral deze parken toch in elke zuidwest Amerika reis terugkomen? Dus het zou dan vreemd zijn als ze niet de moeite waard zouden zijn
Als je je hebt ingelezen zie je vooral deze parken toch in elke zuidwest Amerika reis terugkomen? Dus het zou dan vreemd zijn als ze niet de moeite waard zouden zijn

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een forum is geen reisburo. Er is een schat aan informatie te vinden maar je moet er zelf wel wat moeite voor doen 
Maar wellicht is het wel een idee om wat gratis reisgidsen te halen bij het reisburo om een indruk te krijgen. En dan kun je hier terecht hoe je alles zelf kunt boeken

Maar wellicht is het wel een idee om wat gratis reisgidsen te halen bij het reisburo om een indruk te krijgen. En dan kun je hier terecht hoe je alles zelf kunt boeken

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja!
die parken zijn prachtig en een must see!
Deze horen sowieso in het rijtje thuis.
Mijn tip is: lees er veel over, bekijk alvast wandelingen die je kunt/en graag wilt maken. Zo haal je het meest uit je bezoek.
Ik zet binnenkort een blog over Yosemite op mijn website. Hopelijk hebben jullie daar ook iets aan.

Deze horen sowieso in het rijtje thuis.
Mijn tip is: lees er veel over, bekijk alvast wandelingen die je kunt/en graag wilt maken. Zo haal je het meest uit je bezoek.
Ik zet binnenkort een blog over Yosemite op mijn website. Hopelijk hebben jullie daar ook iets aan.

Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Grappig, wij bezoeken 2 van de 4 genoemde parken zeker nooit meer omdat er zoveel mooiere zijn. Dus tja, ook al is het in iedere reis opgenomen, het blijft persoonlijk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat je ze in je 1e reis (of die moet opgesplitst zijn geweest net als bv mijn 1e zuidwest reis) niet hebt opgenomen Vito. Ik neem aan dat het in jouw geval om Zion en Yosemite gaat?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nee, dat klopt ook, Paul. Maar ik zou er geen traan om laten als ik ze niet gezien zou hebben. Het enige wat je achteraf kunt zeggen is: zonde van de tijd
Maar ik ben met je eens dat je dat van tevoren niet weet, dus ook bij ons zaten ze in het eerste ZW rondje.
Dus mijn antwoord op de vraag van TS: wij vinden Zion en Yosemite niet de moeite waard. In plaats daarvan zou ik iig Monument Valley en Page opnemen als die nog geen deel uitmaken van je route.

Maar ik ben met je eens dat je dat van tevoren niet weet, dus ook bij ons zaten ze in het eerste ZW rondje.
Dus mijn antwoord op de vraag van TS: wij vinden Zion en Yosemite niet de moeite waard. In plaats daarvan zou ik iig Monument Valley en Page opnemen als die nog geen deel uitmaken van je route.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vloeken in de kerk, maar ik ben het wel met Vito eens

Haha, vloeken in de kerk is prima toch. Natuurlijk is zoiets heel persoonlijks. 'Iets de moeite vinden' is ook enorm subjectief. Maar ik denk toch wel dat de algemene consensus is dat Yosemite wel 'als de moeite waard' wordt omschreven. Vraag 10 mensen wat ze van dat park vonden en ik denk dat de meeste zullen zeggen dat ze het niet hadden willen missen. In dat geval zou je als advies aan een leek die om advies komt vragen, best kunnen stellen: ja, dat is de moeite waard. Die persoon mag dan zelf achteraf bepalen of dat ook zo was natuurlijk. Maar goed, het is ook mooi dat er tegenwicht wordt gegeven. Zeker inzake Zion dat, als je niet zo van wandelen houd, gewoon minder interessant is. Daar vind ik twee dagen dan vaak ook gewoon niet zo'n juist advies.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Exact hetzelfde hier...nieuwenoord schreef:Vloeken in de kerk, maar ik ben het wel met Vito eens![]()
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Pas maar op, voor je het weet heb je het halve forum over je heen. Ik heb hier eens laten vallen dat we Las Vegas verschrikkelijk vonden...SpaceAce schreef:Exact hetzelfde hier...nieuwenoord schreef:Vloeken in de kerk, maar ik ben het wel met Vito eens![]()

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Wij zijn net terug en wij zijn naar Bryce en Grand Canyon geweest. Wij vonden Bryce Canyon echt helemaal geweldig en daarna vonden wij Grand Canyon eigenlijk best tegenvallen. Het is natuurlijk nog steeds indrukwekkend, maar wij vonden het minder dan Bryce Canyon. Echter, nog steeds is het iets wat wel op je lijstje staat natuurlijk, dus ik zou het gewoon zelf ook gaan bekijken!
09/10/15 - 05/11/15: Rondreis Amerika >>> http://gaby-naomi.reislogger.nl/
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tja, wij vonden Bryce helemaal niks en Zion geweldig. De Grand Canyon vonden we prachtig toen we het de eerste keer zagen, maar het verbleekte bij Canyonlands, dat we een volgende reis bezochten. De Rocky Mountains in Colorado vonden we vele malen relaxter om doorheen te wandelen dan Yosemite NP, en zeker net zo imposant, en Arches NP vonden we (op Fierry Furnace na) wat saai. Page zal ik in de toekomst te allen tijde overslaan, wat een verschikkelijke omgeving + stadje.
Mening zijn er zoveel (en de vraag is of ze interessant zijn
), maar ik sluit me bij Mrvanilla aan dat alle nationale parken de moeite waard zijn. En ik vind de vraag van topicstarter wat vreemd. Als je je niet wilt verdiepen, boek dan een pakket bij een reisbureau en zie tijdens de reis wat zij voor je bedacht hebben. Anders is het vrij makkelijk: google de namen van de parken even, bekijk een paar foto's op images en klik op een paar linkjes en dan is al gauw duidelijk dat de parken inderdaad de moeite waard zijn.
Mening zijn er zoveel (en de vraag is of ze interessant zijn

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat geen vloeken in de kerk hoor, ieder zijn eigen ding.
Ik heb dat met LA. Ik vind dat echt niet een mooie stad of een gezellige stad, maar die stad heeft iets wat mij aantrekt. Ik zou daar makkelijk een week of meer kunnen doorbrengen. En zaken als de walk of fame of downtown vind ik dan zelfs niet eens leuk. De meesten racen op 1 dag door die stad, voor zover je daar in het verkeer al kan racen, en pakken evt. een dag pretpark en dan krijgt het vaak een stempel van saai, ongezellig en druk.
Maar een 1e reis ga je vooral af op de reisgidsen en wat je leest op internet. Ik vind Zion leuk, omdat ik eigenlijk daar wat leuke uitdagende wandelingen ben gaan waarderen. Om Zion nou helemaal als zonde vd tijd af te geven vind ik misschien wat overdreven, maar in het geval van de mensen die niet willen of kunnen wandelen is het inderdaad wel een beperkter park. Maar het is ook niet voor niets dat de meeste reisgidsen Zion op doorreis naar Bryce doen denk ik dan. Je moet er de tijd voor nemen, mits dat kan, of je kan er idd snel doorheen rijden met een korte stop.
Ik heb dat met death valley. Prachtig om te overnachten en om naar de sterren te kijken en daarvoor zou ik als het op de route ligt er zeker een nacht plannen, maar voor het park zelf vind ik het maar weinig boeiends. Yosemite ga ik een heel eind met je mee. Ik ben vroeger in mijn jeugd jaren naar de Alpen geweest en ik vind dat deels erg vergelijkbaar. Niet dat het park niet mooi is, maar ook niet het speciale wat de Amerikanen soms zo mooi kunnen opkloppen. Sequoiabomen zijn prachtig, maar daar zou ik dan een volgende keer voor naar Sequoia NP gaan.
Grand Canyon kwam bij ons pas echt binnen toen we er met een vliegtuig boven vlogen. Aan de rand hadden we iets van, mooi, maar niet een waaaaauww-gevoel. Ook omdat er steeds 20man in je nek stonden te hijgen om ook op die plek een foto te nemen. Die momenten dat ik dan alleen bij Grand Viewpoint Overlook in Canyonlands sta of boven bij Angels Landing (blijkt ook een unicum te zijn, buiten de winter om daar in je eentje te staan) met echt een euforisch gevoel dragen bij mij dan ook wel bij tot het 'mooier' vinden van een park.
Ik heb dat met LA. Ik vind dat echt niet een mooie stad of een gezellige stad, maar die stad heeft iets wat mij aantrekt. Ik zou daar makkelijk een week of meer kunnen doorbrengen. En zaken als de walk of fame of downtown vind ik dan zelfs niet eens leuk. De meesten racen op 1 dag door die stad, voor zover je daar in het verkeer al kan racen, en pakken evt. een dag pretpark en dan krijgt het vaak een stempel van saai, ongezellig en druk.
Maar een 1e reis ga je vooral af op de reisgidsen en wat je leest op internet. Ik vind Zion leuk, omdat ik eigenlijk daar wat leuke uitdagende wandelingen ben gaan waarderen. Om Zion nou helemaal als zonde vd tijd af te geven vind ik misschien wat overdreven, maar in het geval van de mensen die niet willen of kunnen wandelen is het inderdaad wel een beperkter park. Maar het is ook niet voor niets dat de meeste reisgidsen Zion op doorreis naar Bryce doen denk ik dan. Je moet er de tijd voor nemen, mits dat kan, of je kan er idd snel doorheen rijden met een korte stop.
Ik heb dat met death valley. Prachtig om te overnachten en om naar de sterren te kijken en daarvoor zou ik als het op de route ligt er zeker een nacht plannen, maar voor het park zelf vind ik het maar weinig boeiends. Yosemite ga ik een heel eind met je mee. Ik ben vroeger in mijn jeugd jaren naar de Alpen geweest en ik vind dat deels erg vergelijkbaar. Niet dat het park niet mooi is, maar ook niet het speciale wat de Amerikanen soms zo mooi kunnen opkloppen. Sequoiabomen zijn prachtig, maar daar zou ik dan een volgende keer voor naar Sequoia NP gaan.
Grand Canyon kwam bij ons pas echt binnen toen we er met een vliegtuig boven vlogen. Aan de rand hadden we iets van, mooi, maar niet een waaaaauww-gevoel. Ook omdat er steeds 20man in je nek stonden te hijgen om ook op die plek een foto te nemen. Die momenten dat ik dan alleen bij Grand Viewpoint Overlook in Canyonlands sta of boven bij Angels Landing (blijkt ook een unicum te zijn, buiten de winter om daar in je eentje te staan) met echt een euforisch gevoel dragen bij mij dan ook wel bij tot het 'mooier' vinden van een park.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen zomer voor de 5e keer in Zion geweest en voor de 3e keer in Yosemite. Ik vind het juist iedere keer mooier worden

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Misschien moet er een onderscheid gemaakt worden tussen parken voor teenslippertoeristen en parken voor bergschoentoeristen
.

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ja, ze zijn de moeite waard maar zoals gezegd andere parken ook.
Het kan wel dat het ene park iemand meer aanspreekt dan een ander.
Ik vind het eigenlijk meer must-sees als je daar een rondje doet. Je gaat ook niet naar Brussel zonder naar Manneke Pis te gaan kijken (alhoewel je al van te voren weet dat het niet zo veel voorstelt), in Amsterdam gaat iedereen naar de Walletjes (gewoon om het gezien te hebben) en in Parijs wilt iedereen wel de Eiffeltoren gezien hebben. Het zijn gewoon zaken die bij een stad/regio horen.
Je kan moeilijk achteraf zeggen : we zijn in het ZW USA geweest maar zijn voorbijgereden aan Yosemite, Zion, Bryce, Grand Canyon.
Ik zou dus zeggen, plan zeker een bezoek maar doe het nodige opzoekwerk zodat je weet als het voor jou persoonlijk de moeite waard is om er meer dan 1 nacht te blijven.
Groetjes,
Ingrid
Het kan wel dat het ene park iemand meer aanspreekt dan een ander.
Ik vind het eigenlijk meer must-sees als je daar een rondje doet. Je gaat ook niet naar Brussel zonder naar Manneke Pis te gaan kijken (alhoewel je al van te voren weet dat het niet zo veel voorstelt), in Amsterdam gaat iedereen naar de Walletjes (gewoon om het gezien te hebben) en in Parijs wilt iedereen wel de Eiffeltoren gezien hebben. Het zijn gewoon zaken die bij een stad/regio horen.
Je kan moeilijk achteraf zeggen : we zijn in het ZW USA geweest maar zijn voorbijgereden aan Yosemite, Zion, Bryce, Grand Canyon.
Ik zou dus zeggen, plan zeker een bezoek maar doe het nodige opzoekwerk zodat je weet als het voor jou persoonlijk de moeite waard is om er meer dan 1 nacht te blijven.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1661 Weergaves
-
Laatste bericht door Vrouw Bloem
-