Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Zdeta + familie per camper
Re: Reis Zdeta + familie per camper
Dag 1, 22 april: AMS – LAX
Dag 2, 23 april: Los Angeles – Dockweiler Beach (33 km)
Dag 3, 24 april: Dockweiler Beach – Anza Borrego (255 km)
Dag 4, 25 april: Anza Borrego – Organ Pipe NM (488 km)
Dag 5, 26 april: Organ Pipe NM – Saguaro (192 km)
Dag 6, 27 april: Saguaro
Dag 7, 28 april: Saguaro - Petrified Forest (494 km)
Dag 8, 29 april: Petrified Forest– Grand Canyon (296 km)
Dag 9, 30 april: Grand Canyon – Page (175 km)
Dag 10, 1 mei: Page - Monument Valley (196 km)
Dag 11, 2 mei: Monument Valley – Arches (243 km)
Dag 12, 3 mei: Arches
Dag 13, 4 mei: Arches
Dag 14, 5 mei: Arches - Capitol Reef (237 km)
Dag 15, 6 mei: Capitol Reef – Bryce Canyon (180 km)
Dag 16, 7 mei: Bryce Canyon
Dag 17, 8 mei: Bryce Canyon – Zion (116 km)
Dag 18. 9 mei: Zion
Dag 19, 10 mei: Zion – Las Vegas (258 km)
Dag 20, 11 mei: Las Vegas – Death Valley (228 km)
Dag 21, 12 mei: Death Valley – Mono Lake (368 km)
Dag 22, 13 mei: Mono Lake – Yosemite (bovenlangs 424 (!) km)
Dag 23, 14 mei: Yosemite
Dag 24, 15 mei: Yosemite – San Francisco (265 km)
Dag 25, 16 mei: San Francisco – Camper inleveren
Dag 26, 17 mei: SFO - AMS
Dag 27, 18 mei: Aankomst Schiphol
Dag 2, 23 april: Los Angeles – Dockweiler Beach (33 km)
Dag 3, 24 april: Dockweiler Beach – Anza Borrego (255 km)
Dag 4, 25 april: Anza Borrego – Organ Pipe NM (488 km)
Dag 5, 26 april: Organ Pipe NM – Saguaro (192 km)
Dag 6, 27 april: Saguaro
Dag 7, 28 april: Saguaro - Petrified Forest (494 km)
Dag 8, 29 april: Petrified Forest– Grand Canyon (296 km)
Dag 9, 30 april: Grand Canyon – Page (175 km)
Dag 10, 1 mei: Page - Monument Valley (196 km)
Dag 11, 2 mei: Monument Valley – Arches (243 km)
Dag 12, 3 mei: Arches
Dag 13, 4 mei: Arches
Dag 14, 5 mei: Arches - Capitol Reef (237 km)
Dag 15, 6 mei: Capitol Reef – Bryce Canyon (180 km)
Dag 16, 7 mei: Bryce Canyon
Dag 17, 8 mei: Bryce Canyon – Zion (116 km)
Dag 18. 9 mei: Zion
Dag 19, 10 mei: Zion – Las Vegas (258 km)
Dag 20, 11 mei: Las Vegas – Death Valley (228 km)
Dag 21, 12 mei: Death Valley – Mono Lake (368 km)
Dag 22, 13 mei: Mono Lake – Yosemite (bovenlangs 424 (!) km)
Dag 23, 14 mei: Yosemite
Dag 24, 15 mei: Yosemite – San Francisco (265 km)
Dag 25, 16 mei: San Francisco – Camper inleveren
Dag 26, 17 mei: SFO - AMS
Dag 27, 18 mei: Aankomst Schiphol
Heb je met deze dagelijkse afstanden überhaupt tijd om ergens iets te bekijken, of reizen jullie alleen? Qua afstanden lijkt je route redelijk volgeplakt met reizen.....
Voorbeeld:
Dag 7: saguaro - petrified forest 494 km.
Is dit alleen reizen, of gaan jullie ook nog wat doen in deze parken? In petrified forest is de totale afstand door het park ongeveer 28 mijl, waarbij er een maximum snelheid geldt tussen de 15 en 45 mph. Zonder bezienswaardigheden te bekijken ben je dus al gauw 1,5 a twee uur kwijt.
Voor saguaro NP geldt hetzelfde. Twee trails van 6 en 8 mijl nemen toch wel een uurtje elk in beslag, als je ook nog even uitstapt....
Als je dan ook nog in totaal 494 km moet rijden zit je de hele dag in de camper zonder iets te zien.
Voorbeeld:
Dag 7: saguaro - petrified forest 494 km.
Is dit alleen reizen, of gaan jullie ook nog wat doen in deze parken? In petrified forest is de totale afstand door het park ongeveer 28 mijl, waarbij er een maximum snelheid geldt tussen de 15 en 45 mph. Zonder bezienswaardigheden te bekijken ben je dus al gauw 1,5 a twee uur kwijt.
Voor saguaro NP geldt hetzelfde. Twee trails van 6 en 8 mijl nemen toch wel een uurtje elk in beslag, als je ook nog even uitstapt....
Als je dan ook nog in totaal 494 km moet rijden zit je de hele dag in de camper zonder iets te zien.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Daarom gaf ik ook het advies om bij Saguaro een dag te blijven en de volgende dag een echte reisdag te maken.
Maar ik vind het ook erg veel hoor, ik zou er niet aan moeten denken om zoveel uren te moeten rijden in een paar weken. Ik denk dat bijna iedereen die voor het eerst gaat, zich verkijkt op de afstanden, zeker met een camper.
Wij zijn graag overal 2, liefst 3 nachten.
Ook hier is eigenlijk Moab weer de killer in de route. Geweldig, ook mijn favoriet, maar voor een rondje in het Zuidwesten net te ver uit de richting en teveel dagen die je inlevert.
Zonder Moab wordt deze route een stuk rustiger.
Maar ik vind het ook erg veel hoor, ik zou er niet aan moeten denken om zoveel uren te moeten rijden in een paar weken. Ik denk dat bijna iedereen die voor het eerst gaat, zich verkijkt op de afstanden, zeker met een camper.
Wij zijn graag overal 2, liefst 3 nachten.
Ook hier is eigenlijk Moab weer de killer in de route. Geweldig, ook mijn favoriet, maar voor een rondje in het Zuidwesten net te ver uit de richting en teveel dagen die je inlevert.
Zonder Moab wordt deze route een stuk rustiger.
Bedankt voor jullie reacties.
Na jullie berichtjes bedacht dat het slimmer is het zuiden over te slaan en op Las Vegas te vliegen. Dan kunnen we pas 25 april weg, dat is dan wel jammer maar niet anders.
Dag 1 AMS - LAS
Dag 2 Las Vegas - Camper ophalen - Valley of Fire
Dag 3 Valley of Fire - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce Canyon
Dag 6 Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Arches
Dag 9 Arches
Dag 10 Arches
Dag 11 Arches - Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Page
Dag 13 Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 20 Mammoth Lakes Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite - San Francisco
Dag 23 San Francisco - Camper inleveren
Dag 24 San Francisco - Amsterdam
Dag 25 Aankomst Schiphol
Na jullie berichtjes bedacht dat het slimmer is het zuiden over te slaan en op Las Vegas te vliegen. Dan kunnen we pas 25 april weg, dat is dan wel jammer maar niet anders.
Dag 1 AMS - LAS
Dag 2 Las Vegas - Camper ophalen - Valley of Fire
Dag 3 Valley of Fire - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce Canyon
Dag 6 Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Arches
Dag 9 Arches
Dag 10 Arches
Dag 11 Arches - Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Page
Dag 13 Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 20 Mammoth Lakes Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite - San Francisco
Dag 23 San Francisco - Camper inleveren
Dag 24 San Francisco - Amsterdam
Dag 25 Aankomst Schiphol
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel verstandig!! Alleen dan geen rechtstreekse vlucht toch?
De verdere invulling komt nu wel goed. Ik denk dat je zo een prachtige route weg hebt gezet.
Waar gaan jullie de camper huren? Wij zijn altijd erg blij geweest met Road Bear. En je schrijft consequent Arches, maar daar hoort zeker Canyonlands en Dead Horse Point bij hoor.
De verdere invulling komt nu wel goed. Ik denk dat je zo een prachtige route weg hebt gezet.
Waar gaan jullie de camper huren? Wij zijn altijd erg blij geweest met Road Bear. En je schrijft consequent Arches, maar daar hoort zeker Canyonlands en Dead Horse Point bij hoor.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ziet er in eerste opzicht prima uit. Je hebt op deze manier wel erg weinig tijd voor SF (beetje afhankelijk van hoe laat je de camper inlevert en hoe laat de volgende dag de terugvlucht is. Je heenvlucht is dan wel zeker niet een directe vlucht. Al kan je er bv voor kiezen om een korte vlucht naar bv London te nemen en dan vanaf daar de directe vlucht naar Las Vegas. Dan heb je niet eerst een vlucht van 7-9u en dan nog een vlucht van 3u
Dag 20 blijft een vraagteken natuurlijk, omdat de winter op dit moment nog niet echt is begonnen. Maar ondanks dat moet je voor Yosemite echt al heel snel gaan boeken. Lees dit verhaal goed door hoe te reserveren voor Yosemite: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
Arches is prima om 3 nachten te staan, maar vergeet idd niet om wel Canyonland (Island in the sky) en dead horse sp aan te doen.
Ik denk dat je je nu wat meer kunt verdiepen in tickets en campgrounds en dergelijke en vooral de camperhuur lijkt me toch handig om vrij snel te gaan regelen.
Dag 20 blijft een vraagteken natuurlijk, omdat de winter op dit moment nog niet echt is begonnen. Maar ondanks dat moet je voor Yosemite echt al heel snel gaan boeken. Lees dit verhaal goed door hoe te reserveren voor Yosemite: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
Arches is prima om 3 nachten te staan, maar vergeet idd niet om wel Canyonland (Island in the sky) en dead horse sp aan te doen.
Ik denk dat je je nu wat meer kunt verdiepen in tickets en campgrounds en dergelijke en vooral de camperhuur lijkt me toch handig om vrij snel te gaan regelen.
Nee inderdaad geen rechtstreekse vlucht. En ook niet met KLM maar met Delta. Maar ik denk dat de voordelen van een rustiger reistempo wel opwegen tegen een keer overstappen en geen KLM.nieuwenoord schreef:Heel verstandig!! Alleen dan geen rechtstreekse vlucht toch?
We hebben op de Amerikabeurs de camper van Cruise America gezien. Die is ook, samen met El Monte, de goedkoopste. Alleen de twijfel is nog: 25ft of 30ft. We zijn met vier.
Ja, Arches is gewoon een heel goed punt om ook Canyonlands te bezoeken en niet weer te hoeven verplaatsen. Dead Horse Point moet ik even naar kijken. Wel eens van gehoord.
Met Delta vlieg je via Minneapolis. Dus wel eerst een lange vlucht en dan kort. Daar hebben we geen keuze in, alleen in de tijden.PSVwally schreef:Al kan je er bv voor kiezen om een korte vlucht naar bv London te nemen en dan vanaf daar de directe vlucht naar Las Vegas. Dan heb je niet eerst een vlucht van 7-9u en dan nog een vlucht van 3u
Lees dit verhaal goed door hoe te reserveren voor Yosemite: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
Wow! Yosemite reserveren. Dat is wel een hele lijst met punten! Maar een goed gaan doornemen, bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop voor je dat ze dat vliegtuig waarin ik van Minneapolis naar Amsterdam vloog dan wel al geupgrade hebben, want ik had door van die zwarte bakken onder de stoel (raamkant) compleet geen beenruimte. Minneapolis is wel een fijn vliegveld overigens.
Lees ook goed de online reviews van die campers. Er wil nog wel eens verschil in zitten qua kwaliteit tussen de diverse operators.
Lees ook goed de online reviews van die campers. Er wil nog wel eens verschil in zitten qua kwaliteit tussen de diverse operators.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil niet in de eeuwige discussie vervallen over Cruise America, maar kwalitatief staat de gewoon een stuk onder bijvoorbeeld Road Bear. Ik weet dat er mensen weleens nieuwe campers van CA hebben meegekregen, maar over het algemeen zijn ze gewoon minder nieuw en minder luxe.
Dat gezegd hebbende: verdiep je erin en ik hou mijn mond weer
Dat gezegd hebbende: verdiep je erin en ik hou mijn mond weer

Hai.
Nogmaals overlegd en daaruit kwam: Salt Lake City is wel een rechtstreekse vlucht. Dus we houden dezelfde plaatsen, maar dan beginnen we in Salt Lake City in plaats van in Las Vegas. Nu is de vraag: Is deze route met het arches-capitolreef-bryce-zion-page-monumentvalley wel slim in deze volgorde. Ik zat een beetje te experimenteren met de routeplanner van Tioga Tours en dit lijkt mij het handigst maar nog steeds is het een rare route.
Dag 1, 22 april: AMS - SLC
Dag 2, 23 april: Salt Lake City - Camper ophalen
Dag 3, 24 april: Salt Lake City - Arches
Dag 4, 25 april: Arches
Dag 5, 26 april: Arches
Dag 6, 27 april: Arches - Capitol Reef
Dag 7, 28 april: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 8, 29 april: Bryce Canyon
Dag 9, 30 april: Bryce Canyon - Zion
Dag 10, 1 mei: Zion
Dag 11, 2 mei: Zion - Page
Dag 12, 3 mei: Page (toch meeloten voor een deel van de familie voor 'the wave'? Schijnt spectaculair te zijn)
Dag 13, 4 mei: Page
Dag 14, 5 mei: Page - Monument Valley
Dag 15, 6 mei: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16, 7 mei: Grand Canyon - Las Vegas (in het donker aankomen?)
Dag 17, 8 mei: Las Vegas
Dag 18. 9 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 19, 10 mei: Death Valley - Mono Lake
Dag 20, 11 mei: Mono Lake - Yosemite
Dag 21, 12 mei: Yosemite
Dag 22, 13 mei: Yosemite - San Francisco
Dag 23, 14 mei: San Francisco - Camper inleveren
Dag 24, 15 mei: SFO - AMS
Dag 25, 16 mei: Aankomst schiphol
Nogmaals overlegd en daaruit kwam: Salt Lake City is wel een rechtstreekse vlucht. Dus we houden dezelfde plaatsen, maar dan beginnen we in Salt Lake City in plaats van in Las Vegas. Nu is de vraag: Is deze route met het arches-capitolreef-bryce-zion-page-monumentvalley wel slim in deze volgorde. Ik zat een beetje te experimenteren met de routeplanner van Tioga Tours en dit lijkt mij het handigst maar nog steeds is het een rare route.
Dag 6, 27 april: Arches - Capitol Reef
Dag 7, 28 april: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 8, 29 april: Bryce Canyon
Dag 9, 30 april: Bryce Canyon - Zion
Dag 10, 1 mei: Zion
Dag 11, 2 mei: Zion - Page
Dag 12, 3 mei: Page (toch meeloten voor een deel van de familie voor 'the wave'? Schijnt spectaculair te zijn)
Dag 13, 4 mei: Page
Dag 14, 5 mei: Page - Monument Valley
Dag 15, 6 mei: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16, 7 mei: Grand Canyon - Las Vegas (in het donker aankomen?)
Dag 17, 8 mei: Las Vegas
Dag 22, 13 mei: Yosemite - San Francisco
Dag 23, 14 mei: San Francisco - Camper inleveren
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe hoef je niet persé in het donker aan te komen in Vegas. Dat hangt er gewoon vanaf hoe laat je bij de GC vertrekt en wat je onderweg allemaal doet.
Je zou ook 4 Mei nog mee kunnen loten voor the wave. Zoek wel even uit hoe je daar aan het begin komt, want volgens mij is dat met een camper niet aan te raden.
Toch zou ik echt ergens een dag afhalen en deze bij SF stoppen. Daar heb je nu echt heel weinig tijd voor. Je zal ook wel een paar uur kwijt zijn met het inpakken vd spullen, schoonmaken en inleveren vd camper en terug naar SF te reizen met het OV.
Zo vroeg in het seizoen zou ik dat van Page doen (zeker als je dus maar 1 dag meeloot voor the wave).
Je zou ook 4 Mei nog mee kunnen loten voor the wave. Zoek wel even uit hoe je daar aan het begin komt, want volgens mij is dat met een camper niet aan te raden.
Toch zou ik echt ergens een dag afhalen en deze bij SF stoppen. Daar heb je nu echt heel weinig tijd voor. Je zal ook wel een paar uur kwijt zijn met het inpakken vd spullen, schoonmaken en inleveren vd camper en terug naar SF te reizen met het OV.
Zo vroeg in het seizoen zou ik dat van Page doen (zeker als je dus maar 1 dag meeloot voor the wave).
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar de rit Grand Canyon - Las Vegas gereden. Met route 66 vanaf Seligman, een stop in Seligman om rond te kijken, en een kop koffie gehaald, daarna onderweg bij een leuk tentje een hamburger gegeten. Ook langs route 66. Daarna naar Oatman en ook daar gestopt en rondgekeken, en daarna ongepland door naar Las Vegas (Sam's town KOA) wij waren daar om half 8 (net donker) Als je dit allemaal niet doet is het dus wel goed haalbaar.
En ik zeg het nog maar een keer, ruil Mono Lake als overnachting in voor Convict Lake. Je kunt dan de volgende dag Mono lake bezoeken en via de Tioga pas naar Yosemite.
En ik zeg het nog maar een keer, ruil Mono Lake als overnachting in voor Convict Lake. Je kunt dan de volgende dag Mono lake bezoeken en via de Tioga pas naar Yosemite.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de Tioga Pass open is
Hou een plan B achter de hand.

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Oja, dat is natuurlijk wel een goeie 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij gaan net een paar weken eerder, dus hou ik het sowieso in de gaten. Voor ons niet vanwege de Tioga Pass, maar vanwege Bodie.
Hai Forummers,
De vluchten zijn geboekt! En de camper ook, met Early Bird Departure, dus transfers enzo.
Maar de route staat nog niet helemaal vast. Mijn vraag: Is Capitol Reef de moeite? Het is volgens de nieuwe route best een stuk omrijden en we hebben toch Petrified Forest en Mesa Verde erin gezet omdat dat ons wèl heel erg de moeite waard lijkt. Wat onderscheidt Captitol Reef zich met andere parken?
Nieuwe voorlopige route mèt Capitol Reef:
Dag 6, 27 april: Arches - Mesa Verde
Dag 7, 28 april: Mesa Verde - Monument Valley
Dag 8, 29 april: Monument Valley - Petrified Forest
Dag 9, 30 april: Petrified Forest - Grand Canyon
Dag 10, 1 mei: Grand Canyon - Page
Dag 11, 2 mei: Page
Dag 12, 3 mei: Page - Capitol Reef
Dag 13, 4 mei: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 14, 5 mei: Bryce Canyon
Dag 15, 6 mei: Bryce Canyon - Zion
Dag 16, 7 mei: Zion
Dag 17, 8 mei: Zion - Las Vegas
Dag 22, 13 mei: Yosemite - San Francisco - Camper inleveren
Dag 23, 14 mei: San Francisco
De vluchten zijn geboekt! En de camper ook, met Early Bird Departure, dus transfers enzo.
Maar de route staat nog niet helemaal vast. Mijn vraag: Is Capitol Reef de moeite? Het is volgens de nieuwe route best een stuk omrijden en we hebben toch Petrified Forest en Mesa Verde erin gezet omdat dat ons wèl heel erg de moeite waard lijkt. Wat onderscheidt Captitol Reef zich met andere parken?
Nieuwe voorlopige route mèt Capitol Reef:
Dag 6, 27 april: Arches - Mesa Verde
Dag 7, 28 april: Mesa Verde - Monument Valley
Dag 8, 29 april: Monument Valley - Petrified Forest
Dag 9, 30 april: Petrified Forest - Grand Canyon
Dag 10, 1 mei: Grand Canyon - Page
Dag 11, 2 mei: Page
Dag 12, 3 mei: Page - Capitol Reef
Dag 13, 4 mei: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 14, 5 mei: Bryce Canyon
Dag 15, 6 mei: Bryce Canyon - Zion
Dag 16, 7 mei: Zion
Dag 17, 8 mei: Zion - Las Vegas
Dag 22, 13 mei: Yosemite - San Francisco - Camper inleveren
Dag 23, 14 mei: San Francisco
Wij vonden Capitol Reef de moeite. Mooi park en ook een stuk rustiger dan in de andere parken die we bezocht hebben. Maar misschien is het overal wel vrij rustig in april. We vonden de camping daar (Fruita Campground) ook prachtig.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Capitol reef is zeker de meoite waard, maar misschien spreekt het jullie minder aan? Heb je http://www.ontdek-amerika.nl gelezen voor informatie over de parken? wij waren er dit jaar begin juni en in 2013 eind mei, en het is ons erg goed bevallen.
Je kunt eens wat alternatieve routes uitwerken, bijvoorbeeld Capitol Reef bezoeken tussen SLC en Moab. Of doe Monument Valley tussen Page en Capitol Reef; dan rij je via de mooie UT95.
Waarom Mesa verde? Ik vermoed dat de rangertours niet te doen zijn voor je zus. En die tours zijn nu juist wat Mesa Verde zo interessant maakt. Zie ons 2008-verslag om een idee te krijgen).
Een volle dag Bryce is aardig ruim, die dag kun je mischien beter op het laatst gerbuiken, van Yosemite naar SF rijden en ook nog de camper inleveren is wellicht wat veel op 1 dag.
Ik heb niet meer alles teruggelezen, maar ik vraag me af of jullie niet naar Canyonlands gaan. Of wil je dat vanuit Arches doen?
En de Tioga Pass is een risico begin mei.
Je weet dat je 15 december om 16.00 uur de camping voor Yosemite moet vastleggen?
Marianne
Je kunt eens wat alternatieve routes uitwerken, bijvoorbeeld Capitol Reef bezoeken tussen SLC en Moab. Of doe Monument Valley tussen Page en Capitol Reef; dan rij je via de mooie UT95.
Waarom Mesa verde? Ik vermoed dat de rangertours niet te doen zijn voor je zus. En die tours zijn nu juist wat Mesa Verde zo interessant maakt. Zie ons 2008-verslag om een idee te krijgen).
Een volle dag Bryce is aardig ruim, die dag kun je mischien beter op het laatst gerbuiken, van Yosemite naar SF rijden en ook nog de camper inleveren is wellicht wat veel op 1 dag.
Ik heb niet meer alles teruggelezen, maar ik vraag me af of jullie niet naar Canyonlands gaan. Of wil je dat vanuit Arches doen?
En de Tioga Pass is een risico begin mei.
Je weet dat je 15 december om 16.00 uur de camping voor Yosemite moet vastleggen?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat inleveren (en eerst schoonmaken) moet meestal voor de middag. Als je bij wijze van spreken dat om 15:00 moet doen is het doenbaar. Maar als je dat voor 11:00 moet doen en daarvoor die rit van Yosemite nog hebt is dat niet te doen.
ik denk dat je Capitol Reef NP veel mooier gaat vinden dan Petrified Forest NP. Probeer daar op de fruita camping een plekje te vinden. Je mist door je route zo te doen wel zowel de UT12 als de UT95 die bekend staan als de 2 mooiste wegen van dit gebied. Ik zou Petrified Forest zelf vervangen door een extra dag bij Las Vegas. Daar heb je nu amper tijd. Maar verder is het qua route te doen.
ik denk dat je Capitol Reef NP veel mooier gaat vinden dan Petrified Forest NP. Probeer daar op de fruita camping een plekje te vinden. Je mist door je route zo te doen wel zowel de UT12 als de UT95 die bekend staan als de 2 mooiste wegen van dit gebied. Ik zou Petrified Forest zelf vervangen door een extra dag bij Las Vegas. Daar heb je nu amper tijd. Maar verder is het qua route te doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de route doet zoals ik het voorstelde (dus MV tussen Page en Capitol Reef) heb je zowel de Ut95 als de Ut12.
Verder zou ik ook de voorkeur geven aan Capitol Reef boven Petrified Forest NP.
Langs de UT12 heb je trouwens het Petrified Forest SP, misschien is dat een leuke vervanger?
Marianne
Verder zou ik ook de voorkeur geven aan Capitol Reef boven Petrified Forest NP.
Langs de UT12 heb je trouwens het Petrified Forest SP, misschien is dat een leuke vervanger?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 6120 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-