Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door bedeve »

Tin_cricket schreef:Ik heb begrepen dat de wet in Nevada voorziet dat een spouse zonder meerprijs ook met de huurauto mag rijden. Moeten we deze persoon dan ook aanmelden als extra bestuurder of hoeft dit niet
.. as required by law in California, Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin, Your spouse is an Automatic Authorized Driver if (s)he has a valid driver's license and meets the Age Restrictions...

Die meld je niet als extra driver; de spouse is immers al authorized.
degene die je wel meld is dus niet je spouse; en dan moet er dus betaald worden !
Laatst gewijzigd door bedeve op 10 nov 2015, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

jomisasi schreef:Heb inmiddels geboekt bij autoeurope, voucher uitgeprint en ook op de site van Alamo ingecheckt en een online check-in confirmation uitgeprint. Maar kan ik met deze confirmation (er staat een barcode op) wel skip the counter doen? Er staat nl rechtsonderin: upon arrival to the Rental Car facility, please proceed to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys.

En ander vraagje: ik heb nergens de naam of rijbewijsnummer van tweede bestuurder kunnen invullen....
Heb nog nooit Skip The Counter geprobeerd, dus ik was toevallig wat info aan het opzoeken omdat ik het nu wel zou willen proberen. Ik kwam net dit tegen: https://www.alamo.com/content/alamo/en_ ... modal.html
In order for a reservation to be eligible for "Skip the Counter," it must meet these requirements:
(...)
Reservation cannot be prepaid or direct billed to a 3rd party (i.e. Voucher, Business Account, etc.).
Dat doet mij vermoeden dat we toch nog naar de balie zullen moeten...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik heb dus wel twee rijbewijzen gegeven bij de exit booth. Dit was in Las Vegas. Er werd niks extra in rekening gebracht.
Via National's Emerald Club, wellicht daarom nog een verschil.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hinko schreef:I
Via National's Emerald Club, wellicht daarom nog een verschil.
Voordeel nr 2. van Emerald Club : Altijd een 2e driver zonder kosten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
noor2311
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door noor2311 »

Ik heb toch nog even een vraag over de verzekering. Ik heb bij Autoeurope dus een auto geboekt en op de voucher staat wel de volgende verzekering:
* Wettelijke Aansprakelijkheid Verzekering voor personen of zaken buiten het voertuig.
Is dit hetzelfde als een SLI verzekering?

We halen de auto op Phoenix. Helaas is een spouse hier niet automatisch een extra driver. We rijden eigenlijk maar 2/3 dagen door Arizona. Als we vervolgens door Utah, Nevada en Californië rijden, ben ik dan als spouse wel een extra driver, of hangt dit af van de staat waar je de auto ophaalt? Anders betalen we alleen voor de eerste dagen voor de extra driver.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ja SLI = aansprakelijkheidsverzekering.

Het gaat erom waar je de auto ophaalt. Arizona in jouw geval.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Q-BiC schreef:Dat doet mij vermoeden dat we toch nog naar de balie zullen moeten...
Ik vreesde het ook. Ik dacht dat ik "skip the counter" had gedaan door online in te checken, maar dat stond niet op de voucher van Alamo. Daar staat "Please proceed to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys." (geboekt via AutoEurope)

Via de uitleg op een ander topic hier verder gaan zoeken, en via Google de skip the counter pagina gevonden. Daar moest ik enkel nog 2 extra verzekeringen afslaan en de kredietkaartgegevens invullen. Nu heb ik een voucher waar effectief op staat dat we rechtstreeks naar de garage kunnen.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Dat zal ik dan ook proberen, maar pas in februari. M'n credit card vervalt namelijk dan, en ik vermoed dat je die moet ingeven tijdens het online inchecken, dus ik zou daar graag de correcte vermelden (ook al staat op m'n Auto Europe voucher nu m'n huidig nummer, maar da's minder belangrijk denk ik).

Trouwens, net geboekt :)
Gisteren stond een Standard SUV bij Alamo voor 21 dagen in september in Seattle aan 970€ (Gold rate), via autoeurope.be, de goedkoopste die ik kon vinden. Ik kon helaas nog niet boeken owv te lage kredietlimiet (nog maar pas ook de vluchten geboekt). Pas vandaag stond m'n extra storting op m'n kaart en was er plaats voor de auto. Wat bleek: prijs gestegen naar 1032€... :x Ik kom thuis van m'n werk: 1042€... :evil: Op autoeurope.nl bleef hij gelukkig nog steken op 1032€, dus daar snel geboekt...
Opvallend: op autoeurope.eu stond hij aan.... 1750€ ...
Begrijpe wie begrijpe kan.

Anyway, een vraag: ik vind het opvallend dat de voucher van Auto Europe bijna uitsluitend in het Nederlands is... Is dit bij anderen ook zo en gaf dat problemen ter plaatse?
"with AC" is zowat het énige dat er in het Engels op staat. En op de achterkant staat er ergens (tussen Nederlandse tekst) "Gold Rate: inclusief 3 extra bestuurders en een tank brandstof".

Als Skip The Counter niet werkt, verwacht ik mij toch aan verwarde gezichten aan de balie....
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Opvallend: op autoeurope.eu stond hij aan.... 1750€ ...
Begrijpe wie begrijpe kan.
Gek genoeg boek ik regelmatig auto´s bij hen voor in Nederland. Via Autoeuropa.es zijn ze bijna altijd 25 procent goedkoper dan via Autoeurope.nl. En als ik dat nog meld aan de balie ook (ze vragen me altijd of het een probleem is dat het huurcontract in het Spaans is), snappen zij het ook niet. Ik ben Spaans resident met een Spaans rijbewijs, ik neem mijn korting wel.

Ik heb voor onze Autoeurope-rental in Australië vorig jaar gevraagd of de voucher ook in het Engels kon en kreeg die zo toegemaild.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 11 nov 2015, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Q-BIC, zoals al eerder gemeld in het topic kun je AutoEurope beter in het weekend boeken, dan zijn ze goedkoper. Ik zou komend weekend weer even kijken als ik jou was ;)
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Autoeurope is inderdaad in het weekend goedkoper! Daarom heb ook ik afgelopen weekend geboekt: 741 euro voor een midsize SUV (Alamo)voor 3 weken Las Vegas - Las Vegas, inclusief 3 extra bestuurders en een volle tank. Ben ik erg tevreden mee :)

En wat dat 'skip the counter' betreft: ik heb bij zowel autoeurope als Alamo geïnformeerd en beiden zeggen dat dat niet mogelijk is. De extra bestuurder moet met zijn rijbewijs en identiteit geregistreerd worden.

[quote][/quote]

En als ik dit lees dan hoef ik me volgens mij nergens druk over te maken!
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Sorry, quoten is niet gelukt :oops:
Ik bedoeld dus:
Die meld je niet als extra driver; de spouse is immers al authorized.
degene die je wel meld is dus niet je spouse; en dan moet er dus betaald worden !
Aangezien de extra bestuurder mijn man is zie ik geen probleem meer :)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wie had er nog meer via Hertz geboekt en was gold member voor de extra bestuurder? Ik kon nl. online het gold menbership niet toevoegen. Ik dacht dat later aan de balie te doen, maar zo werkt het dus niet. Ze moesten bij de klantenservice een hele nieuwe boeking maken en de oude eruit gooien. Kon bij mij nu nog gratis omdat ik binnen de 7 dagen zat, anders had het me € 45,- gekost. Is nog wel iets om rekening mee te houden.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

bij mij hebben ze ook herboekt (gratis)
bij mij ging het vooral om de camopy service, maar is me nog steeds niet duidelijk of ik die wel kan gebruiken, omdat hij pas geactiveerd is als je eerste keer huurt
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ga langs een Hertz-balie in de buurt met je rijbewijs en credit card en ze activeren je membership voor je.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Vito schreef:Q-BIC, zoals al eerder gemeld in het topic kun je AutoEurope beter in het weekend boeken, dan zijn ze goedkoper. Ik zou komend weekend weer even kijken als ik jou was ;)
Ah, verdorie, nu herinner ik mij inderdaad zoiets gelezen te hebben hier op het forum...
Nuja, als ik dit weekend zie dat het goedkoper is en ik annuleer, duur het toch nog tot na het weekend voor het bedrag terug op m'n CC staat. Dus dat wordt een week wachten. Ondertussen zakt de € nog wat verder weg en blijkt het het weekend dáárna eigenlijk nog nauwelijks goedkoper te zijn dan m'n huidige boeking :p

Ps: ik heb inderdaad zonder problemen een Engelstalige voucher kunnen vragen.
Blog // Photo Album
afcastephan
Amerika-newbie

Bericht door afcastephan »

Hallo Allemaal,

Al een tijdje aan het meelezen van allerlei onderwerpen en met behulp van het forum er toch uitgekomen behalve nu het aankomt op autohuur. Wij zijn onlangs bij een reisbureau geweest voor de autohuur (ik weet het, niet aangeraden door jullie) en zij hebben ons een beetje bang gemaakt voor autohuur. Zij boeken alleen via sunnycars ,wat overigens een heel stuk duurder is, omdat bij hun alleen alle verzekeringen erin hebben zitten. Beetje krom verhaal vond ik het want hoe moeten alle andere partijen dan bestaan? Dus ik begin nu enorm te twijfelen over alle partijen en aangezien het ons heel wat geld kan besparen hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Nu kwam ik via het forum op rentalcars.com en zag ik hier een goede prijs staan voor een SUV. Wij komen namelijk 7 juli 2016 aan op LAX en leveren hier 31 juli 2016 de auto weer in. Voor een SUV zouden we bij Hertz dan € 658,18 kwijt zijn. Een stuk beter dan het bedrag bij het reisbureau voor €1100+ voor een kleinere auto. Zit er hier dan een addertje onder het gras, of komen er nog kosten bij ter plekke? Ik heb namelijk gelezen over de aanwezige verzekeringen zoals de CDW, SLI, TPL, TP etc. Heb ik alle verzekeringen die ik benodigd heb via rentalcars en kan iemand mij vertellen wat dan de SLI waarde is aangezien ik las dat deze vaak minimaal een miljoen is, alleen zie ik hier geen getallen staan? (wel staat er zie algemene voorwaarden alleen die lees is volgens mij ;))

Alvast bedankt iedereen!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Je hebt twee verzekeringen nodig Schade (CDW / LDW) en aansprakelijkheid (SLI)
SLI heeft bij de meeste gevallen een dekking tot 1 miljoen dollar.
Autohuur in de VS kent een eigen risico van 0 euro.

Ter plaatse kun je nog Roadside Assistance en Personal Accident Insurance/Personal Effects Coverage nemen. Heb je een reisverzekering dan heb je de laatste niet nodig.
De eerste is voor lekke banden, vergeten om te tanken en je sleutels in de auto laat zitten.

Sunnycars bied een extra aanvullende aansprakelijkheid tot 7,5 miljoen. Tja heb je dat echt nodig?
Ik ben van mening dat je ruim voldoende hebt aan 1 miljoen dollar.
Femke88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Femke88 »

Bij het huren van een auto bij Alamo via een reisorganimatie wordt het volgende aangegeven:
Bij autohuur is schade aan glas, banden en bodem niet meeverzekerd. Ik kan hier wel een extra verzekering voor afsluiten.

Ik lees net in het bericht van Hinko dat er geen eigen risico is bij het huren van de auto. Hoe zit dit dan?
afcastephan
Amerika-newbie

Bericht door afcastephan »

Hinko schreef:Je hebt twee verzekeringen nodig Schade (CDW / LDW) en aansprakelijkheid (SLI)
SLI heeft bij de meeste gevallen een dekking tot 1 miljoen dollar.
Autohuur in de VS kent een eigen risico van 0 euro.

Ter plaatse kun je nog Roadside Assistance en Personal Accident Insurance/Personal Effects Coverage nemen. Heb je een reisverzekering dan heb je de laatste niet nodig.
De eerste is voor lekke banden, vergeten om te tanken en je sleutels in de auto laat zitten.

Sunnycars bied een extra aanvullende aansprakelijkheid tot 7,5 miljoen. Tja heb je dat echt nodig?
Ik ben van mening dat je ruim voldoende hebt aan 1 miljoen dollar.
Oké bedankt!!! Als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon rustig via rentalcars boeken en vervolgens ter plekke wel kiezen wat ik vind dat nodig is. De prijs leek mij namelijk helemaal niet zo gek voor zo'n auto!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer