Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Great Smoky Mountains
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Great Smoky Mountains
Hoi, ik ben druk aan het plannen voor 2016. Een van onze bestemming zal zijn de Great Smoky MOuntains.
Er zijn hier geen hotels in het park. Ik wil er 3 volle dagen verblijven. Ik ben op zoek naar tips wat betreft:
- vanuit welke stad ik het park het beste kan verkennen (of kan ik gezien de afstanden het beste verkassen?)
- hoogtepunten van het park die niet algemeen bekend zijn
- verder tips en aanwijzingen
Mijn man is hobbyfotograaf en maakt graag foto's van watervallen, iemand hierover misschien nog iets te delen???
Er zijn hier geen hotels in het park. Ik wil er 3 volle dagen verblijven. Ik ben op zoek naar tips wat betreft:
- vanuit welke stad ik het park het beste kan verkennen (of kan ik gezien de afstanden het beste verkassen?)
- hoogtepunten van het park die niet algemeen bekend zijn
- verder tips en aanwijzingen
Mijn man is hobbyfotograaf en maakt graag foto's van watervallen, iemand hierover misschien nog iets te delen???
- MarcoH1980
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Great Smoky Mountains
Gatlinburg is een mooie stadje om de Great Smoky Mountains te verkennen.
Je rijdt zo het park in en het is zelf ook nog wel een leuk stadje om 's avonds een rondje te lopen. Er is genoeg te beleven.
Als je naar het Sugarlands Visitors Center gaat, kun je voor $5 een zakje met alle folders van het park kopen.
Daar staan ook trails in naar watervallen. Wij deden de trails naar: Grotto Falls, Abrams Falls, Laurel Falls en nog een waar ik de naam niet meer van weet.
Erg mooi en goed te lopen.
Verder moet je natuurlijk naar Cades Cove (waar Abrams Falls is) voor de beren.
Ik heb dit al meerdere malen gezegd op dit forum, maar je moet eigenlijk op woensdag- of zaterdagochtend (zo vroeg mogelijk) een fiets huren bij Cades Cove en het rondje fietsen. Echt prachtig en je ziet veel wildlife (wij zagen +/- 6 beren met cubs).
Verder kun je een stuk van de Appalachian Trail lopen bij Newfound Gap. Schijnt erg mooi te zijn als het helder weer is. Dan heb je een prachtig uitzicht als je boven bent. Helaas was het bij ons zwaar mistig, dus wij zagen weinig boven. Maar de trail zelf is ook al mooi.
Je rijdt zo het park in en het is zelf ook nog wel een leuk stadje om 's avonds een rondje te lopen. Er is genoeg te beleven.
Als je naar het Sugarlands Visitors Center gaat, kun je voor $5 een zakje met alle folders van het park kopen.
Daar staan ook trails in naar watervallen. Wij deden de trails naar: Grotto Falls, Abrams Falls, Laurel Falls en nog een waar ik de naam niet meer van weet.

Verder moet je natuurlijk naar Cades Cove (waar Abrams Falls is) voor de beren.
Ik heb dit al meerdere malen gezegd op dit forum, maar je moet eigenlijk op woensdag- of zaterdagochtend (zo vroeg mogelijk) een fiets huren bij Cades Cove en het rondje fietsen. Echt prachtig en je ziet veel wildlife (wij zagen +/- 6 beren met cubs).
Verder kun je een stuk van de Appalachian Trail lopen bij Newfound Gap. Schijnt erg mooi te zijn als het helder weer is. Dan heb je een prachtig uitzicht als je boven bent. Helaas was het bij ons zwaar mistig, dus wij zagen weinig boven. Maar de trail zelf is ook al mooi.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marco!
Gatlinburg lijkt mij dan ook een mooie uitvalbasis. We komen uit Atlanta. Dat is dan ongeveer 4 uur rijden. We zouden dan alvast een stop kunnen maken in het park. We moeten er toch dwars door heen en de dag opvullen.
De tip van het fietsen neem ik graag van je aan... heel leuk.
Dat Sugerlands visitor centre is dat in het park?
Ik ben echt nog in de beginfase van alles, maar heb er nu al ZIN in.

Gatlinburg lijkt mij dan ook een mooie uitvalbasis. We komen uit Atlanta. Dat is dan ongeveer 4 uur rijden. We zouden dan alvast een stop kunnen maken in het park. We moeten er toch dwars door heen en de dag opvullen.
De tip van het fietsen neem ik graag van je aan... heel leuk.
Dat Sugerlands visitor centre is dat in het park?
Ik ben echt nog in de beginfase van alles, maar heb er nu al ZIN in.

2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
- MarcoH1980
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat ligt ongeveer 10 minuutjes van Gatlinburg af.arj.gelens schreef:Dat Sugerlands visitor centre is dat in het park?
Hou er rekening mee dat de routebeschrijving van Google Maps niet altijd 100% accuraat is.arj.gelens schreef:We komen uit Atlanta. Dat is dan ongeveer 4 uur rijden.
Vóór onze reis ook veel via Google Maps berekend, maar de route bleek altijd meer tijd te kosten (zelfs zonder tussenstops/oponthoud).
Plus dat je door de Great Smoky Mountains niet zo hard mag (en waarschijnlijk wil). En dan nog de tussenstops.
Dat snap ik...ik zou ook zo weer teruggaan als ik de kans had (en de $$$ natuurlijkarj.gelens schreef:Ik ben echt nog in de beginfase van alles, maar heb er nu al ZIN in.

-
- Amerika-ontdekker
Ja die ervaring hebben wij ook dat google niet heel erg precies is... vorig jaar deed ik over een rit van 4 uur bijna het dubbele...ook wel
door prachtige vergezichten en leuke stadjes, maar toch.
Iemand die nog ervaring heeft om in een andere stad te overnachten?
Of te verkassen na 2 dagen, eerst bij de zuid ingang erin en dan door het park naar noorden rijden?
door prachtige vergezichten en leuke stadjes, maar toch.
Iemand die nog ervaring heeft om in een andere stad te overnachten?
Of te verkassen na 2 dagen, eerst bij de zuid ingang erin en dan door het park naar noorden rijden?
Ik raad Cherokee in ieder geval af. Ik zou gewoon voor Gatlinburg gaan, volgens mij liggen er verder ook niet heel veel stadjes zo dichtbij het park.
Hoi,
Minder druk is Pigeon Forge (+/- 15 min van Gatlinburg), andere opties zijn ook: Asheville and Townsend.
Wat ik zou aanraden (zijn we zelf van plan) is een cabin te huren voor een paar dagen bij een van de genoemde plaatsen.
Bij Cades cove heb je grote kansen om beren te zien. En een bezoek bij Clingmans Dome biedt je mooi uitzicht van het park (mits niet regent of mistig is)
Minder druk is Pigeon Forge (+/- 15 min van Gatlinburg), andere opties zijn ook: Asheville and Townsend.
Wat ik zou aanraden (zijn we zelf van plan) is een cabin te huren voor een paar dagen bij een van de genoemde plaatsen.
Bij Cades cove heb je grote kansen om beren te zien. En een bezoek bij Clingmans Dome biedt je mooi uitzicht van het park (mits niet regent of mistig is)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook bij zullen in 2016 (juli) de Great Smoky Mountains bezoeken.
Dankzij de tips op dit forum heb ik mijn route zo gesleuteld dat we er op een woensdagochtend zullen zijn vanwege het fietsen vroeg in de ochtend.
Wij komen op een maandag in GSMNP aan en komen dan vanaf Savannah.
Op woensdag vertrekken we er naar Atlanta.
Ik had gedacht op woensdagochtend dus vroeg naar Cades Cove te gaan, en daar te gaan fietsen. Hoeveel tijd moeten we ongeveer hiervoor uittrekken? Ik stel me voor dat we er rond 8 / 8.30 uur zijn en dan 2 uurtjes fietsen en vervolgens misschien nog een uurtje een trail doen en dan rond 12 uur richting Atlanta rijden. Is dat te doen?
Hoe kunnen we de maandag en dinsdag het beste indelen? En is het aan te raden op een van deze 2 dagen de loop road bij Cades Cove ook al per auto te rijden?
Ik zag dat er in de buurt van Gatlinburg en Pigeon Forge luxe cabins te huur zijn met mooi uitzicht en hot tub op het balkon, gameroom etc. Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een tip bij welke verhuurder het beste te huren, of wellicht een tip voor een leuke cabin die goed is bevallen?
Dankzij de tips op dit forum heb ik mijn route zo gesleuteld dat we er op een woensdagochtend zullen zijn vanwege het fietsen vroeg in de ochtend.
Wij komen op een maandag in GSMNP aan en komen dan vanaf Savannah.
Op woensdag vertrekken we er naar Atlanta.
Ik had gedacht op woensdagochtend dus vroeg naar Cades Cove te gaan, en daar te gaan fietsen. Hoeveel tijd moeten we ongeveer hiervoor uittrekken? Ik stel me voor dat we er rond 8 / 8.30 uur zijn en dan 2 uurtjes fietsen en vervolgens misschien nog een uurtje een trail doen en dan rond 12 uur richting Atlanta rijden. Is dat te doen?
Hoe kunnen we de maandag en dinsdag het beste indelen? En is het aan te raden op een van deze 2 dagen de loop road bij Cades Cove ook al per auto te rijden?
Ik zag dat er in de buurt van Gatlinburg en Pigeon Forge luxe cabins te huur zijn met mooi uitzicht en hot tub op het balkon, gameroom etc. Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een tip bij welke verhuurder het beste te huren, of wellicht een tip voor een leuke cabin die goed is bevallen?
- Joh@n
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat is ook mijn ervaring sinds een paar weken terug. Wij zaten in Cherokee maar daar is echt heel weinig te doen. Toen we eenmaal door het park waren gereden en in Gatlinburg terecht kwamen was het echt een wereld van verschil. Volgens mij maakte het qua hotelprijzen ook weinig uit. Het park zelf is trouwens echt fantastisch!clp90 schreef:Ik raad Cherokee in ieder geval af. Ik zou gewoon voor Gatlinburg gaan, volgens mij liggen er verder ook niet heel veel stadjes zo dichtbij het park.
2010: LA/SF/Yosemite/Death Valley/Vegas/Bryce/Arches/Grand Canyon/Antelope
2013: Jasper/Banff/Yellowstone/Vegas/New York
2015: Florida/Blue Ridge Parkway/Washington/Watkins Glenn/Toronto
2016: Vancouver Island/Victoria/Wells Gray/Jasper/Banff/Glacier
2013: Jasper/Banff/Yellowstone/Vegas/New York
2015: Florida/Blue Ridge Parkway/Washington/Watkins Glenn/Toronto
2016: Vancouver Island/Victoria/Wells Gray/Jasper/Banff/Glacier
Wij hebben ook de fiets op woensdag ochtend gehuurd, was echt een super leuk rondje wat je kan maken! En beren gezien, was geweldig! Verder hebben wij ook de zippline gedaan en vonden dat helemaa
l te gek. Wij zaten 3 nachten in Gatlinburg en vonden het een leuke plek om het park te verkennen. Moet eerlijk zeggen dat wij het park een beetje saai vinden.... Hadden er meer van verwacht... Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Heel veel plezier met voorbereiden.

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoe lang deden jullie over het fietsen van het rondje?
We hebben er 3 uur over gedaan. Het koste ons een uurtje om vanuit Gatlinburg daar te komen, zijn gelijk om 7:00 uur gaan fietsen en zijn vaak gestopt en echt net op de laatste meters zagen wij beren
Super leuk en mooi om te doen! We hebben genoten.

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is handig om te weten
Dat wordt heeeel vroeg opstaan dan.
Na het rondje fietsen rijden we door naar Atlanta.
Hebben jullie hetzelfde rondje ook nog met de auto gereden?

Dat wordt heeeel vroeg opstaan dan.
Na het rondje fietsen rijden we door naar Atlanta.
Hebben jullie hetzelfde rondje ook nog met de auto gereden?
Nee, we hebben nog wel wat rond gereden en zijn gaan wandelen naar een waterval maar die viel tegen... Je kan het ook sneller doen hoor maar wij hebben een ontbijt picknick gedaan en zijn overal gestopt. Het was/is toen ook maar van 07:00 tot 10:00 auto vrij.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben dit jaar het stuk gereden van Shenandoah (3 nachten) naar Great Smoky Mountains (6nachten) en verbleven in Westgate Smoky Mountains, Gatlinburg. Hier zijn genoeg hotels.
In Gatlinburg is ook s avonds genoeg te doen.
Pigeon Forge is iets verder, ongezelliger om er te verblijven. Asheville is wel een heel stuk verder...
Buiten de klassiekers: Cades Cove Loop Road, Laurel Falls, RainbowFalls, Abrams Falls, heb je ook nog de Little Greenbier Area en Little River Road.
Grotto Falls is ook een mooie waterval
Laurel Falls en Grotto Falls, daar heb je veel beer-activity....
Roaring Fork Road is rustiger dan de Cades Cove Loop Road, maar ook korter.
Cades Cove Loop Road sluit 1 dag op de week
Moest je begin juni gaan, is er het Fireflies Event, maar moeilijk om aan kaartjes te geraken: worden via NPS verloot.
Clingmans Dome hoogste punt van het park.
Je kan ook gaan zwemmen aan de Metcalf Bottom Area en aan de afslag naar Townsed
In Gatlinburg is ook s avonds genoeg te doen.
Pigeon Forge is iets verder, ongezelliger om er te verblijven. Asheville is wel een heel stuk verder...
Buiten de klassiekers: Cades Cove Loop Road, Laurel Falls, RainbowFalls, Abrams Falls, heb je ook nog de Little Greenbier Area en Little River Road.
Grotto Falls is ook een mooie waterval
Laurel Falls en Grotto Falls, daar heb je veel beer-activity....
Roaring Fork Road is rustiger dan de Cades Cove Loop Road, maar ook korter.
Cades Cove Loop Road sluit 1 dag op de week
Moest je begin juni gaan, is er het Fireflies Event, maar moeilijk om aan kaartjes te geraken: worden via NPS verloot.
Clingmans Dome hoogste punt van het park.
Je kan ook gaan zwemmen aan de Metcalf Bottom Area en aan de afslag naar Townsed
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle tips! 

- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben Cades Cove onlangs gereden op 5 oktober en wij deden bijna 1 uur over de rit van Gatlinburg naar het begin van de loop (met een korte stop in het visitors center).
De rit in Cades Cove zelf daar deden we bijna 3 uur over met de auto, het was er zo druk dat het filerijden was aan een tempo dat er wandelaars sneller liepen dan wij reden. Omdat we geen enkele beer zagen hebben we de loop nog eens gereden ,toen was het iets minder druk en zagen we wel op 2 plaatsen beren aan de kant van de weg. De parkrangers regelden het verkeer want iedereen wil natuurlijk stoppen om een foto te maken en dat veroorzaakt die files. Wij geraakten aan de praat met Amerikanen die er regelmatig kwamen en die vertelden ons dat het dikwijls zo druk is ,dus ik zou meer tijd inplannen voor jullie bezoek aan Cades Cove
De rit in Cades Cove zelf daar deden we bijna 3 uur over met de auto, het was er zo druk dat het filerijden was aan een tempo dat er wandelaars sneller liepen dan wij reden. Omdat we geen enkele beer zagen hebben we de loop nog eens gereden ,toen was het iets minder druk en zagen we wel op 2 plaatsen beren aan de kant van de weg. De parkrangers regelden het verkeer want iedereen wil natuurlijk stoppen om een foto te maken en dat veroorzaakt die files. Wij geraakten aan de praat met Amerikanen die er regelmatig kwamen en die vertelden ons dat het dikwijls zo druk is ,dus ik zou meer tijd inplannen voor jullie bezoek aan Cades Cove
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Toch nieuwsgierig waarom woensdagochtend en zaterdagochtend?MarcoH1980 schreef:Ik heb dit al meerdere malen gezegd op dit forum, maar je moet eigenlijk op woensdag- of zaterdagochtend (zo vroeg mogelijk) een fiets huren bij Cades Cove en het rondje fietsen. Echt prachtig en je ziet veel wildlife (wij zagen +/- 6 beren met cubs).
Gatlinburg is idd wel wat te beleven, maar ook wel het nodige 'foute' toerisme. Wassenbeeldenmuseum en dat soort meuk.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Omdat alleen op die ochtenden het park tot 10 uur dicht is voor auto's en je dus rustig kunt fietsen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
LOL! Ik vroeg me af of die dieren daar een bepaald werkrooster aanhielden.moon29 schreef:Omdat alleen op die ochtenden het park tot 10 uur dicht is voor auto's en je dus rustig kunt fietsen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2384 Weergaves
-
Laatste bericht door schre062
-
- 5 Reacties