Martin & Marianne schreef:Top tien lijstjes zijn leuk. En als je meerdere top 10 lijstjes hebt, dan kan je daar weer een gezamenlijk top 10 lijstje van maken. Dit volgens het systeem; tien punten voor een eerste plaats op een top tien, negen punten voor een tweede plaats, enzovoorts. Volkomen nutteloos maar ik heb het toch even gedaan.
geniaal onderzoek Wellicht ook leuk voor op AllesAmerika zelf.
PSVwally schreef:Ik loop hier al langer met het idee om eens een poll op te zetten met wat leden nou de mooiste parken vinden. Dus dat zal binnenkort nog wel komen.
Het was even zoeken, want er is al wel eens vaker de vraag gesteld, wat de forumleden de mooiste parken vonden.
Ik vond een topic uit 2006: Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?.
En nog een ander, die er zijdelings mee te maken heeft: Zes mooie nationale parken in Amerika.
Maar er moeten nog meer topics zijn.
Paul, inderdaad leuk om nog weer eens een nieuw topic hier voor te openen.
Leuk om zo mijn eigen lijstje van 2006 nog eens terug te zien: Capitol Reef, Arches en Death Valley. Dat Capitol Reef op nummer 1 stond had natuurlijk alles te maken met die ontzettend mooie rit die we daar gemaakt hebben door Cathedral Valley. Het zou me nu echt niet meer lukken om nog een top 3 samen te stellen, er zijn zoveel mooie parken!
Als je alleen vraagt om een top 3, dan zullen de parken die door de meeste mensen bij een eerste of tweede USA-bezoek worden bezocht vanzelf hoog eindigen. Dus eigenlijk zou je voor alle parken waar je bent geweest een rapportcijfer moeten geven, dan kan je het gemiddelde van alle bezoekers berekenen. Leuk als er weer een poll wordt opgezet, ik ga zeker stemmen hoor. Al weet ik nu eigenlijk al dat ik er toch niet uit ga komen, er zijn immers zoveel mooie parken!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik moet nog even kijken hoe of wat. Misschien dat ik voor een top8 ga met inderdaad een rapportcijfer voor het park. Een top3 maakt het zo moeilijk haha
Het is altijd lastig, daarom is het leuk om het puur voor de allesamerikalezers/forumgebruikers te doen. Want je zal zien dat er relatief veel minder parken aan de oostkant tussen staan dan aan de westkant. Puur omdat daar relatief gezien veel meer leden naar toe gaan de laatste jaren. Maargoed, ik zal het volgende week eens nader onderzoeken.
Volgens mij is het een beetje afhankelijk wat je interessant vindt.
Zion vonden wij bijvoorbeeld niet zo bijzonder, maar wij zijn niet van die wandelaars.
Het schijnt prachtig te zijn als je 1 of meerdere hikes gaat lopen, maar dat was aan ons niet zo besteed.
Grand Canyon vonden wij geweldig, maar als je aan de rand staat te kijken kan ik me voorstellen dat je niet echt onder de indruk bent.
We zijn er met een vliegtuig overheen gevlogen en vonden het geweldig.
Maar als je met een tocht mee naar de bodem gaat is de beleving weer anders.
Bryce vonden wij geweldig, maar gewoon door op verschillende plaatsen er naar te kijken.
Met een uur of 4 hadden we het wel gezien.
Affijn, het is maar net hoe je het gaat beleven en vooral: hoeveel tijd wil je er voor uittrekken.
Ik ben al meerdere malen aan de GC geweest en stel vast dat het verschillende indrukken heeft nagelaten. Aan wat ligt dat? Misschien aan het feit dat je ouder wordt en anders tegen sommige zaken gaat aankijken ? Je sommige zaken meer leert appreciëren ? Of misschien is het gewoon het feit dat de indruk sterker geworden is door er meerdere keren te komen ?
En misschien heeft het ook wel te maken met het moment waarop je het park bezoekt. Regen of zon, winter of zomer, aan het begin of juist aan het einde van je vakantie als je al zoveel indrukken hebt opgedaan. Maar de poll zal morgen in het algemene forum en op Facebook gezet worden.
Buiten persoonlijke smaak en beleving denk ik ook dat volgorde een rol speelt, niet?
Zo zag ik de meteorietkrater in Winslow, nadat ik dezelfde dag nog naar de Grand Canyon keek... tja dan stelt die niet meer veel voor.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.