Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parken (de moeite waard?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Parken (de moeite waard?)

Bericht door Njit »

Martin & Marianne schreef:Top tien lijstjes zijn leuk. En als je meerdere top 10 lijstjes hebt, dan kan je daar weer een gezamenlijk top 10 lijstje van maken. Dit volgens het systeem; tien punten voor een eerste plaats op een top tien, negen punten voor een tweede plaats, enzovoorts. Volkomen nutteloos maar ik heb het toch even gedaan.
geniaal onderzoek :thumbup: Wellicht ook leuk voor op AllesAmerika zelf.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik loop hier al langer met het idee om eens een poll op te zetten met wat leden nou de mooiste parken vinden. Dus dat zal binnenkort nog wel komen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ja leuk! Ik ben dol op lijstjes!!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zou dan voor een top 3 of top 5 gaan :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou wel eens een top tien van de meest interessante lijstjes willen zien. Benieuwd of het lijstje van Martin daar in zou staan.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eigenlijk zou zo'n onderzoek gehouden moeten worden door mensen die ook al die parken hebben bezocht. Dan is het nog duidelijker.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

PSVwally schreef:Ik loop hier al langer met het idee om eens een poll op te zetten met wat leden nou de mooiste parken vinden. Dus dat zal binnenkort nog wel komen.
Het was even zoeken, want er is al wel eens vaker de vraag gesteld, wat de forumleden de mooiste parken vonden.
Ik vond een topic uit 2006: Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?.
En nog een ander, die er zijdelings mee te maken heeft: Zes mooie nationale parken in Amerika.
Maar er moeten nog meer topics zijn.

Paul, inderdaad leuk om nog weer eens een nieuw topic hier voor te openen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Van een aantal parken hebben we video's van de volledige scenic drives. Misschien kan dat een hulp zijn?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Leuk om zo mijn eigen lijstje van 2006 nog eens terug te zien: Capitol Reef, Arches en Death Valley. Dat Capitol Reef op nummer 1 stond had natuurlijk alles te maken met die ontzettend mooie rit die we daar gemaakt hebben door Cathedral Valley. Het zou me nu echt niet meer lukken om nog een top 3 samen te stellen, er zijn zoveel mooie parken!

Als je alleen vraagt om een top 3, dan zullen de parken die door de meeste mensen bij een eerste of tweede USA-bezoek worden bezocht vanzelf hoog eindigen. Dus eigenlijk zou je voor alle parken waar je bent geweest een rapportcijfer moeten geven, dan kan je het gemiddelde van alle bezoekers berekenen. Leuk als er weer een poll wordt opgezet, ik ga zeker stemmen hoor. Al weet ik nu eigenlijk al dat ik er toch niet uit ga komen, er zijn immers zoveel mooie parken!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik moet nog even kijken hoe of wat. Misschien dat ik voor een top8 ga met inderdaad een rapportcijfer voor het park. Een top3 maakt het zo moeilijk haha
Het is altijd lastig, daarom is het leuk om het puur voor de allesamerikalezers/forumgebruikers te doen. Want je zal zien dat er relatief veel minder parken aan de oostkant tussen staan dan aan de westkant. Puur omdat daar relatief gezien veel meer leden naar toe gaan de laatste jaren. Maargoed, ik zal het volgende week eens nader onderzoeken.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker

Bericht door Yankee-Doodle »

Volgens mij is het een beetje afhankelijk wat je interessant vindt.
Zion vonden wij bijvoorbeeld niet zo bijzonder, maar wij zijn niet van die wandelaars.
Het schijnt prachtig te zijn als je 1 of meerdere hikes gaat lopen, maar dat was aan ons niet zo besteed.
Grand Canyon vonden wij geweldig, maar als je aan de rand staat te kijken kan ik me voorstellen dat je niet echt onder de indruk bent.
We zijn er met een vliegtuig overheen gevlogen en vonden het geweldig.
Maar als je met een tocht mee naar de bodem gaat is de beleving weer anders.
Bryce vonden wij geweldig, maar gewoon door op verschillende plaatsen er naar te kijken.
Met een uur of 4 hadden we het wel gezien.

Affijn, het is maar net hoe je het gaat beleven en vooral: hoeveel tijd wil je er voor uittrekken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tuurlijk, daarom is het ook voor iedereen anders. Zo had ik dat enorm onder de indruk zijn bij de Grand Canyon dus bijvoorbeeld niet.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik ben al meerdere malen aan de GC geweest en stel vast dat het verschillende indrukken heeft nagelaten. Aan wat ligt dat? Misschien aan het feit dat je ouder wordt en anders tegen sommige zaken gaat aankijken ? Je sommige zaken meer leert appreciëren ? Of misschien is het gewoon het feit dat de indruk sterker geworden is door er meerdere keren te komen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En misschien heeft het ook wel te maken met het moment waarop je het park bezoekt. Regen of zon, winter of zomer, aan het begin of juist aan het einde van je vakantie als je al zoveel indrukken hebt opgedaan. Maar de poll zal morgen in het algemene forum en op Facebook gezet worden.
RobinCarlo
Amerika-ontdekker

Bericht door RobinCarlo »

Buiten persoonlijke smaak en beleving denk ik ook dat volgorde een rol speelt, niet?
Zo zag ik de meteorietkrater in Winslow, nadat ik dezelfde dag nog naar de Grand Canyon keek... tja dan stelt die niet meer veel voor.
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

nieuwenoord schreef:Vloeken in de kerk, maar ik ben het wel met Vito eens :oops: :oops:
Ik vond Yosemite en Zion juist prachtig. Monument Valley daarentegen deed me vrij weinig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer