Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Isis: Vancouver (USA en Canada)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Rondreis Isis: Vancouver (USA en Canada)

Bericht door Erniebert »

Site van de gletsjer: http://www.icewalks.com/
:thumbup:
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank Erniebert! Klim en klauterwerk (niet te moeilijk) wordt gewaardeerd!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

Nee, is niet moeilijk, wel een prachtige ervaring, en voldaan gevoel aan het eind van de dag. Wij decen er zo'n 6 uur over.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik heb even zitten rondneuzen en vond een leuk lijstje voor Things to do with teenager in Vancouver, je kan hier eens kijken: http://www.insidevancouver.ca/2015/02/2 ... teenagers/ Misschien zit daar wel iets tussen voor hen. Dat Playland is niet te vergelijken met een pretpark in Belgie/Nederland en is veel kleiner met een deel goede rides, beetje meer te vergelijken met een Kermis. Oh en als er van shoppen gesproken wordt, ga dan zeker eens naar Metrotown (shopping centrum met zo'n 500 winkels). Gemakkelijk te bereiken in zo'n 15 minuten met de SkyTrain.

Voor de rest in andere delen van de provincie kan je op vele plaatsten mountain biken, kayakken/kanovaren, river rafting, zijn er lokale sport gelegenheden enzovoort. Ik denk wel dat ze iets gaan vinden dat hun interesseert.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je... ik was weekje weg (bij vriendin nabij Denver) maar ga nu weer aan de slag.
En de gletscher wandeling gaan we boeken want dat lijkt de jonge lui leuker dan busje naar Gletscher...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

http://www.tourismtofino.com/explore-tofino
Leuke website mbt Tofino met wandelingen, stranden, restaurants etc etc
Iemand ervaring met de Big Tree Trail (Meares Island) net een stukje naast Tofino?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

http://www.hikingwithmybrother.com/2008 ... 22108.html Het kaartje bovenin de site geeft een overzicht van alle punten waar een wandeling is. Je kunt zoeken op de kaart waar je zelf in de buurt iets zoekt.
Ik vond dus iets aan de kust van Olympic (de verhaaltjes zijn ook erg leuk) en in het Noorden aan het meer nabij Elwa.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Iemand ervaringen met Heli vluchten bij Mount St helens??

Ik kwam mooie wandelingen tegen http://www.hikingwithmybrother.com veel wandelingen in staat WA en rond Seattle.

Wie weet hoe lang tevoren de Ferry's van en naar Vancouver Island te boeken zijn?

Wat is er onderweg tussen Jasper en Clearwater te doen of zien.. naast Mount Robson.. in de wolken :wink: ?
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik zie je vraag nu pas, wij hebben de Heli vlucht gedaan bij Mount St Helen in 2008. Vonden het echt de moeite waard. Ik moet er bij zeggen dat wel wij goed weer hadden. Misschien heb je nog iets aan ons verslag van toen, dag 14.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ferries vanaf waar precies? Vancouver, Seattle of Port Angeles, want dat zijn 3 verschillende diensten.
https://www.cohoferry.com voor Port Angeles-Victoria
http://www.bcferries.com voor alles regio Vancouver naar V.I.
http://www.wsdot.wa.gov/ferries voor Anacortes-Sidney

Ik moet zelf ook enkele ferries reserveren, dus ik ben zelf even gaan kijken.
Ik zie in ieder geval dat ik de Black Ball ferry nu al kan reserveren voor september 2016.
Bij BC Ferries geraak ik op het eerste zicht wel tot in september, maar op de láátste pagina van de reservering krijg ik dan toch "not available at this time" :x
Bij WS Ferries is er blijkbaar nog geen schema bekend voor na deze winter...

Tussen Mt Robson & Clearwater is er niet zo heel veel te doen denk ik...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Wat is er onderweg tussen Jasper en Clearwater te doen of zien.. naast Mount Robson.. in de wolken :wink: ?
Onderweg is bij Blue River een berensafari/excursie te maken. De een noemt het een toerist trap de ander vind het het geld waard.
Zelf nooit gedaan dus dit is wat ik hoor/lees.
Ik vind zelf het stuk Jasper - Clearwater het minst mooie van het "rondje BC/Alberta".
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank alledrie.
Jasper-Clearwater dus een rijdagje denk ik... Of mnt Robson moet zich nog laten zien.
Dannk voor de link met heli vlucht.
Ferries: we gaan van Vanc Horshoe Bay naar Nanaimo met BC ferrues dus en van Victoria naar Port Angeles.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Nou weer een paar maandjes verder. Vandaag is het precies 199 dagen voor vertrek!!
In de loop van de weken al wat campings geboekt, en gisteren 4 campings in Banff en Jasper NP. In de parken hebben we wat minder keus. Ten eerste is het hoogseizoen, ten tweede zijn veel campings niet te reserveren en ook niet goed geschikt voor onze grote camper :oops: met 32ft is het toch een beetje goed zoeken. Maar goed we hebben plekjes.
IN Banff Banff Trailer Court, helaas is Trailer Village 2 het komende seizoen gesloten... dat zal zijn weerslag hebben op de drukte elders.
Lake Louise heb ik geprobeerd een plek zover mogelijk van de spoorbaan te boeken.. meer naar de rivier; hopen dat het met de herrie van de treinen meevalt.
Voor de nacht op Icefield Parkway willen we eigenlijk op Icefield parkeerplaats staan omdat we de ochtend erna willen gletsjer wandelen maar dat is een first come first serve en om toch een plekje ergens te hebben besloten we een plek te reserveren op Wabasso een plekje vast te leggen. Hebben we in ieder geval iets.
In Jasper wilde ik liever niet op Whistler staan; die leek me wel heel groot. Dus heb ik gekozen voor Wapiti.
Dan in Vancouver hebben we net over de brug Capilano River RV Park vastgelegd.
Bij Tofino de camping Crystal Cove net niet aan het strand maar er wel dichtbij.
In Victoria Bella Pacifica met een plekje aan de baai kijkend naar Victoria...
De overtocht van Victoria naar Port Angeles staat ook vast. De overtocht Vancouver - Nanaimo nog niet.
Dan moet ik nog Kalaloch campground vastleggen in februari.
AstridenRaoul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door AstridenRaoul »

Hoi Isis,

Ik heb ook flink wat campgrounds geboekt deze week! Wij staan 3 nachten op Green Point. 3 nachten op Whistlers in Jasper. Bij de icefield willen we ook bij de glacier overnachten! 3 Nachten Lake Louise en 2 Banff trailer Court. Was flink stressen hè! De site hong iedere keer. Maar gelukkig toch onze plaatsjes gekregen. Oh Ja en in Campbell River staan we op Thunderbird RV Park 2 nachten. De rest boek ik niet en kijk tot hoe ver we komen.
Wanneer vertrekken jullie? Begin er nu flink zin in te krijgen!!

Groetjes Astrid
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Fijn Isis, dat je al zoveel hebt kunnen boeken. Ik denk alleen dat je je vergist met camping Bella Pacifica, die ligt in Tofino en niet in Victoria. Ik denk dat je Westbay Marine Park bedoelt. Onze keuzes zijn op bijna dezelfde campings gevallen. Op de Icefield parkeerplaats gokken wij erop dat er voldoende plaats is. Ik heb nog nergens gelezen dat het daar bij iemand mis ging... Succes met de rest van je voorbereidingen!
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ach ja je hebt gelijk... Crystal Cove had jij aanbevolen maar die had geen plek. Ik sta inderdaad op Bella Pacifica en West Marina Bay.

Weet je wij zijn altijd van de 'hebben we vast maar een plek dan kunnen we kalm aan doen" in het hoogseizoen wordt het anders misschien krap en gestrest. Dan liever een uurtje rijden en toch plek hebben. Mochten we toch plek hebben in het geval van Icefield dan is dat niet zo dramatisch. Wij hebben een grote camper en komen die dag met allerlei stops uit Lake Louise .. dus ook niet heel vroeg. Wanneer ben jij er .. kun je vast een vasthouden haha (gaat om 7 aug bij ons)

Wel raar met de reserveringen. Ik had er dus 4 klaarstaan en wilde dat in 1 keer afrekenen zodat ik maar 1x de reserervingskosten hoefde te betalen maar dat kan dus niet... aldus dat lukt me niet. Dus wel 4x 11$ extra.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Voor de nacht op Icefield Parkway willen we eigenlijk op Icefield parkeerplaats staan omdat we de ochtend erna willen gletsjer wandelen maar dat is een first come first serve en om toch een plekje ergens te hebben besloten we een plek te reserveren op Wabasso een plekje vast te leggen. Hebben we in ieder geval iets.
Die parkeerplaats is zo enorm groot, en daar overnachten maar heel weinig mensen, dat lijkt me geen enkel risico.
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Ja ik had dezelfde ervaring, ik wilde ook meerdere boekingen plaatsen in 1 keer en dat lukte me dus niet, waardoor ik veel vertraging opliep. Mijn 1e boeking had ik pas na een kwartier rond. Ik heb dus ook 11 dollar per reservering betaald. Onze overnachting op de Icefield parkeerplaats is op maandag 25 juli, 2 weken eerder dan jullie. Ga je de icewalk nog van tevoren boeken?
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Ik denk dat die 11 dollar per reservering standaard is.
Ze zouden de fee ook anders kunnen aangeven: niet-gereserveerde plaatsen 10 dollar, wel-gereserveerde plaatsen 21 dollar.
Bij de ferry is het ook zo dat je per afvaart voor het vasthouden (wat reserveren is) van een plaats 15 of 17,50 dollar extra betaald.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Karin611 schreef:Fijn Isis, dat je al zoveel hebt kunnen boeken. Ik denk alleen dat je je vergist met camping Bella Pacifica, die ligt in Tofino en niet in Victoria. Ik denk dat je Westbay Marine Park bedoelt. Onze keuzes zijn op bijna dezelfde campings gevallen. Op de Icefield parkeerplaats gokken wij erop dat er voldoende plaats is. Ik heb nog nergens gelezen dat het daar bij iemand mis ging... Succes met de rest van je voorbereidingen!
Tja weet je het probleem is ook dat we niet zo gemakkelijk met een 32' op de dichtbij zijnde campings passen... volgende keer een 25" mee denk ik.
jetusa schreef:Ik denk dat die 11 dollar per reservering standaard is.
Ze zouden de fee ook anders kunnen aangeven: niet-gereserveerde plaatsen 10 dollar, wel-gereserveerde plaatsen 21 dollar.
Bij de ferry is het ook zo dat je per afvaart voor het vasthouden (wat reserveren is) van een plaats 15 of 17,50 dollar extra betaald.
Ik vond het alleen raar... je doet er weinig aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer