Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door Q-BiC »

Femke88 schreef:Bij het huren van een auto bij Alamo via een reisorganimatie wordt het volgende aangegeven:
Bij autohuur is schade aan glas, banden en bodem niet meeverzekerd. Ik kan hier wel een extra verzekering voor afsluiten.

Ik lees net in het bericht van Hinko dat er geen eigen risico is bij het huren van de auto. Hoe zit dit dan?
Da's in het geval je de auto total loss rijdt bv, dan heb je geen eigen risico, wat in België franchise heet. Schade aan ruiten/banden/bodem is daarvan uitgesloten. Nu bij een spijker in je band is dat voor 20$ hersteld en vaak kan je bij een barst in je auto kosteloos ergens gaan omruilen... Schade aan de bodem komt eigenlijk enkel voor op onverharde wegen en daar ben je sowieso voor niets verzekerd. Die extra verzekering die je zou afsluiten, zal volgens mij sowieso ook onverharde wegen uitsluiten...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

En in de praktijk heb ik al vaak gelezen van forumleden die de kosten van een band herstellen terug kregen van Alamo. Of gewoon de reserveband opstaken en bij binnenrijden melden dat er een platte band in de koffer zit. Ik heb ook al gelezen van iemand die schade had aan de ruit door grote hagelstenen en daar ook niet voor aangerekend werd. Ik zou me er dus niet druk om maken, moet je wel iets betalen voor ruiten of banden dat kost de wereld niet en met discussiëren geraak je er misschien vanaf zonder kosten.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

weet iemand of je bij hertz ook een one way fee moet betalen? Ik kom daar niets van tegen op de site maar als ik boek via een broker zou ik wel wat moeten betalen
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Als je op hertz.nl boekt bij een auto en kiest voor betaal nu, dan zie je in stap 3 aan de rechterkant een kolom waarin de prijs staat, met alles wat er in zit. Hier komt ook de one-way fee bij. Verder zie je dat je een deel nu moet betalen en een deel op locatie. Het deel op locatie bestaat volgens mij voornamelijk uit de one way fee, vergelijk maar met terugbrengen op de ophaallocatie.
In 2011 betaalde ik tussen LGA en BOS geen one-way fee. Toen kon ik ook een lijst vinden met locaties waartussen dat niet gold, maar nu kan ik dat met een snelle zoektocht niet meer vinden, en als ik een proefboeking doe, zie ook ook een flink prijsverschil tussen LGA-LGA of LGA-BOS.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Het klopt wat Pepito zegt.
Anders geef even de locatie enzo, kunnen de liefhebbers even een proefboeking maken en meekijken.
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Zijn auto's bij Rentalcars.com tegenwoordig niet meer gratis te annuleren? Er staat dat aanbetalingen in rekening worden gebracht. Ik twijfel tussen Seattle > Las Vegas of Vancouver > Edmonton + Las Vegas>Las Vegas (dan vliegen we van Edmonton naar LV)
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Vito schreef:Q-BIC, zoals al eerder gemeld in het topic kun je AutoEurope beter in het weekend boeken, dan zijn ze goedkoper. Ik zou komend weekend weer even kijken als ik jou was ;)
Kleine update, net nog even gekeken, maar voorlopig nog niet echt goedkoper vergeleken met toen ik boekte (dinsdag):
autoeurope.be: 1039€ vs 1042€
autoeurope.nl: 1029€ vs 1032€

Volgend weekend beter? :p
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Misschien wordt er wel meegelezen :oops: Het is nl. het eerste weekend sinds 5 weken dat dat niet zo is. Misschien ook door de koers van de dollar, die is er ook niet gunstiger op geworden.
Valckske
Amerikafan

Bericht door Valckske »

En volgens hun FB-link krijg je 3% korting, maar is de prijs dezelfde als vrijdag. :?
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Die link krijg ik al een paar jaar :lol: :lol: :lol:
repmeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door repmeer »

Wellicht leest autoeurope wel mee op dit forum :wink:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi allen,

Moet ik als echtgenote van de 1ste bestuurder een tweede bestuurder bijbetalen als ik zelf ook ga rijden in een huurauto? (bedoeling is dat ik afwissel met mijn man om te rijden). Ophaallocatie is Denver, afleverlocatie is San Diego. Ik dacht gelezen te hebben dat je de tweede bestuurder moet bijbetalen als je in Denver vertrekt, maar dacht ook ergens gelezen te hebben dat je als wettige echtgenote gratis mag rijden....

Alvast bedankt,

Frouke
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit komt uit een topic uit 2008, dus ik weet niet in hoeverre dit nog up to date is?
... as required by law in California, Illinois, Indiana, Missouri, Nevada, New York, Oregon, Texas, Utah, and Wisconsin, Your spouse is an Authorized Driver if (s)he has a valid driver's license and meets the Age Restrictions...
Dus dan hoort Colorado er niet bij...
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Of je huurt bij Budget....dan zit volgens mij wel je spouse erbij.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Of je wordt Gold Member bij Hertz waarbij de spouse gratis is, of je boekt een aanbieding van AutoEurope inclusief eigen bestuurder ... er zijn wel mogelijkheden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:Dit komt uit een topic uit 2008, dus ik weet niet in hoeverre dit nog up to date is?
2008 ??
In dit zelfde topic een pagina omhoog scrollen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Of je huurt bij Avis, ook altijd de spouse gratis.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik wil graag een fullsize SUV huren, maar die zie ik er niet bij staan bij autoeurope. Iemand die me kan vertellen welke klasse ik moet selecteren?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Als de spouse gratis is (AVIS) moet ze ook geen creditcard voorleggen veronderstel ik dan?

Groetjes, Frouke
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

RNA schreef:Ik wil graag een fullsize SUV huren, maar die zie ik er niet bij staan bij autoeurope. Iemand die me kan vertellen welke klasse ik moet selecteren?
RNA, je kiest voor SUV/minivan en dan ligt het aan de verhuurder welke de full suze SUV is. Bij Budget is het de Expedition (de EL is premium), bij Hertz de Chevrolet Tahoe. De anderen weet ik niet uit mijn hoofd.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer