Nee dat hoeft niet, ze hoefden zelfs geen rijbewijs te zien.frouke schreef:Bedankt voor jullie reacties![]()
Als de spouse gratis is (AVIS) moet ze ook geen creditcard voorleggen veronderstel ik dan?
Groetjes, Frouke
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dankjewel Michelly.
(Ikzelf vind hier nl. niks van terug op de website van autoeurope.nl/AVIS...)
Heb nog een vraagje: Ik sta op het punt een auto bij autoeurope.nl/AVIS te huren (Denver-San Diego) voor langer dan 30 dagen. Had iets gelezen (vind het nu natuurlijk nergens meer terug
) dat je bij een huurovereenkomst langer dan 30 dagen, je contract moet laten verlengen/herzien ter plaatse? Wat houdt dit juist in? Wil dit zeggen dat ik een bedrag betaal voor die 30 dagen (thuis) en dan achteraf nog is 3 aparte dagen ter plekke bijbetaal? (we huren de auto in totaal 33 dagen).
Alvast bedankt!
Frouke

Heb nog een vraagje: Ik sta op het punt een auto bij autoeurope.nl/AVIS te huren (Denver-San Diego) voor langer dan 30 dagen. Had iets gelezen (vind het nu natuurlijk nergens meer terug

Alvast bedankt!
Frouke
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
En ik heb nóg een vraagje (LANG LEVE HET AA FORUM!)
Ik sta dus nog altijd op het punt om een auto bij Autoeurope.nl (Avis) te reserveren. Als ik bij stap 2 een auto aanklik krijg ik deze tekst te zien ivm one way fee (ps: oneway fee is toch gelijk aan drop off kosten hé...?)
"Belangrijke informatie over One Way autohuur
Er kunnen bepaalde restricties van toepassing zijn wanneer u de huurauto op een andere locatie aflevert dan waar u deze heeft opgehaald. Indien de One Way is toegestaan zullen wij contact met u opnemen omtrent eventuele restricties en eventuele kosten die hieraan verbonden zijn. Wij sturen u de voucher toe ter bevestiging. U heeft te allen tijde de mogelijkheid uw boeking tot 48 uur voor vertrek kosteloos te annuleren.
Indien u een one way autohuur wilt boeken, houdt dan rekening met eventuele extra kosten, de zogenoemde „one way toeslag“. Deze toeslag moet u bij de autoverhuurder ter plaatse betalen. Graag attenderen wij u op het feit dat Auto Europe geen invloed heeft op de door de verhuurpartner opgelegde toeslag voor de One-Way."
Als ik dan verder klik om de auto daadwerkelijk te boeken (stap 3), staat er dit bovenaan het reserveringsformulier.
One way toeslagen en belastingen zijn inbegrepen in de huurprijs.
Inclusief BTW."
Wil dit nu zeggen dat er géén dropoffkosten aangerekend zullen worden bij inlevering van de auto of wil dit gewoon zeggen dat ik aan autoeurope.nl deze kosten nu nog niet moet betalen, maar wél bij inlevering zelf?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Groetjes, Frouke

Ik sta dus nog altijd op het punt om een auto bij Autoeurope.nl (Avis) te reserveren. Als ik bij stap 2 een auto aanklik krijg ik deze tekst te zien ivm one way fee (ps: oneway fee is toch gelijk aan drop off kosten hé...?)
Er kunnen bepaalde restricties van toepassing zijn wanneer u de huurauto op een andere locatie aflevert dan waar u deze heeft opgehaald. Indien de One Way is toegestaan zullen wij contact met u opnemen omtrent eventuele restricties en eventuele kosten die hieraan verbonden zijn. Wij sturen u de voucher toe ter bevestiging. U heeft te allen tijde de mogelijkheid uw boeking tot 48 uur voor vertrek kosteloos te annuleren.
Indien u een one way autohuur wilt boeken, houdt dan rekening met eventuele extra kosten, de zogenoemde „one way toeslag“. Deze toeslag moet u bij de autoverhuurder ter plaatse betalen. Graag attenderen wij u op het feit dat Auto Europe geen invloed heeft op de door de verhuurpartner opgelegde toeslag voor de One-Way."
Als ik dan verder klik om de auto daadwerkelijk te boeken (stap 3), staat er dit bovenaan het reserveringsformulier.
One way toeslagen en belastingen zijn inbegrepen in de huurprijs.
Inclusief BTW."
Wil dit nu zeggen dat er géén dropoffkosten aangerekend zullen worden bij inlevering van de auto of wil dit gewoon zeggen dat ik aan autoeurope.nl deze kosten nu nog niet moet betalen, maar wél bij inlevering zelf?
Alvast bedankt voor jullie hulp

Groetjes, Frouke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt er op of de drop off kosten in de huurprijs zitten. Je kunt de prijs eens vergelijken met de huurprijs voor dezelfde periode maar dan met terugbrengen op dezelfde locatie.
Voor de spouse moet je normaal gesproken wel een rijbewijs overleggen en volgens mij is op het forum ook wel eens geschreven dat de tweede bestuurder ook een credit card moest laten zien. Dat zal afhangen van de verhuurder. Een tweede cc is sowieso wel verstandig natuurlijk.
Marianne
Voor de spouse moet je normaal gesproken wel een rijbewijs overleggen en volgens mij is op het forum ook wel eens geschreven dat de tweede bestuurder ook een credit card moest laten zien. Dat zal afhangen van de verhuurder. Een tweede cc is sowieso wel verstandig natuurlijk.
Marianne
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Waarom bel je niet even met AutoEurope? Krijg je vast een duidelijk antwoord.frouke schreef: Wil dit nu zeggen dat er géén dropoffkosten aangerekend zullen worden bij inlevering van de auto of wil dit gewoon zeggen dat ik aan autoeurope.nl deze kosten nu nog niet moet betalen, maar wél bij inlevering zelf?
Alvast bedankt voor jullie hulp![]()
Groetjes, Frouke
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vorige week rechtstreeks bij Hertz een Fullsize SUV gereserveerd met Flying Blue CDP voor 747 euro voor 18 dagen
. Ophalen en terugbrengen in San Francisco, 1-18 mei.
Ik vind het een prima deal. En als ik het goed begrepen heb, is het inclusief de benodigde verzekeringen en hoef ik niets extra's aan te vinken? Ik ga binnenkort in Nederland even langs Hertz om mijn membership te activeren zodat ik in San Francisco niet naar de balie hoef.

Ik vind het een prima deal. En als ik het goed begrepen heb, is het inclusief de benodigde verzekeringen en hoef ik niets extra's aan te vinken? Ik ga binnenkort in Nederland even langs Hertz om mijn membership te activeren zodat ik in San Francisco niet naar de balie hoef.
-
- Amerika-ontdekker
Ben benieuwd naar de reacties hierop, Essys !
Ik heb gisteren bij Hertz een GMC Yukon XL gereserveerd voor 3 weken zuidwest in juli/aug voor een (wat mij betreft) topprijs van € 981,00. Ik ga er ook van uit dat alle verzekeringen etc. op orde zijn, omdat er geen keuzemogelijkheden waren.
Ik heb gisteren bij Hertz een GMC Yukon XL gereserveerd voor 3 weken zuidwest in juli/aug voor een (wat mij betreft) topprijs van € 981,00. Ik ga er ook van uit dat alle verzekeringen etc. op orde zijn, omdat er geen keuzemogelijkheden waren.
2015: Washington - Niagara - Algonquin (CA) - Ottawa - Montreal - Boston - Cape Cod - NY
2016: LA - joshua NP - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Valley of fire - LV - Death Valley - Yosemite - SF - Santa Monica - LA
2016: LA - joshua NP - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Valley of fire - LV - Death Valley - Yosemite - SF - Santa Monica - LA
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er is hier onlangs een discussie over geweest. In de kleine lettertjes bij Hertz staat dat er een eigen risico van 500 dollar is voor schade door vandalisme, die geen onderdeel is van poging tot diefstal. Wij hebben besloten dat we voor deze prachtige huurprijs dat eigen risico gaan nemen, wij betalen voor dezelfde auto in april voor 28 dagen 1176 euro (RACE/ANWB-clubkorting 10 procent).
Hoe groot is de kans op dit soort schade? Dezelfde auto kostte ons bij andere verhuurders sowieso dik 400 euro meer, die ben je dan sowieso kwijt.
Als je membership is geactiveerd en je de boeking als member hebt gemaakt, heb je ook canopyservice.
Hoe groot is de kans op dit soort schade? Dezelfde auto kostte ons bij andere verhuurders sowieso dik 400 euro meer, die ben je dan sowieso kwijt.
Als je membership is geactiveerd en je de boeking als member hebt gemaakt, heb je ook canopyservice.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Vandaag een Intermediate SUV (Ford Escape of gelijkwaardig) gereserveerd voor 22 dagen in Juni 2016 voor 643 euro. Ophalen en terug in Las Vegas airport. Ben erg blij met deze prijs.
Ik heb hem geboekt via usrentacar.co.uk , bij Eautohuur was deze voor 350 euro meer !
Ik heb hem geboekt via usrentacar.co.uk , bij Eautohuur was deze voor 350 euro meer !
Leuke prijs maar wij beginnen en eindigen in Phoenix en komen op ruim € 1400,00 uit voor 4 weken, was dat een speciale aanbieding?
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Voor een midsize-SUV 1400€ voor 4 weken? Lijkt me duur.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, €1400 euro vind ik wel heel erg veel. Dat moet echt veel goedkoper kunnen lijkt me? Waar heb je gehuurd?
- bedeve
- Amerika-expert
Aan de andere kant is het ook zo dat een hoge prijs zorgt voor een gevoel van uniciteit bij de koper.
En dat vind ik ook aan de verkoopzijde een groot voordeel.
Is er toch sprake van een win-win situatie.
Dus als Paula58 dat ook zo beleeft is het helemaal goed.
En dat vind ik ook aan de verkoopzijde een groot voordeel.
Is er toch sprake van een win-win situatie.
Dus als Paula58 dat ook zo beleeft is het helemaal goed.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik heb nog niets gehuurd maar zag de prijs van HennyCox dus ben even gaan zoeken op die site en kwam wel erg duur uit.
We hebben nog de tijd want vertrekken pas 24 mei dus dat wordt nog even aanbiedingen afwachten!
We hebben nog de tijd want vertrekken pas 24 mei dus dat wordt nog even aanbiedingen afwachten!
groeten Paula
- bedeve
- Amerika-expert
En couponcodes googlen van jouw gewenste verhuurder.paula58 schreef: We hebben nog de tijd want vertrekken pas 24 mei dus dat wordt nog even aanbiedingen afwachten!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik heb net even gekeken en kom voor PHX van 24-5 t/m 21-6 (4 weken) uit op € 818.46 voor een Intermediate SUV.paula58 schreef:Ik heb nog niets gehuurd maar zag de prijs van HennyCox dus ben even gaan zoeken op die site en kwam wel erg duur uit.
Ik weet niet hoe jij duurder uitkomt.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik nu op $ 760HennyCox schreef: Ik heb net even gekeken en kom voor PHX van 24-5 t/m 21-6 (4 weken) uit op € 818.46 voor een Intermediate SUV.
.
Een couponcode voor die periode heb ik nog niet.
Die $ 760 is dus nu veel te duur.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dan heb ik vast iets niet helemaal goed gedaan
Ga er morgen nog even goed voor zitten! Het is inderdaad van 24 mei tot 21 juni!

Ga er morgen nog even goed voor zitten! Het is inderdaad van 24 mei tot 21 juni!
groeten Paula
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik vind tot nu toe niet echt iets naar mn zin, via autoeuropa vind ik voornamelijk onbekende verhuurders en dat heb ik liever niet.
Misschien dat iemand ons kan adviseren over het type auto, we zijn met 5 volwassenen (en 4 á 5 koffers) in Florida, periode mei.
We hebben een villa gehuurd en gebruiken de auto alleen voor dagtripjes, we gaan dus geen grote stukken reizen met de koffers achterin. Uitzondering is 1x een verplaatsing van Fort Lauderdale naar Orlando.
Standard SUV voldoende? Of toch voor een fullsize gaan?
Misschien dat iemand ons kan adviseren over het type auto, we zijn met 5 volwassenen (en 4 á 5 koffers) in Florida, periode mei.
We hebben een villa gehuurd en gebruiken de auto alleen voor dagtripjes, we gaan dus geen grote stukken reizen met de koffers achterin. Uitzondering is 1x een verplaatsing van Fort Lauderdale naar Orlando.
Standard SUV voldoende? Of toch voor een fullsize gaan?

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoikes, wij hebben net een auto geboekt bij autoeurope.de/AVIS. Ik dacht voor een oké prijs, maar vraag mij nu toch af of het wel zo'n goeie prijs is... Nl: 1718 euro voor een Minivan (dodge grand caravan): ophalen in Denver (Juli) en inleveren in San Diego (Augustus) We hebben deze auto gehuurd voor 33 dagen in totaal. Na 30 dagen moeten we deze auto inleveren voor een andere omdat ze bij Avis blijkbaar geen auto's verhuren langer dan 30 dagen. Ben al een tijdje aan het vergelijken en kom (tot hier toe) nergens goedkoper uit...... In de prijs van 1718 euro zijn de drop off kosten al bijgeteld en de spouse is 'gratis'. Wat denken jullie van deze prijs?
Ps: we hadden deze auto in eerste instantie geboekt voor 33 dagen en bij het reserveren was er niks aan de hand, voucher netjes ontvangen na betaling, nog geen half uur later telefoon van Autoeuropa met de mededeling dat Avis dus geen auto's verhuurd voor langer dan 30 dagen en dat we apart gingen moeten bijbetalen voor een andere auto voor die laatste drie dagen... Mijn man gezegd dat we dit niet ok vonden daar we betaald hadden voor 33 dagen (zoals op de voucher vermeld dus) en we geen extra bedrag bovenop die 1718 zouden betalen en dat ze de boel anders maar gelijk moesten annuleren! Toen beloofden ze ons 'probleem' met de supervisor te overleggen en effe later was er geen enkel probleem meer. Want ze vonden dat wij niet de dupe mochten zijn door een fout die zij gemaakt hadden.... (daarmee bedoel ik dus dat wij deze auto tòch hebben kunnen boeken voor 33 dagen aan één stuk). Ik vind het maar een rare gang van zaken en hoop eigenlijk op een mooiere prijs bij een andere verhuurder... Vorig jaar hadden we bij alamo co uk geboekt (ook voor 32 dagen) en dit ging toch allemaal veel gemakkelijker + een veel mooiere prijs! (818 pounds).
Groetjes, Frouke
Ps: we hadden deze auto in eerste instantie geboekt voor 33 dagen en bij het reserveren was er niks aan de hand, voucher netjes ontvangen na betaling, nog geen half uur later telefoon van Autoeuropa met de mededeling dat Avis dus geen auto's verhuurd voor langer dan 30 dagen en dat we apart gingen moeten bijbetalen voor een andere auto voor die laatste drie dagen... Mijn man gezegd dat we dit niet ok vonden daar we betaald hadden voor 33 dagen (zoals op de voucher vermeld dus) en we geen extra bedrag bovenop die 1718 zouden betalen en dat ze de boel anders maar gelijk moesten annuleren! Toen beloofden ze ons 'probleem' met de supervisor te overleggen en effe later was er geen enkel probleem meer. Want ze vonden dat wij niet de dupe mochten zijn door een fout die zij gemaakt hadden.... (daarmee bedoel ik dus dat wij deze auto tòch hebben kunnen boeken voor 33 dagen aan één stuk). Ik vind het maar een rare gang van zaken en hoop eigenlijk op een mooiere prijs bij een andere verhuurder... Vorig jaar hadden we bij alamo co uk geboekt (ook voor 32 dagen) en dit ging toch allemaal veel gemakkelijker + een veel mooiere prijs! (818 pounds).
Groetjes, Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 20 nov 2015, 20:12, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20308 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties