Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tipsy_1 goes Alaska (2016)
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Tipsy_1 goes Alaska (2016)
Valdez-Anchorage kan op 2 manieren:
in 1 dag: Valdez - ferry naar Whittier (aankomst rond 13 u) - Anchorage
in 1 dag: Valdez - Glennallen - Palmer - Anchorage (maar dit is bijna een hele dag rijden)
in 2 dagen: Valdez - Glennallen - ergens rond Sutton (Sheep Mountain Lodge is een goede optie) en volgende dag Sutton - Anchorage
Groetjes,
Ingrid
in 1 dag: Valdez - ferry naar Whittier (aankomst rond 13 u) - Anchorage
in 1 dag: Valdez - Glennallen - Palmer - Anchorage (maar dit is bijna een hele dag rijden)
in 2 dagen: Valdez - Glennallen - ergens rond Sutton (Sheep Mountain Lodge is een goede optie) en volgende dag Sutton - Anchorage
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ze gaan niet van Valdez naar Anchorage, Ingrid, maar naar Seward.
- ingrid14
- Amerika-expert
Rudi, ik reageerde op dit stukje.Tipsy_1 schreef:Dan zijn er twee opties:
Valdez -> ferry -> lodge ergens langs glennallen highway
laatste dag lodge -> Anchorage
of, geen ferry en stuk rijden van Valdez naar Glennallen is "dubbel" maar schijnt heel mooi te zijn)
Valdez -> landroute via Glennallen -> lodge langs Glennallen Highway
laatste dag: lodge -> Anchorage
(De oorspronkelijke route is inderdaad van Valdez naar Seward)
Groetjes,
Ingrid
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Biebyip, merci voor de tips! Je verslag ga ik zeker lezen!!!
Rudi en Ingrid,
ja sorry, de route verandert nogal veel, ik luister naar jullie feedback he
Hier het laatste schema, nog vatbaar voor verandering!
18-06-2016 arrival- Anchorage
19-06-2016 Anchorage - Seward
20-06-2016 Seward – Seward (boat trip)
21-06-2016 Seward - Homer
22-06-2016 Homer – Homer (bear watching)
23-06-2016 Homer - Talkeetna
24-06-2016 Talkeetna - Denali
25-06-2016 Denali – Denali
26-06-2016 Denali – Paxcon via Denali highway
27-06-2016 Paxcon - McCarthy
28-06-2016 McCarthy - McCarthy
29-06-2016 McCarthy - Valdez
30-06-2016 Valdez – Valdez (boat trip)
01-07-2016 Valdez – Glennallen Highway
02-07-2016 Glennallen Highway - Achorage
03-07-2016 Anchorage – flight home
04-07-2016 arrive home
Laatste overnachting zou bvb ook in Palmer (of elders? andere tip voor leuke lodge?) kunnen zijn aangezien onze vlucht om 2u40 is in de namiddag. (ik hou niet van de stad)
Eventueel kan homer - denali ook in 1 go, en elders een nacht meer? of is deze route de moeite?
Als er nog iemand adviezen heeft voor de boat tripjes en zo (vooral voor discounts ) dan hoor ik die graag.
Rudi en Ingrid,
ja sorry, de route verandert nogal veel, ik luister naar jullie feedback he

Hier het laatste schema, nog vatbaar voor verandering!
19-06-2016 Anchorage - Seward
20-06-2016 Seward – Seward (boat trip)
21-06-2016 Seward - Homer
22-06-2016 Homer – Homer (bear watching)
23-06-2016 Homer - Talkeetna
24-06-2016 Talkeetna - Denali
25-06-2016 Denali – Denali
26-06-2016 Denali – Paxcon via Denali highway
27-06-2016 Paxcon - McCarthy
28-06-2016 McCarthy - McCarthy
29-06-2016 McCarthy - Valdez
30-06-2016 Valdez – Valdez (boat trip)
01-07-2016 Valdez – Glennallen Highway
02-07-2016 Glennallen Highway - Achorage
03-07-2016 Anchorage – flight home
04-07-2016 arrive home
Laatste overnachting zou bvb ook in Palmer (of elders? andere tip voor leuke lodge?) kunnen zijn aangezien onze vlucht om 2u40 is in de namiddag. (ik hou niet van de stad)
Eventueel kan homer - denali ook in 1 go, en elders een nacht meer? of is deze route de moeite?
Als er nog iemand adviezen heeft voor de boat tripjes en zo (vooral voor discounts ) dan hoor ik die graag.
- ingrid14
- Amerika-expert
Het laatste schema ziet er goed uit.
(het is wel Paxson
)
Korting voor boottour in Seward:
http://www.ciritourism.com/newsletter
Kijk eens bij Recent Newsletters en neem daar die van 11/25/2014 (de acties die daarin staan waren er in 2013 ook dus waarschijnlijk ook binnen enkele dagen een nieuwe nieuwsbrief)
Op de pagina kan je je ook inschrijven om de nieuwsbrief zelf te ontvangen.
Vorige jaar hebben verschillende Alaska reizigers van het forum de National Park Tour met 50% korting geboekt.
Ook op deze sites kan je je e-mail adres doorgeven om info/coupons te ontvangen:
Travel Alaska - Vacation Guide
Kenai Peninsula Tourism Marketing Council - Discovery Guide
Glenn Highway: wij hebben in 2014 overnacht in de Tundra Rose Guest Cottages - http://www.tundrarosecabins.com/ (Rudi verbleef er in 2015 maar was niet zo enthousiast)
Maar je kan natuurlijk ook tot Palmer rijden. Dat is niet zoveel verder.
Groetjes,
Ingrid
(het is wel Paxson

Korting voor boottour in Seward:
http://www.ciritourism.com/newsletter
Kijk eens bij Recent Newsletters en neem daar die van 11/25/2014 (de acties die daarin staan waren er in 2013 ook dus waarschijnlijk ook binnen enkele dagen een nieuwe nieuwsbrief)
Op de pagina kan je je ook inschrijven om de nieuwsbrief zelf te ontvangen.
Vorige jaar hebben verschillende Alaska reizigers van het forum de National Park Tour met 50% korting geboekt.
Ook op deze sites kan je je e-mail adres doorgeven om info/coupons te ontvangen:
Travel Alaska - Vacation Guide
Kenai Peninsula Tourism Marketing Council - Discovery Guide
Glenn Highway: wij hebben in 2014 overnacht in de Tundra Rose Guest Cottages - http://www.tundrarosecabins.com/ (Rudi verbleef er in 2015 maar was niet zo enthousiast)
Maar je kan natuurlijk ook tot Palmer rijden. Dat is niet zoveel verder.
Groetjes,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Route ziet er nu al heel wat beter uitTipsy_1 schreef:Laatste overnachting zou bvb ook in Palmer (of elders? andere tip voor leuke lodge?) kunnen zijn aangezien onze vlucht om 2u40 is in de namiddag. (ik hou niet van de stad)

Homer - Denali is 8u rijden, maar toch zou ik het in 1 dag doen. Op die manier win je weer een dag en in Talkeetna is er toch niet echt iets te zien, behalve dan de kat die er burgemeester is...
Het mooiste stuk van deze weg ligt trouwens tussen Portage en Anchorage, maar dat heb je al gereden op 19/06.
Je zou op 1 juli kunnen slapen in de Knik River Lodge. Dat was een bijzonder leuke plek om te overnachten én dan kan je op 2 juli nog de Knik Glacier Tour doen (zoals wij op 17 juli). Dat is echt een fantastische trip van een halve dag. Op 2 juli zou ik daar dan opnieuw slapen en pas 's anderendaags naar Anchorage rijden. Zo deden wij het ook en je hebt meer dan voldoende tijd om onderweg nog aan sightseeing te doen.
De eigenaars van de Knik River Lodge zijn overigens heel sympathieke Nederlanders en je kan er uitstekend eten. Bij ons was dit nog in een yurt, maar ze zouden dit jaar opnieuw verbouwingswerken doen.
In onze blog vind je heel wat info over alle plekken waar jullie naartoe gaan.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
mmm dan heb ik nog een dag om ergens in te plannen. Pff moeilijk kiezen... Ik denk best Valdez of Sewart...kalaman schreef:[
Homer - Denali is 8u rijden, maar toch zou ik het in 1 dag doen. Op die manier win je weer een dag en in Talkeetna is er toch niet echt iets te zien, behalve dan de kat die er burgemeester is...

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
2 juli: Knik Glacier Boat Tour
Laatst gewijzigd door Hinko op 18 nov 2015, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
- Tipsy_1
- Amerika-expert
klinkt leuk maar ik zou vooral een extra dag willen zonder geplande excursie maar eerder the two of us 
maar ik ga die lodge zeker eens bekijken gezien je enthoesiasme

maar ik ga die lodge zeker eens bekijken gezien je enthoesiasme

- ingrid14
- Amerika-expert
Als je geen stop wilt doen op weg naar Denali dan zou ik wel de volgorde wijzigen.
Ga na aankomst eerst naar Homer en daarna naar Seward. Seward-Denali is maar 6u30' rijden.
Ik zou dit stuk nooit in 1x rijden, er is zoveel te zien/doen.
Net na Anchorage is er ook Eklutna Historical Park, de cabins vonden we niet zoveel maar het kerkje en het kerkhof met 'spirit houses' wel.
Bij Wasilla heb je nog het hoofdkwartier van de Iditarod race. Je komt er alles te weten over de race en je kan er sledehonden aan het werk zien.
Ik ben geen dirt road rijder dus geen idee als de Hatcher Pass de moeite waard is maar ik vond een bezoek aan de Independence Mine wel zeer de moeite.
Ook Talkeetna vonden wij wel leuk, niet enkel voor het stadje maar ook voor de omgeving.
Groetjes,
Ingrid
Ga na aankomst eerst naar Homer en daarna naar Seward. Seward-Denali is maar 6u30' rijden.
Ik zou dit stuk nooit in 1x rijden, er is zoveel te zien/doen.
Net na Anchorage is er ook Eklutna Historical Park, de cabins vonden we niet zoveel maar het kerkje en het kerkhof met 'spirit houses' wel.
Bij Wasilla heb je nog het hoofdkwartier van de Iditarod race. Je komt er alles te weten over de race en je kan er sledehonden aan het werk zien.
Ik ben geen dirt road rijder dus geen idee als de Hatcher Pass de moeite waard is maar ik vond een bezoek aan de Independence Mine wel zeer de moeite.
Ook Talkeetna vonden wij wel leuk, niet enkel voor het stadje maar ook voor de omgeving.
Groetjes,
Ingrid
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Moet ik nog eens over nadenken.
Misschien is een extra dag Valdez niet verkeerd als ik zo eens lees wat er daar te doen is. Wij doen heel graag wildlife zoeken, daar kunnen we uren naar kijken.
en onderstaande uit een andere topic maar het gaat over mij dus
(ik weet wel dat Alaska duur is en ik ben niet zuinig of zo maar toch: EN bear watching in Homer EN 2 volle dagen op zee EN dan misschien nog die Knik River glacier trip EN dan nog eens Kennicott + vlucht... pfffffffff)
Misschien is een extra dag Valdez niet verkeerd als ik zo eens lees wat er daar te doen is. Wij doen heel graag wildlife zoeken, daar kunnen we uren naar kijken.
en onderstaande uit een andere topic maar het gaat over mij dus

wel... beslist... ik heb nog wat gelezen op internet en toch wat schrik van de dirt road (met pijn in het hart, Roel en ik zouden uren en dagen aan een stuk dirt roads kunnen rijden)... dus ik heb nu eens gekeken bij "je" Kennicott lodge. ik ben niet helemaal zeker of dit zo ons ding is eigenlijk... maar misschien boek ik ze wel 2 nachten met de vlucht er bij, en eten is dan ook inclusief. Alleen jammer dat het zo duur is...kalaman schreef:@Leen: hebben jullie ondertussen beslist om met het vliegtuig naar McCarthy te gaan? Goede keuze. Hopen op mooi weer want dan is het "a great scenic flight". Verblijven jullie dan in McCarthy of in Kennicott?
(ik weet wel dat Alaska duur is en ik ben niet zuinig of zo maar toch: EN bear watching in Homer EN 2 volle dagen op zee EN dan misschien nog die Knik River glacier trip EN dan nog eens Kennicott + vlucht... pfffffffff)
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
De dirt road naar McCarthy is blijkbaar niet meer te vergelijken met enkele jaren geleden, zo vernamen we in Kennicott van een Vlaamse reisbegeleider die er verbleef met een groep Vlamingen. Dus eigenlijk zou dat niet echt meer het probleem mogen zijn.
Anderzijds heeft het grootste deel van de weg niet veel mooie natuur te bieden. Je rijdt voor een groot stuk tussen bossen.
Een vlucht over een stuk van Wrangell St-Ellias is natuurlijk van een totaal andere orde.
Ik weet ook niet wat er voor die vlucht gerekend wordt. Je zou eens moeten kijken wat de lodge kost zonder vlucht en kijken of het verschil de moeite loont om een paar uur over de dirt road te dokkeren ipv een scenic flight over Wrangell St-Ellias NP.
Ik kan alvast zeggen dat er weinig dergelijke locaties zijn zoals de lodge.
Je zou ook in het Mo Johnson Motel kunnen verblijven in McCarthy, maar hoe dan ook moet je naar Kennicott om iets te doen/zien want in McCarthy is er niets.
Alaska is op zich, door het korte seizoen, al heel wat duurder dan de Lower 48, maar anderzijds doet men er ook dingen die men elders niet doet, zoals boottrips van een ganse dag en verplaatsingen met een bush/waterplane om naar volledig afgelegen gebied te gaan. Alles heeft uiteraard zijn prijs, maar omdat ik al vermoedde dat het een dure reis geweest was, maakte ik voor het eerst eens een afrekening. Ik kwam op een slordige €10.600. Heel wat was ook nog geboekt aan een $/€ van 1.5/1, wat ondertussen nog slechts 1.06/1 is, maw een verschil in ons nadeel van zowat 40%...
Anderzijds heeft het grootste deel van de weg niet veel mooie natuur te bieden. Je rijdt voor een groot stuk tussen bossen.
Een vlucht over een stuk van Wrangell St-Ellias is natuurlijk van een totaal andere orde.
Ik weet ook niet wat er voor die vlucht gerekend wordt. Je zou eens moeten kijken wat de lodge kost zonder vlucht en kijken of het verschil de moeite loont om een paar uur over de dirt road te dokkeren ipv een scenic flight over Wrangell St-Ellias NP.
Ik kan alvast zeggen dat er weinig dergelijke locaties zijn zoals de lodge.
Je zou ook in het Mo Johnson Motel kunnen verblijven in McCarthy, maar hoe dan ook moet je naar Kennicott om iets te doen/zien want in McCarthy is er niets.
Alaska is op zich, door het korte seizoen, al heel wat duurder dan de Lower 48, maar anderzijds doet men er ook dingen die men elders niet doet, zoals boottrips van een ganse dag en verplaatsingen met een bush/waterplane om naar volledig afgelegen gebied te gaan. Alles heeft uiteraard zijn prijs, maar omdat ik al vermoedde dat het een dure reis geweest was, maakte ik voor het eerst eens een afrekening. Ik kwam op een slordige €10.600. Heel wat was ook nog geboekt aan een $/€ van 1.5/1, wat ondertussen nog slechts 1.06/1 is, maw een verschil in ons nadeel van zowat 40%...
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Onze Canada trip van 2012 was ook bijzonder duur trouwens (inside passage, orka trips,...).
Ik ben zeker van mening dat als je naar zo'n bestemming gaat je de once in a life time experiences moet meepakken. Wil juist nog eens goed nadenken of dat ons gaat bevallen zo veel "geplande excursies" aangezien wij nogal van de vrijheid-blijheid-justthetwoofus zijn. Niet dat ik niet plan (ik plan reizen zeer minitieus en ben een controlefreak) maar wij ontdekken liever zaken met ons twee en niet in groep (over het algemeen he). Al zal het type "toerist" dat naar Alaska gaat wel het type toerist zijn waar wij wel een klik mee hebben...
Ik ben zeker van mening dat als je naar zo'n bestemming gaat je de once in a life time experiences moet meepakken. Wil juist nog eens goed nadenken of dat ons gaat bevallen zo veel "geplande excursies" aangezien wij nogal van de vrijheid-blijheid-justthetwoofus zijn. Niet dat ik niet plan (ik plan reizen zeer minitieus en ben een controlefreak) maar wij ontdekken liever zaken met ons twee en niet in groep (over het algemeen he). Al zal het type "toerist" dat naar Alaska gaat wel het type toerist zijn waar wij wel een klik mee hebben...
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tipsy_1 schreef:Al zal het type "toerist" dat naar Alaska gaat wel het type toerist zijn waar wij wel een klik mee hebben...

En maak je zeker en vast geen zorgen over die "geplande excursies". In Alaska is immers nooit iets écht gepland, want altijd wordt het verloop van die uitstappen in zekere mate mee bepaald door de wild life.
De Denali hikersbus geeft je een volledige vrijheid wat je die dag wenst te doen. Je stapt op/af waar en wanneer je wilt (bij de stopplaatsen uiteraard) of je blijft er 10 uur opzitten zonder af te stappen. Niemand die je raar zal aankijken.
Cruises in Seward en Valdez: er is uiteraard een bepaalde vaarroute en eindpunt, maar ook dit eerste kan lichtjes aangepast worden omwille van gespot wild life en/of weersomstandigheden. We hebben nu 4x die "cruise" gedaan en geloof me, we hebben écht nooit het gevoel gehad dat we op schoolreis waren. Telkens waren de boten ook nog niet voor de helft bezet, soms zelfs nog geen vierde, wat je enorm veel vrijheid geeft.
Het is niet zo dat je in de zoo naar wild life gaat kijken hé. Voortdurend ben je alert en zoek je het water af. De kapitein en zijn bemanning zijn ook constant in de weer met verrekijkers en staan in contact met andere boten om eventueel hun route aan te passen als er bvb ergens walvissen gespot worden.
Bij het eindpunt gekomen leggen ze de motoren af en hoor je de gletsjer kraken. Een geluid dat je koude rillingen bezorgt, en niet alleen van de temperatuur. Zorg overigens dat je, ook bij heel mooi weer, echt warme kledij bij/aan hebt want je wilt geen ganse dag buiten aan dek staan kou lijden. Vergeet ook niet een muts mee te nemen én handschoenen. Alles wat je eventueel te veel meeneemt moet je tenslotte niet dragen, je legt dat gewoon in je rugzak onder de stoel.
En zoals je inmiddels wel al weet, Leen, als er nu iemand is die een grondige hekel heeft aan "schoolreizen", zijn wij het wel. Als je dan weet dat ze mij elke dag op die boot mogen zetten, dan moet dat toch wel een hele geruststelling zijn

- Tipsy_1
- Amerika-expert
Weer een update van het schema zodat ik dit weekend misschien kan beginnen aan hotels en auto vastleggen.
19-06-2016 Anchorage - Homer
20-06-2016 Homer - Homer (bear watching met bushplane)Seward – Seward (boat trip)
21-06-2016 Homer - Seward
22-06-2016 Seward – Seward (boat trip)
23-06-2016 Seward - Denali
24-06-2016 Denali - Denali (hikersbus)
25-06-2016 Denali – Paxson via Denali highway
26-06-2016 Paxson - Kennicott via bush plane
27-06-2016 Kennicott/McCarthy
28-06-2016 Kennicott - Valdez (bush plane)
29-06-2016 Valdez - Valdez (boat trip)
30-06-2016 Valdez – Valdez (wildlife spotting en wandelen)
01-07-2016 Valdez – Glennallen Highway (Tundra Rose?)
02-07-2016 Glennallen Highway (Tundra Rose) - Knik Glacier Lodge (met Knick Glacier boat tour?)
03-07-2016 Knik Glacier Lodge - Anchorage – flight home
04-07-2016 arrive home
19-06-2016 Anchorage - Homer
20-06-2016 Homer - Homer (bear watching met bushplane)Seward – Seward (boat trip)
21-06-2016 Homer - Seward
22-06-2016 Seward – Seward (boat trip)
23-06-2016 Seward - Denali
24-06-2016 Denali - Denali (hikersbus)
25-06-2016 Denali – Paxson via Denali highway
26-06-2016 Paxson - Kennicott via bush plane
27-06-2016 Kennicott/McCarthy
28-06-2016 Kennicott - Valdez (bush plane)
29-06-2016 Valdez - Valdez (boat trip)
30-06-2016 Valdez – Valdez (wildlife spotting en wandelen)
01-07-2016 Valdez – Glennallen Highway (Tundra Rose?)
02-07-2016 Glennallen Highway (Tundra Rose) - Knik Glacier Lodge (met Knick Glacier boat tour?)
03-07-2016 Knik Glacier Lodge - Anchorage – flight home
04-07-2016 arrive home
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 19 nov 2015, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch maar even reageren...Tipsy_1 schreef:ik heb nog wat gelezen op internet en toch wat schrik van de dirt road (met pijn in het hart, Roel en ik zouden uren en dagen aan een stuk dirt roads kunnen rijden)...
Als je van dirt roads houdt zou ik niet weten waarom je deze niet zou rijden.
Wij reden hem in 2011 (na online informatie erover van locals) en de weg was prima te rijden. Wij reden hem niet eens met een SUV maar met de simpelste auto, een Chevrolet Aveo (economy car). Wij hadden toen vooral gelezen dat er spijkers, metaal e.d. van de oude railroad kon liggen (risico op lekke band) en hebben hem wel in heel rustig tempo gereden, maar wat mij betreft is het een absolute aanrader.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In Alaska doe je inderdaad wat sneller een duurdere excursie. Maar... waar anders kun je met alleen een piloot naar een natuurgebied waar je met alleen jullie groepje tussen de beren loopt? 4 uur lang?
In Denali zou ik zeker de 'goedkope ' hikersbus pakken en op de terugweg ergens uitstappen. Inderdaad, gewoon ergens. Er zijn geen wandelroutes of paden en dat maakt het een supergave ervaring. Voor je beeldvorming; manlief mopperde dat we zo vroeg met een bus moesten naar ergens waar geen paden waren, maar 10 minuten nadat we in de bus zaten waar je niet met de auto mag komen was dat voorbij.
Je zegt dat je graag nog een dag wil hiken. Wij hebben die extra wandeldag in Seward gehad waar de twee heren naar de exit glacier zijn gelopen. Dat vonden ze een prachthike.
En volgens mij staat er een kopieerfout in je route op 21 juli.
In Denali zou ik zeker de 'goedkope ' hikersbus pakken en op de terugweg ergens uitstappen. Inderdaad, gewoon ergens. Er zijn geen wandelroutes of paden en dat maakt het een supergave ervaring. Voor je beeldvorming; manlief mopperde dat we zo vroeg met een bus moesten naar ergens waar geen paden waren, maar 10 minuten nadat we in de bus zaten waar je niet met de auto mag komen was dat voorbij.
Je zegt dat je graag nog een dag wil hiken. Wij hebben die extra wandeldag in Seward gehad waar de twee heren naar de exit glacier zijn gelopen. Dat vonden ze een prachthike.
En volgens mij staat er een kopieerfout in je route op 21 juli.
- ingrid14
- Amerika-expert
Toen wij in 2014 in McCarthy waren, was dit de reactie van een toerist over de McCarthy Road: I think I dislocated a kidney.
Vorige zomer hoorden we betere verhalen over de weg.
Volgens mij hangt het er ook vanaf hoe een zware winter er geweest is. Zo was het vorige winter (naar Alaska-normen) een zachte winter en dus misschien daardoor een betere staat van de McCarthy Road.
Nog even voor de duidelijkheid:
de naam van de bus die in dit topic aanbevolen wordt: shuttle bus (vb tot Eielson Visitor Center) http://www.reservedenali.com/shuttles.aspx
zorg dat je GEEN camperbus reserveert, die stoppen bijna niet
Groetjes,
Ingrid
Vorige zomer hoorden we betere verhalen over de weg.
Volgens mij hangt het er ook vanaf hoe een zware winter er geweest is. Zo was het vorige winter (naar Alaska-normen) een zachte winter en dus misschien daardoor een betere staat van de McCarthy Road.
Nog even voor de duidelijkheid:
de naam van de bus die in dit topic aanbevolen wordt: shuttle bus (vb tot Eielson Visitor Center) http://www.reservedenali.com/shuttles.aspx
zorg dat je GEEN camperbus reserveert, die stoppen bijna niet
Groetjes,
Ingrid
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Kopieerfoutje uit de route gehaald 
Merci weer voor de tips maar weer!!!!
Mijn enige twee twijfelpunten zijn eigenlijk nog:
- al dan niet plan naar Mccarthy (maar ik ga de prijzen package hotel vs apart boeken eens uitzoeken, als er weinig verschil is kan ik eventueel nog uitstellen met beslissen tot volgend jaar...)
- de extra dag... zoveel mogelijkheden....

Merci weer voor de tips maar weer!!!!
Mijn enige twee twijfelpunten zijn eigenlijk nog:
- al dan niet plan naar Mccarthy (maar ik ga de prijzen package hotel vs apart boeken eens uitzoeken, als er weinig verschil is kan ik eventueel nog uitstellen met beslissen tot volgend jaar...)
- de extra dag... zoveel mogelijkheden....
- ingrid14
- Amerika-expert
Voor McCarthy/Kennicott, uitstellen tot volgend jaar zou ik niet doen. Er is maar een beperkt aantal overnachtingsplaatsen.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4425 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-