Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten rondreis!! I need help!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Kosten rondreis!! I need help!

Bericht door Ivy123 »

Hi allemaal,

Ik ben regelmatig op dit Forum te vinden en ik zie de meest gave reizen voorbij komen. Ben zelf ook regelmatig in Amerika te vinden, maar wij gaan altijd naar Florida aangezien mijn vriend daar vandaan komt en zijn familie daar woont. Dat is dus alleen ieder jaar een kwestie van een ticket kopen en that's it.

Nu willen we graag een rondje Zuidwesten doen en hadden als budget € 3000 per persoon in gedachten. Dit zou zijn voor 3 weken inclusief vlucht, auto, hotels, eten, benzine e.d. Je zou denken (althans dat dachten wij) dat dit een aardig bedrag is voor een mooie vakantie. Maar nu zit ik alles te berekenen en kom ik daar echt ver boven. Ik kan me haast niet voorstellen dat iedereen op dit forum zo'n 4 a 5000 duizend euro per persoon, per jaar uitgeeft voor een rondreis. HELP! Wat doe ik fout? Waar kijken jullie voor bijvoorbeeld hotels? Die vind ik nog het meest tegenvallen! Of is een camper dan toch goedkoper? Ik kan niet echt de kosten van staanplaatsen vinden. Het zou gaan om de periode juni 2016 of misschien september 2016. In ieder geval net voor of net na de zomervakantie.

Alvast heel erg bedankt :)

Groetjes, Ivy
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Kosten rondreis!! I need help!

Bericht door Elsvr »

Wij komen op dit moment uit op 3500 euro per persoon voor 24 dagen maar wel ook nog eens vluchten naar Hawaii en huur van auto op Hawaii erbij.Dit is natuurlijk wel enkel voor vluchten,verblijf en autohuur,daar komt toch nog wel een heel pak bij voor wat je ginder nog op doet vermoed ik.
Ik moet wel zeggen dat wij geen echt goedkope hotels gekozen hebben.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Volgens mij kom je een heel eind met dat budget.
Wil je op de kosten van overnachtingen besparen dan kan ik je een tent van harte aanbevelen. Je overnacht op de mooiste plaatsen voor het minste geld :lol:
Ik heb bij al onze reizen een kostenoverzicht gemaakt. Misschien heb je daar iets aan. Wij waren met 2 tot 6 personen. Het staat bij de nabeschouwing van iedere reis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zit ook redelijk op het budget van 3000pp (met 2 personen) voor de hele vakantie. Nu gaan wij nooit in Juni, Juli, Augustus wat vaak net wat duurder is qua overnachten. En vaak ook qua vliegtickets. Verder is Amerika de afgelopen jaren qua vooral de prijzen vd hotels wel een stuk duurder aan het worden.
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Bedankt voor de reacties zover! Misschien dat we dan toch in september/oktober moeten gaan. Maar wil niet zolang wachten :lol:
Weten jullie toevallig wat een gemiddelde nacht met een camper kost op een staanplaats? Of is dat moeilijk te zeggen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Over de gemiddelde kosten op een camping is echt niets te zeggen. Waar wil je naar toe? wat voor campings? In de parken of ook veel erbuiten? Voor de campings in de parken kun je het beste de NPS-sites raadplegen. Of kijk op www.recreation.gov. Om een idee te krijgen van de prijzen voor commerciële campings kun je op www.koa.com kijken.
Als je een beperkt budget hebt lijkt een camper mij niet de aangewezen manier om kosten te besparen, je kunt dan beter een auto huren en een tent aanschaffen.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hier een aantal blz. over kosten van rondreizen in het ZW.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=58284
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ivy123 schreef: Weten jullie toevallig wat een gemiddelde nacht met een camper kost op een staanplaats? Of is dat moeilijk te zeggen?
Wij waren afgelopen zomer ongeveer gemiddeld $ 30 per nacht kwijt. Onze voorkeur gaat uit naar de campings in de parken. Commerciële campings zijn vaak duurder.
Een camper huren is echt duur, tenminste in het hoogseizoen.
Een tent is zeker budgettechnisch een goede keuze maar dan moet je natuurlijk wel van kamperen houden :lol:
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

hahaha ik snap je helemaal! Geen zin om te wachten tot september en oktober. :P
Misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar ik heb onlangs een blog geschreven om kosten te besparen in Amerika:

http://www.stripesandstars.nl/hoe-maak- ... n-amerika/

Geen idee of je er iets aan hebt. De dollar staat ongunstiger en ik denk dat het daardoor ook allemaal wat tegenvalt.
Ik hoop dat je nog iets kunt besparen. Veel voorbereidingsplezier!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Met 3000 euro p.p. moet je volgens mij toch een eind kunnen komen met een beetje zoek en vergelijkwerk. Knip 'm grofweg op in een vlucht van 750 euro pp, 20 overnachtingen a 120 euro pn/2, huurauto 750/2, benzine/tol/parkeren 175 pp., dan zit je op 2500 euro. Hou je 25 euro per dag pp voor eten over. Dat is niet overdreven veel, maar wel te doen als je een keer met iets uit de foodcourt genoegen neemt. In alle bovengenoemde bedragen zit nog best wat marge, er zijn bijvoorbeeld nog best overnachtingen te vinden voor onder de 100 dollar, zolang je niet downtown of op de mooiste plek naast een nationaal park hoeft te zitten.
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Super al die reacties! Heel erg bedankt, daar kunnen we zeker wat mee! :) Inmiddels hebben we wel besloten het budget te verhogen naar € 3500 pp en dat gaat zeker wel lukken. Gewoon een beetje creatief zijn, maar daar is ook niks mis mee.

Nogmaals bedankt! :thumbup:
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

3 weken en dan €350 euro voor benzine, parkeren en tol? 50 euro per dag voor eten e.d. ? Dat lijkt mij niet heel veel toch? Ik zou wel een wat ruimer budget nemen. Zo vaak kom je er niet en het lijkt me toch zonde als je geld tekort komt of niet de dingen kunt doen die je wil doen?

Misschien neem ik wel teveel mee, maar ik was toch van plan om minimaal rond de €2000,- mee te nemen voor 17 dagen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedoel je nou €2000 contant? Ik heb denk ik nooit meer dan 100 dollar contant en dat eigenlijk alleen voor kleine uitgaven als een ijsje of ergens een klein drankje.
€350 voor benzine kan redelijk zijn hoor. Behalve in LA en SF kan je op de meeste plekken overal gratis parkeren.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Benzine is echt spotgoedkoop in de VS. In de zomer van 2014 maakten wij een rondreis van ruim 2 weken door de south (Savannah/Charleston/ New Orleans e.o.). We reden bijna 4000 km en waren €140,00 aan benzine kwijt, in totaal! De dollar was toen wel een stukje goedkoper dan nu.

We hadden die vakantie voor het eerst bijna geen overnachtingen vooraf geboekt. We hebben vooral overnacht in motels en Airbnb's. We hebben motels geboekt onderweg via Priceline. We gaven tussen de 37 en en de 57 euro per nacht uit. Op een paar plaatsen gaven we iets meer uit. We hebben bijvoorbeeld op 1 plek voor 2 nachten een heel huis gehuurd a 122 euro per nacht, vlak aan het strand.

Het kan dus echt veel goedkoper dan de gemiddelde reiziger uitgeeft. Alleen moet ik er wel bij zeggen dat het Westen de afgelopen jaren veel duurder lijkt te zijn geworden, en het zuidoosten er altijd al bekend om stond een goedkopere regio te zijn. Wat ook scheelt is dat we daar niet in Nationale Parken geweest zijn en dus ook niet overnacht hebben. Die plekken zijn vaak heel duur. Omwille van de kosten (het was een heel kort vantevoren geboekte reis en we hadden er dus ook niet echt heel lang voor gespaard) hebben we ook weleens uit moeten wijken. Charleston is bijvoorbeeld een heel dure stad om te overnachten. Om de kosten te drukken hebben we toen een Airbnb geboekt op een half uur rijden van het centrum. We kwamen op een afgelegen eiland terecht, midden in de bush, bij een ontzettend aardig echtpaar waarmee we 's avonds nog met een glas wijn in een schommelstoel op hun porch hebben gezeten kletsen :thumbup:

Wat de reis ook nog vrij betaalbaar maakte was dat we via Arklefly een fly+drive geboekt hadden (ook voor het eerst, zo'n pakket). In augustus, voor €800 per persoon, incl vlucht en huurauto.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij waren voor 2 personen voor een rondreis van 23 dagen meer dan $ 8000 kwijt. Door de toen nog gunstige koers kwam dat op een kleine 7000 €.
Wij hebben het standaardrondje gereden en weinig luxe gehad qua eten. Wij namen meestal een snelle hap uit de supermarkt. Via MyVegas wel 3 dagen gratis buffet in Las Vegas. Een enkele keer gaan eten op restaurant (Stinking Rose in SF). Wat we bespaard hebben op eten, hebben we dan weer uitgegeven aan excursies zoals helicoptervlucht bij Grand Canyon, whale watching Monterey, Alcatraz in SF, paardrijtocht door Monument Valley, Lower en Upper Antelope Canyon bij Page, enz.
Wij hebben niet luxueus overnacht, wel altijd op gunstige plaatsen en vaak in de parken zelf.
Miskijk je niet op de kosten die erbij komen kijken. Mss bekijk je best eerst wat je allemaal wilt zien en doen en hoe je wilt reizen. Daarop kan je u dan baseren voor een goed kostenplaatje te maken. Want iemand die met auto en tent rondtrekt en alleen maar gaat wandelen en zelf zijn potje kookt is uiteraard niet zoveel kwijt dan iemand die met auto van motel naar motel reist en alle dagen op restaurant gaat en bovendien allerlei georganiseerde excursies meedoet. Dit is echt voor iedereen verschillend.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

PSVwally schreef:Bedoel je nou €2000 contant? Ik heb denk ik nooit meer dan 100 dollar contant en dat eigenlijk alleen voor kleine uitgaven als een ijsje of ergens een klein drankje.
€350 voor benzine kan redelijk zijn hoor. Behalve in LA en SF kan je op de meeste plekken overal gratis parkeren.
Nee, ik bedoelde meer voor de hele reis op mijn bankrekening. :wink: Met zoveel geld op zak durf ik hier niet eens rond te lopen haha. Benzinekosten heb ik misschien een beetje te hoog ingeschat. Ik zat zelf een beetje te denken aan ongeveer 100 euro per dag aan uitgaven. Dan heb ik het niet over excursies en toegang tickets, omdat ik die vooraf allemaal al koop. Ik heb ook een kleine tik met vakanties hoor. Ik ben altijd bang dat ik te weinig bij me heb :oops:
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

Wij zijn van 20 mei t/m 12 juni naar het Westen geweest en waren zo een 2000 euro kwijt aan dagelijkse uitgaven en benzine. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (4 en 6 jaar)
Je maakt het natuurlijk zo duur als je zelf wil, wij zijn af en toe gaan uiteten. Je kan ook iedere avond ergens gaan uiteten maar dat maakt het natuurlijk alleen maar duurder.
Je bent wel op vakantie en dan ga je niet op 200 euro kijken, althans wij toch niet.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Timb schreef:Ik zou wel een wat ruimer budget nemen. Zo vaak kom je er niet en het lijkt me toch zonde als je geld tekort komt of niet de dingen kunt doen die je wil doen?
Helemaal gelijk hoor, maar in januari gaan we ook zoals ieder jaar naar Miami vanwege mijn schoonfamilie die daar woont en dat kost ook altijd weer een hoop geld. In principe valt het ticket wel mee, maar het is een dure plaats en je wilt toch genieten op vakantie ;) Lekker eten enzo, wat excursies en shoppen in Florida is ook top. :clap:

Maar goed, dat is dus ook waarom we in juni toch wel rond de 3500 per persoon willen blijven. Dan hebben we ruimschoots meer dan 2000 die ik hier een paar keer voorbij zie komen, om uit te geven daar. Maar met alle tips hier, komen we er wel hoor. Het hoeft ook allemaal niet super de luxe, de reis op zich voor mij is het allerbelangrijkst. Niet waar ik slaap of eet. Als het maar wel gewoon netjes en hygiënisch is. En anders gaan we toch maar in september, zodat we nog een paar maanden kunnen door sparen, maar ik vind het lastig zo lang te wachten haha.
Laatst gewijzigd door Ivy123 op 19 nov 2015, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Met dat bedrag moet je het zeker kunnen redden.
Gewoon voor wat betreft de hotels goed zoeken.
Ik heb de meeste hotels zelf via hotels.com geboekt. Maar soms ook wel een hotel rechtstreeks omdat
dit dan goedkoper is.
Ook scheelt het als je bijv lid bent van de anwb doormiddel van je pasje krijg je dan bij sommige hotels
AAA korting (wel je pasje meenemen als je op reis gaat ze kunnen er naar vragen, is bij ons nog niet voorgekomen overigens)

Toen wij in 2012 samen op reis zijn geweest naar het westen waren in total z'on 7500 euro kwijt. Met entrée tot Disneyland e.d. erbij gerekend.
Het is ook maar net wat je wilt. Bij sommige hotel ketens kun je goed overnachten voor een redelijk bedrag.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik denk alleen dat je 2012 niet echt meer kunt vergelijken met 2016. Ten eerste zijn de hotelprijzen fors gestegen en daarbij is de koers van de dollar vele malen ongunstiger dan in 2012.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer