Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SusVanGestel: LA-LA juni 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SusVanGestel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis SusVanGestel: LA-LA juni 2016

Bericht door SusVanGestel »

Vorig jaar had ik al eens gepost ivm een rondreis in het Zuidwesten. Nu wordt het echt concreet. Ik had volgende route in gedachte:

vrijdag Dag 1 Dusseldorf - Los Angeles - Kingman
zaterdag Dag 2 Kingman - Grand Canyon
zondag Dag 3 Grand Canyon - Monument Valley
maandag Dag 4 Monument Valley - Page
dinsdag Dag 5 Page - Bryce Canyon
woensdag Dag 6 Bryce Canyon - Zion
donderdag Dag 7 Zion
vrijdag Dag 8 Zion - Las Vegas
zaterdag Dag 9 Las Vegas
zondag Dag 10 Las Vegas - Death Valley
maandag Dag 11 Death Valley - Mammoth Lakes
dinsdag Dag 12 Mammoth Lakes - Yosemite
woensdag Dag 13 Yosemite
donderdag Dag 14 Yosemite - San Francisco
vrijdag Dag 15 San Francisco
zaterdag Dag 16 San Francisco - Monterey
zondag Dag 17 Monterey - Pismo Beach
maandag Dag 18 Pismo Beach - Los Angeles
dinsdag Dag 19 Los Angeles
woensdag Dag 20 Los Angeles - Dusseldorf

Nu hebben we nog 2 à 3 dagen in te plannen waar we mee kunnen spelen, de vluchten liggen nog niet vast. We zouden ofwel op donderdag ofwel op vrijdag aankomen. Hebben jullie nog bepaalde aan te raden plaatsen om er zeker tussen te zetten? Zelf dachten we misschien aan een dagje Universal Studios op het einde, maar er zijn zoveel mogelijkheden natuurlijk. Moab is iets wat we voor een andere keer willen inplannen.

De andere vraag is of het op de aankomstdag te doen is om onmiddellijk zo ver mogelijk te rijden richting Grand Canyon. We zouden aankomen omstreeks 11u45, waarna we de wagen ophalen, koelbox en drinken in de plaatselijke supermarkt en kunnen vertrekken. Het is wel een 500 km, dus dan is de vraag of dit haalbaar is. Op die manier sparen we toch een extra dag uit die we aan andere dingen kunnen spenderen.

We gaan van 2 of 3 juni tot 25 juni en gaan met zijn tweetjes.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: LA-LA juni 2016

Bericht door nieuwenoord »

Besef je wel dat het voor je gevoel al kwart voor negen in de avond is als je aankomt? Door immigrations en douane, auto ophalen, boodschappen doen ... je bent zo 2 uur verder. Dan wil je dus na een lange reisdag ook nog rond middernacht (want dat is het voor je lichaam) 500 kilometer gaan rijden, beginnend in het drukke verkeer van Los Angeles?

Lijkt me zeer onverstandig!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Reken dat je normaal gezien niet voor 14 uur op weg kan op de dag van aankomst. Tot Kingman is nog een dikke 5 uur als alles goed gaat. Dat lijkt me zo niet realistisch. Verder dan Barstow zou ik niet proberen te geraken, integendeel.

Algemeen ziet het er voor de rest wel vrij goed uit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn eens na aankomst in LA naar Riverside gereden en dat vond ik al ver. Dus zeker een extra dag plannen tussen LA en de Grand Canyon. Afhankelijk van de ticketprijzen zou je ook kunnen kijken naar een one way Phoenix - LA, dan heb je niet die lange rit van LA naar de GC.
Je zou ook een extra dag Page kunnen doen, en als je van wandelen houdt is een extra dag Yosemite ook aan te raden. Voor aleen de Panorama Trail kun je al en dag uittrekken, en dan nog een dag voor de watervallen, sequoia's etc. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor Yosemite in juni.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis SusVanGestel: LA-LA juni 2016

Bericht door ingrid14 »

Van 2 of 3 juni tot 25 juni, dan heb je meer dan 20 dagen ter beschikking om de route te doen.

Ik zou dan zeker op dag 1 ergens in of dicht bij LA overnachten en pas op dag 2 naar Kingman rijden. (daar zou je onderweg Joshua Tree NP kunnen meenemen)
Verder zou je ook 2 nachten Page kunnen doen. Dan heb je ook tijd om iets aan het meer te doen, de dam te bezoeken, ...

Voor SF trekken jullie weinig tijd uit, daar zou wat mij betreft ook een dag bij mogen.

En ja, als er nog geen tickets geboekt zijn, dan zou beginnen In Phoenix en eindigen in LA een goede optie zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer