Het leuk om te lezen dat jij succes hebt met REI, uiteindelijk wil ik dat ook wel hebben. Alleen ik vind het onterecht hoe jij aandelen vergelijkt met RE, imho kan je dat niet doen.ned in MO schreef:
De reden dat ik het simpel houd is zodat het te volgen blijft voor iedereen.
Reden waarom niet iedereen in real estate zit is omdat niet iedereen geschikt is en omdat veel mensen denken dat ze het niet kunnen.
Je hebt een leuke collectie boeken. Heb je ze allemaal gelezen? Zo ja heb je ze geimplementeerd 99% van de mensen die ze leest zet ze daarna in de kast om ze er daarna nooit meer uit te halen.
Ik heb dit wel gedaan.
In 3 jaar van $15000, 150000 dollar gemaakt.
Secundary inkomen gegenereerd van $20000 per jaar
Als jij dat met 15000 inleg in aandelen ook kan ben je een knappe jongen.
Dit alles gedaan naast mijn normale werk als realtor
Om het nog gedetailleerder te maken kan je de rente, repairs and depreciation afschrijven van de belasting. Bij aandelen kan dit niet. Daar moet je belasting over betalen.
Ook is het tax free voor de kinderen als wij dood zijn.
Een andere manier van wealth creatie is het ownen van een business en niet perse het runnen ervan
Income wise is RE de betere optie, je kunt maandelijks een goede cashflow opbouwen en dat kan met aandelen niet. Jij geeft al aan dat je met $15,000 hebt omgebouwd $150,000 in drie jaar. Dat laat al zien dat REI income wise de way to go is. Ook dat je heel veel tax breaks voor hebt signaleert dit allemaal.
Alleen met aandelen kies je voor de long run (dat is dus wel meer dan drie jaar) en daar is de ROI veel hoger dan bij REI. Een aandeel kan in waarde stijgen waar geen enkele gebouw aan kan tippen. Kijk maar naar Warren buffett, die is met $10,000 begonnen en aan het einde van de rit is hij nu $45 miljard rijker, door alleen in aandelen te handelen. Trump daartentegen is MAAR paar miljard waard door zijn branding, niet alleen door zijn real estate succes.
Ja, Casey is ook een apart geval. Ik wilde laten zien dat REI niet alleen zonneschijn is zoals jij dat laat zien. Natuurlijk leuk om te lezen dat alles top notch gaat, maar het is ook goed om weten wat er aan de andere kant gebeurt.
Overigens kun je ook in opties handelen met weinig geld en een huge ROI halen, net als REI. Wel meer risicovol lijkt mij, desalniettemin mogelijk.