Moeilijk hoor...... er zijn zoveel mooie en unieke momenten geweest tijdens onze vakanties
Met deze quote ben ik het eens, maar ook ik zal er een paar opnoemen die zo direct bij me opkomen:
Mooi: de natuur in het zuidwesten in het algemeen, maar in het bijzonder de roderotsennatuur in Arizona en Utah.
Als natuurparken springen er voor mij uit: Bryce Canyon NP, Capitol Reef NP, Valley of Fire SP en, ook al liggen ze niet in het zuidwesten, Yellowstone NP en Grand Teton NP. Bovendien is de natuur rond de plaats Moab, UT ook zo prachtig.
Uniek:
- voor de eerste maal door een woestijn rijden (in het Joshua Tree NP) en als je stopt helemaal niets horen en je alleen op de wereld voelen
- zoiets dergelijks: door Death Valley rijden en langere tijd (soms wel een kwartier) helemaal niemand tegenkomen
- de eerste keer aan de rand van de Grand Canyon staan
- de stoomtreinreis van Durango naar Siverton
- de saguarobossen in het zuiden van Arizona
- de majestueuze sequoia's en redwoods in Californië
- op een parkeerplaats aan de kust in Washington State aangesproken worden door een ouder stel en gevraagd worden om als getuigen op te treden tijdens hun huwelijksvoltrekking op het strand, hetgeen wij gedaan hebben
- in het Yellowstone NP met de auto moeten stoppen, omdat een kudde buffels de weg ging oversteken, wij daar als enige auto minstens een kwartier helemaal alleen midden in een buffelkudde van meerdere honderd dieren stonden
- in een Indianen-pueblodorp in New Mexico, waar een lokaal feest aan de gang was, dat georganiseerd werd door de katholieke kerk in die plaats, uitgenodigd worden door de (blanke) priester om de kerk te bezichtigen, de priester had Duitse voorvaderen, kende een paar woorden Duits en dan met hem, op zijn verzoek, een aantal zinnen in het Duits praten
- aan de kust van Washington State zittend op een aangespoelde boomstam kijken naar de ondergaande zon, terwijl wij van een meegebrachte pizza en een biertje genieten
- voor het eerst een beer zien in de natuur van het Grand Teton NP.
En dan denk ik, dat ik nog best wat vergeten ben.