Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke Amerika Fan werkt voor $ 29 per uur
- bedeve
- Amerika-expert
Welke Amerika Fan werkt voor $ 29 per uur
Even de adoratie doorbreken.
Even niet over het land van ongekende mogelijkheden.
Ik wil nog steeds energieke ,goed geschoolde,internationaal georienteerde jongeren aanmoedigen een overstap te maken, maar de middle of the road emigratie verlanger wil ik ook waarschuwen.
Uurtarief plafond $ 29 ??
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... eep__.html
Even niet over het land van ongekende mogelijkheden.
Ik wil nog steeds energieke ,goed geschoolde,internationaal georienteerde jongeren aanmoedigen een overstap te maken, maar de middle of the road emigratie verlanger wil ik ook waarschuwen.
Uurtarief plafond $ 29 ??
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... eep__.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Re: Welke Amerika Fan werkt voor $ 29 per uur
Ja? Dat is zo'n 4600 bruto per maand. Waar zo'n 52% ehhh 10% belasting vanaf gaat.
Kan je toch een prima leven van hebben?
Er staan natuurlijk veel te weinig details in dit stukje, maar ik vermoed dat het gaat om de fabrieksmedewerkers, niet om de hoogste managers of de auto-ontwerpers. Dan is $60000 per jaar toch niet gek?
Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het plafond is $29, maar waarmee beginnen ze en in hoeveel jaar ga je naar dat plafond? Het mist ook wel iets, dat stuk
Dat staat er wel in, van $17 naar $29 in 8 jaar.
Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ok, scrollen is inderdaad ook een dingetje

- bedeve
- Amerika-expert
Is er een Nederlander die iemand kent die "Hourly "wilt werken ?
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- goldenhills
- Amerika-expert
Dit zijn union jobs toch? Hourly betekent dacht ik vooral dat als je moet overwerken je ook extra betaald krijgt (als manager heb je vaker een voltijd contract zonder overwerkcompensatie). En wat krijgen UAW werknemers aan pensioen en ander voorzieningen? Dat kan ook best wat geld waard zijn.
Het minum loon in San Francisco is $12.25 (en dat is echt een kaal salaris, zonder benefits), en dat is een van de duurste steden in de VS.
Huizen zijn natuurlijk ook (nog) spotgoedkoop in Detroit en omgeving. $29 is $58,000 per jaar (2000 uur), $17 is $34,000. Als er paid vacation is nog wat meer. Ik vind het zo slecht nog niet...
Het minum loon in San Francisco is $12.25 (en dat is echt een kaal salaris, zonder benefits), en dat is een van de duurste steden in de VS.
Huizen zijn natuurlijk ook (nog) spotgoedkoop in Detroit en omgeving. $29 is $58,000 per jaar (2000 uur), $17 is $34,000. Als er paid vacation is nog wat meer. Ik vind het zo slecht nog niet...

Bedeve, nou ben ik toch benieuwd wat een fabrieksmedewerker in Groningen verdient, als je $29 per uur zo slecht vindt? Ik heb geen idee van Nederlandse lonen.
Inderdaad, "hourly" betekent gewoon dat ze voor overuren betaald worden (en meestal "time-and-a-half" dus anderhalf maal het uurloon). En union workers hebben meestal héle goede voorzieningen (ziektekostenverzekering, pensioen, etc.).
Inderdaad, "hourly" betekent gewoon dat ze voor overuren betaald worden (en meestal "time-and-a-half" dus anderhalf maal het uurloon). En union workers hebben meestal héle goede voorzieningen (ziektekostenverzekering, pensioen, etc.).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Een fabrieksmedewerker zal in Nederland tussen de 10 en 17 euro per uur verdienen, afhankelijk van leeftijd en aantal gewerkte jaren. En dan maakt het niet uit of dat in Groningen of Zeeland is. 

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik wil daar wel voor werken hoor, voor die 29 dolar. Zeker als daar minder belasting vanaf gaat als hier. Mijn uurloon is hier nu 20 euro, dus volgens mij ga ik het dan beter krijgen. 

Als verglijking zal ik even open kaart spelen.
Ik ben 45 jaar, ben magazijnmedeweker (laden,lossen,orderpicken etc.) en werk aan het eind van dit jaar 17 jaar voor dezelfde baas.
De locatie is zuid-holland en ik heb een 40 urige werkweek.
Ik verdien netto 1784.67 euro per maand. Dit is inclusief mijn vakantiegeld.
Als extra krijg ik aan het eind van het jaar 150 euro aan vvv-bonnen, verder geen toeslagen, bonussen of 13e maand.
1784.67 euro : 159.60 uur = 11.19 euro netto per uur plus nog een paar cent als ik de vvv-bonnen meereken
Ik ben 45 jaar, ben magazijnmedeweker (laden,lossen,orderpicken etc.) en werk aan het eind van dit jaar 17 jaar voor dezelfde baas.
De locatie is zuid-holland en ik heb een 40 urige werkweek.
Ik verdien netto 1784.67 euro per maand. Dit is inclusief mijn vakantiegeld.
Als extra krijg ik aan het eind van het jaar 150 euro aan vvv-bonnen, verder geen toeslagen, bonussen of 13e maand.
1784.67 euro : 159.60 uur = 11.19 euro netto per uur plus nog een paar cent als ik de vvv-bonnen meereken

Met de vriendelijke groeten, JAN
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Prima toch.
Waar kan ik mij inschrijven?
Waar kan ik mij inschrijven?
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Dat is een prima loon. Zeker omdat deze vakbond medewerkers een goede baanzekerheid kennen plus secundaire arbeidsvoorwaarden (inclusief zorgverzekering).
Zeker voor VMBO/MBO banen is dat uitstekend betaald hoor.
In NL krijgt de VMBO/MBO-er het steeds zwaarder. Stagnatie van lonen / weinig baanzekerheid in veel gevallen en steeds hogere belastingen / eigen risico's bij secundaire arbeidsvoorwaarden. Plus het is heel moeilijk een hypotheek te krijgen bij ontbreken vast dienstverband / laag brutoloon.
Plus dat heel veel fabrieken van de auto industrie zich in de roestgordel (MI, OH, IN, IL) bevinden of in het zuiden: lage levenskosten vergeleken met de oost/west-kust. Dus prima om een gezin mee groot te brengen: inclusief eigen vrijstaand huis en een paar leuke auto's. Oftewel: de oorspronkelijke Amerikaanse droom.
Zeker voor VMBO/MBO banen is dat uitstekend betaald hoor.
In NL krijgt de VMBO/MBO-er het steeds zwaarder. Stagnatie van lonen / weinig baanzekerheid in veel gevallen en steeds hogere belastingen / eigen risico's bij secundaire arbeidsvoorwaarden. Plus het is heel moeilijk een hypotheek te krijgen bij ontbreken vast dienstverband / laag brutoloon.
Plus dat heel veel fabrieken van de auto industrie zich in de roestgordel (MI, OH, IN, IL) bevinden of in het zuiden: lage levenskosten vergeleken met de oost/west-kust. Dus prima om een gezin mee groot te brengen: inclusief eigen vrijstaand huis en een paar leuke auto's. Oftewel: de oorspronkelijke Amerikaanse droom.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Best grappig eigenlijk wat mensen verstaan onder de Amerikaanse droom.
Bij mijn weten is de "American Dream" voor de ondernemer die een eigen zaak uit de grond stampt en niet voor de "Unionizede" werknemer...
Bij mijn weten is de "American Dream" voor de ondernemer die een eigen zaak uit de grond stampt en niet voor de "Unionizede" werknemer...
Nee hoor: de Amerikaanse droom heeft als uitgangspunt dat men met hard werken (ongeacht afkomst / privilege) een goed bestaan kan verwerven. Dat kan door werken en ondernemen.
Verder is ondernemen ook niet altijd zaligmakend. Loondienst is in veel gevallen profitabeler dan ondernemen. Andersom natuurlijk ook.
Verder zijn vakbonden, binnen redelijke grenzen, heel goed voor een economie. Zonder middenklasse functioneert een samenleving niet of nauwelijks.
Verder is ondernemen ook niet altijd zaligmakend. Loondienst is in veel gevallen profitabeler dan ondernemen. Andersom natuurlijk ook.
Verder zijn vakbonden, binnen redelijke grenzen, heel goed voor een economie. Zonder middenklasse functioneert een samenleving niet of nauwelijks.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Hier nog eentje die erop vooruit zou gaan 

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
29 dollar? I wish! Ik verdien 15 dollar per uur en woon in LA, een van de duurste steden in de VS...
Federal Tax: 3.75%Arno schreef:Ja? Dat is zo'n 4600 bruto per maand. Waar zo'n 52% ehhh 10% belasting vanaf gaat.
Social Security tax: 6.2%
Medicare Tax: 1.45%
State Income tax: 5%
Houd ik 60% netto over per twee weken (in Illinois). Zit dan alleen niet aan die $29 per uur maar redelijk dicht bij. Je kan er een redelijk leven mee hebben, als je zonder debt je leven start inderdaad.
Als je uitgaven plaatje er bij doet uitgaande van $29 per uur zou ik rond de $3180 per maand overhouden (Bron: http://www.payrollforamerica.com/calcul ... ulator.php).
Even het lijstje van gemiddelde payments voor aantal mensen die ik ken:
- Car Payments sja helaas is een auto nodig hier. Rond de $300 per maand voor 4 jaar
- Rent / Mortgage, voor een beetje apartement zit je gauw aan de $1500 tot $1900 per maand. Water zit meestal met rent inbegrepen.
- Gas, water, electra, cellphone, internet grofweg $200
- Student loans. Laten we dit op $200 zetten volgens dit artikel: http://www.brookings.edu/research/paper ... debt-akers
- Medical Insurance als je dit niet via je werkgever krijgt voor goedkoopste plan $80 per maand via Obama care. En laten we dan ook maar hopen dat je geen geneesmiddelen maandelijks nodig hebt want die mag je lekker tot een x percentage uit je eigen portomonee betalen.
Auto verzekering $60 per maand (dit even uit mijn uitgaven post gehaald).
- Tolweg kosten (ik weet het, niet elke staat heeft dit maar helaas woon ik in Illinois dus ik zet het er bij) $40 per maand.
- Benzine uitgaande dat je geen gas gulper rijd, $90 per maand plus minus.
Boodschappen etc er bij, als je het goed doet kan je rond de $500 per maand sparen voor iets leuks of minder leuke voorvallen zoals je ziekenhuis rekening. Al met al ik zou zeker niet unhappy zijn als ik een bump naar $29 per uur kan krijgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3739 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 11 Reacties