Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS
Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS
Navigator blijft mijn favoriet ondanks het feit dat het een verouderde interface is. Geen irritante reclame en is meer een last resort voor mij dan dat ik het dagelijks gebruik. Wat ik zeer aangenaam vind is dat je mappen van over de hele wereld (Open Street Maps) kan downloaden. Overigens wat je daar noemt over dat je de staat, land etc moet intypen, op mijn echte GPS voor in de auto (Garmin) vraagt de GPS ook om de Staat alvorens ik mijn adres kan invullen.
Overigens is Google Maps mijn dagelijkse on the go GPS. Tip voor gebruik van Google Maps -> als je adres invoert voor dat je je Hotel verlaat kan je de map ook offline gebruiken. Als ik aan het rond rijden ben in Wisconsin, tussen Madison en Milwaukee heeft T-Mobile helaas geen coverage maar mijn Google Maps blijft gewoon werken. Heb het idee dat de kaart gecached word in interne geheugen ofzo.
Overigens is Google Maps mijn dagelijkse on the go GPS. Tip voor gebruik van Google Maps -> als je adres invoert voor dat je je Hotel verlaat kan je de map ook offline gebruiken. Als ik aan het rond rijden ben in Wisconsin, tussen Madison en Milwaukee heeft T-Mobile helaas geen coverage maar mijn Google Maps blijft gewoon werken. Heb het idee dat de kaart gecached word in interne geheugen ofzo.
TomTom en Sygic (de twee grootste leveranciers van navigatie apps) zijn tegenwoordig ook gratis te downloaden.
Pas als je extra functionaliteit wilt betaal je de zgn. Pro versie.
Persoonlijk gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid Sygic. Heb toendertijd een lifetime wereld pro licentie gekocht voor €40.
Sygic maakt gebruik van TomTom Maps, bevat POI en links naar o.a. Tripadvisor, Wikipedia etc, werkt offline en kan per land/staat een kaart installeren.
De verschillen tussen normaal en pro worden hier uitgelegd:
http://www.sygic.com/gps-navigation/premium
Pas als je extra functionaliteit wilt betaal je de zgn. Pro versie.
Persoonlijk gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid Sygic. Heb toendertijd een lifetime wereld pro licentie gekocht voor €40.
Sygic maakt gebruik van TomTom Maps, bevat POI en links naar o.a. Tripadvisor, Wikipedia etc, werkt offline en kan per land/staat een kaart installeren.
De verschillen tussen normaal en pro worden hier uitgelegd:
http://www.sygic.com/gps-navigation/premium
Vers van de pers:
Google begint nu ook met offline Maps.
http://tweakers.net/nieuws/106237/googl ... -maps.html
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij rijden dus al twee jaar met Sygic rond. Ook gekocht voor 39 euro. Dit jaar kon hij af en toe iets niet vinden of deed er wat rare kronkels tussen. Daarom hebben wij er ook altijd een kaart bij. En let op: deze navigatie berekend de tijd naar wat je gemiddeld voor snelheid rijdt. Dus wij kregen nogal eens hele lange rijtijden van hem door. Dit kwam omdat we wel eens een stop maakte onderweg, gewoon om even rond te kijken, maar ook om boodschappen te doen, zet je de navigatie dan niet uit, dan doe je volgens de app ineens 6 uur over 200 mile 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Scheelt toch een hoop in kosten en is meer up to date dan de meeste navigatie die je mee krijgt.Terpies schreef:Vers van de pers:
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Mooi idd dat google offline komt, is sowieso mijn eerste keuze aangezien ik het hier ook steeds gebruik.
Blijkbaar kan je nog wel geen grote gebieden in één keer downloaden?
Blijkbaar kan je nog wel geen grote gebieden in één keer downloaden?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor degene die misschien wel sygnic aan wilde schaffen, ik kreeg vanavond een e-mail dat ze nu een aanbieding hebben. 29,99 voor de hele wereld, en 19,99 voor Noord Amerika.
Voor 45 euro heb je tomtom app voor 3 jaar met alle kaarten en updates , flitsers en fileinfo
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dan 15 euro meer. Want dit en meer heeft Sygic ook en dan levenslang. Maar goed het was maar een tip 

Ik kende Sygic helemaal niet. Dat klinkt als een mooie uitkomst voor onze vakantie in Amerika. Hebben jullie ervaringen hoe goed dit werkt? Dan bedoel ik bijv het signaal (valt dit niet vaak weg? Geen internet verbinding nodig neem ik aan?). Vreet het veel batterij of kun je het beste de oplader meenemen met een autolader(past dat überhaupt in een Amerikaanse auto). Heb je dan aan de gratis versie genoeg of adviseren jullie de Premium versie? Veel vragen waar jullie hopelijk antwoord op kunnen geven. 

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen internet nodig en altijd snel signaal. Soms doet hij wel eens raar, met rare routes maar daar had onze TomTom ook last van. Wij hebben de betaalde versies. Voordat je vertrekt naar de states even de kaarten downloaden op de telefoon welke je nodig hebt. Als je terug bent haal je die er weer af.
De wel bekende 12v plug lader is universeel. Sommige auto's tegenwoordig komen zelfs met USB outlets.Timb schreef:Vreet het veel batterij of kun je het beste de oplader meenemen met een autolader(past dat überhaupt in een Amerikaanse auto).
Thanx. Is mijn Gps probleem ook weer opgelost 

ik heb er al vele geprobeerd en vind tomtom degene nog met beste routes. Krijg zelden tot nooit een vreemde route eruitMarenko schreef:Dat is dan 15 euro meer. Want dit en meer heeft Sygic ook en dan levenslang. Maar goed het was maar een tip
Voor het gemak zou ik graag in NL een navigatie met USA kaart kopen (genoeg te vinden op Marktplaats) en vooraf de hele route (incl alle stops) al op het apparaat zetten. Hebben jullie hier ervaring in en zo ja, welk merk / type raden jullie aan?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb een Garmin. Koop er dan wel eentje die routes met meerdere via-punten aankan. Je kunt de kaarten ook als off line routeplanner op de computer gebruiken door op de site van Garmin het gratis programma Basecamp te downloaden.
Succes.
Succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- girliecathy
- Amerikakenner
Ik heb een Garmin met aan de zijkant een slot voor een SD kaart. Als we naar Amerika/Canada gaan dan stoppen we de SD kaart erin en rijden maar.
Het is een oud toestel maar het werkt op deze manier prima.
Het is een oud toestel maar het werkt op deze manier prima.
Wij hadden deze zomer vanwege de vele goede verhalen op internet Navmii (Canada) op onze telefoons geïnstalleerd, maar na een paar dagen hebben we 'm er weer afgeknikkerd. We zaten in stedelijk gebied, dus we hoefden niks geks. Maar we kwamen dingen tegen als: straten niet kunnen opzoeken in het systeem, zeggen dat je op de locatie bent aangekomen terwijl je midden op de snelweg rijdt, onlogische suggesties geven (eerst twaalf keer Smalltown 32 inwoners en pas onderaan de lijst Smalltown 320.000 inwoners).
In Amerika reden we fijn met onze TomTom USA (dat is het geld écht waard) en in Canada met de in acht jaar niet geüpdatete clunky in-car-navigatie. Die prefereerden we boven Navmii.
In Amerika reden we fijn met onze TomTom USA (dat is het geld écht waard) en in Canada met de in acht jaar niet geüpdatete clunky in-car-navigatie. Die prefereerden we boven Navmii.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Thanks nog voor de tip - deze week een Garmin op marktplaats op de kop getikt. Het is er één met reisplanner, en kan zoals je hierboven beschrijft meerdere via punten. Super handig!Old Faithful schreef:Ik heb een Garmin. Koop er dan wel eentje die routes met meerdere via-punten aankan. Je kunt de kaarten ook als off line routeplanner op de computer gebruiken door op de site van Garmin het gratis programma Basecamp te downloaden.
Succes.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb lang geleden eens een levenslange wereldlicentie gekocht voor Sygic en sindsdien gebruik in niets anders.
De app word iedere keer weer beter en werkt echt heel erg prettig. Ook de aanwijzingen zijn heel duidelijk.
De app word iedere keer weer beter en werkt echt heel erg prettig. Ook de aanwijzingen zijn heel duidelijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht