Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martijn83: Seattle via Canada naar Las Vegas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
martijn83
Amerika-ontdekker

Reis martijn83: Seattle via Canada naar Las Vegas

Bericht door martijn83 »

Beste Forumleden,

Ik ben samen met mijn vriendin een derde reis naar Amerika aan het plannen. We hebben een rondreis gemaakt door Florida en het zuid westen van Amerika. Volgend jaar september willen we terug naar Amerika, maar ook een stuk van Canada zien. We willen de route met een huurauto afleggen. Graag horen we wat jullie van onze route vinden? Afgelopen jaar zijn we al in Bryce, Zion en Las Vegas geweest. Vandaar de we daar dit jaar minder tijd voor willen nemen. We hebben nog niks vast liggen, en kunnen nog dingen wijzigen.

dag van naar
1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle - Seattle
3 Seattle - Vancouver
4 Vancouver - Vancouver
5 Vancouver - Kamloops
6 kamloops - jasper
7 Jasper - Jasper
8 Jasper - lake louise
9 lake louise - lake louise
10 lake louise - lake louise
11 lake louise - Waterton lakes
12 Waterton lakes - Waterton lakes
13 Waterton lakes - White fish
14 white fish - bozeman
15 bozeman - west yellowstone
16 west yellowstone - west yellowstone
17 west yellowstone - west yellowstone
18 west yellowstone - west yellowstone
19 west yellowstone - jackson
20 jackson - salt lake city
21 salt lake city - moab
22 moab - moab
23 moab - torrey
24 torrey - bryce
25 bryce - las vegas
26 las vegas - Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Seattle via Canada naar Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Ik ontbreek eigenlijk tijd voor de Grand Tetons. Deze verdienen meer dan even te passeren op dag 19.

In Moab is er veel te weinig tijd, daar zou je 3 overnachtingen moeten hebben.

Het is al bij al ambitieus. Je rijdt ook nog veel voorbij. Persoonlijk denk ik dat je twee vakanties in één propt. Denver - Yellowstone - Moab - Vegas is er één en Seattle - Vancouver - Jasper - .. is de tweede.

Ik zou zeggen haal deze uit elkaar en maak direct plannen voor twee vakanties.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis martijn83: Seattle via Canada naar Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Ik kan het 1e deel niet beoordelen, maar de laatste week is inderdaad wel erg veel. Gewoon puur qua afstand rijden kan het wel, maar je tijd om ergens ter plekke echt goed rond te kijken is erg beperkt.
martijn83
Amerika-ontdekker

Bericht door martijn83 »

Bedankt voor jullie reacties...

@Marcopstal: Het klopt inderdaad dat het een ambitieus plan is :wink: . We hadden nog twee dagen die we extra konden inplannen. Inmiddels heb ik in de route nog een dag extra bij Moab en Jackson toegevoegd. Ik zie de route wel vaker op het forum voorkomen, of in een variant die in Denver eindigt.

@PSVwally : het klopt inderdaad dat er veel in de laatste week zit. Ik heb de route iets aangepast en een extra dag bij Moab gezet. qua prijs van de vlucht willen we graag in vegas eindigen. Ook kan je niet overal je auto inleveren bij een oneway car rental. Tenminste niet bij sunnycars.

dag van naar
1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle - Seattle
3 Seattle - Vancouver
4 Vancouver - Vancouver
5 Vancouver - Kamloops
6 kamloops - jasper
7 Jasper - Jasper
8 Jasper - lake louise
9 lake louise - lake louise
10 lake louise - lake louise
11 lake louise - Waterton lakes
14 white fish - bozeman
20 jackson - jackson
22 jackson - salt lake city
22 salt lake city - moab
23 moab - moab
24 moab - moab
25 moab - torrey
26 torrey - bryce
27 bryce - las vegas
28 las vegas - Amsterdam

heeft iemand nog tips voor de route?
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Persoonlijk zou ik van Jackson naar Vernal en dan naar Moab reizen ipv SLC. Wij vonden dat een veel leukere/mooiere route, is iets korter en onderweg ook meer te doen!
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Er zitten idd een paar drukke en minder logische stukken in.

Je kan ter inspiratie ook onze 2013 route eens bekijken, die was wel minder lang, maar het Canada gedeelte kan je bijna direct overnemen.
https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/
De keuze om langer in Seattle & Vancouver te blijven dan wij toen, is dan nog aan jou.

Uit je laatste voorstel:
5 Vancouver - Kamloops
6 kamloops - jasper

=> Is dit rechtstreeks naar Kamloops via Highway 1 & 5 of via de Sea-to-Sky Highway? Ik zou in dat laatste geval maar tot Lillooet rijden, want die weg vraagt wel wat tijd en is heel mooi.
De volgende dag rij je dan maar tot Clearwater om ook Wells Gray te kunnen bezoeken. En pas daarna naar Jasper.
In Jasper zou ik dan zeker 2 dagen blijven.

Je tijd in Waterton is wat buiten proportie met Glacier vind ik.
Ik zou ipv 2 nachten Waterton de 2e nacht reeds opschuiven naar Many Glacier of iets dergelijks. En dan van daar naar Kalispell.
Tip: tussen Banff & Waterton Lakes ligt nog Peter Lougheed Provincial Park waar de mooie Highway 742 & 40 door lopen, maar daar zal ik (hopelijk) maar na september over kunnen meespreken ;)

14 white fish - bozeman

Ik zou dus vanuit Kalispell vertrekken, en er een lange rijdag rechtstreeks naar Gardiner van maken. Ik zie niet in waarom je in Bozeman zou stoppen. Kalispell->Gardiner is een goeie 600km, wat als pure rijdag niet echt een probleem is. Tenzij je nog van plant bent zaken te bezoeken tussen White Fish/Kalispell/Bozeman, maar ik vermoed van niet. Of tenzij je maar 1 chauffeur hebt...
Zo zou je iig al vlakbij de poorten van Yellowstone zitten. Dan zou ik er een dag Yellowstone uit laten. Je hebt er nu eigenlijk 4; met 3 lukt ook zeker, en vanuit West Yellowstone naar Jackson kan je ook nog altijd iets in Yellowstone meepikken.
Als verblijf in Yellowstone vond ik de cabins in Canyon Village wel een aanrader trouwens. Ligt ook iets centraler dan West Yellowstone.

22 jackson - salt lake city
22 salt lake city - moab

Ik zou net als vorige poster opmerkte richting Vernal rijden ipv SLC. Onderweg kan je in Fossil Butte NM even je benen strekken, en ook in Flaming Gorge NRA. Bij Vernal kan je evt nog de opgravingen in Dinosaur NM meepikken. De route tussen Rangely & Grand Junction is ook mooi. Daarnaast pik je Colorado NM mee en ten slotte de zeer mooie SR128 naar Moab. Probeer die net voor zonsondergang te doen.

Met mijn aanpassingen:
1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle - Seattle
3 Seattle - Vancouver
4 Vancouver - Vancouver
5 Vancouver - Lillooet
6 Lillooet - Clearwater
7 Clearwater - Jasper
8 Jasper - Jasper
9 Jasper - Jasper
10 Jasper - Lake Louise/Banff/Canmore
11 Lake Louise/Banff/Canmore - Lake Louise/Banff/Canmore
12 Lake Louise/Banff/Canmore - Lake Louise/Banff/Canmore
13 Lake Louise/Banff/Canmore - Waterton Lakes
14 Waterton Lakes - Many Glacier
15 Many Glacier - Kalispell
16 Kalispell - Gardiner
17 Gardiner - West Yellowstone/Canyon Village
18 West Yellowstone/Canyon Village - West Yellowstone/Canyon Village
19 West Yellowstone/Canyon Village - West Yellowstone/Canyon Village
20 West Yellowstone/Canyon Village - Jackson
21 Jackson - Jackson
22 Jackson - Vernal
23 Vernal - Moab
24 Moab - Moab
25 Moab - Moab
26 Moab - Torrey
27 Torrey - Bryce
28 Bryce - LV
29 LV - AMS

1 dag te lang dus... Paar mogelijkheden:
1) Ofwel een dag Seattle/Vancouver weg
2) Ofwel toch vroeg genoeg vertrekken uit Vancouver en via de Sea-to-Sky Highway tot in Kamloops rijden. Dan vandaar, zonder Wells Gray of enkel een blitzbezoek, naar Jasper
3) Ofwel de nacht Many Glacier weg. In principe heb je aan Canmore -> Waterton Lakes -> Kalispell voldoende voor de highlights van die parken. Zie onze 2013 trip. Maar voor het Many Glacier gebied heb je dan wel niet echt tijd. En jij komt nog van Lake Louise, 80km eerder dan Canmore...
4) Ofwel de 2e nacht Jackson weg. Je kan gerust de highlights van Grand Teton bezoeken, zelfs met boottocht over Jenny Lake en wandeling naar Inspiration Point, op 1 dag komende van bv Canyon Village. Zeker als je maakt dat je zuidelijk Yellowstone op de 3 voorgaande dagen volledig bezocht hebt, dan kan je in 1 keer doorrijden naar Grand Teton.
5) In principe kan je zelfs een dag Yellowstone weglaten, want op dag 17 kan je al de hele noordelijke loop coveren, op dag 18 dan de zuidelijke en op dag 19 weg naar Jackson. Maar op dit punt ga je gerust ook tegenwind ervaren op dit forum ;) Het is zéker haalbaar, als je tevreden bent met highlights en niet elke dag 20km gaat wandelen...

Hangt dus van je prioriteiten af, maar in de rest van de route zie ik niet echt mogelijkheden om te knippen zonder achteraf téveel spijt te hebben (bv een nacht Moab weg, maar daarmee verlies je in één klap een heel park (Arches of Canyonlands).

Persoonlijk zou ik voor optie 4 gaan en GT inkorten.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In september is het vroeg donker. Hou daar wel rekening mee als je lange rijdagen plant en ook nog iets wilt zien onderweg.
Voor Yellowstone en Grand teton en Capitol Reef kun je eens in ons 2015-verslag kijken. Wij hadden daar ruim de tijd - hoewel we er al vaker waren - en hebben nog lang niet alles gedaan wat we wilden doen. Maar kijk wat je precies wilt en of je die tijd niet ergens anders beter kunt gebruiken.
Vanuit West Yellowstone rij je veel heen en weer, kijk ook eens naar een overnachting in het park, bijvoorbeeld Lake of Canyon voor het oostelijke deel van het park, of Cooke City voor het noorden. Een overnachting bij Old Faithful is geweldig als je tegen de avond het geiserbasin nagenoeg voor je zelf wilt hebben. Zie ons verslag voor de verschillende mogelijkheden in het park. Boek tijdig, want er sluit al veel in september.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer