Volgend jaar willen wij weer voor een maand naar Amerika. Heen vliegen op Seattle en terug vanaf Las Vegas. Nou zie ik via KLM/Delta tickets voor zo'n 850 euro p.p. wat ik op zich best veel vind (september) maar als ik kijk naar data in augustus dan is het meer dan 1400 p.p.
Maar nu mijn vraag, terug vanaf LV is met een overstap op Minneapolis of op Detroit van beide net een uur. Is dit wel te doen? Het lijkt me erg weinig. Een eerdere vlucht heeft een overstap op JKF en is een kleine 1,5 uur.
Iemand hier ervaring mee?
Ik ben al enkele keren op DTW overgestapt, zowel op de heen- als terugreis.
Het is een zeer overzichtelijk vliegveld.
Zeker op de terugreis kan het goed in 1 uur.
Zelfs 2 keer op de heenreis binnen 45 minuten van gate tot gate gedaan.
In 2014 vlogen we van SLC via Minneapolis naar Amsterdam. Ook wij hadden toen een uur om over te stappen en dat was geen enkel probleem: lopend van gate tot gate waren we hooguit 10 minuten kwijt. Alleen als je vertraging hebt op je eerste vlucht word het wat krap. Probeer zover mogelijk voorin het vliegtuig van je eerste vlucht te zitten dan ben je er ook weer snel uit.
Bedankt voor de reacties! Dan ga ik er gewoon van uit dat we het met 1 uur moeten halen, zal inderdaad stoelen dicht bij de uitgang kiezen
Wat vinden jullie van de prijs van zo'n 850 euro pp in september Amsterdam - Seattle en terug Las Vegas - Amsterdam via KLM? Is dat een beetje redelijk? Ik wil eigenlijk niet te lang wachten met boeken omdat ik bang ben dat de prijzen omhoog gaan (gezien de 1400 euro voor augustus) maar had eigenlijk prijzen rond de 700 ofzo verwacht.
Heen rechtstreekse vlucht? Je vluchten worden overigens uitgevoerd door Delta.
IK betaalde voor een retour AMS-SEA via LHR 650 euro. Geboekt in februari voor september. Laagste prijs wat ik toen heb gezien was 600 euro.
Seattle is naar mening toch wat duurder om vliegen.
Ik had denk ik 5 min nodig om op Minneapolis over te stappen. Was de gate schuin tegenover de aankomst gate. Het enige probleem zou inderdaad vertraging van de 1e vlucht kunnen zijn, maar ja.. je kan ook niet alles plannen.
Ik ben een grote fan van DTW (Detroit). Een grote luchthaven, maar heel erg goed qua voorziening en logische lay out. Er is in de McNamara terminal (diegene die Delta gebruikt) ook een treintje dat rijd van de ene kant van de terminal naar de andere kant. Is vaak sneller dan wandelen. De McNamara heeft eigenlijk 3 concourses. Het hoofddeel van de terminal is concourse A. Dan zijn er nog Concourse B & C. Die zijn verbonden met Concourse A met een tunnel van een dikke 200 meter.
Ik vind het een erg prettige luchthaven en een uur is in DTW in mijn ogen wel te doen. Als je inkomende vlucht vanuit LAS op tijd is tenminste. Heeft deze wat vertraging, dan zal het rennen worden. Veel langeafstandsvluchten sluiten hun gate ook een kwartier voor vertrek en wachten wordt zelden gedaan, tenzij je een elite frequent flyer bent of er heel veel mensen te laat komen van binnenkomende vluchten. Hou hier altijd rekening mee en zorg dat je een back-up plan klaar hebt voor het geval dat het mis gaat.
Met Minneapolis heb ik nog geen ervaring.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.