Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Investeren in real estate/sparen voor pensioen in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Timmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Timmo »

ned in MO schreef:
De reden dat ik het simpel houd is zodat het te volgen blijft voor iedereen.
Reden waarom niet iedereen in real estate zit is omdat niet iedereen geschikt is en omdat veel mensen denken dat ze het niet kunnen.

Je hebt een leuke collectie boeken. Heb je ze allemaal gelezen? Zo ja heb je ze geimplementeerd 99% van de mensen die ze leest zet ze daarna in de kast om ze er daarna nooit meer uit te halen.

Ik heb dit wel gedaan.

In 3 jaar van $15000, 150000 dollar gemaakt.
Secundary inkomen gegenereerd van $20000 per jaar
Als jij dat met 15000 inleg in aandelen ook kan ben je een knappe jongen.

Dit alles gedaan naast mijn normale werk als realtor
Om het nog gedetailleerder te maken kan je de rente, repairs and depreciation afschrijven van de belasting. Bij aandelen kan dit niet. Daar moet je belasting over betalen.
Ook is het tax free voor de kinderen als wij dood zijn.

Een andere manier van wealth creatie is het ownen van een business en niet perse het runnen ervan
Het leuk om te lezen dat jij succes hebt met REI, uiteindelijk wil ik dat ook wel hebben. Alleen ik vind het onterecht hoe jij aandelen vergelijkt met RE, imho kan je dat niet doen.

Income wise is RE de betere optie, je kunt maandelijks een goede cashflow opbouwen en dat kan met aandelen niet. Jij geeft al aan dat je met $15,000 hebt omgebouwd $150,000 in drie jaar. Dat laat al zien dat REI income wise de way to go is. Ook dat je heel veel tax breaks voor hebt signaleert dit allemaal.

Alleen met aandelen kies je voor de long run (dat is dus wel meer dan drie jaar) en daar is de ROI veel hoger dan bij REI. Een aandeel kan in waarde stijgen waar geen enkele gebouw aan kan tippen. Kijk maar naar Warren buffett, die is met $10,000 begonnen en aan het einde van de rit is hij nu $45 miljard rijker, door alleen in aandelen te handelen. Trump daartentegen is MAAR paar miljard waard door zijn branding, niet alleen door zijn real estate succes.

Ja, Casey is ook een apart geval. Ik wilde laten zien dat REI niet alleen zonneschijn is zoals jij dat laat zien. Natuurlijk leuk om te lezen dat alles top notch gaat, maar het is ook goed om weten wat er aan de andere kant gebeurt.

Overigens kun je ook in opties handelen met weinig geld en een huge ROI halen, net als REI. Wel meer risicovol lijkt mij, desalniettemin mogelijk.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Real estate is ook voor de long term Timmo, althans voor mij wel

In mijn originele voorbeeld verkoop ik mijn 10 huisjes en doe een 1031 exchange met mijn 6 ton
Met 15000 per huis dan kan ik 40 huisjes kopen van 150000 met 10% down. Die zijn 5 jaar later 225000 waard (10% per jaar)
Dan heb ik dus 40 x 90000 = 3.6 miljoen dollar eigen vermogen EN een maandelijks inkomen.
Ok het is een beetje koffiedik kijken maar als je het vergelijkt met de stock market die ook naar geschiedenis kijkt is het nog niet zo raar hoor.
Veel risico loop ik niet want het is verspreid over 40 huizen.
Kan jij met jouw knowledge in de stockmarket van 100k ,3.6 miljoen maken in 10 jaar?
Long term wordt dan ineens short term. Met pensioen in 10 jaar :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als ik dat zo allemaal lees, heb ik het dit leven allemaal verkeerd gedaan en zal ik op mijn volgende leven moeten wachten om het goed te doen.

Ik had natuurlijk in 1974, toen ik voor de klas stond, een pand met vier verdiepingen moeten kopen in Amsterdam voor fl. 60.000. De laatste keer dat ik keek, kon je per verdieping fl. 250.000 krijgen en het zal nu wel veel meer geworden zijn.

Maar ja, ik moest zo nodig naar Amerika. Waar ik nooit spijt van heb gehad, ik heb redelijk m'n draai gevonden, de liefde van mijn leven gevonden en een zoon helpen grootbrengen, die nu zelfstandig in San Francisco woont en werkt (en meer verdient dan ik in mijn laatste vaste baan verdiende -- terecht, want dat heb ik ook met mijn vader gedaan).

Al die verhalen over investeren in onroerend goed, klinken allemaal mooi en zeer aantrekkelijk. Maar zoals Petra zegt, je moet er lol in hebben en er tegen kunnen, anders wordt het een lijdensweg, waar je alleen een kort leven met veel maagzweren aan overhoudt.

Ieder z'n meug. Ik heb de afgelopen 30 jaar in totaal acht jaar voor een baas gewerkt, de rest van de tijd voor mezelf vanuit huis (dankzij m'n vrouw die altijd een vaste baan en een ziekteverzekering heeft gehad). En ik kan nog steeds mijn deel van de rekeningen betalen en wat geld opzij leggen voor de (naderende!) "oude dag".

Ik had misschien meer kunnen verdienen, maar dan had ik niet thuis kunnen werken en aandacht aan m'n zoon besteden.

Voor mij heeft deze methode gewerkt, ik kan me voorstellen dat andere mensen andere dingen willen.

Ik wens de (toekomstige) miljonairs (en mini-Trumpjes) het beste. En als je eenmaal op die toppen zit, vergeet dan niet waar je vandaan komt en geef wat terug aan de maatschappij.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Bennogr schreef:Als ik dat zo allemaal lees, heb ik het dit leven allemaal verkeerd gedaan en zal ik op mijn volgende leven moeten wachten om het goed te doen.
Het is nog niet te laat Benno, volgens ned-in-Mo's reken machientje maak je met $15K toch $3.6miljoen in 8 jaartjes.... dus geef nog niet op zou ik zeggen. :P

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

je bedoelt met 100,000dollars startkapitaal :roll:

En je moet het met een korreltje zout nemen want mijn kristallen bol is net zo goed als de jouwe.

Waar het mij om ging is dat voor de gewone man/vrouw (als die real estate leuk vindt) veel meer kan verdienen dan in de stockmarket door real estate op te bouwen.
Dat dit geen wassen neus is wilde ik laten zien met het feit dat het mij lijkt te lukken en dat ik net zo gewoon ben als ieder ander
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

ned in MO schreef:je bedoelt met 100,000dollars startkapitaal
oooh sorry, ik staarde me blind op deze uitspraak van je :roll:
ned Mo schreef:Ik heb dit wel gedaan.

In 3 jaar van $15000, 150000 dollar gemaakt.
....
ned Mo schreef:En je moet het met een korreltje zout nemen
Doe ik ook wel hoor... met een heel klein korreltje... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Klinkt allemaal heel leuk, en waarschijnlijk komt er ook een portie geluk bij kijken??
Mijn schoonouders hebben een aantal jaren geleden door medische malpractise een flinke settlement gekregen, dat niet opgemaakt maar geinvesteerd in real estate.
Wij wonen nu in een van de appartementen en ik kan uit ervaring zeggen dat het heel veel werk is.
Zogauw een app leeg komt, wordt het gestript, een nieuwe keuken en badkamer geplaatst en volledig betegeld. Men heeft contractors gehad die echter veel geld hiervoor rekenen, vaak niet op komen dagen of slecht werk afleveren, nu wordt het gedaan door mijn man en een van zijn broers.
Er wordt veel vernield en de appartementen regelmatig uitgewoond, dus altijd is er opknapwerk. Er zijn regels voor, maar om huurders te behouden in een slechte markt zoals hier in Florida moeten ze wel flexibel zijn....ook zijn de verzekeringspremies en property-taxes behoorlijk hoog.
Als voorbeeld, voor een 3 app.duplex betaalt men jaarlijks $10.000 property-taxes en verzekering, de huuropbrengst voor dit duplex is $750 x3, mits verhuurd....nu is alles gelukkig verhuurd, maar het heeft een tijdje geduurd voor het weer volledig verhuurd was, nu staat een ander complex voor 3/4 leeg, van de 6 app. zijn er maar 2 verhuurd, property-tax en verzekeringen gaan gewoon door.
Mijn schoonouders kunnen er heel goed van leven, maar het is wel zwaar, het meeste komt op mijn schoonmoeder en mijn man neer, schoonvader is blind.
In de loop der jaren hebben zij zo een behoorlijk kapitaal opgebouwd, wat echter vandaag de dag moeilijk verkoopbaar is, ivm de ingestorte huizenmarkt in deze regio. Dus niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Mijn man doet het er allemaal bij, naast zijn normale baan. In februari gaat hij weer 5 weken op reis , heeft dan wat rust...LOL...zijn jongste broer neemt dan zijn onderhoudstaken over......
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Huurders blijven huurders natuurlijk, maar nieuwe keukens etc?
Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Je moet de woning natuurlijk wel zo veel mogelijk huurders bestendig maken.
Ik heb tot nu toe vrij weinig problemen gehad

Van die taxes sla ik stijl achterover.

Ik heb een huis van 2000 sq ft, all brick, en stone op 4 acres een mijl buiten het dorp en 15 min van Springfield. Mijn property taxes zijn 1100 en mijn insurance $500. In springfield zouden mijn taxes 500 dollar hoger liggen denk ik.

Het is niet voor niets dat wij hier grote drommen mensen van californie , florida etc mogen ontvangen omdat het leven hier veel goedkoper is.

Ik zou ook best in Florida willen wonen, maar als ik dan zie wat ik aan woongenot moet opgeven, dan kan ik hier heel wat rianter wonen.

Je kan hier een goede kwaliteit woning in een nieuwe nette subdivision kopen voor minder dan 300000. Je hebt dan 3500 sq ft 5 bedroom, 3 bath, 2 living areas en een 3 car garage. Property taxes tussen de 2000/2500 dollar. Een ingestortte markt hebben we niet, mede omdat gedurende de housing boom, de prijzen niet zo hard omhoog gingen. De rek is er zogezegd hier nog lang niet uit denk ik.

Om je een indruk te geven over de verhouding hier tussen huur en kosten moet je denken aan het volgende

$100000 huis
$800-850 rent
$1000 property tax
$500 verzekering

Hoe ligt die verhouding in florida?
Ben wel nieuwsgierig
Laatst gewijzigd door ned in MO op 10 jan 2007, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

oops, dubbel geplaatst...
Laatst gewijzigd door wiepster op 10 jan 2007, 03:17, 2 keer totaal gewijzigd.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

wiepster schreef:
ned in MO schreef:Huurders blijven huurders natuurlijk, maar nieuwe keukens etc?
Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Je moet de woning natuurlijk wel zo veel mogelijk huurders bestendig maken.
Ik heb tot nu toe vrij weinig problemen gehad

Daar zijn ze vanaf 2005 mee bezig, huurder bestendig maken ;-)), nieuwe keukens, geen tapijt meer, nieuwe water-heaters en a/c.

Van die taxes sla ik stijl achterover.
Het is wel een duplex, vlak aan de oceaan, voor deze betalen ze het meest, hoe dichter bij de beach, hoe meer taxes en verzekering

Ik heb een huis van 2000 sq ft, all brick, en stone op 4 acres een mijl buiten het dorp en 15 min van Springfield. Mijn property taxes zijn 1100 en mijn insurance $500. In springfield zouden mijn taxes 500 dollar hoger liggen denk ik.

Het is niet voor niets dat wij hier grote drommen mensen van californie , florida etc mogen ontvangen omdat het leven hier veel goedkoper is.

Ik zou ook best in Florida willen wonen, maar als ik dan zie wat ik aan woongenot moet opgeven, dan kan ik hier heel wat rianter wonen.

Je kan hier een goede kwaliteit woning in een nieuwe nette subdivision kopen voor minder dan 30000. Je hebt dan 3500 sq ft 5 bedroom, 3 bath, 2 living areas en een 3 car garage. Property taxes tussen de 2000/2500 dollar. Een ingestortte markt hebben we niet, mede omdat gedurende de housing boom, de prijzen niet zo hard omhoog gingen. De rek is er zogezegd hier nog lang niet uit denk ik.
Wij hebben van het weekend zo'n huis bekeken, 3400 sq ft voor 499.000, met HOA van 284 elke maand. Als nieuwe bewoner betaal je bijna 10% taxes over de appraisal en dan nog de verzekering...durf ik niet eens aan te denken...
Om je een indruk te geven over de verhouding hier tussen huur en kosten moet je denken aan het volgende

$100000 $ 225.000/250.000 huis
$800-850 $ 1100-1400 rent
$1000 $2000, mits je het zelf bewoont property tax
$500 $1500-$3000, hangt af waar je woont...beach of vasteland verzeke ring

Hoe ligt die verhouding in florida?
Ben wel nieuwsgierig
Wij hebben het er regelmatig over om te verhuizen naar Texas, corporate van mijn man is in FW gevestigd, waar een redelijk huis rond de $130.000 is te verkrijgen, waardoor belastingen en verzekeringen ook een stuk voordeliger zijn.
Helaas is daar nog steeds geen duidelijkheid over.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit alles laat weer eens duidelijk zien, dat het enorm uitmaakt, waar je woont in dit land. En persoonlijk vind ik woonplezier ook erg belangrijk. Wij betalen relatief hoge belastingen, maar wonen vlakbij een wereldstad, zijn zo in andere enorme steden. We wonen binnen rijafstand van het strand en in de winter (als er tenminste een is ;)) van ski resorts. Daar hangt een prijskaartje aan. Natuurlijk zouden we een vier keer zo groot huis ergens in het Midden Westen kunnen kopen voor wat ons huis hier waard is, maar ten eerste hebben we niet meer ruimte nodig en ten tweede willen we niet in het Midden Westen wonen. Supply and demand. Hoewel met de snelle populatie van dit land het midden ook steeds populairder wordt, natuurlijk. Voor elk wat wils.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het valt me wel op hoe goedkoop dat huizen nog kunnen zijn in de US, dacht dat die allemaal toch minstens rond onze prijzen zouden hangen. (behalve rond de grotere steden etc natuurlijk)

Maar het zou ook allemaal niks voor mij zijn... ik ben nu nog serieus aant vloeken over de renovatie van mijn eigen huis, laat staan dat ik er dan nog andere huizen bij zou willen doen ;).

En kan me best voorstellen dat je er veel geld mee kan verdienen, als je geluk hebt en er veel van af weet. Maar dat geldt met alles zo.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Chi Sin X schreef:Het valt me wel op hoe goedkoop dat huizen nog kunnen zijn in de US, dacht dat die allemaal toch minstens rond onze prijzen zouden hangen.
Niet in het minst!

Als wij een soorgelijk huis willen als waar we in België in wonen, dan kost dat $ 700,000 in NJ, Princeton, diezelfde woning kost $210,000.00 in Springfield, MO,
en $1,143,000.00 in Long Beach, CA
en $848,000.00 Vienna, VA

Bij benadering, op te zoeken via
http://hpci.coldwellbanker.com/?customerType=Learn
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
amerikafan
Amerika-ontdekker

Bericht door amerikafan »

Mijn vraag is nu

Zijn er meer mensen die deze passie delen?
Zijn er mensen die dit wel interessant vinden?
Mensen die dit haten? en waarom?

Graag wat reakties hierover
Helemaal mee eens. Zelfs in het Nederlandse tijdschrift Elsevier (mei 2006) is een artikel geschreven over mensen die met huizenverhuur heel rijk zijn geworden. Normale mensen met normale banen kunnen met huizenbusiness heel rijk worden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

wiepster schreef:
wiepster schreef:
Wij hebben het er regelmatig over om te verhuizen naar Texas, corporate van mijn man is in FW gevestigd, waar een redelijk huis rond de $130.000 is te verkrijgen, waardoor belastingen en verzekeringen ook een stuk voordeliger zijn.
Helaas is daar nog steeds geen duidelijkheid over.

Das slechte handel?

Effe rekenen

250,000 dollar geinvesteerd in huis
$200 property tax per maand
$167 per maand verzekering
inkomsten 1400 -367 = $1033
Vacancy, repair etc laat ik even buiten beschouwing

1033x12 = $12396 dollar dat is 5% return on investment
Als je er een lening op zou hebben tegen 7% dan verlies je dus elke maand geld. Dat is dus een slechte investering

wat er gebeurd is is dat huizenprijzen gigantisch zijn gestegen, maar huurprijzen niet omdat het salaris niet mee is gegaan en mensen die een laag salaris verdienen moeten ook ergens wonen
Heb je je appartementen complex 10 jaar geleden gekocht dan valt het mee, omdat jou inleg toen ook veel lager was.
Alleen kan je het aan de straatstenen niet kwijt omdat er niet genoeg inkomen tegenover de investering zal staan.
@ rperre. Dat is ook een reden waarom ik niet zo snel een appartementencomplex zou kopen. Met huizen heb je meer mogelijkheden.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

ned in MO schreef:[

Das slechte handel?

Effe rekenen

250,000 dollar geinvesteerd in huis
$200 property tax per maand
$167 per maand verzekering
inkomsten 1400 -367 = $1033
Vacancy, repair etc laat ik even buiten beschouwing

1033x12 = $12396 dollar dat is 5% return on investment
Als je er een lening op zou hebben tegen 7% dan verlies je dus elke maand geld. Dat is dus een slechte investering

wat er gebeurd is is dat huizenprijzen gigantisch zijn gestegen, maar huurprijzen niet omdat het salaris niet mee is gegaan en mensen die een laag salaris verdienen moeten ook ergens wonen
Heb je je appartementen complex 10 jaar geleden gekocht dan valt het mee, omdat jou inleg toen ook veel lager was.
Alleen kan je het aan de straatstenen niet kwijt omdat er niet genoeg inkomen tegenover de investering zal staan.
@ rperre. Dat is ook een reden waarom ik niet zo snel een appartementencomplex zou kopen. Met huizen heb je meer mogelijkheden.
In deze regio staan nu veel huizen leeg en het rare is dat de huizen die nu nog gebouwd moeten worden en reeds gepland staan, aangeboden worden voor $197.900 met extra amminities, zoals tegels in de keuken en duurdere appliances(keukenapp.).
Diverse investeerders hebben deze huizen gekocht voor de oude prijzen, zonder de extra amm. en proberen die nu te verkopen voor 229.000,= .
Kopers zoals wij wachten dus nog maar rustig af, want de prognose is dat het nog lager zal worden, of de bouwers geven nog meer erbij kado.
Duurdere condo's hier worden volledig ingericht aangeboden of een jaar geen hyp., helaas zijn ze dan nog steeds te duur en raak je het later aan de straatstenen niet kwijt.
Ook staan veel huizen nu te koop voor "rent to own", maar dat is voor ons geen optie, als de orginele bewoners bankroet gaan of hun taxes niet betalen, kan je nog alles kwijt raken.

Mijn schoonouders hebben hun app.complexen nu helemaal vrij, dus het rendement is te doen, ook omdat ze geen contractors inhuren, en mijn man en broers veel helpen om de kosten laag te houden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je je huisje etc 10 jaar geleden gekocht hebt en de markt stagneert is het in principe niet zo'n probleem want je huis is nog steeds veel meer waard dan dat het 10 jaar geleden was.
Als je je huis op z'n piek hebt gekocht ben je natuurlijk de sigaar.

Daarbij zijn er zoveel mensen die ge herfinancierd hebben en de overwaarde eruit hebben getrokken om de credit cards afte betalen etc.
Die moeten nu ook bloeden.

Ik zie nog een heleboel foreclosures op de markt komen.
De meeste mensen zijn vergeten that what goes up, must come down.

Dat het inmiddels al zo erg is in Florida had ik niet gedacht :shock:

Maar goed in een krimpende markt is het ook goed zakendoen in real estate, vooral als je cash hebt
amerikafan
Amerika-ontdekker

Bericht door amerikafan »

Citaat uit Elsevier van mei 2006:
Hij kocht in 1985 een huisje in Den Haag, knapte dat op en verkocht het met winst door. Nu bezit en verhuurt Maarten van der Heijden (65) ongeveer vijftienhonderd huizen, winkels en kantoren. De totale waarde van die panden is meer dan 100 miljoen euro.
:shock:

Hij staat naast een glimmende Porsche op de cover van dat tijdschrift.

Zo zijn in NL nog meer mensen die met vastgoedinvesteringen multi multi multi multimiljonair zijn geworden. Bijvoorbeeld: Max Vorst (nog geen 40 jaar oud en rond de 40 miljoen euro ca$h), Michael van de Kuit (ook nog geen 40 jaar oud en rond de 40 miljoeen ca$h)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

ned in MO schreef: Ik zie nog een heleboel foreclosures op de markt komen.
De meeste mensen zijn vergeten that what goes up, must come down.

Dat het inmiddels al zo erg is in Florida had ik niet gedacht :shock:

Maar goed in een krimpende markt is het ook goed zakendoen in real estate, vooral als je cash hebt
Het is niet alleen de markt die instort, na Wilma in 2005 zijn de verzekeringspremies in sommige gevallen verdubbeld tot wel 400%.
Velen verkopen nu dus, konden amper mortgage betalen en gaan nu stuk op verzekeringspremies.
Dat is een hot issue hier, met een nieuwe Governor Christ, die Jeb Bush opvolgde, hoopt men dan ook dat hij zijn verkiezingsbeloftes, oa. de torenhoge verzekeringspremies verlagen nakomen. Als je dan nagaat dat hij, met vele anderen, verkiezingsgeld heeft gehad van oa. de verzekeringsmaatschappijen, dan is het maar afwachten.....

In deze regio zijn volgens zeggen meer dan 7000 foreclosures....

Wij zijn flink aan het sparen...LOL...
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

@Wiepster
Wij hebben van het weekend zo'n huis bekeken, 3400 sq ft voor 499.000, met HOA van 284 elke maand. Als nieuwe bewoner betaal je bijna 10% taxes over de appraisal en dan nog de verzekering...durf ik niet eens aan te denken...
Waar komt die 10% vandaan???

@Ned in MO

Als de huizen markt zo erg in elkaar stort en de mensen hebben geen geld om te kopen...... rara waar ze dan gaan leven. En je kunt altijd de huur aanpassen aan de economie (als de ruimte er is)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer