Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door nieuwenoord »

Tja, wij hadden een reservering van 1614 euro bij AutoEurope (Budget) en ontdekten toen dezelfde klasse bij Hertz voor 1176 euro. Niet getwijfeld, toegehapt en hebben.

Aan upgrade-info kan ik je verder niet helpen, wij boeken gewoon wat we hebben willen. Geen zin in gedoe verder. Heb je voorkeur voor een bepaalde auto, dan kan je ook een mail sturen met een verzoek daarvoor. Nee heb je, ja kan je krijgen. Wij huren in Nederland voor 3 weken een auto bij Budget en willen graag een hoge auto. Ik kreeg het advies van de dame van Avis (met zijn tweeën achter die balie dus), om na boeking een mail te sturen waarbij ik verzoek om een auto met hoge instap. Zo gezegd, zo gedaan en het is nu vermeld bij de boeking. Weet nog niet hoe het af gaat lopen echter.
Celluiar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Celluiar »

Helder verhaal, dan ga wij inderdaad voor Avis en hopen op het beste! :thumbup:
2010: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Deep South
2019: Noord-Oost
Helena1610
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Helena1610 »

Hoi,

Ik ga over 4 wkn rondreizen in zuidwest USA (waar is deels afh van het weer). We landen 25 dec om 18.30 in SFO en vliegen om 8.00 Am op 5 januari vanuit Phoenix naar Hawaii. Ik ben aan t kijken voor een huurauto voor de periode van 25 dec 18.30 SFO tot 7 uur op 5 jan in Phoenix. Ik heb bij diverse sites die op forum genoemd zijn prijzen vergelijken maar best lastig. Om t enigszins te kunnen vergelijken heb ik mn gekeken bij alamo (eerdere positieve ervaringen, mn ook bij online inchecken). Onderstaande prijzen zijn allemaal bij alamo:

1. Autoeurope -- hogere middenklasse, ford fusion, 559,29
2. Driveusa -- midsize, Toyota Corolla 506
3. Alamo.com -- fullsize, ford fusion 498 (530 dollar)
4. Alamo.nl --- fullsize, ford fusion 587
5. Rentalcars -- fullsize ford fusion, 518,30 (4drs)
6. Rentalcars --- fullsize Chrysler 200, 546 (4 drs INCL gps)
7. Ebookers.de -- mittelklasse ford fusion 405

Vragen aan jullie:
- Puur kijkend naar prijzen zou je voor ebookers moeten kiezen maar vraag me af of dit wel klopt (bij andere sites ziet men de fusion in andere categorie).
- ik lees veel over de Britse site van alamo maar daar kwam ik op ruim 700 pond uit??
- Is een type auto als ford fusion voldoende voor rijcomfort mn ook in winter? Of is een andere categorie (SUV) beter ?

Alvast bedankt voor jullie hulp ( en alle hulp die ik al heb gekregen door al veel te bekijken op dit forum, top!)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ja Ford Fusion is inderdaad een Full Size.
Heb even meegekeken op ebookers.de en het klopt hoor. (Obere Mittelklasse is hetzelfde als Fullsize)
Screenshot_2.jpg
Qua rijcomfort, geen idee. Nog nooit in een Fusion gereden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Helena1610 schreef:Hoi,

- Is een type auto als ford fusion voldoende voor rijcomfort mn ook in winter? Of is een andere categorie (SUV) beter ?

Hoi Helena1610,
De Amerikaanse Ford Fusion is wat hier de Ford Mondeo is.
http://www.ford.com/cars/fusion/?gnav=header-cars

Wel met een andere motor, prima mee te rijden.
Rijdend van San Francisco naar Phoenix kun je elke winter vermijden .
Korte broek en T Shirt bij de hand houden.

PS
Kan een avondlang dromen over de routes van dat vertrek tot dat aankomstpunt.
Vorige maand niet verder gekomen dan Joshua Tree South Entrance, maar in in ieder geval toch een end op de I 10
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Helena1610
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Helena1610 »

Dank jullie wel! Ik ga de auto nu regelen bij ebookers en me weer heerlijk verder verdiepen in allerlei mogelijke routes!!!
Roadtrippin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roadtrippin »

Hallo allemaal,

Wij zijn nu bezig een huurauto te regelen voor onze vakantie.

Zowel ophalen als terugbrengen is op Los Angeles international airport (LAX). Vanaf 20 april '16 ca. 17.00u tot 14 mei '16 ca. 11.00u.

Toen wij 2 weken terug eens keken op rentalcars.com, deed een Toyota RAV4 (kleine SUV) zo'n 637 euro. Omdat wij ons nog niet ingelezen hadden, kozen wij ervoor om nog niet te boeken. Inmiddels zijn we er wel over uit dat een dergelijke auto het meest geschikt is voor ons.

Je raadt het: op dit moment, nu we ook wat uitgebreider op dit forum hebben gekeken, is er bijna geen SUV onder de 750-800 euro te vinden :wink:

We kijken regelmatig op rentalcars.com, ebookers.de, expedia.nl, http://www.alamo.co.uk/brits en autoeurope.eu (.nl).

Op dit moment heeft http://www.alamo.co.uk/brits de beste prijs (722 USD). Zitten er risico's aan om hier te boeken? Er staat wel bij dat de benodigde verzekeringen zijn inbegrepen en dat je gratis kunt annuleren, maar het is dus geen Nederlandse site. Of is Expedia.nl of Autoeurope.nl bij een klein prijsverschil te prefereren? We zijn niet enorm onder de indruk van deze prijs, zeker als ik het vergelijk met andere genoemde prijzen in dit topic.

Hoor het graag indien jullie nog tips hebben, we zien door de bomen het bos niet helemaal meer. :thumbup:
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Roadtrippin schreef:Hoor het graag indien jullie nog tips hebben, we zien door de bomen het bos niet helemaal meer. :thumbup:
Op http://www.usrentacar.co.uk/ zie ik voor jullie reisdata een prijs van 700 euro voor een midsize SUV (via Dollar).
Brecht
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Brecht »

Mijn vriendin en ik zijn een jaar aan het rondreizen (momenteel in Thailand) en gaan onze trip eindigen met ongeveer 3 maanden in Amerika. We komen op 17 mei aan in New York waar mijn ouders ons zullen bezoeken en we 8 dagen blijven. Vanaf 25 mei zijn we vrij om te gaan waar we willen. Terugvlucht ligt nog niet vast maar zal rond 12 augustus vallen (in ieder geval <90 dagen).

Het zal onze eerste keer in Amerika zijn. Vanaf NY zouden we de oostkust volgen tot Miami, dan richting de andere kust voor de klassiekers daar. Over die hele route zijn er heel wat plaatsen die we niet willen missen, dus een auto huren lijkt ons een goede oplossing. We hebben ook best wat tijd dus dat geeft ons ook de vrijheid om onverwachte omwegen te maken.

Het idee was om vanaf de westkust (LA, SF, LV) terug te vliegen naar België, afhankelijk van waar het goedkoopste vliegticket te vinden was. Jammer genoeg zorgt dit bij de autoverhuur voor een extra one-time fee, die best wel duur lijkt uit te vallen.

Vervolgens dachten we dan voor een volledige lus te gaan (dus ook terug naar NY te rijden via het noorden) maar dat zijn misschien toch wat veel kilometers voor 3 maanden? Maar ook dan vind ik niet meteen geweldige deals voor wagens. Minstens $40 per dag voor een economy class. Een midsize SUV al snel >$60 per dag.

Zijn dit prijzen die we mogen verwachten in het hoogseizoen (mei-augustus)? Of is het probleem dat onze huurperiode langer dan 28 dagen is? We zouden eventueel de trip kunnen opsplitsen in 3 grote lussen van 28 dagen en tussenin vliegen, maar dat is natuurlijk heel wat meer geregel.

Alvast bedankt voor de raad die jullie kunnen geven. Heb ook al wat door de topic zitten lezen, maar de meesten zitten met <28 dagen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Brecht schreef: Het idee was om vanaf de westkust (LA, SF, LV) terug te vliegen naar België, afhankelijk van waar het goedkoopste vliegticket te vinden was. Jammer genoeg zorgt dit bij de autoverhuur voor een extra one-time fee, die best wel duur lijkt uit te vallen.
Hallo Brecht, welkom op het AllesAmerika forum.

Hoe kom je hierbij? Tussen LA, SF, Las Vegas of Phoenix heb je helemaal geen one way fee. Ook is beginnen bij in California of Nevada een 2 bestuurder gratis. Je kunt wel het beste de auto huren vanaf een vliegveldlokatie. Beginnende met een aantal dagen SF of Vegas zou je nog wat dagen autohuur kunnen uitsparen. In LA is een auto wel aan te raden.

Overigens is zou ik bij bijna 3 maanden altijd kijken of je ook Yellowstone mee kunt pakken. Maar daar zou ik je net als voor de route aanraden om een apart topic voor aan te maken en dit niet bij de autohuurvragen te zetten. Voor 3 maanden een auto huren zal overigens idd flink prijzig zijn, als dit al kan. En bv tussen california en new york zal de one way fee nog veel hoger zijn.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Roadtrippin schreef: Op dit moment heeft http://www.alamo.co.uk/brits de beste prijs (722 USD). Zitten er risico's aan om hier te boeken? Er staat wel bij dat de benodigde verzekeringen zijn inbegrepen en dat je gratis kunt annuleren, maar het is dus geen Nederlandse site. Of is Expedia.nl of Autoeurope.nl bij een klein prijsverschil te prefereren?
Je kunt er gerust bij boeken.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Wel een one way als je via http://www.alamo.co.uk/brits boekt Paul.
Maar dat lag / ligt ook weer aan het aantal dagen.....
Screenshot_3.jpg
Screenshot_3.jpg (36.06 KiB) 1533 keer bekeken
Gewoon kijken waarbij het totaaltarief het laagst is.
Brecht
Amerika-newbie

Bericht door Brecht »

PSVwally schreef:Hoe kom je hierbij? Tussen LA, SF, Las Vegas of Phoenix heb je helemaal geen one way fee.
Aankomen doen we sowieso in New York, die vlucht ligt al vast. Het idee was om van daaruit te huren en naar de westkust te rijden om terug te vertrekken naar België vanuit LA, SF of LV. Dus de one way fee voor NYC -> Westkust.

Maar het lijkt dus inderdaad niet zo interessant om ineens een auto voor 3 maanden te huren. Ik ben aan het bekijken om eerst een lus van 28 dagen te doen aan de oostkust, om daar alles mee te pikken. Dan een vlucht naar bijvoorbeeld Las Vegas om dat als basis te gebruiken voor 2 nieuwe lussen van ongeveer 28 dagen.

Zo vermijden we de one-way fees en blijken er (op het eerste zicht) betere deals te vinden te zijn. Nog wat puzzelen dus, maar we hebben nog tijd.

Hoe de route juist gaat lopen (start en eindpunt? meerdere lussen?) is op dit moment vooral in functie van de autoverhuur, vandaar dat ik de vraag hier heb gesteld. We willen bijvoorbeeld gerust wat verder rijden of een tussenvlucht nemen indien we zo op de verhuur kunnen besparen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Hoogte one way is bij de meeste autoverhuurders afhankelijk van de afstand tussen beide locaties. hoe verder hoe duurder.
Nationalcar hanteert een standaard tarief van 399 ex tax.
Zie het draadje http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=61731

Wellicht dat andere verhuurders dit ook doen maar het is toch een kwestie van proberen en vergelijken.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Helena1610 schreef:Dank jullie wel! Ik ga de auto nu regelen bij ebookers en me weer heerlijk verder verdiepen in allerlei mogelijke routes!!!
Kijk even naar de annuleringsvoorwaarden. Volgens mij was dit bij E-Bookers niet zonder kosten mogelijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Als je bij Alamo in je pakket al een extra bestuurder hebt zitten, moet je dit dan nog apart aangeven wie dat is als je online incheckt of gebruikt maakt van bijvoorbeeld skip the counter?
Ik zie dat namelijk nergens staan
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

die mogelijkheid heb je volgens mij bij online check in...
Voorbeeld.
alamo.com
Na reserveren kun je de auto inchecken.
Je krijgt dan onderstaand plaatje te zien.
Screenshot_4.jpg
Onderaan de mogelijkheid om een extra bestuurder toe te voegen.
Voorbeeld is LAX, daarom staat bedrag op nul. Zoiets zie je wellicht ook?
Maak een proefboeking. Betaal later optie en kijken wat je ziet.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Soms is er wel ter plaatse een drop-off fee voor ophalen SFO inleveren PHX. Hangt zelfs soms van seizoen af.
Altijd goed lezen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Hinko schreef:die mogelijkheid heb je volgens mij bij online check in...
Voorbeeld.
alamo.com
Na reserveren kun je de auto inchecken.
Je krijgt dan onderstaand plaatje te zien.

Onderaan de mogelijkheid om een extra bestuurder toe te voegen.
Voorbeeld is LAX, daarom staat bedrag op nul. Zoiets zie je wellicht ook?
Maak een proefboeking. Betaal later optie en kijken wat je ziet.

Thnx! Ik zat met mijn neus te kijken. Ik zie het bij mij ook staan :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Brecht »

Het idee om van NYC naar de westkust te rijden is opgeborgen. Het plan is nu als volgt:

17 dagen noord-oosten (New York, Philadelphia, Baltimore en Washington DC)
> vliegen naar Las Vegas
43 dagen westen (SF, LA, LV, Nationale Parken)
> vliegen naar Miami
28 dagen zuid-oosten (Florida, New Orleans)

Verdeling van dagen ligt nog niet 100% vast omdat de tussenvluchten nog niet geboekt zijn maar het zal zo ongeveer iets worden. Ondertussen dan ook aan het kijken voor een huurwagen voor de lus rond Las Vegas en de lus rond Miami.

Interessantste deals lijk ik te vinden bij http://www.alamo.co.uk/brits

Las Vegas: 3 juni tot 16 juli - Midsize SUV (Toyota RAV4)
£960.25 => ongeveer 32 euro per dag

Miami: 16 juli tot 13 augustus - Standard (Volkswagen Jetta)
£581.89 => ongeveer 29 euro per dag

Door via Brits te gaan hebben we een additional driver en kan mijn vriendin dus ook rijden (groot pluspunt) en lijkt me dat alle nodige verzekeringen er bij zitten (klopt dit?).

Is dit een OK prijs voor het hoogseizoen? Voor zover ik zie kan ik gratis annuleren (ook al gebruik ik "Pay Now" voor nog wat extra korting), dus best gewoon vastleggen en van tijd tot tijd de prijs nog eens controleren en herboeken indien nodig?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer