Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis caha: Denver - Seattle (via Canada)
Reis caha: Denver - Seattle (via Canada)
1 vliegen naar denver
2 denver
3 naar estes park (rocky mountains)
4 estes park (rocky mountains)
5 naar lusk/cheyenne/guernsey
6 naar custer (custer state park, wind cave np)
7 custer (badlands np)
8 naar rapid city (mount rushmore, crazy horse memorial)
9 rapid city (devils tower)
10 naar buffalo
11 naar cody (yellowstone)
12 cody (yellowstone)
13 cody (grand teton?)
14 naar helena
15 naar east glacier park village?
16 east glacier park village (naar glacier np)
17 naar calgary
18 calgary
19 naar banff (banff np, lake louise)
20 banff (kootenay np)
21 banff (yoho np)
22 naar jasper (icefield parkway)
23 jasper (jasper np)
24 naar clearwater
25 clearwater (wells gray np)
26 naar whistler
27 naar vancouver
28 vancouver
29 naar Victoria
30 Victoria
31 Naar port angeles
32 Port angeles (Olympic np)
33 Naar Seattle
34 Naar Amsterdam
35 Aankomst Amsterdam
Bovenstaande is een idee voor een reis in de zomer van 5 weken met ons gezin (met drie kleine kids). We hebben eerder drie maanden door de USA gereisd (westkust, Hawaï en NY; toen nog met twee kleine kids); dat beviel erg goed. Enigszins aanpassen moeten we wel dus, qua niet te lange reisafstanden.
En nu willen we dus naar de Rockies!
Een aantal vragen bij bovenstaand idee:
1. Dag 5 is dus nog een beetje onduidelijk. Iemand goede ideeen? Guernsey ligt het meest in het midden. Is dat wat?
2. Is Grand Teton NP te doen vanuit Cody?
3. Kan je van Cody naar Jackson rijden door het park? En hoe lang doe je daar over? Google geeft alleen routes om het park heen.
4. Glacier NP (usa); waar is het het handigst om te overnachten?
5. Hoe is de grensovergang bij Carway- is die ok of duurt die heel lang?
6. Zien jullie nog mogelijkheden om een extra dagje Seattle erin te krijgen? Oftewel; waar kunnen we een dagje minder doen?
7. Deze route gaat er een beetje vanuit dat het loont om terug te rijden naar de usa, ivm met hoge drop off kosten als we een auto huren in de usa en terugbrengen in canada. Is dat een juiste aanname? Kan het uberhaupt (auto huren in usa en terugbrengen in canada)?
Alvast bedankt voor hulp!
2 denver
3 naar estes park (rocky mountains)
4 estes park (rocky mountains)
5 naar lusk/cheyenne/guernsey
6 naar custer (custer state park, wind cave np)
7 custer (badlands np)
8 naar rapid city (mount rushmore, crazy horse memorial)
9 rapid city (devils tower)
10 naar buffalo
11 naar cody (yellowstone)
12 cody (yellowstone)
13 cody (grand teton?)
14 naar helena
15 naar east glacier park village?
16 east glacier park village (naar glacier np)
17 naar calgary
18 calgary
19 naar banff (banff np, lake louise)
20 banff (kootenay np)
21 banff (yoho np)
22 naar jasper (icefield parkway)
23 jasper (jasper np)
24 naar clearwater
25 clearwater (wells gray np)
26 naar whistler
27 naar vancouver
28 vancouver
29 naar Victoria
30 Victoria
31 Naar port angeles
32 Port angeles (Olympic np)
33 Naar Seattle
34 Naar Amsterdam
35 Aankomst Amsterdam
Bovenstaande is een idee voor een reis in de zomer van 5 weken met ons gezin (met drie kleine kids). We hebben eerder drie maanden door de USA gereisd (westkust, Hawaï en NY; toen nog met twee kleine kids); dat beviel erg goed. Enigszins aanpassen moeten we wel dus, qua niet te lange reisafstanden.
En nu willen we dus naar de Rockies!
Een aantal vragen bij bovenstaand idee:
1. Dag 5 is dus nog een beetje onduidelijk. Iemand goede ideeen? Guernsey ligt het meest in het midden. Is dat wat?
2. Is Grand Teton NP te doen vanuit Cody?
3. Kan je van Cody naar Jackson rijden door het park? En hoe lang doe je daar over? Google geeft alleen routes om het park heen.
4. Glacier NP (usa); waar is het het handigst om te overnachten?
5. Hoe is de grensovergang bij Carway- is die ok of duurt die heel lang?
6. Zien jullie nog mogelijkheden om een extra dagje Seattle erin te krijgen? Oftewel; waar kunnen we een dagje minder doen?
7. Deze route gaat er een beetje vanuit dat het loont om terug te rijden naar de usa, ivm met hoge drop off kosten als we een auto huren in de usa en terugbrengen in canada. Is dat een juiste aanname? Kan het uberhaupt (auto huren in usa en terugbrengen in canada)?
Alvast bedankt voor hulp!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis caha: Denver - Seattle (via Canada)
dag 5 zou ik minstens tot Guernsey rijden, zelfs verder naar Lusk of Scottsbluff
dag 8 ik zou hier nog een nachtje in Custer blijven, dan heb je daar 2 overnachtingen op dezelfde plek
dag 9 Devils Tower ligt al een heel eind van Rapid City af richting Buffalo, ik zou deze dag niet terug rijden naar Rapid City maar doorrijden naar Buffalo
je wint hier dan ook een dag, die ik onmiddellijk bij Yellowstone zou plaatsen
vb voor vervolg:
dag 10 Buffalo - Cody
dag 11 Cody - Jackson (Google stuurt je nu om omdat de weg nu gesloten is, maar je kan de route wel verslepen) https://goo.gl/maps/Y4Br3GVLDTF2
dag 12 Jackson - Yellowstone
dag 13 Yellowstone
... (hier heb ik geen ervaring meer mee, Seattle en Olympic hebben wij voor volgende zomer gepland)
Voor het eerste gedeelte heb je misschien iets aan ons reisverslag van 2011 (toen deden wij ook RMNP, South Dakota en Yellowstone)
Groetjes,
Ingrid
dag 8 ik zou hier nog een nachtje in Custer blijven, dan heb je daar 2 overnachtingen op dezelfde plek
dag 9 Devils Tower ligt al een heel eind van Rapid City af richting Buffalo, ik zou deze dag niet terug rijden naar Rapid City maar doorrijden naar Buffalo
je wint hier dan ook een dag, die ik onmiddellijk bij Yellowstone zou plaatsen
vb voor vervolg:
dag 10 Buffalo - Cody
dag 11 Cody - Jackson (Google stuurt je nu om omdat de weg nu gesloten is, maar je kan de route wel verslepen) https://goo.gl/maps/Y4Br3GVLDTF2
dag 12 Jackson - Yellowstone
dag 13 Yellowstone
... (hier heb ik geen ervaring meer mee, Seattle en Olympic hebben wij voor volgende zomer gepland)
Voor het eerste gedeelte heb je misschien iets aan ons reisverslag van 2011 (toen deden wij ook RMNP, South Dakota en Yellowstone)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een of twee extra dagen voor Yellowstone zou niet verkeerd zijn, maar ook elders kun je wel meer tijd gebruiken. Kijk voor het eerste deel van de route eens in ons 2004-verslag, wij deden datzelfde stuk met onze kinderen. Yellowstone en Grand Teton kun je eigenlijk niet vanuit Cody bezoeken, dat kost je veel te veel reistijd. Overnacht in Yellowstone zelf, of in West Yellowstone. Als je graag meerdere nachten op dezelfde plek wilt zitten is Canyon Village mooi centraal gelegen. Lake zoui ook kunnen. Je zult echter al wel geluk moeten hebben om nog voor meerdere nachten iets in het park te vinden.
Over Canada kan ik niets zeggen, maar ook voor Olympic NP heb je weinig tijd. Zie daarvoor ons 2006-verslag. Misschien helemaal overslaan om zodoende meer tijd elders te krijgen?
Jullie willen met de auto en niet met een camper? Dat laatste zou met drie jonge kinderen wel prettig zijn zijn lijkt me.
En ja, een auto huren in de VS en inleveren in Canada kan niet.
Marianne
Over Canada kan ik niets zeggen, maar ook voor Olympic NP heb je weinig tijd. Zie daarvoor ons 2006-verslag. Misschien helemaal overslaan om zodoende meer tijd elders te krijgen?
Jullie willen met de auto en niet met een camper? Dat laatste zou met drie jonge kinderen wel prettig zijn zijn lijkt me.
En ja, een auto huren in de VS en inleveren in Canada kan niet.
Marianne
Kan voorlopig alleen iets zeggen over Olympia en daar heb je echt te weinig tijd. Met Port Angeles alleen red je het niet. Je mist dan eigenlijk de stranden en het regenwoud.
Kijk eens in ons 2015 verslag, http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/
Succes met plannen!
Kijk eens in ons 2015 verslag, http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/
Succes met plannen!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben het met bovenstaande reacties eens.
Voor South Dakota heb je minstens twee hele dagen, dus drie overnachtingen, nodig.
Devils Tower bezoek je het beste onderweg weg naar Buffalo of Sheridan.
Voor Yellowstone is drie overnachtingen naar mijn mening het minimum. Van Cody naar Yellowstone is 2 à 2,5 uur rijden en die moet je ook nog terug. Overnacht dus, zoals Marianne zegt, in het park of in West Yellowstone, eventueel één nacht in Gardiner.
Hetzelfde geldt voor Grand Teton, dat is van Cody minstens 3,5 uur rijden, dus 7 uur heen en terug.
East Glacier Park ligt ook niet heel gunstig voor Glacier N.P.
Voor Olympic N.P. heb je inderdaad alleen maar tijd voor Hurricane Ridge en dat heeft naar mijn mening in deze reis weinig toegevoegde waarde; je hebt in m.n. RMNP en Canada mooiere en hogere bergen gezien.
Reizen jullie per camper of per auto? Met een auto zou je eventueel in één dag van Estes Park naar Yellowstone N.P. en van Yellowstone N.P. naar Glacier N.P. kunnen rijden, al kan ik me voorstellen dat dat met drie kleine kinderen waarschijnlijk verre van ideaal is.
Met 5 weken ter beschikking moet je een mooie reis in een prachtig gebied samen kunnen stellen. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Voor South Dakota heb je minstens twee hele dagen, dus drie overnachtingen, nodig.
Devils Tower bezoek je het beste onderweg weg naar Buffalo of Sheridan.
Voor Yellowstone is drie overnachtingen naar mijn mening het minimum. Van Cody naar Yellowstone is 2 à 2,5 uur rijden en die moet je ook nog terug. Overnacht dus, zoals Marianne zegt, in het park of in West Yellowstone, eventueel één nacht in Gardiner.
Hetzelfde geldt voor Grand Teton, dat is van Cody minstens 3,5 uur rijden, dus 7 uur heen en terug.
East Glacier Park ligt ook niet heel gunstig voor Glacier N.P.
Voor Olympic N.P. heb je inderdaad alleen maar tijd voor Hurricane Ridge en dat heeft naar mijn mening in deze reis weinig toegevoegde waarde; je hebt in m.n. RMNP en Canada mooiere en hogere bergen gezien.
Reizen jullie per camper of per auto? Met een auto zou je eventueel in één dag van Estes Park naar Yellowstone N.P. en van Yellowstone N.P. naar Glacier N.P. kunnen rijden, al kan ik me voorstellen dat dat met drie kleine kinderen waarschijnlijk verre van ideaal is.
Met 5 weken ter beschikking moet je een mooie reis in een prachtig gebied samen kunnen stellen. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dank jullie wel mensen!
Ingrid, ik ga jouw wijzigingen voor dag 8-12 denk ik wel overnemen. Klinkt goed en een dag extra yellowstone is uiteraard altijd handig.
Marianne en Old Faithful; bedankt voor jullie tips over de overnachtingen in Yellowstone. Ik weet dat het al lastig gaat worden, dus wellicht hebben we niet eens meer iets te kiezen. We'll see...
Olympic hebben we tijdens onze vorige reis al aangedaan (net als Seattle); dat ie nu weer in onze route zit is dus meer uit heimwee, dan uit noodzaak.
En we willen eigenlijk maximaal 3 uur achter elkaar in de auto zitten. Dat is met die kleintjes wel echt het uiterste. Vandaar de kleine stukjes en wat meer tussenstops (in 1x van Victoria naar Seattle vind ik dus te lang; vandaar de tussenstop in Port Angeles).
En ja, we willen met de auto gaan ipv met een camper. Is ons vorige keer goed bevallen; je schiet meer op omdat je harder kunt. EN al die tijd met zn allen op elkaars lip lijkt me niet vreugde-bevorderend.
Ben zelf groot airbnb-fan.
Ik ga nog het een en ander uitzoeken en zal de definitieve route nog posten.
Thanx!
Ingrid, ik ga jouw wijzigingen voor dag 8-12 denk ik wel overnemen. Klinkt goed en een dag extra yellowstone is uiteraard altijd handig.
Marianne en Old Faithful; bedankt voor jullie tips over de overnachtingen in Yellowstone. Ik weet dat het al lastig gaat worden, dus wellicht hebben we niet eens meer iets te kiezen. We'll see...
Olympic hebben we tijdens onze vorige reis al aangedaan (net als Seattle); dat ie nu weer in onze route zit is dus meer uit heimwee, dan uit noodzaak.

En ja, we willen met de auto gaan ipv met een camper. Is ons vorige keer goed bevallen; je schiet meer op omdat je harder kunt. EN al die tijd met zn allen op elkaars lip lijkt me niet vreugde-bevorderend.

Ik ga nog het een en ander uitzoeken en zal de definitieve route nog posten.
Thanx!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 9189 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-