Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door Vito »

Ik zag het ook al, maar mijn reservering bij Hertz blijft nog steeds het voordeligst.
Maar AutoEurope is zeer concurrerend nu, komt vast door de tijdelijk hogere koers van de Euro.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Als ik bij auto Europe een luxe auto boek voor de periode van 11 maart 2016 t/m 24 maart 2016 staat er onder geschreven dat de verhuurder nog kosten in rekening kan brengen voor de one way. Als ik op boeken klik staat er dat de one way fee inbegrepen is. Iemand een idee wat nu klopt?
Ataturk007
Amerikafan

Bericht door Ataturk007 »

Hey Timb

Lijkt me wel een raar geval, denk echter dat het een fout is, want zo brengen ze 2 x een fee in.
Probeer het eens met een andere auto, is dat weer het geval? Of andere periode?
Ik zou anders een mail sturen met print screens.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 06 dec 2015, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Thanx voor je snelle reactie. Ik zag dat er een gratis nummer op de site stond dus heb ff gebeld. Er is geen one way fee gelukkig.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Old Faithful schreef:
Hinko schreef: Ter plaatse kun je nog Roadside Assistance nemen. De eerste is voor lekke banden, vergeten om te tanken en je sleutels in de auto laat zitten.
En als je lid bent van de ANWB of Touring heb je ook recht op RoadSide Assistance van de AAA.
Iedere vakantie haal ik kaarten bij een AAA kantoor maar ik heb nooit geweten dat je als ANWB lid ook recht op RoadSide Assistance van AAA had.

Ik heb zojuist onze huurauto voor 2016 geboekt.
Vorige week kreeg ik een offerte van Autoeurope voor een Toyota Rav4 (of gelijkwaardig) voor € 903,50.
Vandaag keek ik weer en heb ik een upgrade geboekt (Hyundai Santa Fe of gelijkwaardig) voor € 849. :thumbup: Dus een hogere klasse voor een lagere prijs. Wilde eerst nog de Rav4 boeken maar mijn man wilde natuurlijk de Santa Fe :lol:

Nu heb ik een vraagje. Op mijn voucher staat: inclusief Basis Roadside Assistance.

Weet iemand of dit iets anders is dan de "gewone" Roadside Assistance?

Fijne zondag
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Old Faithful schreef: En als je lid bent van de ANWB of Touring heb je ook recht op RoadSide Assistance van de AAA.
en de door Hinko gegeven link:
Ik wil de pret niet bederven, maar bovenstaande riep bij mij twijfel op omdat ik dacht onlangs gelezen te hebben dat dit juist uitgesloten was. Maar ik kan dat op de website van de ANWB nu maar half terugvinden.

Op de Show Your Card site van de ANWB (http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/voorde ... -your-card) staat voor de VS de suggestie een extra tijdelijke pas voor korting te downloaden.
Download dan de tijdelijke pas waarmee je korting krijgt bij aangesloten partners. Hierop staat het ANWB-logo al vermeld plus onze clubcode. Deze is nodig voor de partners ter plekke.
De pas: http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... ntcard.pdf

En op deze pas staat dat die niet gebruikt mag worden voor Roadside Assistance.

Tegenstrijdig met de site van de AAA zelf, dus het ANWB printje met clubcode maar niet laten zien als je langs de weg staat.

Ik kan behalve op dit pasje bij de ANWB niet vinden of Roadside Assistance door AAA nu wel of niet bij het lidmaatschap hoort. Zo lang ze komen helpen en er geen rekening gepresenteerd wordt, moeten we er maar van genieten. Mocht ik het ooit nodig hebben, ter plekke dus nog maar eens beslissen wat handiger is, verhuurder of AAA bellen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Basic road assistance is altijd inbegrepen, als je pech krijgt doordat de auto ermee ophoud wordt je altijd kosteloos geholpen. Je belt in dat geval ook altijd met de verhuurder en niet met de AAA.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Op de Show Your Card site van de ANWB (http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/voorde ... -your-card) staat voor de VS de suggestie een extra tijdelijke pas voor korting te downloaden.
Download dan de tijdelijke pas waarmee je korting krijgt bij aangesloten partners. Hierop staat het ANWB-logo al vermeld plus onze clubcode. Deze is nodig voor de partners ter plekke.
Ik gebruik altijd mijn gewone ANWB pas en heb nog altijd korting gekregen op hotel overnachtingen. Toevallig dit jaar AAA korting gehad bij Graceland in Memphis.

Maar bedankt voor de tip, ik ga dat extra pasje downloaden en printen.

Jammer dat het Road Assistance verhaal (nog) niet helemaal duidelijk is.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MR.B »

Juist geboekt via Driveusa voor een Standard SUV, periode 3/8 tem 30/8 (27dagen). Ophalen : LAX Terugbrengen : LAX

Basis pakket genomen (Good Package)

Prijs : 1366,40 euro (via Dollar)

Zijn dit de 'normale' prijzen tegenwoordig of best nog verder zoeken?
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Ik heb de roadside assistance nooit nodig gehad :D , dus ik weet niet hoe het in de praktijk werkt.
Toen ik in 2010 kaarten ophaalde in het kantoor in Denver, maakte een medewerker mij daarop attent. Voor de zekerheid belde hij naar het hoofdkantoor voor bevestiging. Bij thuiskomst ging ik zoeken en stuitte ik op de ook al door Hinko vermelde site http://www.aaa.com/PPInternational/International.html.
Andersom hebben Amerikaanse AAA leden ook recht op ANWB hulp, zoals blijkt uit http://exchange.aaa.com/automobiles-tra ... mWxcOKFuRk.
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond Anwb (ANWB)*

Address: Wassenaarseweg 220
2596 EC Den Haag
Postbus 93200
2509 BA DEN HAAG

Web: http://www.anwb.nl

*Club participates in the global discounts program. Members of this club are eligible to receive discounts when traveling to other countries.

Services provided to AAA members:

Roadside assistance:
AAA members are entitled to the same advantages as ANWB members, on the condition they do not live in the Netherlands permanently but are on vacation for no longer than three months.
Free roadside assistance, including on-the-spot repair in case of a mechanical breakdown.
Free lockout assistance.
On-the-spot complete cleaning of a fuel system when incorrect fuel has been tanked (diesel instead of gas or vice versa) – small fee is charged. This service is only possible if the engine has not been damaged.
Free towing to a nearby garage when on-the-spot repair is not feasible. The towing company will charge the motorist for the actual towing costs at ANWB’s preferred rates (when available).
Towing after an accident is the responsibility of the vehicle insurance company if the vehicle is registered in the Netherlands (Dutch license plates). Instruction can be found on the insurance green card that every driver should keep with other necessary vehicle documents.
ANWB will provide for towing in the Netherlands (same conditions as above) to a garage in the event of a mechanical breakdown or after an accident if the vehicle is registered in another country (foreign license plates).
Other services:
Free ANWB route maps for major roads in Europe.
Exclusive discounts for members on products in ANWB shops.
Maar zoals gezegd, ik ken de praktijk niet.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het persoonlijk erg duur voor 27 dagen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

snelle scan gedaan maar het is vrij prijzig allemaal.
rentalcars, autopeurope, alamo/brits allemaal rond of vanaf de 1200 euro. En dan heb je mid size suv.

bij Autoeurope een midsize suv voor 1020 euro via avis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het ook duur Mr. B. Wij hebben rechtstreeks bij Hertz geboekt. Wij betalen voor 28 dagen 1176 euro voor een Premium SUV. Pakket is in principe hetzelfde. Maar ik moet wel zeggen dat dit een hele scherpe prijs is hoor en we gaan in april (SFO-SFO), misschien is het hoogseizoen ook duurder?

(Slik, ik zie dat diezelfde auto voor jouw dagen en voor LAX ook dik 2500 euro kost, dus misschien is je prijs nog niet zo gek).
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Maar het is nog vroeg. Af en toe een "prijs-check" doen, ook huurprijzen schommelen enorm in prijs.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tomcroes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door tomcroes »

Heeft er iemand foto's of filmpjes van de choice line van Alamo in Sanford? Ik vind wel enkele filmpjes van de auto's waaruit je kunt kiezen in Miami en Orlando op YouTube, maar niet direct van Sanford. Dank u!
bewe
Amerika-newbie

Bericht door bewe »

Hallo allen,

Ik ben voor m'n ouders op zoek naar een goede deal voor een huurauto, ze gaan van 08-01-16 t/m 22-01-16 naar Florida en landen op MIA, ze willen graag een auto met hoge zit en willen beiden kunnen (mogen) rijden.

Nu heb ik op Expedia een nette deal kunnen vinden voor een Toyota Rav4 or simular, voor €414,- bij Budget, omdat ik uit eigen ervaring weet dat bij Budget de echtgeno(o)t(e) ook mag rijden.

Als ik echter de voorwaarden bekijk, dan kan ik niets vinden over dat de partner gratis extra bestuurder kan zijn.
Ook staat er dat de aansprakelijkheidsverzekering bij het tarief is inbegrepen, maar dat er beperkingen aan zijn verbonden. Ik kan alleen nergens vinden wat die beperkingen dan inhouden.

Weet iemand hoe dit zit?

Als iemand een betere deal weet, dan mag je dat natuurlijk laten weten.

Alvast bedankt voor de reactie's
MR.B
Amerikafan

Bericht door MR.B »

Allen, bedankt voor de reacties!

Ik kan altijd gratis annuleren, dus ik blijf verder zoeken naar een beter (Hinko) tarief :wink:
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@bewe: afgelopen weekend AutoEurope gecheckt? Die zijn zeer concurrerend. Weet niet wat ze nu vragen, maar afgelopen weekend zag ik een midsize SUV via Alamo met het Goldpakket (3 extra bestuurders en een volle tank) voor een € 330,- voor 12 dagen vanuit Miami.
bewe
Amerika-newbie

Bericht door bewe »

@vito, bedankt voor je reactie.

Ik heb afgelopen weekend niet gekeken, maar op dit moment zou ik daar €421,- moeten betalen, dat is dan ook bij Budget. Bij deze voorwaarden staat wel dat een echtgeno(o)t(e) niet extra hoeft te betalen.

Ik neem aan dat als ik via Expedia boek, dit toch ook zo zal zijn? Ik ga straks eens contact opnemen met Expedia om ze het te vragen.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Graag advies over wat voor type auto we moeten boeken. We zijn met 5 volwassenen (waarvan 1 pax van 18) en nemen waarschijnlijk 4 'harde koffers' mee.
De auto wordt niet gebruikt voor lange trips, we moeten 1x van het vliegveld (Miami) naar de villa (Fort Lauderdale); 1x van Fort Lauderdale naar de villa in Orlando en 1x van de Villa in Orlando naar het vliegveld in Orlando.

Verder wordt de auto alleen zonder koffers gebruikt om van A naar B te komen (restaurants, winkels, strand). Zelf dacht ik aan een Ford Edge of Ford Explorer 7 pax.

Advies?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer