Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Raymon1985: 16 dagen New England (tips gevraagd)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Raymon1985
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis Raymon1985: 16 dagen New England (tips gevraagd)

Bericht door Raymon1985 »

Beste allemaal,

Volgend jaar gaan wij 16 dagen naar New England (1 - 16 augustus). De tickets zijn al geboekt, (500 p.p, goede deal vind ik zelf).
Nu is de planning al bijna rond, alleen hoop ik tips te verkrijgen voor een aantal plekken. T/m dag 8 staat inmiddels vast en is niet meer wijzigbaa, behalve dat Killington veranderd kan worden in een andere stad/dorp.

Blijven we bijvoorbeeld ergens te lang of juist te kort, missen we echt iets in deze route, kunnen we beter iets skippen zodat er meer tijd is voor iets anders? Alle tips zijn welkom!

Overnachtingen zijn een combinatie van AirBnB en motels/hotels.

De lijst is als volgt:

Route

Dag 1 (1 Aug) Dusseldorf - Boston
Dag 2 (2 Aug) Boston
Dag 3 (3 Aug) Boston - South Portland
Dag 4 (4 Aug) South P. - Bar Harbor
Dag 5 (5 Aug) Bar Harbor e.o
Dag 6 (6 Aug) Bar Harbor – North Conway
Dag 7 (7 Aug) North Conway e.o
Dag 8 (8 Aug) North Conway – Killington
Dag 9 (9 Aug) Killington – Lake Placid
Dag 10 (10 Aug) Lake Placid – Lenox
Dag 11 (11 Aug) Lenox
Dag 12 (12 Aug) Lenox - Newport
Dag 13 (13 Aug) Newport – Hyanis/Falmouth (Cape Cod)
Dag 14 (14 Aug) West Yarmouth (Cape Cod)
Dag 15 (15 Aug) West Yarmouth - Boston
Dag 16 (16 Aug) Boston - Dusseldorf

1) Newport moet leuk zijn maar is naar mijn weet ook erg toeristisch. Is het overdreven om daar 2 nachten te blijven en deze extra
nacht bij Lenox/Stockbridge te plaatsen of is 2 nachten weer te veel van het goede in de omgeving van Lenox/Stockbridge?
2) Mocht Hyanis/Falmouth de pan uit rijzen qua prijs, is er dan een plek daar in de buurt om goedkoper te overnachten (tips?)
3) Places to be die niet op de lijst staan?

P.s.: We hebben besloten niet naar Niagara Falls te rijden omdat wij dit toch echt wel erg uit de route vinden liggen. Mochten we
dit wel hebben gedaan, dan zouden we Lake Placid + een nacht/dag extra in Newport en/of Cape Cod moeten laten liggen.

Alvast bedankt voor de adviezen en tips van jullie kant.

Groeten Raymon
Laatst gewijzigd door Raymon1985 op 08 dec 2015, 08:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Raymon1985: 16 dagen New England (tips gevraagd)

Bericht door Hinko »

Ik kan alleen wat zeggen tot en met dag 8 ongeveer. En dat staat al vast :wink:
Volle dag Acadia en White Mountains is prima.

Kijk eens in ons 2014 verslag, http://fallfoliage2014.blogspot.nl/
Wij waren er wel met de herfst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het eerste deel kun je eens in ons 2012-verslag kijken, wij deden dat stuk in onze laatste week.
Ik weet niet hoe het stuk van Lake Placid naar Stockbridge is, maar wij vonden wat wij van de Green Mountains geizen hebben leuk, dus misschien kun je dat in de route opnemen.

Marianne
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Kun je iets meer info geven? Zoals bijvoorbeeld je reisgezelschap (kinderen?), met auto of camper, je interesses (natuur, steden?), etc.

Wij zijn in 2010 en 2012 in NO USA geweest en hebben er een groot deel van de route gereden die jij ook wilt rijden. Zowel Adirondacks als White Mountains zijn mooie natuurgebieden. Acadia NP is ook erg mooi. Wij zijn er een dag geweest en ik had er best nog wat langer willen blijven, achteraf. Een Whale Watch vanuit Boston of een van de kustplaatsjes (kan ook vanuit Cape Cod) is ook erg leuk om te doen.

In North Conway hebben we gekanoot (schrijf je dat zo?) op de Saco River. Zeer de moeite waard. Ook is er in North Conway een outlet shopping centre (Settler's Green) waar je taxfree kunt shoppen :clap:

Lake Placid is een leuk stadje met allerlei overblijfselen van de Olympics. Leuk om een dagje rond te lopen. De omgeving van Lake Placid is prachtig om te hiken.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Gekanood. :wink:

Marianne
Raymon1985
Amerika-ontdekker
Contacteer:

We zijn met zijn tweeën, allebei 30. We houden van natuur, dorpjes en sightseeing maar een stad op zijn
tijd is zeker fijn, daarom willen we graag een extra dag in Boston zijn. Behalve Boston en Portland zullen we geen grote steden bezoeken,
dat hebben we tijdens andere reizen al gedaan.

Op het forum van Tripadvisor wordt gezegd dat deze ronde te 'gerusht' is. Is dit zo, of is het allemaal goed te doen?
Het is eventueel mogelijk om Lake Placid achter ons te laten en bijvoorbeeld toch een extra dag in Newport te doen.

We rijden met een intermediate auto, groot genoeg voor ons tweeën. Wandelingen doen we graag, bergen op en af zijn geen probleem. We houden niet van kanoeën of raften.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het wel mee valt met het rushen maar ik kan alleen het eerste deel beoordelen.
Wij waren er later in het jaar en hebben geen tijd uitgetrokken voor Portland, en weinig tijd voor de kust, maar je zou daar wel veel meer tijd voor uit kunnen trekken. Dat geldt ook voor Acadia NP, zeker als jullie willen wandelen. Maar ik begrijp dat jullie accommodatie hebben geboekt die niet te annuleren is?
Wij hebben redelijk veel gewandeld, misschien kunnen jullie uit ons verslag ook nog wat wandeltips halen.

Marianne
Krristof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Krristof »

In de Adirondacks kan je in de buurt van Lake Placid over de "Veterans Memorial Highway" Whiteface Mountain oprijden. Het laatste stuk, naar het observatorium, ga je te voet. Je hebt er een erg mooi uitzicht!
http://www.whiteface.com/activities/whi ... al-highway

Mijn vriendin en ik zijn 's ochtends de berg op gegaan en hebben de rest van de dag in Lake Placid zelf rondgehangen. We hebben zo ook enkele olympische sites bezocht, zoals de skischans en de bobsleebaan.

Op Cape Cod verbleven wij afgelopen zomer in West Yarmouth. We deden dan vanuit Barnstable een Whale Watch.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Raymon1985
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, links en tips. Wij vonden het 'rushen' ook wel meevallen, aangezien we op 5 plaatsen 2 nachten verblijven.
Over het annuleren van plekken; dit kan wel maar het is via AirBnB geboekt en dan betaal je gewoon de service kosten. Niet veel natuurlijk, maar toch. Maar als het moet annuleer ik natuurlijk gewoon. Daarbij vinden we 3 nachten rondom Bar Harbor toch te lang, hoe mooi dat waarschijnlijk ook is.

Ik heb nog 1 laatste vraag over Lake Placid. Van een aantal Amerikanen uit het gebied hoor ik dat ik Lake Placid beter kan overslaan, omdat het veel lijkt op de White mountains en nog een extra dag in Boston te plakken aan het eind van de rit. Zijn jullie het hiermee eens? We zijn al 2 bijna volle dagen in Boston, al weet ik natuurlijk wel dat je wel 6 dagen in Boston kan vertoeven.

Nu nog even zoeken naar een wat beter hotel in het gebied rond Bar Harbor...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Raymon1985 schreef: Nu nog even zoeken naar een wat beter hotel in het gebied rond Bar Harbor...
Wat bedoel je met een beter hotel? wat heb je nu en wat zoek je?
Wij zaten in een prachtige B&B, is ons erg goed bevallen.

Marianne
Raymon1985
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik had eerst een motel geboekt in Acadia Gateway Motel in Trenton, die zeer matige reviews krijgt.
Inmiddels een leuke cottage geboekt bij Open Hearth Inn, ook in Trenton, welke ook betere reviews krijgt.

We zijn nog wel steeds aan het twijfelen of we Lake Placid moeten skippen...
Laatst gewijzigd door Hinko op 09 dec 2015, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik vond Lake Placid een leuk plaatsje, maar vooral de omgeving heel mooi. Het is ook bergachtig, net als White Mountains, maar Adirondacks is wat ruiger. Als je van Killington naar Lenox gaat, kun je natuurlijk ook een stop in Green Mountains doen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar zal vast ook mooi zijn. Dan wordt je route wel iets logischer.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

De Green Mountains zijn zeker mooi. Wij reden in 2012 van Woodstock (heel leuk plaatsje in de buurt van Killington) via mooie dorpjes als Chester, Grafton en Newfane naar het zuiden (zie ons verslag). Mount Greylock is dan wellicht ook nog een leuke stop onderweg.
Raymon1985
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hallo allemaal,

Na de adviezen en tips gelezen te hebben, heb ik onze reis wat aangepast, zodat we wat minder 'rushen' door een aantal gebieden.
Het ziet er nu als volgt uit:

Day 1 (1 Aug) Dusseldorf - Boston (aankomst rond 14:00)

Day 2 (2 Aug) Boston

Day 3 (3 Aug) Boston - South Portland

Day 4 (4 Aug) S.Portland - Bar Harbor

Day 5 (5 Aug) Bar Harbor (e.o)

Day 6 (6 Aug) Bar Harbor – Conway

Day 7 (7 Aug) Conway (e.o.)

Day 8 (8 Aug) Conway – Colchester

Day 9 (9 Aug) Colchester (vanuit hier Stowe bezoeken, B &J, dorpjes en eventueel Lake Placid maar waarschijnlijk slaan we deze over)

Day 10 (10 Aug) Colchester – Lenox

Day 11 (11 Aug) Lenox (scenic drives, dorpjes, covered bridges etc.)

Day 12 (12 Aug) Lenox - Newport

Day 13 (13 Aug) Newport – West Yarmouth (Nog aan het kijken voor eventueel overnachtingen in andere stadjes i.p.v. Yarmouth maar is prijzig)

Day 14 (14 Aug) West Yarmouth (e.o. / Nantucket / Martha's Vineyard)

Day 15 (15 Aug) West Yarmouth - Boston

Day 16 (16 Aug) Boston - Dusseldorf

Is het het waard om tóch een extra nacht aan de Cape te plakken en er eentje bij Colchester weg te halen of is dat niet nodig?
We liggen niet op het strand en i.v.m. astma en onderwatervrees van vriendin is scubadiven geen optie...

Wat vinden jullie van deze route?
Als altijd, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer