Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door pumi1000 »

Ben ik ook heel benieuwd naar.

Heb net ook even gekeken en je kan inderdaad alleen je verblijfsadres wijzigen. Ik heb vorige keer bij contactinformatie ook mijn 1e hotel ingevuld......dat klopt dus nu niet meer en kun je inderdaad niet wijzigen, dus dan staan er 2 verschillende hotels op......wat nu doen?????
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Ook wij gaan weer naar Amerika, volgende week vrijdag :thumbup: Mijn man zijn ESTA heb ik al geupdate, ik heb een nieuw paspoort dus ik wil me een nieuwe aanvragen maar idd: wat een hoop nieuwigheden! :?

Ik ben nu al een tijdje via de zoekknop aant kijken voor dat "Nationaal Identificatienummer" (ik heb de ESTA site ook in NL staan) en weet nog steeds niet niet 100% of het nu het IDnummer moet zijn van Belgisch paspoort of het Rijksregisternummer (zag iemand spreken over het laatste, maar zonder bevestiging?)

Bij het updaten van mijn man zn ESTA werd het zelfs helemaal NIET gevraagd, en ook niet de namen van de ouders.. etc...

Mijn 2e vraag is dan: de API die jullie aanhalen. Ik heb bij boeking van vlucht 3 weken geleden dit niet gezien/tegengekomen in de module van United. Is dit iets dan wat je pas kan invullen als je jezelf gaat inchecken, en zie ik dit pas als we 24u voor afreis zijn? Of kan ik dat nu al doen?

Alvast hartelijk dank voor de input! :thumbup:

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

probeer de esta in te vullen maar struikel over het nationaal identificatienummer.
Is dit je sofi nummer of iets anders.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

dat is je sofinummer
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Voor Belgen rijksregister nummer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In Nederland heet dat tegenwoordig Burger Service Nummer (BSN).
Groet,

Old Faithful
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

ReB87 schreef:Ik heb van vorig jaar nog een ESTA voor mn reis naar Chicago. Nu heb ik zojuist mijn ESTA aangepast voor volgende week (florida). De vorige keer heb ik bij 'U.S. POINT OF CONTACT INFORMATION' het hotel in Chicago toegevoegd. Dit kan ik niet meer wijzigen. Wel heb ik bij 'ADDRESS WHILE IN THE U.S.' het juiste adres van het hotel in Florida. Kan dit kwaad? Of of maakt dat echt niets uit? ;)
Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Mascha76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mascha76 »

Misschien dat dit al wel ergens in de ESTA topics staat, maar ik kon het helaas niet zo snel vinden.
Ik ben momenteel de ESTA aan het invullen voor onze reis van volgend jaar, maar omdat ik dit wil doen voordat ik de tickets en hotels etc. echt ga boeken heb ik dus nog geen contactpersoon gegevens (of verblijfsadres) wat ik kan vullen.
Wat doen jullie in dat geval? Kan je dan zonder problemen UNKNOWN invullen? Via het vraagteken wordt dit wel aangegeven. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Mascha
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ja dat kan.
Mascha76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mascha76 »

Bedankt :thumbup: Met UNKNOWN als contactpersoon en verder geen gegevens bij het verblijfsadres is m'n aanvraag goedgekeurd!
Basd1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Basd1983 »

Hoi allemaal,

Vraagje over ESTA.
Wij vertrekken op 9 december naar de USA.
Omdat we tijdens het aanvragen van de ESTA nog geen creditcard hadden, hebben we de aanvraag gedaan via Visumland.
Ook wisten we toen we de ESTA aanvroegen nog geen bestemming van ons hotel o.i.d.
Op advies van Visumland hebben we daar "onbekend" neergezet wat ze op hun beurt weer als "unknown" in de aanvraag hebben verwerkt.

We gaan een dezer dagen ons hotel boeken voor de eerste nachten in SF.
Moeten/kunnen we onze bestemming(en) aanpassen in de ESTA?
En moeten we een geprinte versie van de ESTA en/of betaalbewijs meenemen?

Alvast dank voor het antwoord.

Groeten Bas
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geprinte esta kan je meenemen maar je bent nergens verplicht om het te tonen. Absoluut niet tonen tijdens de paspoortcontrole, je staat voor schut als je dat doet. Al je gegevens staan in de computers van iedereen die het moet weten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

mtl schreef:Absoluut niet tonen tijdens de paspoortcontrole, je staat voor schut als je dat doet.
Er zijn in het verleden ook hier op het forum mensen geweest die dat wel hebben moeten tonen. Desondanks hoef je het officieel niet uit te printen en mee te nemen. Ik print het wel uit en stop het in mijn handbagage. Als er naar wordt gevraagd kan ik het gewoon tonen. Lijkt me niets voor schut staan aan....
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Aan wie moesten ze dat dan tonen?
Heleennuru
Amerika-newbie

Bericht door Heleennuru »

Hallo, ook ik heb een ESTA vraagje. Ik heb het voor nu ingevuld en via eVisa (via link op deze site) de aanvraag opgestuurd. Ik heb bij persoonlijke gegevens van Aanspreekpunt in USA unknown ingevuld. Ik ga namelijk naar een vriend in San Francisco en hij heeft in het verleden te maken gehad met identiteitsfraude, iemand die zijn gegevens gebruikte voor onzuivere doeleinden. Nu is hij wat huiverig om zijn gegevens hiervoor op te geven.
Moet ik deze gegevens voor de ESTA registratie alsnog toevoegen? Nu weet ik ook van het API formulier waar je ook verblijfsadres moet invullen, dus het lijkt mij dat het niet echt te vermijden is dat deze gegevens op papier komen. Kunnen jullie mij hier juiste informatie over verstrekken? Het lijkt mij dat ik niet van het vliegveld af kom als ik niet kan aantonen wat mijn verblijfsadres is.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

(Edit: mijn ESTA is goedgekeurd!)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

What information can I update?
Prior to submitting an electronic travel authorization application with the required payment information, you can update all application data fields except the passport number and passport issuing country. Once an application is approved, you can still update any one of the following fields:
◦Email address
◦Address in the U.S.
Dus het adres in de US kun je aanpassen maar het hoeft niet.
Mijn advies is om het in jouw situatie toch te doen. Als je nl. bij aankomst in de US de vraag bij Immigrations krijgt waar je verblijft, en dan met een verhaal over identiteitsfraude van die vriend aankomt, denk ik dat je wel eens verdere vragen zou kunnen krijgen.
Maar nogmaals, het hoeft niet.

Het adres in API invullen is naar mijn idee belangrijker - niet alleen omdat het verplicht is, maar juist omdat het in ESTA niet verplicht is ;)
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Waarom via eVisa, wat helemaal niet de officiele site is?
Heleennuru
Amerika-newbie

Ok dankjewel voor de reactie Harry! En waarom via eVisa. Omdat ik de link vond via deze website en ik geen creditcard heb of hoef. Naar mijn weten was dit dan de beste optie. Er zijn toch vaker mensen die dit zo doen? Of heb ik het nu mis.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou eerlijk gezegd mijn esta nooit door derden laten doen. Hoeveel betaal je om dat via eVisa te doen?
Heleennuru
Amerika-newbie

Het kostte 28 euro.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer