Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika verscherpt visumregeling
Amerika verscherpt visumregeling
De VS gaat strengere eisen stellen aan reizigers die zonder visum het land inkomen. Aanleiding zijn de aanslagen in Parijs.
Nu kunnen reizigers uit 38 landen, zoals Nederland, zonder visum naar de VS. De Amerikanen gaan bekijken of die landen genoeg doen aan veiligheidscontroles.
De VS gaat in elk geval zelf strenger controleren en vaker biometrische gegevens opslaan, zoals vingerafdrukken en irisscans. Ook moeten reizigers die geen visum hebben meer informatie gaan geven over eerdere bezoeken aan landen zoals Pakistan, Afghanistan, Irak, Libanon, Jemen, Somalie, Colombia en Venezuela.
(Bron: NOS teletekst)
Nu kunnen reizigers uit 38 landen, zoals Nederland, zonder visum naar de VS. De Amerikanen gaan bekijken of die landen genoeg doen aan veiligheidscontroles.
De VS gaat in elk geval zelf strenger controleren en vaker biometrische gegevens opslaan, zoals vingerafdrukken en irisscans. Ook moeten reizigers die geen visum hebben meer informatie gaan geven over eerdere bezoeken aan landen zoals Pakistan, Afghanistan, Irak, Libanon, Jemen, Somalie, Colombia en Venezuela.
(Bron: NOS teletekst)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Amerika verscherpt visumregeling
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Begrijpelijk vind ik.
Europa heeft totaal geen controle op wie er de grens over komen, en Nederland al helemaal niet. En dat wordt met het visumvrije reizen vanuit Turkije echt niet anders.
Het zou mij niet verbazen als ESTA in de toekomst wordt geschrapt danwel wordt uitgedund tot enkel de Commonwealth landen (CA, AU, NZ en UK). En de UK misschien zelfs alleen als ze na dat referendum definitief uit Europa stappen.
Europa heeft totaal geen controle op wie er de grens over komen, en Nederland al helemaal niet. En dat wordt met het visumvrije reizen vanuit Turkije echt niet anders.
Het zou mij niet verbazen als ESTA in de toekomst wordt geschrapt danwel wordt uitgedund tot enkel de Commonwealth landen (CA, AU, NZ en UK). En de UK misschien zelfs alleen als ze na dat referendum definitief uit Europa stappen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat betekent dit nou concreet voor iemand die de afgelopen tijd bv naar Libanon op vakantie is geweest en komend jaar naar de VS wil reizen?
-
- Amerika-ontdekker
Ze lijken het aardig over het aan banden leggen van ESTA eens te zijn:
http://www.nu.nl/buitenland/4179400/hui ... eggen.html
http://www.nu.nl/buitenland/4179400/hui ... eggen.html
-
- Amerika-ontdekker
Dat je beter een nieuw, schoon paspoort kunt aanvragen.Nicole123 schreef:Wat betekent dit nou concreet voor iemand die de afgelopen tijd bv naar Libanon op vakantie is geweest en komend jaar naar de VS wil reizen?
-
- Amerika-ontdekker
Dus ze kunnen in hun systeem niet zien welke landen in het Midden-Oosten ik bezocht heb? Dat is ook vreemd.
Heeft die regeling dan überhaupt wel zin? Krijgen ze wel van een overheid door als mensen naar Syrië of Irak zijn geweest? Een terrorist vult dat natuurlijk niet in op z'n esta aanvraag.
Heeft die regeling dan überhaupt wel zin? Krijgen ze wel van een overheid door als mensen naar Syrië of Irak zijn geweest? Een terrorist vult dat natuurlijk niet in op z'n esta aanvraag.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 09 dec 2015, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zelf zijn mijn vriendin en ik afgelopen voorjaar op vakantie geweest in Iran. Wij willen as voorjaar op vakantie in het zuidwesten van de States. Weet iemand wellicht per wanneer deze nieuwe wetgeving van toepassing is, cq waar ik die informatie zou kunnen vinden? Lijkt me wel handig nu we bezig zijn met het maken van plannen, boeken van tickets, etc....
Iran is misschien niet zo'n probleem meer. Waarschijnlijk mag er binnenkort ook weer zaken worden gedaan met Iran, dan is het denk ik nog maar de vraag of Iran op de zwarte lijst staat. Ik zou gewoon boeken, en dan een week of 6 voor vertrek kijken hoe de situatie is en evt alsnog een nieuw paspoort aanvragen.
Terug in Texas!
Hoe zouden ze dat, los van de stempel in je paspoort, moeten weten? Ik neem toch aan dat de VS geen toegang heeft tot het immigratiesysteem van die landen. Dat is ook waarom de 'truc' van het 2e paspoort werkt, als je visum/stempel van het land op de zwarte lijst in een ander paspoort staan, kun je met je 'schone' paspoort nog wel andere landen bezoeken.Nicole123 schreef:Dus ze kunnen in hun systeem niet zien welke landen in het Midden-Oosten ik bezocht heb? Dat is ook vreemd.
Terug in Texas!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een nieuw paspoort aanvragen moet ik sowieso, want mijn oude is nog maar een half jaar ofzo geldig. Maar als ik http://nos.nl/artikel/2073968-vs-wil-vi ... eggen.html lees, dan geldt het aangescherpte beleid helaas ook voor mensen die de afgelopen vijf jaar Iran bezocht hebben...
Tja, ik denk dat je voorlopig geen zekerheid zult hebben over wat er gaat gebeuren. Wie weet wordt dit nooit doorgevoerd, of pas na jullie reis, of wordt Iran toch van de lijst gehaald. Ik zou denk ik nog steeds gewoon boeken, tenzij je denkt dat je, mocht het zover komen, niet zomaar een visum zult krijgen. Bijvoorbeeld doordat je zelf van Iraanse afkomst bent.
Terug in Texas!
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien zullen ze bij aanvraag van ESTA een aantal vragen toevoegen zoals: 'Bent u de afgelopen 5 jaar in een van de volgende landen geweest'?'hemmie schreef:Nicole123 schreef:Hoe zouden ze dat, los van de stempel in je paspoort, moeten weten?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerika-ontdekker
Dat zullen ze vast doen. De vraag is alleen of ze ook kunnen verifiëren of je de waarheid spreekt. Ze vragen in de ESTA volgens mij ook of je geen strafblad of besmettelijke ziekte hebt. Lijkt me ook dat ze die dingen in veel gevallen niet kunnen checken.Misschien zullen ze bij aanvraag van ESTA een aantal vragen toevoegen zoals: 'Bent u de afgelopen 5 jaar in een van de volgende landen geweest'?'
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het consulaat maar even gemaild. Reactie van hen is dat ze nog geen officieel bericht hebben ontvangen over veranderingen in het visa waiver program, en dat ze aanraden de website in de gaten te houden. Op zich ook wel logisch, want de wetswijziging is nog niet in de senaat geweest.
We zijn 'gewoon' Nederlanders, met een goede baan en dito inkomen. Dus daar zal het wel niet op stuk lopen mocht het zover komen dat we een visum moeten aanvragen, lijkt me.Ik zou denk ik nog steeds gewoon boeken, tenzij je denkt dat je, mocht het zover komen, niet zomaar een visum zult krijgen. Bijvoorbeeld doordat je zelf van Iraanse afkomst bent.
Ik denk dat je sowieso vragen krijgt zodra ze stempels zien van landen als Irak, Iran, Syrie en Soedan zolang die nieuwe visumregels nog niet gelden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Inderdaad, die zal je overal krijgen. Helaas, maar het is niet anders.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, vragen nav paspoortstempels zijn gelukkig niet echt aan de orde met een nieuw paspoort
.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat de lobby van de toeristische sector ook heel erg hard hun best gaan doen om VWP te behouden. Als alle mensen een visum moeten aanvragen voor de US, of door een lastiger screeningsprocedure moeten gaan die mogelijk langer gaat duren dan een paar dagen, zou dat een zware klap betekenen voor het toerisme, vermoed ik.
Elke
- goldenhills
- Amerika-expert
Het is nog geen wet, maar het lijkt me sterk dat dit voorstel er niet door komt.
Volgens Politico:
Ik vraag me wel af of de toeristenindustrie hiervoor hun kruit gaat verschieten. Het overgrote deel van de VWP toeristen zal niet recentelijk naar een 'gevaarlijk' land zijn geweest, en wie wil er nou 'against security' zijn?
Volgens Politico:
Zoals gewoonlijk worden er weer allerlei onwaarheden en halve waarheden verkondigd door politici, zoals:The bill is not currently scheduled for a vote in the Senate even though it has bipartisan support in that chamber. It’s likely that the Senate version, written by Sens. Dianne Feinstein (D-Calif.) and Jeff Flake (R-Ariz.), could be folded into a government spending bill Congress is negotiating.
Het ESTA deel wordt niet genoemd.“We have a Visa Waiver Program with 38 nations where if you visit [one of] these 38 nations, you don’t need to get a visa, you can just buy your ticket, carry your passport and come on in,” Kaine said in an interview with The Daily Signal
Tja, alleen als ze uptodate en complete data hebben van border crossings naar die landen, en dat hebben ze natuurlijk niet.The bill would stop individuals from traveling to the U.S. from certain countries without a visa if they’ve previously traveled to countries like Iraq or Syria that are known terrorism hotbeds.
No questions asked... Alsof je vanuit het vliegtuig zo de hal inloopt."A radical with a French passport or a Belgian passport can get on a plane in Brussels or Paris today and come to America no questions asked, be here for 90 days, without us knowing any better,"Paul Ryan said Monday on a local radio program.
Ik vraag me wel af of de toeristenindustrie hiervoor hun kruit gaat verschieten. Het overgrote deel van de VWP toeristen zal niet recentelijk naar een 'gevaarlijk' land zijn geweest, en wie wil er nou 'against security' zijn?