Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sweetamber en gezin: rondreis 2016 + geocachen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Reis Sweetamber en gezin: rondreis 2016 + geocachen
Hallo allemaal, ik ben me aan het verdiepen in onze rondreis door Amerika. We willen voor volgend jaar een camper huren. En dan een rondreis maken van zo'n 18 dagen. We willen vliegen op 6 augustus en terug op 25 augustus. Camper ophalen op de 8ste en inleveren op de 24ste. Ik heb het telkens over we, we dat zijn mijn man en ik en onze twee zoontjes van (dan) 7 en 3.
De route ziet er als volgt uit:
1. AMS- Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas- tot hoever we komen richting Grand Canyon
4. ....- Grand Canyon
5. Grand Canyon
6. Grand Canyon- Page
7. Page (horseshoe bend, antelope canyon)
8. Page- Moab
9. Moab (arches)
10. Moab (canyonlands)
11. Moab (nog in te vullen)
12. Moab- Torrey
13. Torrey (capitol reef)
14. Torrey- Bryce Canyon
15. Bryce Canyon- Zion
16. Zion
17. Zion- Valley of Fire
18. Valley of Fire- Las Vegas
19. Las Vegas- AMS
Zoals jullie zien is het een reis met niet al te lange afstanden. In eerste instantie hadden we ook nog Dinosaur NM erbij in gedaan omdat onze jongens helemaal gek zijn van dinosaurussen. Maar dat was toch te veel uit de richting. Eigenlijk staat de route voor ons al vast, maar we zijn benieuwd naar leuke dingen om te doen. Wij zijn gek op wandelen, maar gezien de leeftijd van onze jongste (en de temperaturen aldaar) zullen dat geen hele lange afstanden worden. Wie heeft er tips om te gaan doen met kinderen. Wat "moeten" we gezien hebben waar niet iedereen komt. Wat zijn leuke wandelingen in de parken. Welke camping is echt geweldig en moeten die dan ook gereserveerd worden? Oh en hoe laat ben je ongeveer onderweg op de dag dat je de camper ophaalt? Ook zijn we sinds deze zomer aan het Geocachen geslagen, iemand daar ervaring mee en tips voor leuke caches??? Een boel vragen, ik weet het...
De route ziet er als volgt uit:
1. AMS- Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas- tot hoever we komen richting Grand Canyon
4. ....- Grand Canyon
5. Grand Canyon
6. Grand Canyon- Page
7. Page (horseshoe bend, antelope canyon)
8. Page- Moab
9. Moab (arches)
10. Moab (canyonlands)
11. Moab (nog in te vullen)
12. Moab- Torrey
13. Torrey (capitol reef)
14. Torrey- Bryce Canyon
15. Bryce Canyon- Zion
16. Zion
17. Zion- Valley of Fire
18. Valley of Fire- Las Vegas
19. Las Vegas- AMS
Zoals jullie zien is het een reis met niet al te lange afstanden. In eerste instantie hadden we ook nog Dinosaur NM erbij in gedaan omdat onze jongens helemaal gek zijn van dinosaurussen. Maar dat was toch te veel uit de richting. Eigenlijk staat de route voor ons al vast, maar we zijn benieuwd naar leuke dingen om te doen. Wij zijn gek op wandelen, maar gezien de leeftijd van onze jongste (en de temperaturen aldaar) zullen dat geen hele lange afstanden worden. Wie heeft er tips om te gaan doen met kinderen. Wat "moeten" we gezien hebben waar niet iedereen komt. Wat zijn leuke wandelingen in de parken. Welke camping is echt geweldig en moeten die dan ook gereserveerd worden? Oh en hoe laat ben je ongeveer onderweg op de dag dat je de camper ophaalt? Ook zijn we sinds deze zomer aan het Geocachen geslagen, iemand daar ervaring mee en tips voor leuke caches??? Een boel vragen, ik weet het...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondreis 2016: Sweetamber en gezin + geocachen
Hallo en welkom op het allesamerika forum
Ik heb dat geocachen even bij je titel gezet. Er zijn wel meer mensen die dat hier doen.
Over je route. Het hangt er vanaf of je early bird je camper kunt ophalen of niet. Dat kan echt uren schelen. Met het ophalen van camper, de instructies, bekijken en daarna het boodschappen doen kan je zo een halve dag kwijt zijn. Er zullen er zijn die niet verder komen dan Kingman, er zullen er ook zijn die even doortrekken om daarna 2 nachten op dezelfde campground bij de Grand Canyon te staan.
Het is inderdaad een relaxte route. Ik zou je alleen aanraden om evt toch een stop te maken tussen Page en Moab bij Monument Valley.
Bij Capitol Reef is de Fruita Campground wel een aanraden. Deze is first come first served.
Verder zijn het allemaal leuke plekken om met je kinderen te staan. Je hoeft niet persé (lange) wandelingen te maken. Zo kan je bij Zion ook heel relaxt gewoon een dagje een beetje rondkijken en bij de camper wat doen hoor. Leuke omgeving.
Het is wat lastig om aan te geven wat je gezien moet hebben maar waar niet iedereen langs komt. Vooral met de camper ben je toch echt afhankelijk van de gebaande paden. Je zou bv de 3e nog in te vullen dag bij Moab een Jeep kunnen huren om de shafer trail of dergelijks te rijden?
Ik heb dat geocachen even bij je titel gezet. Er zijn wel meer mensen die dat hier doen.
Over je route. Het hangt er vanaf of je early bird je camper kunt ophalen of niet. Dat kan echt uren schelen. Met het ophalen van camper, de instructies, bekijken en daarna het boodschappen doen kan je zo een halve dag kwijt zijn. Er zullen er zijn die niet verder komen dan Kingman, er zullen er ook zijn die even doortrekken om daarna 2 nachten op dezelfde campground bij de Grand Canyon te staan.
Het is inderdaad een relaxte route. Ik zou je alleen aanraden om evt toch een stop te maken tussen Page en Moab bij Monument Valley.
Bij Capitol Reef is de Fruita Campground wel een aanraden. Deze is first come first served.
Verder zijn het allemaal leuke plekken om met je kinderen te staan. Je hoeft niet persé (lange) wandelingen te maken. Zo kan je bij Zion ook heel relaxt gewoon een dagje een beetje rondkijken en bij de camper wat doen hoor. Leuke omgeving.
Het is wat lastig om aan te geven wat je gezien moet hebben maar waar niet iedereen langs komt. Vooral met de camper ben je toch echt afhankelijk van de gebaande paden. Je zou bv de 3e nog in te vullen dag bij Moab een Jeep kunnen huren om de shafer trail of dergelijks te rijden?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi, bedankt voor je snelle reactie... en bedankt voor het aanpassen van de titel (ik zat even raar te kijken
)
We weten nog niet of we een early bird doen of niet. En zijn er bij het plannen maar even van uit gegaan van niet. Moet zeggen dat Kingman al een stuk verder is dat ik in gedachten had.
Bedankt voor de tip van Fruita campground...
En idd zaten we er zelf ook al aan te denken om een jeep te huren voor de shafertrail.
Het is voor ons bijna allemaal bekend gebied hoor, moet ik er wel bij zeggen. Alleen Capitol Reef is nieuw voor ons.
Een extra nacht bij Monument Valley hoeft voor ons niet zo (daar zijn we al 2 keer geweest).
En wat je zegt, gewoon lekker relaxed bij de camper zijn is ook wel eens lekker (vnl voor de kinderen, hahaha)

We weten nog niet of we een early bird doen of niet. En zijn er bij het plannen maar even van uit gegaan van niet. Moet zeggen dat Kingman al een stuk verder is dat ik in gedachten had.
Bedankt voor de tip van Fruita campground...
En idd zaten we er zelf ook al aan te denken om een jeep te huren voor de shafertrail.
Het is voor ons bijna allemaal bekend gebied hoor, moet ik er wel bij zeggen. Alleen Capitol Reef is nieuw voor ons.
Een extra nacht bij Monument Valley hoeft voor ons niet zo (daar zijn we al 2 keer geweest).
En wat je zegt, gewoon lekker relaxed bij de camper zijn is ook wel eens lekker (vnl voor de kinderen, hahaha)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sja, als je daar al 2x bent geweest zou ik ook doorrijden.
Het is dat je met de camper gaat, anders zou ik valley of the gods, moki dugway, muley point aanbevelen.
Het is een beetje afhankelijk hoe je naar de GC wilt rijden natuurlijk. Je kan ook gewoon bij Lake Mead gaan staan en de volgende dag pas naar de Grand Canyon tuffen. Ik weet niet of je bv met de camper bij Willow Beach kunt overnachten. Dat ligt er nog tussen
Het is dat je met de camper gaat, anders zou ik valley of the gods, moki dugway, muley point aanbevelen.
Het is een beetje afhankelijk hoe je naar de GC wilt rijden natuurlijk. Je kan ook gewoon bij Lake Mead gaan staan en de volgende dag pas naar de Grand Canyon tuffen. Ik weet niet of je bv met de camper bij Willow Beach kunt overnachten. Dat ligt er nog tussen
Wij hebben afgelopen zomer een deel van je route gedaan (Moab en de parken daar niet) met een camper. Atlatl Campground in Valley of Fire en Fruita Campground vonden we prachtige campings. Ook in de andere parken vonden we de campings echt de moeite. Lees gerust de reviews in ons reisverslag. En in ons reisverslag kan je ook lezen welke wandelingen we hebben gemaakt. Sommige zullen te lang / te zwaar zijn met kleine kinderen, maar andere zijn best te doen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het ligt eraan waar je van houdt maar wij vonden de Lone Rock campround aan Lake Powell helemaal super. Je staat gewoon op het strand aan het meer. Het kost maar $ 12 en je kunt niet reserveren. Je hebt hier natuurlijk geen voorzieningen. Hier onze ervaringen.sweetamber schreef:Welke camping is echt geweldig en moeten die dan ook gereserveerd worden? Oh en hoe laat ben je ongeveer onderweg op de dag dat je de camper ophaalt?
Wij waren pas laat in de middag op pad na het ophalen van de camper.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Elly,
wat leuk dat je reageert, ik ben een trouw lezer van jullie reisverslagen. Het voelt dan ook of ik een reactie heb gekregen van een bekende Nederlander
Die campground zat mijn man ook al aan te denken... Dus bedankt voor je tip... En idd, ik denk ook dat we pas laat in de middag op pad kunnen en dat er geen uren meer te rijden zijn, wij zaten te denken aan iets in de buurt van de Hooverdam... Maar als we verder kunnen komen is dat meegenomen...
wat leuk dat je reageert, ik ben een trouw lezer van jullie reisverslagen. Het voelt dan ook of ik een reactie heb gekregen van een bekende Nederlander

Laatst gewijzigd door PSVwally op 10 dec 2015, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Het is niet nodig een compleet bovenstaand bericht te citeren. Lees aub de forumregels.
Reden: quote verwijderd. Het is niet nodig een compleet bovenstaand bericht te citeren. Lees aub de forumregels.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Anneleen, bedankt voor je reactie. Ik heb je reisverslag nu open staan en ben lekker aan het lezen, zo heerlijk...Anneleen schreef:Wij hebben afgelopen zomer een deel van je route gedaan (Moab en de parken daar niet) met een camper. Atlatl Campground in Valley of Fire en Fruita Campground vonden we prachtige campings. Ook in de andere parken vonden we de campings echt de moeite. Lees gerust de reviews in ons reisverslag. En in ons reisverslag kan je ook lezen welke wandelingen we hebben gemaakt. Sommige zullen te lang / te zwaar zijn met kleine kinderen, maar andere zijn best te doen.
Jij ook bedankt voor de tips...
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's wel erg veel eersweetamber schreef:Hoi Elly,
wat leuk dat je reageert, ik ben een trouw lezer van jullie reisverslagen. Het voelt dan ook of ik een reactie heb gekregen van een bekende Nederlander![]()

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heeft ze ook jullie tv interview aan de usa-canadese grens gezien? 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij zijn zelf verslaafde geocachers en ik kan je vertellendat er langs je route heel wat te geocachen valt!
bvb langs de UT12 (is heel hoog, dus ook meteen leuk voor het profiel).
In de buurt van Capitol Reef zijn er ook bijzonder veel leuke.
En in Las Vegas is er bvb een cache in een wedding chappel
In de national parks liggen geen fysieke caches maar zijn er wel veel virtual caches.
Als je echt in het geocaching-mekka van de wereld wil komen, dat moet je eigenlijk wat verder Nevada intrekken, met de extra terrestrial highway. De Little Ale'Inn is een echt geocache hotel, maar ja, jullie zijn met de camper en daarvoor is de ET trail niet handig. Sowieso lijkt me cachen met de camper ivm het parkeren niet handig. Vele leuke caches liggen ook langs dirtroads, wat ook al geen optie is met de camper.
Voor inspiratie over het ZW en geocachen kijk maar eens in ons reisverslag van 2013 via de link hieronder.
bvb langs de UT12 (is heel hoog, dus ook meteen leuk voor het profiel).
In de buurt van Capitol Reef zijn er ook bijzonder veel leuke.
En in Las Vegas is er bvb een cache in een wedding chappel

In de national parks liggen geen fysieke caches maar zijn er wel veel virtual caches.
Als je echt in het geocaching-mekka van de wereld wil komen, dat moet je eigenlijk wat verder Nevada intrekken, met de extra terrestrial highway. De Little Ale'Inn is een echt geocache hotel, maar ja, jullie zijn met de camper en daarvoor is de ET trail niet handig. Sowieso lijkt me cachen met de camper ivm het parkeren niet handig. Vele leuke caches liggen ook langs dirtroads, wat ook al geen optie is met de camper.
Voor inspiratie over het ZW en geocachen kijk maar eens in ons reisverslag van 2013 via de link hieronder.
- ingrid14
- Amerika-expert
Re: Reis Sweetamber en gezin: rondreis 2016 + geocachen
Leuk om met kinderen te doen:
tussen Moab en Torrey: Goblin Valley SP - http://stateparks.utah.gov/parks/goblin-valley/
In Moab zijn er ook dino's, bij Mill Canyon, minder dan in Dinosaur, maar best leuk.
http://thenaturalhistorian.com/2013/08/ ... n-moab-ut/
De self guided walkting tour (http://www.discovermoab.com/pdf/Mill%20 ... 0Trail.pdf) is niet erg zwaar. Je kan er botten van verschillende dinosaurussen zien die nog in de rotsen zitten.
Groetjes,
Ingrid
tussen Moab en Torrey: Goblin Valley SP - http://stateparks.utah.gov/parks/goblin-valley/
In Moab zijn er ook dino's, bij Mill Canyon, minder dan in Dinosaur, maar best leuk.
http://thenaturalhistorian.com/2013/08/ ... n-moab-ut/
De self guided walkting tour (http://www.discovermoab.com/pdf/Mill%20 ... 0Trail.pdf) is niet erg zwaar. Je kan er botten van verschillende dinosaurussen zien die nog in de rotsen zitten.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ter aanvulling, uit een ander topic.michelly schreef: Het ligt eraan waar je van houdt maar wij vonden de Lone Rock campround aan Lake Powell helemaal super. Je staat gewoon op het strand aan het meer. Het kost maar $ 12 en je kunt niet reserveren. Je hebt hier natuurlijk geen voorzieningen. Hier onze ervaringen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.Marenko schreef:Op Wahweap staan nog wel wat bomen, die behoorlijk gegroeid zijn in de afgelopen jaren, daar vind je nog wel iets aan schaduw. Op Lone rock beach niets. Vergeet ook niet, mocht je vast komen staan op Lone rock, in het zand, dan betaal je ong. 175 dollar om je er uit te halen.PSVwally schreef:Bij Page zou je o.a. op lone rock beach of op wahweap rv park kunnen staan. Beide niet echt veel beschutting van bomen zover ik me kan herinneren.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ja, die heb ik ook een keertje gezienPSVwally schreef:Misschien heeft ze ook jullie tv interview aan de usa-canadese grens gezien?

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Leuke tips komen er voorbij... bedankt...
Wat betreft het geocachen, het is voor ons ook geen hoofddoel maar leuk als we wat tegen komen...
Goblin Valley SP, wat een leuk idee, helemaal niet aan gedacht en de dinosaurussen bij Moab wist ik niet en die gaan we zeker meenemen...
Ik word helemaal blij van deze leuke tips... (helemaal nu onze vakantie-aanvragen zijn goedgekeurd, we kunnen gaan boeken, yes...)
Wat betreft het geocachen, het is voor ons ook geen hoofddoel maar leuk als we wat tegen komen...
Goblin Valley SP, wat een leuk idee, helemaal niet aan gedacht en de dinosaurussen bij Moab wist ik niet en die gaan we zeker meenemen...
Ik word helemaal blij van deze leuke tips... (helemaal nu onze vakantie-aanvragen zijn goedgekeurd, we kunnen gaan boeken, yes...)
Wij hebben deze zomer gekampeerd met een tent en de campings die we erg leuk vonden waren:
Lake Powell: Lone Rock Beach. Echt onwijs leuk! Allemaal Amerikanen die er komen chillen, kampvuurtje bouwen, varen met de boot, biertje drinken.
The Arches: Devil's Garden. Mooie plekken met veel privacy (mits je de geode kiest aan het verre eind van de campings). De camping ligt heel diep in het park, dus je bent echt midden in de natuur.
Dead Horse State Park (Canyonlands): Kayenta. Vanaf deze camping kan je een mooie wandeling langs de kliffen van het Dead Horse SP maken. Dus als je hier staat is dat makkelijk voor de zonsopgang of zonsondergang.
Capitol Reef: Fruita. De enige in het park en alleen first come first serve. Wij kwamen aan rond 12-en en toen waren er nog 2 plekken. De camping is wel echt prachtig, en het park ook.
Bij de Grand Canyon hebben we op Desert View gestaan. Het was een heerlijke camping (alleen first come first serve plekken), maar wel erg ver weg van de uitzichtspunten en het shuttlebussysteem. Niet perse een aanrader dus.
Lake Powell: Lone Rock Beach. Echt onwijs leuk! Allemaal Amerikanen die er komen chillen, kampvuurtje bouwen, varen met de boot, biertje drinken.
The Arches: Devil's Garden. Mooie plekken met veel privacy (mits je de geode kiest aan het verre eind van de campings). De camping ligt heel diep in het park, dus je bent echt midden in de natuur.
Dead Horse State Park (Canyonlands): Kayenta. Vanaf deze camping kan je een mooie wandeling langs de kliffen van het Dead Horse SP maken. Dus als je hier staat is dat makkelijk voor de zonsopgang of zonsondergang.
Capitol Reef: Fruita. De enige in het park en alleen first come first serve. Wij kwamen aan rond 12-en en toen waren er nog 2 plekken. De camping is wel echt prachtig, en het park ook.
Bij de Grand Canyon hebben we op Desert View gestaan. Het was een heerlijke camping (alleen first come first serve plekken), maar wel erg ver weg van de uitzichtspunten en het shuttlebussysteem. Niet perse een aanrader dus.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank je Amboly voor je tips, gaan ze zeker mee nemen...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1156 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 4 Reacties