Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis VegTo91: Trip San Francisco - San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis VegTo91: Trip San Francisco - San Francisco
Hoi allemaal,
Ik en mijn vriendin zijn van plan een trip te maken door USA (17/09/2016 - 7/10/2016), meer bepaald van SF naar SF. Onderaan zien jullie een mogelijk reisschema:
Dag 1: Washington DC - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Santa Cruz
Dag 5: Santa Cruz - San Luis Obispo
Dag 6: San Luis Obispo - LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA
Dag 9: LA - San Diego
Dag 10: San Diego
Dag 11: San Diego - Palm Springs
Dag 12: Palm Springs - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Lone Pine
Dag 16: Lone Pine - Mono Lake
Dag 17: Mono Lake - Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite - San Francisco
Dag 20: San Francisco - Brussel
Wat vinden jullie hiervan? Een nadeel over het schema kan mss het Las Vegas gedeelte zijn, aangezien we hier nooit een hele dag zouden daar zijn, maar we proberen wel in de late namiddag daar weer aan te komen om zo meer van de avonden in Las Vegas te genieten (veel behoefte hebben we niet om Las Vegas gedurende de dag te bezichten).
We zijn van plan om met de auto hierdoor te gaan. Ik en mijn vriendin zullen op dat momenten 25 en 24 zijn (resp.). Enige tips welke car rentals companies de betere zijn? Want als ik reviews soms lees, dan vallen de meeste tegen (heb ik de indruk). Ik heb op dit forum gezien dat Alamo de meest gebruikte is?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik en mijn vriendin zijn van plan een trip te maken door USA (17/09/2016 - 7/10/2016), meer bepaald van SF naar SF. Onderaan zien jullie een mogelijk reisschema:
Dag 4: San Francisco - Santa Cruz
Dag 5: Santa Cruz - San Luis Obispo
Dag 8: LA
Dag 9: LA - San Diego
Dag 10: San Diego
Dag 11: San Diego - Palm Springs
Dag 12: Palm Springs - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Lone Pine
Dag 16: Lone Pine - Mono Lake
Dag 17: Mono Lake - Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite - San Francisco
Dag 20: San Francisco - Brussel
Wat vinden jullie hiervan? Een nadeel over het schema kan mss het Las Vegas gedeelte zijn, aangezien we hier nooit een hele dag zouden daar zijn, maar we proberen wel in de late namiddag daar weer aan te komen om zo meer van de avonden in Las Vegas te genieten (veel behoefte hebben we niet om Las Vegas gedurende de dag te bezichten).
We zijn van plan om met de auto hierdoor te gaan. Ik en mijn vriendin zullen op dat momenten 25 en 24 zijn (resp.). Enige tips welke car rentals companies de betere zijn? Want als ik reviews soms lees, dan vallen de meeste tegen (heb ik de indruk). Ik heb op dit forum gezien dat Alamo de meest gebruikte is?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Trip San Francisco - San Franciso
Welkom op het AllesAmerika forum!
Je route ziet er opzich goed uit.
Las Vegas vind ik inderdaad wat vreemd in deze constructie, maar het kan zo wel.
Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt met dat de meeste tegenvallen? Je vriendin is onder de 25 en zal dus een under-age-fee moeten betalen. Reken op een euro of 10 per dag extra hiervoor.We zijn van plan om met de auto hierdoor te gaan. Ik en mijn vriendin zullen op dat momenten 25 en 24 zijn (resp.). Enige tips welke car rentals companies de betere zijn? Want als ik reviews soms lees, dan vallen de meeste tegen (heb ik de indruk). Ik heb op dit forum gezien dat Alamo de meest gebruikte is?
Je route ziet er opzich goed uit.
Las Vegas vind ik inderdaad wat vreemd in deze constructie, maar het kan zo wel.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de snelle reactie!
Met de underage fees hebben we in rekening gebracht en het plan was vooral dat ik ging rijden en niet zij
. Heftige afstand wel om alleen te doen, maar ik heb er op gelet dat ik niet elke dag 300 - 400 km moet rijden. Sommige afstanden zijn wat meer op het gemak.
Als je tips zou hebben i.v.m het Las Vegas gedeelte; ik ben open voor aanpassingen.
Met de underage fees hebben we in rekening gebracht en het plan was vooral dat ik ging rijden en niet zij

Als je tips zou hebben i.v.m het Las Vegas gedeelte; ik ben open voor aanpassingen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik rij altijd alles alleen, is helemaal geen probleem, ook niet als je eens een keer een langere afstand zou afleggen.
Waarom rij je niet van Palm Springs (of rij al iets verder op dag 11) naar de Grand Canyon? Of vlieg op Phoenix en rij vandaar naar de Grand Canyon en dan naar Las vegas etc. en eindig in LA.
Met twee stops tussen Las Vegas en Yosemite zou ik de eerste stop in Death Valley doen. Of heb je veel plannen tussen Lone Pine en Mono Lake? Vanuit SF zou ik al iets verder rijden dan Santa Cruz.
Nemen jullie bewust vooral steden op en geen parken? In september is het rondje GC, Monument Valley, Page, Bryce, Zion toch ook wel heel erg mooi; zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Marianne
Waarom rij je niet van Palm Springs (of rij al iets verder op dag 11) naar de Grand Canyon? Of vlieg op Phoenix en rij vandaar naar de Grand Canyon en dan naar Las vegas etc. en eindig in LA.
Met twee stops tussen Las Vegas en Yosemite zou ik de eerste stop in Death Valley doen. Of heb je veel plannen tussen Lone Pine en Mono Lake? Vanuit SF zou ik al iets verder rijden dan Santa Cruz.
Nemen jullie bewust vooral steden op en geen parken? In september is het rondje GC, Monument Valley, Page, Bryce, Zion toch ook wel heel erg mooi; zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dag Marianne,
Bedankt voor de snelle reactie! Het is meer een balans tussen de grootsteden ontdekken en nationale parken doen. Natuurlijk mag er een klein overgewicht zijn in natuur
. Ik heb eens naar je site gekeken en ik moet zeggen dat ik inderdaad iets mis als ik die route doe wat ik heb voorgesteld. Daarom heb ik een nieuwe planning aangemaakt (ik heb daarom 2 dagen toegevoegd).
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - San Luis Obispo
Dag 8: LA - San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego - Palm Springs
Dag 11: Palm Springs - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Page
Dag 14: Page - Zion
Dag 15: Zion - Bryce
Dag 16: Bryce - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Death Valley
Dag 18: Death Valley - Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Dag 21: San Francisco
Groet!
Bedankt voor de snelle reactie! Het is meer een balans tussen de grootsteden ontdekken en nationale parken doen. Natuurlijk mag er een klein overgewicht zijn in natuur

Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - San Luis Obispo
Dag 8: LA - San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego - Palm Springs
Dag 11: Palm Springs - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Page
Dag 14: Page - Zion
Dag 15: Zion - Bryce
Dag 16: Bryce - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Death Valley
Dag 18: Death Valley - Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Dag 21: San Francisco
Groet!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 16 dec 2015, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Het is niet nodig een compleet bovenstaand bericht te citeren. Lees aub de forumregels
Reden: quote verwijderd. Het is niet nodig een compleet bovenstaand bericht te citeren. Lees aub de forumregels
Je kan ook altijd eens kijken naar de voorbeeldroute van 3 weken op dit forum: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html. Wij hebben afgelopen zomer een vergelijkbare, iets langere reis gemaakt. Lees gerust ons reisverslag om inspiratie op te doen!
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Monterey of Santa Cruz niet zo heel groot verschil.
Hetzelfde of je nou in Pismo Beach of San Luis Obispo gaat zitten. De laatste ligt wat van de kust af en is meestal wat goedkoper.
Afhankelijk van je plannen in LA, San Diego en Palm Springs is je tijd voor die steden wel wat kort.
Dag 11 is wel een flinke rit, dus daarom goed om een volle dag GC daarna te pakken. Maar als je dag 10 ipv Palm Springs bv al naar Needles rijd is misschien de dag erna voor de GC al wel voldoende en kan je die dag gebruiken tussen Death Valley en Yosemite (zie verderop in deze post).
Dag 14 en 15, mocht je het zo doen, kun je beter omdraaien. Van Page naar Bryce en van Bryce naar Zion alvorens naar Las Vegas te gaan. Vergeet niet dat je een uur verliest (tijdzone) als je naar Bryce gaat en dat uur terugwint als je naar Vegas rijd. Je tijd voor Vegas is ineens ingekort tot 1 avond? Dat is wel heel erg kort hoor. Vegas is niet alleen the strip, maar ga ook eens een paar uurtjes in Fremont Street kijken 's avonds.
Op deze manier is dat 18 misschien een te lange rit. Als je Las Vegas - Yosemite met 1 stop wilt doen kan je beter niet in Death Valley overnachten, maar in Lone Pine of Bishop. Als je wel in Death Valley overnacht is het aan te raden om een extra stop tussen DV en Yosemite te doen rond Mono Lake.
Hetzelfde of je nou in Pismo Beach of San Luis Obispo gaat zitten. De laatste ligt wat van de kust af en is meestal wat goedkoper.
Afhankelijk van je plannen in LA, San Diego en Palm Springs is je tijd voor die steden wel wat kort.
Dag 11 is wel een flinke rit, dus daarom goed om een volle dag GC daarna te pakken. Maar als je dag 10 ipv Palm Springs bv al naar Needles rijd is misschien de dag erna voor de GC al wel voldoende en kan je die dag gebruiken tussen Death Valley en Yosemite (zie verderop in deze post).
Dag 14 en 15, mocht je het zo doen, kun je beter omdraaien. Van Page naar Bryce en van Bryce naar Zion alvorens naar Las Vegas te gaan. Vergeet niet dat je een uur verliest (tijdzone) als je naar Bryce gaat en dat uur terugwint als je naar Vegas rijd. Je tijd voor Vegas is ineens ingekort tot 1 avond? Dat is wel heel erg kort hoor. Vegas is niet alleen the strip, maar ga ook eens een paar uurtjes in Fremont Street kijken 's avonds.
Op deze manier is dat 18 misschien een te lange rit. Als je Las Vegas - Yosemite met 1 stop wilt doen kan je beter niet in Death Valley overnachten, maar in Lone Pine of Bishop. Als je wel in Death Valley overnacht is het aan te raden om een extra stop tussen DV en Yosemite te doen rond Mono Lake.
-
- Amerika-ontdekker
Hoelang zou u plannen voor de steden San Diego, LA en Palm Springs? En wat als we één stad zouden laten vallen van die drie en zo meer tijd hebben w-voor de andere twee, welke zou het dan zijn?
Bedankt voor de tweede opmerking! Ik weet waarop ik nog moet letten
.
Over opmerking 3 heb je gelijk, ik kan in principe verder gaan en zal me wss iets goedkoper uitvallen qua logement.
Bedankt voor de tweede opmerking! Ik weet waarop ik nog moet letten

Over opmerking 3 heb je gelijk, ik kan in principe verder gaan en zal me wss iets goedkoper uitvallen qua logement.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 16 dec 2015, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
-
- Amerika-ontdekker
Ja, lijkt wel op een soortgelijke route die we willen doen. We zullen er zeker eens een kijkje naar nemen! Thanks!Anneleen schreef:Je kan ook altijd eens kijken naar de voorbeeldroute van 3 weken op dit forum: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html. Wij hebben afgelopen zomer een vergelijkbare, iets langere reis gemaakt. Lees gerust ons reisverslag om inspiratie op te doen!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis VegTo91: Trip San Francisco - San Franciso
Nou, ja. Een beetje zoals ik al zei zou ik Palm Springs denk ik laten vallen, maar dat heeft dan niets te maken met meer tijd in LA of San Diego. Let wel dat bij die voorbeeldroute ik San Diego er al helemaal uit heb gelaten. Dat zal er bij de meeste mensen op de 1e reis niet bijzitten namelijk. Net als Monument Valley of Moab bv. Je hebt nou eenmaal maar beperkte tijd heHoelang zou u plannen voor de steden San Diego, LA en Palm Springs? En wat als we één stad zouden laten vallen van die drie en zo meer tijd hebben w-voor de andere twee, welke zou het dan zijn?

Verder hangt het allemaal een beetje van je plannen af. Wat wil je doen in Monterey of Santa Cruz dat je daar overnacht? Heb je geen speciale plannen als de boardwalk of het aquarium, een walvistocht, de 17mile drive, dan kan je de kustroute evt in 2 dagen doen. Overnacht dan rond Cambria. Heb je die plannen wel, dan lekker zo laten.
Wat wil je doen in LA? Alleen de walk of fame en bv Venice en Santa Monica lukt wel op 1 dag. Maar als je ook nog Mulholland drive, Getty Center, Griffith Park/Observatory, naar het Hollywood sign, downtown LA, een sportwedstrijd of een attractiepark mee wilt pakken ga je dan nooit in die tijd redden. Hetzelfde met San Diego. Ik ben er zelf nooit geweest, maar 1 of 1.5e dag lijkt me erg weinig.
Ik zou proberen bv om Page, Bryce en Zion wel mee te pakken, wij hebben dat onze 1e trip grotendeels overgeslagen om elders meer tijd te hebben. Maar de 2e keer waren dat toch echt wel de must-sees.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Bij dag 1 heb je bv Washington staan? Ga je eerst al naar de oostkust? Als de tickets nog niet geboekt zijn zou je eens kunnen kijken naar een one-way LA/San Diego - Phoenix/Las Vegas zoals Marianne ook al aangaf of andersom. Je hebt dan geen oneway fee iig.
Let even een beetje op met het quoten van complete berichten. Dat is niet echt nodig. Pak er evt deeltjes uit ofzo. Vooral als je topic straks meerdere pagina's wordt is dat makkelijker lezen. En je mag je zeggen ipv u hoor, zo oud ben ik niet

-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis VegTo91: Trip San Francisco - San Francisco
Dag Paul,
Bedankt voor de tips, ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik die nationale parken het best inplan
.
De tickets zijn al geboekt en ons doel was om eventjes aan de oostelijk gedeelte te blijven. Indien interesse in de dagen voor het vertrek naar het westen:
Oostkust:
Dag 1: Brussel - Chicago
Dag 2: Chicago
Dag 3: Chicago
Dag 4: Chicago - New-York
Dag 5: New-York
Dag 6: New-York
Dag 7: New-York - Washington DC
Dag 8: Washington DC
Dag 9: Washington DC
Dag 10: Washington DC - San Francisco
Merk wel op dat we aan het twijfelen zijn om mogelijks Washington DC te laten vallen om meer tijd door te brengen in het westen. Je vraagt je misschien ook af waarom eerst Chicago en dan New-York? Wel, de tickets waren gewoon al goedkoper
.
Bedankt voor de tips, ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik die nationale parken het best inplan

De tickets zijn al geboekt en ons doel was om eventjes aan de oostelijk gedeelte te blijven. Indien interesse in de dagen voor het vertrek naar het westen:
Oostkust:
Dag 7: New-York - Washington DC
Dag 8: Washington DC
Dag 10: Washington DC - San Francisco
Merk wel op dat we aan het twijfelen zijn om mogelijks Washington DC te laten vallen om meer tijd door te brengen in het westen. Je vraagt je misschien ook af waarom eerst Chicago en dan New-York? Wel, de tickets waren gewoon al goedkoper

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, niets mis mee hoor. Chicago, al ben ik er nog nooit geweest, lijkt me een heerlijke stad waar je makkelijk die dagen door kunt brengen. Zou er eigenlijk vorig jaar heen gaan, maja. Ineens geen baan is geen reis zeg maar
Dus dat komt ooit later nog wel.
Persoonlijk zou ik het makkelijk kunnen doen als in je laatste planning en dan later nog eens terug gaan voor een route met bv moab en yellowstone en dan evt. wat zaken die je nu niet of te kort hebt bekeken. Zo gaat dat iig vaak op dit forum

Persoonlijk zou ik het makkelijk kunnen doen als in je laatste planning en dan later nog eens terug gaan voor een route met bv moab en yellowstone en dan evt. wat zaken die je nu niet of te kort hebt bekeken. Zo gaat dat iig vaak op dit forum

-
- Amerika-ontdekker
Ja, Yellowstone wouden we ook doen (i.p.v. Washington DC). Tot we de prijzen van de vliegtuigtickets zagen :p. Maar inderdaad, USA is gewoon te groot om alles te doen in één maand tijd. Dus alles van het goede nemen.
Wat ik bedoelde met de car rentals die tegenvallen, bedoelde ik eigenlijk het feit dat ik vaak reviews via Google en andere review sites lees die niet echt positief zijn over verschillende car rentals. Via rentalcars.com zie ik vaak goeie score (het aantal reviews die men zegt, komt wel niet overeen met het aantal die ik kan lezen), maar als ik dan op ergens anders kijk, dan zijn die reviews helemaal anders... . Daarom vraag ik aan jullie of het nu uitmaakt of ik bij Alamo, Budget, ... zou gaan. Budget geeft flinkere goedkope deals dan andere, en ik vroeg me af of dit een betrouwbare car rental is.
EDIT: Dit zou de finale planning zijn. San Diego laat ik eruit, en ik zorg dat ik genoeg tijd heb voor de parken en andere steden.
Onze reisplanning ziet er dan als volgt uit. Inclusief steden aan oostkust. Reis begint op 7/09
Dag 7: New-York
Dag 8: New-York - Washington DC
Dag 10: Washington DC
Dag 11: Washington DC - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Monterey
Dag 15: Monterey - San Luis Obispo
Dag 16: San Luis Obispo - LA
Dag 17: LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA - Needles
Dag 20: Needles - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Page
Dag 22: Page - Bryce
Dag 23: Bryce - Zion
Dag 24: Zion
Dag 25: Zion - Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Lone Pine
Dag 27: Lone Pine - Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - San Francisco
Dag 30: San Francisco
Dag 31: San Francisco - Brussel
Met dank aan: PSVwally, Martin & Marianne en Anneleen.
Wat ik bedoelde met de car rentals die tegenvallen, bedoelde ik eigenlijk het feit dat ik vaak reviews via Google en andere review sites lees die niet echt positief zijn over verschillende car rentals. Via rentalcars.com zie ik vaak goeie score (het aantal reviews die men zegt, komt wel niet overeen met het aantal die ik kan lezen), maar als ik dan op ergens anders kijk, dan zijn die reviews helemaal anders... . Daarom vraag ik aan jullie of het nu uitmaakt of ik bij Alamo, Budget, ... zou gaan. Budget geeft flinkere goedkope deals dan andere, en ik vroeg me af of dit een betrouwbare car rental is.
EDIT: Dit zou de finale planning zijn. San Diego laat ik eruit, en ik zorg dat ik genoeg tijd heb voor de parken en andere steden.
Onze reisplanning ziet er dan als volgt uit. Inclusief steden aan oostkust. Reis begint op 7/09
Dag 7: New-York
Dag 8: New-York - Washington DC
Dag 10: Washington DC
Dag 11: Washington DC - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Monterey
Dag 15: Monterey - San Luis Obispo
Dag 16: San Luis Obispo - LA
Dag 17: LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA - Needles
Dag 20: Needles - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Page
Dag 22: Page - Bryce
Dag 23: Bryce - Zion
Dag 24: Zion
Dag 25: Zion - Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Lone Pine
Dag 27: Lone Pine - Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - San Francisco
Dag 30: San Francisco
Dag 31: San Francisco - Brussel
Met dank aan: PSVwally, Martin & Marianne en Anneleen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de tickets al geboekt zijn kun je Washington toch niet meer inruilen voor het westen?VegTo91 schreef:Merk wel op dat we aan het twijfelen zijn om mogelijks Washington DC te laten vallen om meer tijd door te brengen in het westen. Je vraagt je misschien ook af waarom eerst Chicago en dan New-York? Wel, de tickets waren gewoon al goedkoper.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Waar zouden wij dan extra verblijven, mochten we Washington niet doen? 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 3 dagen extra zou ik persoonlijk die laatste volle dag SF eraf halen en Moab toevoegen. Je hebt dan wel geen tijd voor Capitol Reef, maar soit.
Dan heb je namelijk 4 dagen extra.
LA - Needles/Kingman
Needles/Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley - Moab
Moab (Arches)
Moab (canyonlands - Dead Horse SP)
Moab - Bryce (lange rit via UT 12)
Bryce - Zion
etc
Verder zou ik denk ik dan wel doorrijden naar Bishop ipv Lone Pine. Maar anders in Lone Pine gewoon erg vroeg wegrijden naar Yosemite en ontbijten bij Eric Schats Bakkerij in Bishop.
Maar ik denk dat Washington ook niet tegen zal vallen, dus qua plan is daar verder niets mis mee. Maar die laatste volle dag SF zou ik persoonlijk sowieso elders inzetten. Dus als je de route zo zou houden zou ik in Death Valley overnachten en die nacht SF naar Mammoth Lakes/Lee Vining verplaatsen.
In het vervoersdeel van dit forum kun je heel veel vinden over autohuur. Dus als je gerichte vragen hebt kan je die beter daar in een topic stellen.
Dan heb je namelijk 4 dagen extra.
LA - Needles/Kingman
Grand Canyon - Page
Moab (Arches)
Moab (canyonlands - Dead Horse SP)
Moab - Bryce (lange rit via UT 12)
Bryce - Zion
etc
Verder zou ik denk ik dan wel doorrijden naar Bishop ipv Lone Pine. Maar anders in Lone Pine gewoon erg vroeg wegrijden naar Yosemite en ontbijten bij Eric Schats Bakkerij in Bishop.
Maar ik denk dat Washington ook niet tegen zal vallen, dus qua plan is daar verder niets mis mee. Maar die laatste volle dag SF zou ik persoonlijk sowieso elders inzetten. Dus als je de route zo zou houden zou ik in Death Valley overnachten en die nacht SF naar Mammoth Lakes/Lee Vining verplaatsen.
Je moet daar een beetje doorheen lezen. Heel veel mensen schrijven alleen een review als hun iets slechts is overkomen. Als het goed gaan nemen de meesten daar geen tijd voor. Omdat dat voor normaal wordt aangezien. Alleen als een probleem bij een verhuurder vaak voorkomt is het interessante kost. Zo zal er bv heel veel geklaagd worden over het aansmeren van upgrades en dat soort zaken. Maar dat heeft er ook mee te maken dat een deel van de commissie van de medewerkers gebaseerd is op hoeveel upgrades ze 'verkopen'. Dat soort dingen.Wat ik bedoelde met de car rentals die tegenvallen, bedoelde ik eigenlijk het feit dat ik vaak reviews via Google en andere review sites lees die niet echt positief zijn over verschillende car rentals. Via rentalcars.com zie ik vaak goeie score (het aantal reviews die men zegt, komt wel niet overeen met het aantal die ik kan lezen), maar als ik dan op ergens anders kijk, dan zijn die reviews helemaal anders... . Daarom vraag ik aan jullie of het nu uitmaakt of ik bij Alamo, Budget, ... zou gaan. Budget geeft flinkere goedkope deals dan andere, en ik vroeg me af of dit een betrouwbare car rental is.
In het vervoersdeel van dit forum kun je heel veel vinden over autohuur. Dus als je gerichte vragen hebt kan je die beter daar in een topic stellen.
Ik zou ook Moab toevoegen. Je krijgt daar echt het gevoel van het 'wilde westen' en de drie parken daar zijn allen schitterend.
Over die recensies zou ik me echt geen zorgen maken. Over elke rental zal er wel iemand ontevreden zijn. En ook bij de bedrijven waar je misschien meer positieve reacties leest kan het misgaan. Ik heb er vijf keer totaal geen problemen mee gehad (Dollar, Alamo, National). Uiteindelijk komt het erop neer dat je toch een auto zal moeten boeken, dus boek daar waar jij het beste gevoel hebt.
Over die recensies zou ik me echt geen zorgen maken. Over elke rental zal er wel iemand ontevreden zijn. En ook bij de bedrijven waar je misschien meer positieve reacties leest kan het misgaan. Ik heb er vijf keer totaal geen problemen mee gehad (Dollar, Alamo, National). Uiteindelijk komt het erop neer dat je toch een auto zal moeten boeken, dus boek daar waar jij het beste gevoel hebt.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
In principe kan ik inderdaad Washington DC eens een andere keer doen. En dan een rondtripje daar doen ooit
. Ik zal mijn schema nog eens aanpassen, want inderdaad, als ik die beelden van Moab zie, dan ziet het er daar prachtig uit!
Is Page en Monument Valley te doen op één dag?
Ok! Bedankt om me toch wat gerust te stellen. Ik zal wat kijken naar de topics bij autoverhuur.
Groet!

Is Page en Monument Valley te doen op één dag?
Ok! Bedankt om me toch wat gerust te stellen. Ik zal wat kijken naar de topics bij autoverhuur.
Groet!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal gesproken zullen de meesten je een overnachting bij Monument Valley aanraden. Maar daar heb je geen tijd voor, maar overdag het zien is ook al mooi.Is Page en Monument Valley te doen op één dag?
Grand Canyon - Page
Ik raad aan om dus naar Kingman te rijden ipv Needles. Als je van Needles naar Kingman via Oatman en route66 rijd heb je het mooiste stuk van de route, maar dat is dan wel op het einde van die rijdag. Als je van Needles naar de GC wilt via route66 dan is de tijd idd te kort.
Kingman - Grand Canyon zal ongeveer 3u duren voor je aan de south rim staat. Je kan via route66. Ik vond dat stuk eerlijk gezegd op Seligman na weinig bijzonders. Je hebt nu dus bij vroeg vertrek de hele middag en begin vd avond voor de Grand Canyon. De volgende ochtend evt een helicoptervlucht en een korte wandeling en je hebt het (waarschijnlijk) wel gezien. Dan naar Page waar je in de middag Horseshoe bend en het meer aandoet.
De dag erna in de ochtend Antelope Canyon en dan naar Monument Valley. Als je tussen 9 en 10 Antelope Canyon kunt doen sta je tussen 13 en 14u bij Monument Valley. Hou er rekening mee dat het 2u rijden is van Page naar MV en er 1u tijdsverschil bijkomt. Als je de Valley drive doet dan zou ik daarna de snelste weg naar Moab nemen en dan kom je daar wrs zo op het einde vd middag/tegen de avond aan. Als je alleen het uitzichtpunt bij the view bekijkt en onderweg wat stop zou je via de Moki Dugway richting Moab kunnen rijden en evt. onderweg nog Gooseneck SP kunnen aandoen. Ik zou Muley Point iig overslaan vanwege de tijd. Via de Moki Dugway is ruim 30min meer reistijd.
Dan heb je daarna 2 volle dagen voor Arches, Canyonlands en Dead Horse SP en evt een stuk de Ut128 op en neer te rijden.
Het is wel snel, maar het zou wel zo kunnen
Maar ik ging er vanuit dat je vliegtickets al geboekt waren?
-
- Amerika-ontdekker
Enkel Brussel - Chicago, San Francisco - Brussel is geboekt. De rest van de binnenlandse vluchten nog niet. Mijn excuses voor de verwarring.
De reis LA - Kingman, zou je me aanraden de kortste route te doen of de wat langere via Palmspring?
Is het ook de moeite om van Zion via de Hoover Dam naar Las Vegas te gaan?
De reis LA - Kingman, zou je me aanraden de kortste route te doen of de wat langere via Palmspring?
Is het ook de moeite om van Zion via de Hoover Dam naar Las Vegas te gaan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1586 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 2 Reacties