Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Removal of conditions mijn ervaring
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Removal of conditions mijn ervaring
Even getwijfelt om het in mijn andere topic te plaatsen, maar ik denk dat de mede forummers de info in de toekomst lastiger terug kunnen vinden.
Zoals de titel al vermoed ben ik bezig om de conditionele voorwaarden van mijn CR-1 visum te verwijderen. December vorig jaar (de achtste om precies te zijn) verliep mijn huidige GC. Dus in November papieren en bewijs en de hele ratteplan opgestuurd om mijn CR1 visum om te zetten naar een IR1. Al vrij snel kreeg ik een brief om mijn biometrics te doen. De eerste datum die ik toegewezen kreeg moest ik helaas afzeggen ivm vakantie, dus ipv een biometrics de eerste week van januari, de biometrics de eerste week van Februari afgehandelt. Verliep soepel en de hoop was om snel de nieuwe GC in handen te hebben.
In Juli van dit jaar een brief van de USCIS in de bus met... een RFE (request for evidence). Dus meer papieren verzamelt. Dat liep niet zo vlot en uiteindelijk is September alles terug gestuurd. En toen maar weer wachten. Tot ruim 2 weken geleden er nog geen nieuws was en de deadline van 1 jaar heel rap dichterbij kwam. Dus online een afspraak gemaakt bij de locale USCIS office. De eerst volgende plek beschikbaar was 2 weken later (vandaag). Dus vanochtend vroeg opstap en bij een vriendelijke dame m'n dilemma voorgelegd.
Bij de USCIS konden ze niet veel vertellen over mn 'case', behalve dat onze RFE papieren waren ontvangen en dat de 'case pending' is. De dame achter de balie gaf aan dat dit in oktober was aangemerkt in het computer system. Aangezien dat al even geleden is duidt dat er meestal op dat alles op het NVC afgehandelt wordt en dat we vermoedelijk geen interview krijgen. Tevens gaf ze aan dat het niet ongewoon is dat de 'removal of conditions' soms langer duurt. Dus werd er een stempel in mijn paspoort geplaatst dat angeeft dat ik een verlenging heb van precies zes maanden. Nu maar hopen dat het NVC in Vermont een beetje wil opschieten....
Zoals de titel al vermoed ben ik bezig om de conditionele voorwaarden van mijn CR-1 visum te verwijderen. December vorig jaar (de achtste om precies te zijn) verliep mijn huidige GC. Dus in November papieren en bewijs en de hele ratteplan opgestuurd om mijn CR1 visum om te zetten naar een IR1. Al vrij snel kreeg ik een brief om mijn biometrics te doen. De eerste datum die ik toegewezen kreeg moest ik helaas afzeggen ivm vakantie, dus ipv een biometrics de eerste week van januari, de biometrics de eerste week van Februari afgehandelt. Verliep soepel en de hoop was om snel de nieuwe GC in handen te hebben.
In Juli van dit jaar een brief van de USCIS in de bus met... een RFE (request for evidence). Dus meer papieren verzamelt. Dat liep niet zo vlot en uiteindelijk is September alles terug gestuurd. En toen maar weer wachten. Tot ruim 2 weken geleden er nog geen nieuws was en de deadline van 1 jaar heel rap dichterbij kwam. Dus online een afspraak gemaakt bij de locale USCIS office. De eerst volgende plek beschikbaar was 2 weken later (vandaag). Dus vanochtend vroeg opstap en bij een vriendelijke dame m'n dilemma voorgelegd.
Bij de USCIS konden ze niet veel vertellen over mn 'case', behalve dat onze RFE papieren waren ontvangen en dat de 'case pending' is. De dame achter de balie gaf aan dat dit in oktober was aangemerkt in het computer system. Aangezien dat al even geleden is duidt dat er meestal op dat alles op het NVC afgehandelt wordt en dat we vermoedelijk geen interview krijgen. Tevens gaf ze aan dat het niet ongewoon is dat de 'removal of conditions' soms langer duurt. Dus werd er een stempel in mijn paspoort geplaatst dat angeeft dat ik een verlenging heb van precies zes maanden. Nu maar hopen dat het NVC in Vermont een beetje wil opschieten....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Removal of conditions mijn ervaring
Da's niet leuk voor je.
Om welke extra bewijzen vragen ze dan eigenlijk?
Om welke extra bewijzen vragen ze dan eigenlijk?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
Bij het omzetten van je visum van CR1 naar IR1 wordt er gevraagd om bewijs aan te leveren dat je huwelijk (de basis waarop je in eerste instantie het land bent ingekomen) nog steeds stand houdt. In de brief staan denk ik ruim een dozijn aan voorbeelden waarop je dat kan doen. Je levert documenten aan zoals je huurcontract, gezamelijke bankrekening, ziektekosten verzekering van beide en meer waarop eenzelfde adres te vinden is.
In eerste instantie leverden wij ongeveer tien documenten aan, maar dit was blijkbaar niet voldoende. Ik kan enkel gissen, maar ik denk dat wij niet voldoende documenten aan hadden geleverd en dat de documenten die we verstuurden een belangrijk document mistte. Het eerste voorbeeld op de lijst is een huur of koopcontract waar je woont, wij huren maar hebben geen uurcontract. Dit belangrijke document konden we dus niet aanleveren.
In tweede instantie hebben we een extra jaar aan belastingaangifte kunnen overhandigen, extra verzekeringen die we hebben en ook de aankoop van een auto op beide naam. We denken dat dit voldoende moet zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen we op een interview moeten verschijnen. Een laatste kans als het ware om de USCIS te overtuigen van de echtheid van ons huwelijk. We gaan er niet vanuit, maar mocht dat het geval zijn zal ik voor toekomstige forumleden in dezelfde situatie beschrijven hoe het mij verloopt.
In eerste instantie leverden wij ongeveer tien documenten aan, maar dit was blijkbaar niet voldoende. Ik kan enkel gissen, maar ik denk dat wij niet voldoende documenten aan hadden geleverd en dat de documenten die we verstuurden een belangrijk document mistte. Het eerste voorbeeld op de lijst is een huur of koopcontract waar je woont, wij huren maar hebben geen uurcontract. Dit belangrijke document konden we dus niet aanleveren.
In tweede instantie hebben we een extra jaar aan belastingaangifte kunnen overhandigen, extra verzekeringen die we hebben en ook de aankoop van een auto op beide naam. We denken dat dit voldoende moet zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen we op een interview moeten verschijnen. Een laatste kans als het ware om de USCIS te overtuigen van de echtheid van ons huwelijk. We gaan er niet vanuit, maar mocht dat het geval zijn zal ik voor toekomstige forumleden in dezelfde situatie beschrijven hoe het mij verloopt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vreemd, dat moet dan veranderd zijn, want wij moesten sowieso op een interview verschijnen. Wij hadden intussen een kind dus dat was een eitje. Ik vraag me af of het iets te maken heeft met het gedoe over immigranten op het moment en ze extra streng zijn?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat zou kunnen, maar tegelijk heb ik mijn ROC proces inmiddels afgerond (en eigenlijk loop ik een paar maanden 'achter' op Steffen) en wij zijn er geheel en al zonder kleerscheuren, RFEs en interviews doorheen gefietst. En dan deed ik nog heel moeilijk door de 'biometrics' te verzetten omdat wij rond die tijd een aantal maanden aan het 'zwerven' waren en ik dus niet op de geplande afspraak kon verschijnen (tot vier keer toe).
Misschein is het gewoon botet pech. Of een chagrijnige beambte, of zo.
Ik hoop dat het alsnog gauw goedkomt, Steffen!
Misschein is het gewoon botet pech. Of een chagrijnige beambte, of zo.
Ik hoop dat het alsnog gauw goedkomt, Steffen!
Bewaar dat spul in ieder geval, en blijf meer verzamelen, voor als je nog eens US citizen wil worden. Ondanks dat ik al 11 jaar getrouwd was (na K1 visum route doorlopen te hebben) toen ik mijn citizenship aanvraag deed, en ondanks dat ik had aangevinkt om de aanvraag op basis van 'minstens 5 jaar permanent resident' te doen, in plaats van op 'minstens 3 jaar getrouwd met een US citizen', werd me tijdens het interview verteld dat er bij de aanvraag niet voldoende 'proof of relationship' materiaal zat (en ook 'waarom we geen kinderen hadden, of er iets medisch mis was of zo', wat een jerk). Dus dat moest ik nog nasturen, voordat de aanvraag werd goedgekeurd. Nu kon ik wel binnen een dag meer materiaal bij elkaar sprokkelen, zoals kopiën van credit card-sets met hetzelfde nummer en elk van onze namen, en kopiën van retirement account statements met de naam van de ander erop als beneficiary, maar toch... wel handig om dit van te voren in een map te hebben en mee te nemen, voor het geval je ook zo'n jerk treft. Je blijft toch aan hun grillen overgeleverd.
Ongelooflijk, na 11 jaar, wat een jerk inderdaad! Gelukkig heb ik dat niet hoeven doen (ik had al 20 jaar m'n groene kaart) - ik vond het al moeilijk genoeg om al mijn buitenlandse reizen bij elkaar te puzzelen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerikafan
Op een vreemde manier eerder dan verwacht, maar vandaag (eigenlijk gister, maar had gister niet de mailbox gecheckt) mijn nieuwe GC ontvangen! De extra toegestuurde documenten moeten blijkbaar voldoende zijn geweest om mijn GC om te zetten naar een permanente welke geldig is voor de komende 10 jaar. Opvallend is dat de tijdperiode 'echt' voor 10 jaar is, en niet voor 9jaar en een X aantal maanden, het gaat dus duidelijk in wanneer de kaart afgegeven wordt. Procedure heeft ongeveer 14 maanden geduurt, maar dit hebben we ook weer achter de rug.
Op naar het vernieuwen van m'n Nederlandse paspoort
Op naar het vernieuwen van m'n Nederlandse paspoort

- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gefeliciteerd! Ik mag in 2017 beginnen met mijn Green Card.
Ik heb mijn Nederlands paspoort vorige jaar al gedaan, dus daar ben ik vanaf. Succes
Ik heb mijn Nederlands paspoort vorige jaar al gedaan, dus daar ben ik vanaf. Succes

04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Wat vreemd dat je allemaal extra documenten nodig had voor het verlengen van je GC. Ik heb het vorig jaar ook gedaan, en dat ging allemaal erg soepel en ik hoefde niets te overleggen. Het enige probleem was het maken van mijn vingerafdrukken, dat lukte niet meteen 

-
- Amerikafan
Ik vermoed dat ik inderdaad eerder een uitzondering op de regel ben en dat de meeste forumleden het proces wat gemakkelijker doorlopen. Wat ik wel heb gemerkt is dat het locale USCIS office erg behulpzaam was en mocht ik in de toekomst voor welke redden dan ook tegen zaken aanlopen, zal ik toch eerder een afspraak maken dan ik voorheen zou hebben gedaan.
Bedankt voor het delen Steffen. Ik vraag me af welke criteria USCIS hanteert om wel of geen interviews te houden. Tot mijn verbazing, heb ik geen interview gehad bij het verkrijgen van de green card via de K1-AOS route en ook geen interview voor de ROC.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1578 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 7 Reacties