Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis VegTo91: Trip San Francisco - San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis VegTo91: Trip San Francisco - San Francisco
Lees eens wat reisverslagen en kijk eens op www.ontdek-amerika.nl. Je had in eerste instantie een route met vooral steden; nu is het een compleet ander soort route geworden. Heel mooi nu, maar dan vraag ik me af hoe goed je al ingelezen bent en of je precies weet wat je wilt.
Tussen LA en Kingman kun je naar Joshua Tree; je hebt de hele dag, het heeft weinig zin om al vroeg in de middag in Kingman ana te komen. Ik zou alleen wel ervoor zorgen dat je voor het donker in Kingman bent, het is niet fijn om na een dag rijden nog een stuk in het donker te moeten rijden. En in september is het snel donker.
Overweeg eens om de route andersom te doen; dan is de kans dat de Tioga Pass gesloten kleiner, en je kunt dan bij de GC kijken hoe lang je daar wilt blijven, en ter plekke kijken aar je gaat overnachten.
Je kunt de Hooverdam doen als je naar Las Vegas rijdt, maar je zou ook in Page naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan. Wij vonden de rondleiding daar er leuk (zie ons 2008-verslag). Tussen Zion en LV is ook Valley of Fire een aanrader.
Als je naar Moab gaat zou ik ook tijd uittrekken voor een overnachting bij Monument Valley en voor Capitol Reef. Hoe zou de totale route er nu uitzien?
Marianne
Tussen LA en Kingman kun je naar Joshua Tree; je hebt de hele dag, het heeft weinig zin om al vroeg in de middag in Kingman ana te komen. Ik zou alleen wel ervoor zorgen dat je voor het donker in Kingman bent, het is niet fijn om na een dag rijden nog een stuk in het donker te moeten rijden. En in september is het snel donker.
Overweeg eens om de route andersom te doen; dan is de kans dat de Tioga Pass gesloten kleiner, en je kunt dan bij de GC kijken hoe lang je daar wilt blijven, en ter plekke kijken aar je gaat overnachten.
Je kunt de Hooverdam doen als je naar Las Vegas rijdt, maar je zou ook in Page naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan. Wij vonden de rondleiding daar er leuk (zie ons 2008-verslag). Tussen Zion en LV is ook Valley of Fire een aanrader.
Als je naar Moab gaat zou ik ook tijd uittrekken voor een overnachting bij Monument Valley en voor Capitol Reef. Hoe zou de totale route er nu uitzien?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dag Marianne,
Bedankt voor de tips, ik had ondertussen al wat reisverslagen bekeken van jou ook sinds ik op het forum zit (en andere verslagen).
Ons doel op zich was om de grote steden te bezichtigen alsook de natuur rondom. We waren meer geconcentreerd omgeving California en Nevada (Yosemite, Grand Canyon, Death Valley en de omgeving van Las Vegas). Maar hadden geen notie van de dingen die iets verder lagen en ook de moeite waard zijn om te bezichtigen
. En eerlijk gezegd hebben we de voorbije dagen al wat bijgeleerd waar het de moeite waard is om te gaan en waar niet.
We zouden in Monument Valley uitslapen, want de afstand is te groot naar Moab en daar blijven we 3 nachten en vertrekken dan naar Bryce.
De totale route zou nu er zo uit zien:
Dag 1: Brussel - Chicago
Dag 2: Chicago
Dag 3: Chicago
Dag 4: Chicago - NY
Dag 5: NY
Dag 6: NY
Dag 7: NY - SF
Dag 8: SF
Dag 9: SF
Dag 10: SF - Monterey
Dag 11: Monterey - San Luis Obispo
Dag 12: San Luis Obispo - LA
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: LA - Kingman
Dag 16: Kingman - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Page - Monument Valley
Dag 18: Monument Valley - Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab - Bryce
Dag 22: Bryce - Zion
Dag 23: Zion
Dag 24: Zion - LV
Dag 25: LV - Death Valley
Dag 26: Death Valley - Mammoth Lake
Dag 27: Mammoth Lake - Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - SF
Dag 30: SF
Dag 31: SF - Brussels
We hebben bewust besloten om SF ook nog een laatste dag in te lassen (als buffer). We hebben dus geprobeerd om een evenwicht te zoeken tussen bekende steden te bezoeken en natuurparken. Waarschijnlijk blijft dit schema nu ook zo.
Groeten
Bedankt voor de tips, ik had ondertussen al wat reisverslagen bekeken van jou ook sinds ik op het forum zit (en andere verslagen).
Ons doel op zich was om de grote steden te bezichtigen alsook de natuur rondom. We waren meer geconcentreerd omgeving California en Nevada (Yosemite, Grand Canyon, Death Valley en de omgeving van Las Vegas). Maar hadden geen notie van de dingen die iets verder lagen en ook de moeite waard zijn om te bezichtigen

We zouden in Monument Valley uitslapen, want de afstand is te groot naar Moab en daar blijven we 3 nachten en vertrekken dan naar Bryce.
De totale route zou nu er zo uit zien:
Dag 1: Brussel - Chicago
Dag 2: Chicago
Dag 3: Chicago
Dag 4: Chicago - NY
Dag 5: NY
Dag 6: NY
Dag 7: NY - SF
Dag 8: SF
Dag 9: SF
Dag 10: SF - Monterey
Dag 11: Monterey - San Luis Obispo
Dag 12: San Luis Obispo - LA
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: LA - Kingman
Dag 16: Kingman - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Page - Monument Valley
Dag 18: Monument Valley - Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab - Bryce
Dag 22: Bryce - Zion
Dag 23: Zion
Dag 24: Zion - LV
Dag 25: LV - Death Valley
Dag 26: Death Valley - Mammoth Lake
Dag 27: Mammoth Lake - Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - SF
Dag 30: SF
Dag 31: SF - Brussels
We hebben bewust besloten om SF ook nog een laatste dag in te lassen (als buffer). We hebben dus geprobeerd om een evenwicht te zoeken tussen bekende steden te bezoeken en natuurparken. Waarschijnlijk blijft dit schema nu ook zo.

Groeten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom doe je de route niet andersom? De kans dat er in oktober sneeuw valt in Yosemite is niet heel groot, maar toch wel aanwezig.
Als je wat speling wilt hebben op het laatst zou ik de dagen SF allemaal op het eind doen; dan heb je ook niet alle steden achterelkaar.
De tijd voor de GC en Page is krap. En voor Capitol Reef en de UT12 heb je ook weinig tijd.
Marianne
Als je wat speling wilt hebben op het laatst zou ik de dagen SF allemaal op het eind doen; dan heb je ook niet alle steden achterelkaar.
De tijd voor de GC en Page is krap. En voor Capitol Reef en de UT12 heb je ook weinig tijd.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dit zou ik dan weer niet doen. Dan heb je echt maar een halve dag voor de GC op dag 16, want dag 17 moet je alles in Page doen en naar Monument Valley. Dat red je niet hoor. Waar heb je een buffer voor nodig? Die kost je nu in het midden van je route nl wat rust.Dag 17: Grand Canyon - Page - Monument Valley
-
- Amerika-ontdekker
@Marianne: Ok, moeilijk is dat niet omdraaien
. Dacht dat de sneeuw later kwam. Zo'n verschil maakt dat niet voor ons.
Nu weet ik niet zo goed wat doenbaar is, in de veronderstelling dat we het omgekeerd doen en dus SF op het einde bezichtigen. Welke dingen zou ik dan inkorten of weglaten? Natuurlijk zijn dat persoonlijke opinies, maar die helpen me wel om alles beter te plannen en niet voor problemen te staan
. Toch al bedankt voor de reacties.

Nu weet ik niet zo goed wat doenbaar is, in de veronderstelling dat we het omgekeerd doen en dus SF op het einde bezichtigen. Welke dingen zou ik dan inkorten of weglaten? Natuurlijk zijn dat persoonlijke opinies, maar die helpen me wel om alles beter te plannen en niet voor problemen te staan

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die bufferdag op het einde eraf (en misschien je 2 volle dagen SF op het einde zetten) en die dag inzetten voor een nacht Page en je hebt echt een prima route hoor. Ik zou dat omdraaien af laten hangen of je bv in het weekend in Yosemite zit of op vrijdag/zaterdag in Las Vegas zit als je daar een wat luxer hotel op de strip wilt.
-
- Amerika-ontdekker
Idd, klinkt als een goed plan. Ik zal wat informatie opzoeken rond welke tijd die wegen gesloten zijn richting Mammoth van Death Valley
. Ik wil niet voor verrassingen staan
.
Dus om te concluderen zal ik in SF twee dagen blijven om zo in Page te overnachten. Sounds plausible.

Dus om te concluderen zal ik in SF twee dagen blijven om zo in Page te overnachten. Sounds plausible.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jup en je laatste avond als je terugkomt uit Yosemite kan je de vakantie afsluiten met nig een lekker dineetje in de stad bv.
Openings en sluitingsdata tioga road. Let wel dat het voor kan komen dat de weg eerder al wat dagdelen gesloten is vanwege het bv sneeuw of juist bosbranden. http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Maar gelet op de geschiedenis is de kans groot dat deze gewoon open is.
Openings en sluitingsdata tioga road. Let wel dat het voor kan komen dat de weg eerder al wat dagdelen gesloten is vanwege het bv sneeuw of juist bosbranden. http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Maar gelet op de geschiedenis is de kans groot dat deze gewoon open is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1587 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 2 Reacties