Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Heleennuru
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Heleennuru »

harryh schreef:
Het adres in API invullen is naar mijn idee belangrijker - niet alleen omdat het verplicht is, maar juist omdat het in ESTA niet verplicht is ;)
API vond ik via de website van KLM waar ik meer las over wat allemaal nodig is voor het reizen naar Amerika. Echter het gedownloade formulier heeft het logo van KLM erop staan. Nu vlieg ik via United, krijg ik daar een formulier waarop ik het moet invullen? :oops: Veel vragen...
Gast

Bericht door Gast »

Heleennuru schreef:Ok dankjewel voor de reactie Harry! En waarom via eVisa. Omdat ik de link vond via deze website en ik geen creditcard heb of hoef. Naar mijn weten was dit dan de beste optie. Er zijn toch vaker mensen die dit zo doen? Of heb ik het nu mis.
Als je geen creditcard hebt dan mag je Amerika of Canada wel vergeten. Dan kan je daar nog geen eens betalen of je moet iedere dag naar de ATM gaan. Gekkenwerk, loop je net als Lil'Kleine met 1000 cash op zak. Als je dan beroofd wordt, aiaiaiaiai....
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Niet iedereen heeft een cc natuurlijk. Het is wel handiger om deze te hebben, bv voor autohuur ed. en de gewone betalingen, maar als je bij een vriend logeerd heb je dat iig niet nodig voor bv een hotelboeking.

Als je niet via de officiele site de ESTA kunt aanvragen kijk dan altijd wel via die site of je aanvraag daar wel in staat. Je kan dat altijd controleren. Er zijn ook sites die echt mensen oplichten en er soms tot wel €100 per aanvraag voor durven te vragen. Daar dient altijd goed op gelet te worden.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik heb ook een vraag.
Ik heb geen werkgever (doe vrijwilligerswerk).
Wat moet ik dan aangeven?
En doen ze daar bij binnenkomst moeilijk over? Ik krijg wel een uitkering (geen bijstand!).
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Heleennuru schreef: API vond ik via de website van KLM waar ik meer las over wat allemaal nodig is voor het reizen naar Amerika. Echter het gedownloade formulier heeft het logo van KLM erop staan. Nu vlieg ik via United, krijg ik daar een formulier waarop ik het moet invullen? :oops: Veel vragen...
Tegenwoordig vul je de API informatie online in. Dus vooraf of uiterlijk tijdens het online inchecken bij United.
Als je met je boekingscode inlogt bij United kan je waarschijnlijk nu al ergens deze API informatie invullen. Op KLM.nl in ieder geval wel.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

SuzieQ schreef:Ik heb ook een vraag.
En doen ze daar bij binnenkomst moeilijk over? Ik krijg wel een uitkering (geen bijstand!).
Dan kun je je vorige werkgever invullen, en als je die niet hebt dan vul je Nee in. Ik heb de lijst niet voor me, maar staat er niets in de toelichting?
En nee, ze doen niet moeilijk als je geen werkgever hebt. Ook niet als je een bijstandsuitkering zou hebben.

Marianne
Arnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Arnie »

Net een ESTA aanvraag ingediend voor onze trip naar Amerika in mei. Maar er stond of je Amerika als tussenstation gebruikt. Als je naar de Canadese kant van de Niagara falls gaat vanaf NY, is Amerika dan een tussenstation?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Hebben wij afgelopen zomer ook bezocht (midden van rondreis), maar wij hadden USA als eindbestemming ingevuld.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

WIj gaan het rondje NY-Niagara-Washington-NY, dus ik moet een nieuwe ESTA aanvragen omdat ik Amerika als tussenstation heb ingevuld?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is geen tussenstation als je even de grens overwipt en weer terug. In jouw geval is Amerika je hoofdbestemming.
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

Bedankt voor jullie reacties. Dus ik moet een nieuwe ESTA aanvragen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Kijk eerst eens of je je aanvraag kan wijzigen.
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

Ik kan alleen mijn mailadres wijzigen. :(
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je zou ook minimaal een verblijfsadres etc. moeten kunnen wijzigen. Heb je het wel via de officiële site gedaan?
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

Ja, als je invult dat je Amerika als tussen bestemming gebruikt hoef je geen verblijfplaats in te vullen.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Martin & Marianne schreef:
SuzieQ schreef:Ik heb ook een vraag.
Dan kun je je vorige werkgever invullen, en als je die niet hebt dan vul je Nee in. Ik heb de lijst niet voor me, maar staat er niets in de toelichting?
En nee, ze doen niet moeilijk als je geen werkgever hebt. Ook niet als je een bijstandsuitkering zou hebben.

Marianne
Dankjewel.
Ja die heb ik.
En evt huisvrouw kan dat ook?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, waarom zou je huisvrouw invullen? er wordt naar werkgever gevraagd, niet naar een beroep.
Je zegt dat je een vorige werkgever hebt; dan kun je die invullen. Maar je kunt toch ook nee invullen. Alleen de eerste vraag is verplicht, de rest niet.

Heb je gekeken wat er staat bij het vraagteken naast de vraag? Daar vind je een toelichting. Kijk je op officiële site en naar de Nederlandse versie?

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Officiële site.
En als ik geen werkgever invul wat moet ik dan bij binnentreden van het land zeggen als ze naar werk vragen?
Huisvrouw, geen werk?

Bedankt weer, wat is dit forum toch waardevol!
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

We hebben net esta ingevuld en bij indentificatie unknown gezet omdat het onduidelijk was voor ons, toestemming is verleend, maar zou dit kwaad kunnen?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je bedoelt de - niet verplichte - vraag naar identicifatienummer? Je had daar niets in hoeven te vullen, maar het zal geen probleem zijn lijkt me. Je hebt immers al toestemming gekregen.

Als vragen niet duidelijk zijn kun je ook de taal op Nederlands zetten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer